Zamena dihtunga glave...pa imam par pitanja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shadow
    CBC Senator XXL
    • 23.09.2005
    • 555
    • Beograd

    Zamena dihtunga glave...pa imam par pitanja...

    Dakle, vec neko vreme imam sledece simptome...gubi ulje, gubi vodu, nabija pritisak u crevima za vodu, blok motora (i okolina) je konstatno masan od ulja, kolko god ja prao motorni prostor, u vodi se primecuju tragovi ulja, i neke "sline"...majstor kaze klasicni simptomi dihtunga glave koji je zreo za zamenu. Jedino sto ne pusta vodu u ulje. Motor je GSi 1.8, 18E motor.

    E sad, par pitanja:
    majstor kaze da prilikom zamene dihtunga da ce glava morati na ravnanje u svakom slucaju, bila ona kriva ili ne. Da li je bash obavezno ravnanje glave? Ili se radi samo ako se nekim ispitivanjem utvrdi da je kriva ili napukla? Kako se to ispituje? Ko to ispituje? Da li treba da izbegavam to ravnanje glave, jer se bojim da mi ne skoci kompresija. Ili je to suvise sitno da bi uopste razmisljao o stepenu kompresije?

    Druga stvar, performanse su mu malo pale...kao da mu fali jedno 20ks...3 faktora su se promenila kad je snaga opala...prvo, taj dihtung....drugo, menjao sam zadnji lonac (okacicu skice starog i novog da bi ste stekli sliku)...trece, auto je konvertovan na LPG josh pre skoro godinu dana, i od kako je krenulo da ovo sa dihtungom, isparivac je dugo hladan, slabo se zagreva...otprilike dok se on zagreje, ja sam zavrsio voznju i ugasio motor...e sad, koji od ovih faktora je uzrok slabijih performansi?
    Dihtung, hladan isparivac ili zadnji lonac?

    Tj, da li kad budem sredio ovo sa dihtungom i kad ispravac ponovo bude dobijao toplu vodu u odgovarajucoj kolicini, da li ce se performanse vratiti na staro ili da posetim opet auspuh servis?

    Ovo ispod su skice starog i novog lonca....levi je stari, desni novi.
    My crew is all fired up
    Y'all better just wise up
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Nista nije obavezno ali se to radi u 99% slucajeva jer je jeftino i daje odredjenu sigurnost da ce sve leci i dihtovati kako treba.

    Sto se tice kompresije nece se povecati jer ravnjanje glave podrazumeva samo blago lizanje (ciscenje od starih naslaga koksa i dihtunga). Naravno ukoliko nije kriva gde sleduje ravnjanje onoliko koliko merni instrument kaze da je neophodno.


    Sto se tice smanjenih performansi na lonac zaboravi. Znaci Dihtung i isparivac.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Rubi
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 519
      • Beograd

      #3
      I, kad je glava vec skinuta sa motora, steta bi bilo makar ne ispolirati kanale, ako nista drugo... Zavisi koliko hoces da se "ispruzis", ali kada bi obradio siceve na "radijus" (potrazi teme po forumu), verovatno bi osetio znacajnu razliku.
      (\__/)
      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
      (")_(") your signature to help him gain world domination.

      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

      Comment

      • shadow
        CBC Senator XXL
        • 23.09.2005
        • 555
        • Beograd

        #4
        Bash sam hteo da pitam sta je zgodno odraditi kad vec skidam glavu

        Ajde, ideje I kolko to sve kosta ako zna neko I preporuke za nekog ko ce da mi obradi glavu.
        My crew is all fired up
        Y'all better just wise up

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Ko ce da ti remapira ubrizgavanje posle? Koji sistem uopste imas?


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • shadow
            CBC Senator XXL
            • 23.09.2005
            • 555
            • Beograd

            #6
            Originally posted by Uros Piperski
            Ko ce da ti remapira ubrizgavanje posle? Koji sistem uopste imas?
            Kako to mislis remapira? Mislis da pusti vishe goriva? Ako je to, onda nema problema, imam potenciometar za stelovanje kolicine goriva koje ce dizne da pustaju.

            Sistem je Bosch LE-Jetronic fuel injection (multi-point injection). Ostali podaci: http://www.carfolio.com/specifications/ ... =2497&Opel

            Recite mi gde da nosim glavu da mi ispoliraju kanale, da mi obrade siceve na radius i sta bi bilo josh pametno da se uradi kad vec skidam glavu. Da li da trazim da mi "spuste" glavu da bih povecao kompresiju? Trenutno je 9.50:1
            Sta ja mogu da ocekujem po pitanju performansi sa ovime i kolko para da spremim?
            My crew is all fired up
            Y'all better just wise up

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Sic ne mozes da obradis u radijus kako treba, jer se radijus bira po precniku i podizanju ventila. Ne znam nikoga ko to radi kako treba kod nas. Dobitaj je ionako toliko mali da se ne isplati zezati.

              Racunaj da ces dati jedno 200-300e za sredjivanje glave. Toliko ja naplacujem i mislim da je to cena koju daju i drugi.

              Mada mozes i u MR-u. Cuo sam da oni traze 100e za kanale, a frezovanje siceva i ravnjanje ce te kostati jos jedno 50-70e. Jeftinije od toga neces naci, ali ne znam koliko dobro rade (iskreno, jako sam sumnjicav).


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • Rubi
                CBC Senator XXL
                • 06.05.2005
                • 519
                • Beograd

                #8
                Za remapiranje - ne sekiraj se, skoro sigurno (da ne tvrdimo bas 100%, ali 99%) ce sistem obrizgavanja sam ukapirati kad treba da doda malo vise goriva (MAP senzor ce da prepozna veci pad pritiska u usisnoj, a lambda sonda visak O2, ali sa malim zakasnjenjem). Sto se glave tice, postoji sirok spektar stvari koje mogu da se urade - vecina ima smisla, ali neke postizu efekat tek u kombinaciji sa promenom drugih delova motora. Poliranje kanala je uvek dobra stvar - povecava efikasnost motora, malo smanjuje potrosnju, malo povecava snagu na visim obrtajima. Ostali zahvati (sirenje kanala, stavljanje vecih ventila...) ima smisla ako "ciljas" na povecanje snage povecanjem rezima obrtaja ("visoki obrtaji"). U kompletu bi isla i druga bregasta, veci leptir gasa (ili cetiri leptira...) Tada bi remapiranje bilo obavezno, a pitanje je koliko povecanje broja obrtaja bi izdrzao donji deo motora. Najbolje da proveris detalje sa "opelovcima" - sta je konkretno korisno raditi, a sta je nepotreban trosak.
                (\__/)
                (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                (")_(") your signature to help him gain world domination.

                http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                Comment

                • shadow
                  CBC Senator XXL
                  • 23.09.2005
                  • 555
                  • Beograd

                  #9
                  Niste mi nista rekli sta mislite o povecanju kompresije? Sta se dobija povecanjem kompresije?
                  My crew is all fired up
                  Y'all better just wise up

                  Comment

                  • Miljan
                    CBC Senator XXL
                    • 18.01.2006
                    • 459
                    • Nis

                    #10
                    Veca snaga.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      visa temperatura sabijene mesavine (povecanje sklonosti ka samodetoniranju), veci pritisak na celo klipa i time veci efekat (snaga) motora ako se ne dogodi ono prethodno pomenuto, malo se smanjuje specificna potrosnja goriva g/kWh.

                      uglavnom nista spekatularno, promene su na atmo motoru tog tipa konstrukcije (klasika) reda nekoliko promila do par procenata uz sve ostalo na motoru neizmenjeno. (samo staticka kompresija).

                      na pocetnih 100KS dobitak za ocekivati pri istim obrtajima i istom benzinu je 0.40-3.00 KS.

                      postoji realna opasnost da staticko povecanje kompresije dovede do nepravilnog sagorevanja sa standardnim benzinom za koji je motor projektovan (samodetoniranje) mehanickom konstrukcijom (geometrijom) glave i cela klipa.

                      to nije nuzno, koliko je izvesno za taj konkretan motor ne znam pricam generalno opste zakonomernosti.

                      ja bih pre bilo kakve dorade pokusao da utvrdim zasto je u prvom redu doslo do havarije i stradanja dihtunga pa otklonio uzrok (da se ne bi ponovio problem ubrzo).
                      tek nakon toga bih razmatrao korake koji ne ugrozavaju pouzdanost rada a vode ka pocevanju efekta motora.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • shadow
                        CBC Senator XXL
                        • 23.09.2005
                        • 555
                        • Beograd

                        #12
                        Pa moje misljenje je da je od starosti (postoje indikacije da nije nikad menjan, ili je menjan jako davno) i da je to zato sto je ostao 2-3 puta bez vode i temperatura
                        mu je skocila na granicu sa crvenim...nije usla u crveno, ali bila je na samoj ivici...ja se nadam da nije pukla glava...ili da se nije iskrivila...sta bi josh moglo da bude uzrok?

                        Cekam svog majstora da se vrati sa odmora, pa ce auto ici kod njega najverovatnije u ponedeljak ili tokom vikenda...tako da imam svega par dana da smislim sta cu sa kompesijom...ajde pomozite mi

                        Recimo da idem na povecanje kompresije (sadasnja je 9.50:1), na kolko savetujete da povecam kompresiju ako se auto vozi na domaci BMB95(uz eventualno dodavanje octane boostera) i LPG?
                        Koliko treba spustiti glavu? A pomeranje ugla paljenja? Da li to zahteva neki poseban dihtung?
                        My crew is all fired up
                        Y'all better just wise up

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #13
                          Ne zahteva poseban dihtung. Mislim da ces povecanjem kompresija dobiti mnogo vise nego sto brick kaze. Mozes bezbedno da je povecas na 10.5:1. Verujem da uglavnom vozis na plin tako da nema sanse da se jave problema. Nece ih biti ni na benzinu ako je sve ostalo u redu.
                          Za koliko da skines glavu moze da ti kaze samo neko ko je merio zapreminu komore i izracunao koliko treba da se skine za odredjeni stepen. Ne postoji univerzalna vrednost. Dakle, skines glavu, izmeris zapreminu komore, debljinu dihtunga, dubinu klipa itd. pa izracunas za koliko treba poravnati glavu.
                          Raspitaj se koliko je debeo standardni dihtung (u stegnutom i nestegnutom stanju) pa vidi da li mozes da nadjes tanji. Tako ces ravnanje glave svesti na minimum.


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            zato sto je ostao 2-3 puta bez vode i temperatura
                            mu je skocila na granicu sa crvenim...nije usla u crveno, ali bila je na samoj ivici
                            ovaj detalj generalno zahteva vecu paznju pa nesto vise o tome...

                            ako je ostao bez vode temperatura je skocila drasticno iznad crvenog polja (sasvim sigurno preko 200C) a na pojedinim delovima glave mogu se ocekivati temperature 300+C.

                            termodavac koji se nalazi u glavi funkcionise iskljucivo ako postoji stalan protok vode.
                            ako nema vode niti davac ne pokazuje realno stanje stvari, i cak niti ne moze da ode u crveno posto vrh davaca (samo telo, senzor) nije u dodiru sa vodom nego sa vazduhom-parom-gasom sto dovodi do toga da nema adekvatnog prenosa toplote.

                            iako je glava vrela i pregrejana, sam senzor je hladan i pokazuje potpuno pogresno- govorim o slucaju kada je na suvom, nema vode.

                            isto je kod svih auta, nevezano za tip motora, marku, model, opste pravilo.

                            povoljnija je varijanta da je kazaljka usla u crveno, pa cak i da je zavrilo ali da je bilo vode (anitfriza) iznad oznake min odnosno da je kroz celu glavu postojao protok vode.

                            pumpa za vodu ne moze da tera kroz glavu (i motor) vazduh tako da je nivo vode osnova prezivljavanja glave.

                            ako je ostala bez vode , realno rastu sanse da se glava iskrivila ili napukla.
                            dovoljno je (za prosecnu glavu) 2-3 minuta rada bez vode da se trajno osteti sam materijal.
                            obicno se u tom slucaju svaki put obavezno baca stara, odnosno menja glava zbog rizika skrivenog zamora materijala (fatigue) a vaznosti za pouzdan rad motora.

                            ne mora svaki put da strada glava ali kako je alu legura vrlo neotporan materijal za toliki stres primenjuje se zamena kao (jedino) trajno resenje.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • shadow
                              CBC Senator XXL
                              • 23.09.2005
                              • 555
                              • Beograd

                              #15
                              Treba mi pomoc...pokusavam da nadjem neke informacije kolko da spustim glavu...ali slabo mi ide...

                              Imam sledece podatke:

                              Opel kadett E 1.8 GSi....18E motor, 1796 kubika, 449cc po cilindru, Bore x Stroke = 84,8 x 79,5, kompresija 9.5:1.

                              Ne znam da li iz ovoga moze da se izracuna koliko treba da spustim glavu da bih imao 10.5:1 kompresiju.

                              Posto cu da skidam glavu...da li moze sa gornje strane motora da se uzmu mere da bih mogao da izracunam potrebnu visinu obrade? Koje mere treba da uzmem?
                              My crew is all fired up
                              Y'all better just wise up

                              Comment

                              Working...
                              X