Gubitak rashladne tecnosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    Gubitak rashladne tecnosti

    Daklem, u pitanju je W126 280S (motor M110.942 - mada to i nije bitno...). Doticni ima otvoreni sistem za hladjenje i radnu temperaturu od oko 80'C. Nakon odlaska za BL i nazad za PL (nekih 2000km, konstantno u visokim obrtajima) primijetio sam povisenu radnu temperaturu (preko 90'C). Ispostavilo se da fali preko 2l antifriza Dolio sam i sve je OK.
    Pitanje bi bilo - koliko je to normalno ili nenormalno? Shvatam da isparava, ali da nije malo previse... Nigdje se ne vide tragovi curenja a nisam primijetio ni ijeli dim iz auspuha
    Da se rozumijemo - ne smeta meni da dolijem, nego se bojim da nesto nije u redu sa rashladnim sistemom...
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Pa nije uredu....ne moze da ispari. Jednostavno je negde curi pa treba provaliti ge.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      ja bih rekao normalna pojava. konstrukciona osobina otvorenih sistema.
      prosto ti Mercedesi (tih godina) imaju pomalo falican rashladni sistem koji zahteva malo vise paznje/ kontrole odnosno povremenog dolivanja.

      ja se ne bih brinuo, redovno uz dolivanje goriva ili proveru ulja sta je vec zgodno, pogledao i na nivo antifriza kao sastavni deo provera.

      po mome, tako radi otvoreni sistem i tu nema (neke) pomoci.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #4
        Moze li neko da objasni sta je to otvoreni sistem i koja je razlika u odnosu na zatvoreni?
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • mirdza
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2005
          • 2437
          • Katowice (PL) / Banja Luka
          • AGP / W126

          #5
          Tecnost radi pod atmosferskim pritiskm i nema prelivne posude nego u slucaju "kuvanja" izbija na cep. To je ono "ugrubo"
          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

          Comment

          • milannik
            CBC Senator XXL
            • 23.12.2004
            • 1455
            • Niš

            #6
            Meni tako gubi tecnost vec vise od godinu dana, samo dolivam... I meni izbija na cep, da li to znaci da je i moj sistem otvoren?

            Comment

            • srle1
              CBC Senator XXL
              • 08.02.2005
              • 320
              • Beograd

              #7
              Jeste otvoren sistem ali ... 2 litre da izgubi tek tako... Mada ... ko zna... Mozda je neko crevo postalo porozno ili ima neku sitnu naprslinu i gubi malo po malo...
              Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

              Comment

              • mirdza
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2005
                • 2437
                • Katowice (PL) / Banja Luka
                • AGP / W126

                #8
                Pa, gledaj - dok sam vozao po gradu i relativno lagano na otvorenom nije bilo gubitaka. Kad sam ga protjerao 2000km sa 180-200km/h izgubio je tecnost... Ima logike da je isparilo ali postoji i mogucnost da neko crijevce ili vodena pumpa pusta pod opterecenjem. Nisam pametan...
                Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  Originally posted by mirdza
                  Tecnost radi pod atmosferskim pritiskm i nema prelivne posude nego u slucaju "kuvanja" izbija na cep. To je ono "ugrubo"
                  a cep se nalazi na samom hladnjaku. saxo je recimo imao takav sistem
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Ma nema logike da je isparilo. Nema veze brzina i da li si vozio u gradu sa isparavanjem....cak sta vise po gradu bi isparilo jer se vise greje.
                    Nego si pri vecim obrtajima na toj brzini pa je veci pritisak pa je zato verovatno negde pustio.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      kod otvorenog sistema kao sto je receno radni pritisak je 1 bar uvek.
                      to znaci da voda u sistem vec na oko 91C pocinje da "radi" tj pocinju da se vide golim okom mehurici.

                      91C u hladnjaku znaci da je 91+C unutar glave motora.

                      na 95C voda prakticno intenzivno isparava.

                      otvoreni sistem ima osobinu da ako predje +-90C naglo pocinje da "trosi" vodu tj antifriz kroz promenu agregatnog stanja.

                      stoga obicno takav sistem ima termostat reda 76-80C da koliko toliko u najvecem delu vremena zadrzi temperaturu tecnosti u glavi motora kao najtoplijem delu ispod 95C.


                      kada se malo ostrije vozi, naravno da je vece termicko opterecenje i vise toplote razvija motora, vise toplote znaci visu temperaturu rashladne tecnosti i dosta lako otvoren sistem se izbaci iz ravnoteznog stanja.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • zverko
                        CBC Senator XXL
                        • 19.08.2005
                        • 7085
                        • BGD
                        • Audi A4

                        #12
                        aj kas si vec u kancelariji napisi nesto i za zatvoren sitem.
                        deutsche gemacht-gut gemacht...

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #13
                          Problem otvorenih sistema jeste povecano isparavanje tecnosti, ali 2 L da potrosi je mnogo. Taxisti su uvek dolivali obicnu vodu, iako je to ogroman greh sipati u sistem koji gubi vodu u velikim kolicinama isparavanjem, ali je to obicno bilo leti na ogromnim vrucinama!
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • mirdza
                            CBC Senator XXL
                            • 14.03.2005
                            • 2437
                            • Katowice (PL) / Banja Luka
                            • AGP / W126

                            #14
                            Ipak negdje curi
                            Maloprije sam provjerio i opet fali - makar 0,5l Nista, sutra ga ostavim u servisu pa nek traze... Jbg, da je ljeto sam bih, najvjerovatnije, upratio gdje gubi. Ovako, na mrazu i snijegu, zahebi!
                            Pa vam javim sta je bilo

                            P.S. Nadam se da je neko crijevo ili selna popustilo. Hladnjak za ovo moje cudo je oko 200euro pu-pu-pu-...
                            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                            Comment

                            • zverko
                              CBC Senator XXL
                              • 19.08.2005
                              • 7085
                              • BGD
                              • Audi A4

                              #15
                              mirdzoni, pa bas ces sad lakse da provalis gde pusta posto je napolju hladno. zagrej auto na radnu, otvori haubu i snimaj gde isparava. ili sto kaze IvanT, metni uvece karton ispod auta pa ujutru pogledaj gde je fleka i otprilike znas gde da gledas.
                              deutsche gemacht-gut gemacht...

                              Comment

                              Working...
                              X