Klackalice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vlada jovic
    CBC Član
    • 25.11.2006
    • 80
    • Leskovac

    Klackalice

    Evo jednog tehnickog pitanja.Naime interesuje me zasto se kod motora sa bregastim vratilom u glavi (ohc),kod pojedinih ne kod svih,ugradjuju klackalice ventila.Zasto klackalice izmedju ventila i bregaste kad je jednostavnije i lepse i funkcionalnije bregasta direktno na ventil.Mozda ja ne vidim blagodeti tog nepotrebnog komplikovanja motora i ako neko zna molio bih da mi objasni.
    Alfa Romeo 75 1.6 I.E
  • SAAB PoWeR
    CBC Senator XXL
    • 26.04.2005
    • 1394
    • tu iza coska(Milwaukee USA)

    #2
    koi si ti jos motor video da bregasta ide direkno na ventil ???
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Dobro..mislio je preko plocica i soljica...ja shvatio poentu pitanja.


      Ovako, to se radi iz vise razloga i na vise nacina.
      Poenta je postaviti koso i razvojiti ventile usis izduv. Time se omogucava konusna sfera glave, svecica u centru, odvojene strane u**** i izduva (tople i hladne strane)...bolji je ugao usisnih i izduvnih kanala, time se postize bolji protok, dozvoljava veci promer ventila i kanala..jednostavno postize se bolja homogenost smese bolja volumetrija motora, bolja ekonomicnost, vise snage.
      Takva postavka ventila moze se resiti na 2 nacina: Ugradnjom klackalica koje si spomenuo ili ugradnjom 2 bregaste osovine kakvu su konstrukciju svojevremeno imali Fiat/Lancia pretezno.

      Slika je sa 16V..no ne bitno


      Evo je losa konstrukcija VAG-ova svojevremeno gde klackalica nema.
      Zato ventili stoje ovako kako stoje a kanali su uzasni.


      Neki naravno postoje bolje konstrukcije glave iako nemaju klackalice ni vise bregastih ali i kod njih postoje veca ogranicenja sto se tice promera kanala i ventila kao i mnogo drugih mana u odnosu na razdvojene ventile.
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • mirdza
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2005
        • 2437
        • Katowice (PL) / Banja Luka
        • AGP / W126

        #4
        @ M-power
        svaka ti dala!
        napokon shvatam zasto je mercedesov M110 dohc sa samo 2 ventila po cilindru
        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Zaboravio si da navedes znachajan parametar.. visina pogonskog agregata.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #6
            I manje habanje bregastih osovina preko klackalica i ima tu jos par znacajnih prednosti
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • vlada jovic
              CBC Član
              • 25.11.2006
              • 80
              • Leskovac

              #7
              Dobro,ima smisla,sad sam pametniji za jos jednu stvar,ali mi nije jasno odakle svi ti opsirni odgovori i to znanje,ne verujem da svi imate po jedan servis kuci jer ipak nije sve u teoriji ima nesto i u praksi.
              Alfa Romeo 75 1.6 I.E

              Comment

              • mirdza
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2005
                • 2437
                • Katowice (PL) / Banja Luka
                • AGP / W126

                #8
                CannonBall Community - INTERNACIONALNA EDUKATIVNA ZAJEDNICA gde se okupljaju eksperti auto zanata

                a sto se tice obimnosti - nemoj da se brick ukljuci u diskusiju
                Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  Originally posted by mirdza
                  @ M-power
                  svaka ti dala!
                  napokon shvatam zasto je mercedesov M110 dohc sa samo 2 ventila po cilindru
                  I zasto je svojevremeno BMW prednjacio u snazi sa 2 ventila po cilindru kao i Fiat/Lancia gde ovaj motor kao sto ide u juga imali u proseku 80-85KS dok su oni sa 2 bregaste a isto 8V imali 100-105KS.

                  Cisto radi uporedjivanja mogucnosti povecanja poprecnog preseka ventila/kanala kosih u odnosu na prave ventile, BMW-ov 1.6 sa precnikom klipa 82mm imao je usisni ventil 41-42mm (kanal 32mm) a izduvni 34mm (kanal ne znam) dok je fiatov OHC sa vecim precnikom klipa od 86mm ima usisni 37.5-39mm (kanal 29mm) a izduvni ventil 31-33mm (kanal 28mm)

                  A ako brick vidi temu bice da klackalica pod uglom od 7,342 stepeni (obavezno u 3 decimale) pri spoljnoj temperaturi od 24,625 C (opet 3 decimale) i uljen viskoziteta GH19/15 pri 6252o/min povecava snagu i smanjuje potrosnju za 14,723%. sala mala.
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #10
                    Originally posted by vlada jovic
                    Dobro,ima smisla,sad sam pametniji za jos jednu stvar,ali mi nije jasno odakle svi ti opsirni odgovori i to znanje,ne verujem da svi imate po jedan servis kuci jer ipak nije sve u teoriji ima nesto i u praksi.
                    ako se nešališ,onda si najblaže re?eno nepristojan i nezahvalan!

                    ljudi koji su ti odgovorili su upravo to...majstori,experti,a jedan i radi u prodavnici delova... tako da je baš kao što si rekao.

                    BTW: kako to da @Saabpower nije deklarisan kao Expert?!? ..
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      Mislim da je rekao u pozitivnom smislu.

                      Pa neki od nas to rade profesionalno...neki iz hobija, a neki iz oba razloga.
                      Imamo servise, imali smo, ima cemo. kako ko ali jednostavno kada nas nesto zanima isto kao i tebe ne zelimo da ostanemo bez odgovora.
                      Konkretno kao za postavljeno pitanje...nisam nigde procitao, pitao i dobio odgovor...vec sam se sam pitao pre par godina u vezi toga i vremenom dolazio do zakljucaka sta, kako i zasto nesto radi? Kao i mnogi ovde kojima radi kefalo
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • vlada jovic
                        CBC Član
                        • 25.11.2006
                        • 80
                        • Leskovac

                        #12
                        Pa naravno da sam rekao u pozitivnom smislu u svakom slucaju hvala za odgovor.
                        Alfa Romeo 75 1.6 I.E

                        Comment

                        Working...
                        X