Dihtung glave i dizne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milan_g1
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2007
    • 863
    • Karaburma

    Dihtung glave i dizne

    E ovako, motor malo duva na cepu gde se sipa ulje ali posto na satu ima 300 000 km i ne cudi me, ulje trosi jos uvek manje od litar na 1000, u zadnjih par dana sam primetio da mi mnogo vise dimi nego pre, u voznji primecujem dim u retrovizoru, cini mi se da je bele boje sto bi trebalo da je dihtung glave a poceo je malo da troskari antifriz. Sta moram sve da radim kad menjam dihtung glave, jel mora glava na obradu? Sta bi valjalo da se zameni kada vec otvaram motor i koliko mi para treba?

    Malo trokira u voznji pri konstantnom manjem gasu, pri turiranju izbacuje crni dim, ne mnogo ali se vidi, to bi trebale da su dizne ili pumpa, ispravite me ako gresim. Pitanje: da li se dizne ciste, repariraju ili mora zamena ako su dotrajale i koliko kosta zamena jedne dizne sa uloskom, ako neko zna?

    Za sada samo skupljam informacije i pravim finansijsku konstrukciju, jbg godisnji odmor... pa kad skupim parice da znam sta mi je ciniti!
    Izvinjavam se ako sam smorio sa ovoliko pitanja, pozdrav svima
    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"
  • gorky
    CBC Senator XXL
    • 08.06.2007
    • 860
    • Vojvodina,Kikinda

    #2
    glava se pod obavezno,prilikom skidanja, uvek nosi na mašinsku obradu.generalna popravka motora je kod nas prilično širok i rastegljiv pojam,ja ću ti napisati orijentaciono šta ti sve treba pa ti gledaj pa vidi.od delova ti treba:garnitura klipova,garnitura zaptivača+zaptivač glave,garnitura ležajeva radilice,8 ventila,8 vođica ventila,kaiš razvoda,španer kaiša,filteri+ulje.pumpu i dizne obavezno odnesi u boš servis.na mašinskoj obradi obavezno uradi hidro-test glave neka ti pregledaju pretkomore.obavezno promeni klizne ležajeve malih pesnica klipnjača i klizne ležajeve "lažne bregaste" (vratilo pogona uljne i vakum pumpe).uradi reviziju anlasera i alternatora.na mašinskoj obradi bi trebalo da uradiš(nakon toliko pređenih kilometara) kontrolu deformisanosti bloka motora.ravnanje bloka uradi pod obavezno a u slučaju deformisanosti uradi tako zvano trnovanje bloka.najbitnije je da ukoliko nemaš iskustva nađeš dobrog majstora koji sve ovo zna,i koji je najbitniji segment prilikom generalne popravke

    Comment

    • gorky
      CBC Senator XXL
      • 08.06.2007
      • 860
      • Vojvodina,Kikinda

      #3
      ja sam ti napisao (najgoru ili najbolju)soluciju kako se uzme,e sad ti ćeš videti kada se otvori šta ćeš od toga raditi.dizne se menjaju u kompletu znači 4 komada.cene su veoma "šarene" u zavisnosti od kvaliteta.obično ljudi kod ovakvih problema menjaju sve okolo i na kraju potroše para koliko bi ih koštala prava generalna.nemoj da se upecaš

      Comment

      • milan_g1
        CBC Senator XXL
        • 07.02.2007
        • 863
        • Karaburma

        #4
        Pa vidi, znam da mi za generalku treba oko 500 Evra da se odradi kako treba, a toliko ulaganje u stari auto nema racunicu. Hocu da mu zamenim dihtung glave, znaci moram i glavu da nosim na obradu, nije jos toliko produvao da ne moze da upali, sada pali kao mina, a proslu zimu nisam imao vecih problema sa paljenjem. Znaci menjam dihtung i obrada glave, kad se od toga oporavim menjam dizne i stelujem pumpu i to bi bilo to pored redovne zamene ulja i filtera. Zamenu dizna sa uloscima i garancijom od godinu dana sam nasao za 20 evra po dizni, jel to puno, malo?

        Pozdrav
        "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

        Comment

        • SAAB PoWeR
          CBC Senator XXL
          • 26.04.2005
          • 1394
          • tu iza coska(Milwaukee USA)

          #5
          @gorky
          sve si ti lepo napisao ALI zaboravio si najvazniju stvar OBAVEZNO menjaj sarafe koi stezu glavu za blok .
          ja imam 1.6 L dizel sa 117 000 milja idelepo nema sta radi kao satic , unutar kabine skoro da se ni neoseti da radi kako je miran (radio )
          ali pusi na cep gde se sipa ulje ko sasav , pazi normalno je da ce pusiti , uljne pare negde moraju da odu , pusice puno na leru jer dizel motor nema vakuma , nema sta da usise te pare , proveri prvo dali ti je pumpa kalibrirana kako treba i dali je timing ustelan kako treba , samo nemoj da ti majstor to radi po BALKANSKI na uvce , za sve te stvari postoi alat , mnogi kod nas jos uvek sve rade na uvce pa i nije cudo sto auta nerade kako treba i lako se pokvare ...

          da pomenuo sam moj je radio procurila mi pumpa , posto je motor stajao preko 5 godina , kada sam ga ubacio u golfa sipao sam novo gorivo koje su poceli koristiti ovde u usa i otisle sve gumice sada moram sve menjati ...
          _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            da dodam i ja iz nekog iskustva sa VW dizel koncepcijom.
            dizne ti nikako ne bih savetovao da menjaš, osim ako tvoje nisu napukle.
            menjaj samo uložak. po mogu?stvu odaberi novi tip uloška, Bosch je iizbacio reviziju, malo je druga?iji oblik fine magle, bolje je sagorevanje.
            imaš u Bosch katalogu prema broju šasije vozila ta?an model uloška.
            20 evra je ok cena, ako podrazumeva osim zamene i kalibraciju pritiska i proveru dihtovanja.

            što se glave ti?e, nikako ne obradjuj donji deo koji naleže na cilindar, pogotovu ne ?eli?ni uložak tj pretkomoru.
            ona se nabija u aluminijum termi?ki po specijalnom postupku na ta?nu meru, kasnije je jako teško (gotovo nemogu?e bez specijalnog fabri?kog alata) posti?i ta?an novi položaj pretkomore a još teže obezbediti zaptivanje ?elik-aluminijum.
            redovna pojava nakon (takve napamet) obrade glave je ispadanje pretkomore u cilindar kada se dobro zagreje glava, i onda totalna havarija.

            kod VW dizela pretkomora se ne troši, isto tako i ventili i vodjice se prakti?no ne troše i nema razloga da ih menjaš osim ako nisu vidljivo žestoko mehani?ki pohabani.
            nije velika kilometraža da bi bili po automatizmu zreli za zamenu, pogotovu ako su MIV (mitrova?ki) koji su kvalitetniji od nema?kih ventila.

            glavu obavezno hidro proveri, i to kako na hladno tako i na vrelo. na hladno može da zavara, aluminijum od koga je glava jako radi pa kada se zagreje pukotine se jasno otvaraju. gotovoje sigurno da je glava negde napukla posle toliko km iza sebe, te glave su poznate da pucaju stoga ih drže prodavnice nalageru, na polici, jer se ?esto traže.

            nova glava je prili?no skupa ali je trajno rešenje, potpuno je zamenjena tehnologija izrade u odnosu na fabri?ku, i te zamenske su mnogo kvalitetnije od onih iz prve ugradnje.

            pod obavezno menjaj šrafove kojima se doteže glava.
            i pod obavezno ih steži na ugao, vrlo strogo prema uputstvu.
            takodje, preporu?io bih ti da se potrudiš da nadješ metalni dihtung glave, tanji nešto po debljini, i to Elring firme.
            obi?an dihtung je nužno zlo na tom motoru (bimetalni motor, ima jako trenje glave i bloka, nije dobro konstrukicono rešeno zaptivanje tj držanje glave na mestu pa stalno radi).
            može se desiti da ti obi?an dihtung izdrži narednih 100,000km a može da procuri i posle 2,000km ili prve zimske hladnije no?i.

            boš pumpu obavezno podesi komparaterom na ta?nu , vrlo preciznu meru.
            potrudi se da greška sinhronizacije ne bude ve?a od 20 mikrona, tj 0,02mm. na zadnjem delu boš pumpe ima jedan poklopac, kao ?ep sa navojem, koji se skine i u tu rupu se ušrafi poseban komparater (VW alatka).

            pri tome obrati pažnju na posebnu alatku za faziranje bregaste u odnosu na podnožje glave, kod nas mnogi kao zaborave (tj ne znaju) da je to obavezni deo procedure. za to postoji posebna VW alatka, poseban tzv špijun.

            kada menjaš zup?asti kaiš, svaki put menjaj pumpu za vodu. onda kod VW dizela služi kao španer, i vrlo ?esto ima kratak vek trajanja dok ne procuri na spoju pumpa-blok motora.
            silikon i sli?ne lepkove zaboravi, za havarijske popravke na putu to pomaže a za trajnu upotrebu uradi kao što kaže fabrika. tj bez ikakvih silikona, lepkova i sli?no.
            samo ?iste površine i dobar dihtung pravilno stegnut, je više nego dovoljno.

            kada je ispravan sam motor mehani?ki, i ispravno podešen ne sme u vožnji nikakav dim da se vidi golim okom, niti beli, niti sivi a kamoli crni.

            crni je pokazatelj da je žestoko motor u autu, van normalnog rada.
            jedino pri samom paljenju, nekih 2-3 sekunde sme da se pojavi malecni obla?i? crnog dima, to je urodjena osobina tog motora.

            takodje proveri jako dobro i uljnu pumpu. VW dizeli su poznati po loše rešenim uljnim pumpama i uopšte sistem podmazivanja je marginalnog kvaliteta. VW je tokom godina uvodio nekoliko modela/ tipova uljne pumpe, proveri koja je kod tebe. (u pokušajima da reši slabo podmazivanje, nikada nije rešeno do kraja tj i poslednji komad dizela je imao nerešeno podmazivanje naro?ito glave motora).

            fabrika VW je naknadno dopunila uputstvo, ulje 15w40 je zamenjeno lakoteku?im 10w30 ili 5w40 kao preporuka.

            za 500 evra nisam siguran da možeš da uradiš generalnu sa delovima kvaliteta prve ugradnje.
            mislim da je oko 1.000 evra realnije.

            svaka ušteda na materijalu i proceduri (presko?iti neki predvidjeni korak) kasnije se žestoko vra?a kroz havariju, dizeli ne opraštaju greške tako lako kao benzinci.

            ja danas generalnu bih radio samo ako planiram da još dugo zadržim auto i taj motor, ina?e bih kupio polovni motor iz uvoza kao višestruko jeftinije rešenje.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • SAAB PoWeR
              CBC Senator XXL
              • 26.04.2005
              • 1394
              • tu iza coska(Milwaukee USA)

              #7
              @sw.brick
              knjiga kaze da se ventili i vodilice ventila rade

              ovde u usa cak prodaju posebne kitove koi ukljucuju sve osim radilice , recimo kit bez klipova a sa svim ostalim potrebnim delovima , sve fabricki original mogu se kupiti za 430 $

              alat za stelovanje pumpe moze i sam napraviti ...

              silikon mora koristiti na poklopcu ventila nema sanse da ga zadihta kako treba bez silikona
              _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

              Comment

              • Delkan
                CBC Senator XXL
                • 14.06.2005
                • 829
                • 60 km From BG,West

                #8
                Originally posted by sw.brick
                kada menjaš zup?asti kaiš, svaki put menjaj pumpu za vodu. onda kod VW dizela služi kao španer, i vrlo ?esto ima kratak vek trajanja dok ne procuri na spoju pumpa-blok motora.
                Jel` mi pricamo ovde o Golfu 2 1.6d?Kod njega je pumpa za vodu na klindzastom kaisu...

                Comment

                • gorky
                  CBC Senator XXL
                  • 08.06.2007
                  • 860
                  • Vojvodina,Kikinda

                  #9
                  brick,pošto sam lepo vaspitan reći ću ti samo da grešiš u mnogo stvari,kao npr:vodena pumpa ne španuje zupčasti kaiš kod VW,pobrkao si sa opelom 1,6D i 1,6DA,uljna pumpa uopšte nije loša kod VW 1,6 (kad na golfu crkne radilica ili bregasta-skoro nikad),glava kod dizela se mora ravnati prilikom demontaže obavezno,jer glava se deformiše prilikom stezanja i otpuštanja,pretkomore se prilikom ozbiljnog remonta glave vade,u mašinstvu za sve postoji jedan zakon a to je mera,postoji tačno propisan montažni zazor između glave i pretkomore i ako se to ispoštuje nema šanse da pretkomora ispadne,takođe pretkomore treba da su,što majstori kažu "starije" od glave motora (u zavisnosti od modela od 0,05-0,2mm).debljina zaptivača glave zavisi od visine klipova,za golfa postoje 3 debljine.vođice i ventili se itekako troše,oni su najčešći uzrok lošeg rada dizela.voleo bih da vidim dizela koji ne dimi.beo i siv dim nisu poželjni jer ukazuju na sagorevanje vode ili ulja,ali svaki dizel mora da zadimi crno pri naglom dodavanju gasa,naravno ne treba da pravi oblake jer je to pokazatelj pogrešno podešene pumpe.ti dakle imaš jako mnogo teorijskog znanja koje treba upotpuniti praksom i zatim fragmentirati.nema ljutiš,važi?

                  Comment

                  • milan_g1
                    CBC Senator XXL
                    • 07.02.2007
                    • 863
                    • Karaburma

                    #10
                    Rec je o golfu 1 1600D, 1980. god.
                    To je auto star 27 godina i nije isplativo raditi komletnu generalku, za mnogo manje pare moze se naci drugi motor, a ovaj nije produvao, malo duva ali nije strasno, juce sam na magistrali drzao konstantno 110-120 i kada stisnem gas bez problema ubrzava do 135+ kad idem u preticanje. Ono sto mene brine je dihtung glave, ja bih samo to da zamenim jer mislim da je progoreo, malo gubi vodu i malo dimi beo dim. Posle toga hocu da sredim dizne i to je to, nikakva generalka nije u planu.
                    Hvala svima na informacijama.
                    Pozdrav
                    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                    Comment

                    • SAAB PoWeR
                      CBC Senator XXL
                      • 26.04.2005
                      • 1394
                      • tu iza coska(Milwaukee USA)

                      #11
                      @mkvb

                      kupis motor za 200 e i platis ubacivanje i za sve tecnosti u motoru , vozis se mesec dana i on odapne

                      remontuje svoj motor i vozi se bez brige

                      sta kazes na to
                      sta je pametnije i bolje

                      1.6 motori su svi isti cini mi se sve do 1992 godine , samo im se BOSCH pumpa menjala , mada mozes koristiti bilo koj VE bosch pumpu nema veze sa koje godine , razlika je samo u snazi ...
                      _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        prebacio sam se na VW petak i šestak (2,000 odnosno 2,400 ccm).
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          teorijskog znanja koje treba upotpuniti praksom i zatim fragmentirati.nema ljutiš,važi?
                          ma kakav ljutiš, ovde smo da se medjuosbno pomognemo koliko možemo.
                          možda ti ne deluje tako ali imam podosta prakse sa 5-6 cil VW dizelima u raznim verzijama što atmo što turbo.
                          ovde sam se prebacio na njih, bez zle namere prema postu- pitanju
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • milan_g1
                            CBC Senator XXL
                            • 07.02.2007
                            • 863
                            • Karaburma

                            #14
                            E ovako, cuo sam se sa Dieselman-om i on mi kaze da taj dim verovatno potice od pumpe odnosno nepodesenosti, sutra cu dok je auto hladan malo da zakrecem pumpu pa cu da vidim na cemu sam, a od kad sam zadnji put dolio vodu drzi isti nivo, a nije da ga nisam vozio, ko zna, mozda i nije dihtung nego samo pumpa, videcemo...
                            Pozdrav
                            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                            Comment

                            • milan_g1
                              CBC Senator XXL
                              • 07.02.2007
                              • 863
                              • Karaburma

                              #15
                              Pokusavao sam danas da zakrecem pumpu ali mi nije poslo za rukom pa sam odustao, ipak ce to majstor sa komparaterom ili cim se vec to radi! A i mislim da sam pronasao gde gubi vodu, crevo koje iz hladnjaka ide u ekspanzioni sud, na spoju sa hladnjakom malo curi, skratio sam ga i zamenio selnu pa cu da vidim da li je to ili je hladnjak u tom delu, videcemo a nivo vode je nepromenjen i dalje. Bice da je samo rastelovano paljenje... javicu kad odradim, pozdrav svima
                              "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                              Comment

                              Working...
                              X