ja sam imao jednu veoma žestoku diskusiju ( i pri tome popljuvan samo tako) na forumu objašnjavuju?i da se u tehnici dogadjaju stvari kao što se tebi dogadja i shodno tome i mogu?e lekove.
po meni, ako je glava porozna u materijalu (kažeš da je majstor detaljno pregledao i ne vidi se pukotina) jedino rešenje je zamena glave za novu.
nikakve obrade, nikakva varenja, krpljenja, poliranja, bilo šta...
sve to je kratkotrajnog efekta i nikada se ne zna kada ?e ponovo motor na generalno otvaranje i što sledi.
dešava se (dovoljno ?esto da postoje metode, specijalne hemijske mešavine i procedure) da su glave loše odlivene.
moje mišljenje je ako ti auto treba kao pouzdano prevozno sredstvo svih 365 dana godišnje, popravi kako treba po propisu.
ako nije bitno toliko kako i koliko dugo ?e auto funkcionisati, probaj metod koji si ve? pronašao a to je da se održava sistem na atmosferskom pritisku.
imao sam sli?an slu?aj sa VWovim motorom, nikakva intervencija niti ikakvi pokušaji majstora nisu popravili trajno stanje (tj kvar se redovno vra?ao u kratkim rokovima) sve dok nije zamenjena komplet glava za ganc novu.
jeste da je extra skupo koštalo ali se više nikada problem nije pojavio.
dihtung tu nije uzrok i stoga nije ni rešenje problema.
danas, sa iskustvom koje imam takav motor/ kvar ja ne bih popravljao.
bacio u sme?e i uzeo neki drugi polovan motor.
postoje razni majstori i razne radionice,neko radi bolje -neko losije,neko kvalitetno a neko samo da bi uzeo pare...neslazem se da glava nemoze da se zavari uspesno! puno automobila sam uradio i na puno sam glavu nosio na varenja,ispitivanja i sl. nije se nikada nijedan vratio . kod vw ,pogotovo kod dizela pozeljno je poravnati blok motora.neki majstori obradjuju glavu sa nozem a neki sa kamenom.kad se obradjuje sa nozem....hoce da ostane opiljak na nozu i da napravi tanku crtu {udubljenje] na glavi...kad se namontira....duva kompresiju u sistem a nije do dihtunga.....
neko je spomenuo dotezanje glave posle 2000 km....postoje dihtunzi koji se nedotezu,imaju lepak u sebi koji se zalepi kad motor postinge odredjenu temperaturu.....veliko je pitanje sta je majstor radio i sta je ugradio u tog safrana....
S obzirom da sam vrlo upoznat sa kvalitetom nasih, uvoznih jeftinih delova pa tako i dihtunga koji su skoro dzabe bez obzira na lepak pristalica sam da se na 2000 km dotegne glava motora. imao sam slucajeve gde su ljudi bas nemarni i nisu vodili racuna pa sam posao morao nanovo da radim samo zbog dihtunga sa lepkom savet ma nemora ali moje iskustvo kaze mora se dotegnuti. To je moje iskustvo
ja sam skoro menjao dihtung glave (progoreo izmedju treceg i cetvrtog cilindra), materijal je bio oko 30e, a rad oko 170e, radjeno u West Invest, ovlascenom OPEL servisu. Pitao za dotezanje i oni kazu da se to na savremenijim motorima ne radi a garancija je 6 meseci. ako za to vreme (min 10000km) ne popusti, onda ne treba dotezanje, ako popusti, njihov problem.
"dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"
koji je najgori scenario u slu?aju vožnje mog auta u sadašnjem stanju?
Ja još planiram da idem na more sa njim! Šta je za safrana 550km u jednom pravcu.
Opet napominjem, vozim ga ve? 15 meseci u ovakvom stanju, najduže ture su bile po 150km u jednom pravcu.
Nema balon?i?a. Na renault-u je malo ?udna posuda i sistem (za mene ?udno), dva creva su dnu posude, a jedno na vrhu koje ubacuje vodu u posudu dok ova dva odvode vodu u motor. Motor mi radi normalno, ne pove?ava mi temperaturu.
Našao sam ceo motor za 300?, još se dvoumim šta da radim, da menjam motor, glavu, da prodam auto...
Posetio sam majstora. majstor je konstatovao crkla glava, dva puta menjao dihtung (drugi put gratis), preporu?io zamenu glave i naplatio 100? (60?ruka + 10?ravnanje +30?dihtung). najve?i problem je na?i radionicu koja može da proveri da li je glava otišla, a i kad je na?em, da li se isplati da je ponovo skidam (100 ?) ili odmah da zamenim ceo motor (još uvek neznam koliko za ruke).
Što se ti?e auta, nije komplikovaniji od bilo kog drugog benzinca. ?ak su neke stvari i jednostavnije.
Slazem se ali moze se organizovati slanje busom pa da mu se uradi kako treba . Covek je bre poceo da sanja dihtunge glave kljucanje vode,a verovatno ce poceti i da prica sam sa sobom.
Comment