Evo jednog tehnickog pitanja.Naime interesuje me zasto se kod motora sa bregastim vratilom u glavi (ohc),kod pojedinih ne kod svih,ugradjuju klackalice ventila.Zasto klackalice izmedju ventila i bregaste kad je jednostavnije i lepse i funkcionalnije bregasta direktno na ventil.Mozda ja ne vidim blagodeti tog nepotrebnog komplikovanja motora i ako neko zna molio bih da mi objasni.
Klackalice
Collapse
X
-
Dobro..mislio je preko plocica i soljica...ja shvatio poentu pitanja.
Ovako, to se radi iz vise razloga i na vise nacina.
Poenta je postaviti koso i razvojiti ventile usis izduv. Time se omogucava konusna sfera glave, svecica u centru, odvojene strane u**** i izduva (tople i hladne strane)...bolji je ugao usisnih i izduvnih kanala, time se postize bolji protok, dozvoljava veci promer ventila i kanala..jednostavno postize se bolja homogenost smese bolja volumetrija motora, bolja ekonomicnost, vise snage.
Takva postavka ventila moze se resiti na 2 nacina: Ugradnjom klackalica koje si spomenuo ili ugradnjom 2 bregaste osovine kakvu su konstrukciju svojevremeno imali Fiat/Lancia pretezno.
Slika je sa 16V..no ne bitno
Evo je losa konstrukcija VAG-ova svojevremeno gde klackalica nema.
Zato ventili stoje ovako kako stoje a kanali su uzasni.
Neki naravno postoje bolje konstrukcije glave iako nemaju klackalice ni vise bregastih ali i kod njih postoje veca ogranicenja sto se tice promera kanala i ventila kao i mnogo drugih mana u odnosu na razdvojene ventile.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
I manje habanje bregastih osovina preko klackalica i ima tu jos par znacajnih prednostiTo date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Originally posted by mirdza@ M-power
svaka ti dala!
napokon shvatam zasto je mercedesov M110 dohc sa samo 2 ventila po cilindru
Cisto radi uporedjivanja mogucnosti povecanja poprecnog preseka ventila/kanala kosih u odnosu na prave ventile, BMW-ov 1.6 sa precnikom klipa 82mm imao je usisni ventil 41-42mm (kanal 32mm) a izduvni 34mm (kanal ne znam) dok je fiatov OHC sa vecim precnikom klipa od 86mm ima usisni 37.5-39mm (kanal 29mm) a izduvni ventil 31-33mm (kanal 28mm)
A ako brick vidi temu bice da klackalica pod uglom od 7,342 stepeni (obavezno u 3 decimale) pri spoljnoj temperaturi od 24,625 C (opet 3 decimale) i uljen viskoziteta GH19/15 pri 6252o/min povecava snagu i smanjuje potrosnju za 14,723%.sala mala.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Originally posted by vlada jovicDobro,ima smisla,sad sam pametniji za jos jednu stvar,ali mi nije jasno odakle svi ti opsirni odgovori i to znanje,ne verujem da svi imate po jedan servis kuci jer ipak nije sve u teoriji ima nesto i u praksi.
ljudi koji su ti odgovorili su upravo to...majstori,experti,a jedan i radi u prodavnici delova... tako da je baš kao što si rekao.
BTW: kako to da @Saabpower nije deklarisan kao Expert?!? ..Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
-
Mislim da je rekao u pozitivnom smislu.
Pa neki od nas to rade profesionalno...neki iz hobija, a neki iz oba razloga.
Imamo servise, imali smo, ima cemo. kako ko ali jednostavno kada nas nesto zanima isto kao i tebe ne zelimo da ostanemo bez odgovora.
Konkretno kao za postavljeno pitanje...nisam nigde procitao, pitao i dobio odgovor...vec sam se sam pitao pre par godina u vezi toga i vremenom dolazio do zakljucaka sta, kako i zasto nesto radi? Kao i mnogi ovde kojima radi kefaloTo date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
Comment