Generalni savet u vezi generalne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorchilo
    CBC Član
    • 26.05.2007
    • 52
    • bg

    #16
    Hvala,

    Znači za ispravan rad motora ("kao nov") nisu neophodni novi nego odgovarajući i upareni zdravi klipovi...

    Na "osveženje" bez obrade bloka ipak ne bih išao, jer želim kakvu-takvu garanciju da neću koliko sutra opet imati probleme. Dakle pričamo o varijanti hilznovanje + ispravni klipovi + nov set karika. Ako sam dobro shvatio, tu se ne radi o lutriji "osveženja", nego se sa kompletnim sređivanjem cilindara i karika dobija i izvesna garanciju da će stvar potrajati? Interesovalo me da li su u tom slučaju (koji dakle neće biti "lutrija") novi klipovi obavezni, poželjni, neobavezni, ili nepoželjni, imajući u vidu kvalitet novih delova na tržištu.

    Ovaj majstor drži otpad (20 km od Obrenovca prema Šapcu, odmah posle termoelektrane) i kaže da momentalno ima nekoliko sličnih rasturenih 1.6 motora. Čovek se, po njegovim rečima, bavi time 20 godina, pa nije valjda lud da stavi različit klip!? Ko zna....

    Po pitanju bregaste bismo dakle mogli ići samo na polovnu plus štelovanje ventila, a možda čak i po pitanju jednog nemačkog seta kvačila (osim lamele), koji po njegovim rečima izgleda kao "neotpakovan" a skinuo ga je sa jednog stranca.

    Još sam u fazi premišljanja, komentari su i dalje dobrodošli.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      ja na to ovako gledam.
      novo a firmirano ima neki definisani standard kvaliteta. ili bi trebalo da ima.
      recimo ako kupis FoMoCo (Ford) originalne klipove mozes biti sasvim siguran da imaju definisani kvalitet koji daje visoki stepen verovatnoce da ce ti klipovi potrajati podosta kilometara (sati rada) motora.

      kako kazu " u rukama Mandusica Vuka.." sasvim je moguce i da tvoj majstor odradi odlicno posao i sa odabirom polovnih klipova pa da takodje reparatura potraje podosta kilometara.

      ali, verovatnoca toga zavisi od tvog majstora i njegove zelje uz mogucnosti (nabavke) da to zaista i bude tako.

      sa polovnim delovima za koje se ne sta istorija faktor samog dela (zivotnog veka koji je preostao) i faktor ugradnje odredjuju moguce trajanje popravke.

      sa novim delom originalnim ili OEM nivoa kvaliteta onaj prvi faktor rizika gotovo nestaje.

      ostaje samo faktor ugradnje, a lakse je ugraditi novi nego prilagodjavati polovni deo.

      sa druge strane originalni rezervni deo kosta adekvatno i cena je sve samo ne popularna.

      ako se uzme neoriginalni novi deo postoji takodje i tu faktor kvaliteta i zivotnog veka.

      sasvim je moguce da originalni polovni deo bude takvog kvaliteta izrade da ima veci zivotni vek od novog neorginalnog dela losijeg kvaliteta izrade (i materijala).

      problem je uslovan.

      ako se nista ne desi ti si ustedeo.
      ako se desi kvar platices ponovo popravku.

      majstor kada uradi popravku motor ce biti dobar.

      pitanje koje preostaje da ti kroz praksu utvrdis jos koliko dugo ce biti motor dobar posle popravke.

      majstoru naravno moras odmah platiti i za delove i za rad.

      ako ugradi polovni deo nikako ti ne moze majstor na svoj teret dati garanciju od npr 100.000km.
      ja barem ne znam ko bi ti dao garanciju na polovni klip ili polovno kvacilo.

      na tebi je da prelomis, gde je veci rizik posto rizik postoji i sa polovnim i sa novim delovima a i sa masinskom obradom i na kraju sa samim sklapanjem svega u funkcionalnu celinu.

      kako da odredis verovatnocu raspodele rizika nemam pojma.

      rizik je i ako kupis neki polovan motor bilo iz domaceg bilo uvoznog porekla vozila.

      ni na taj polovni motor ne verujem da bi dobio garanciju od 100.000km.

      rizik buduceg kvara ne mozes izbeci, pitanje je kako da najbolje procenis kako da taj rizik minimizujes finansijski.

      zavisi i od toga koliko je bitna pogonska spremnost auta 24 sata 365 dana.

      ako jeste bitna, onda novo (sve sto moze da se plati) je najbolje osiguranje za tih buducih 100.000km.

      ako nije bitno ako se auto pokvari i mora da stoji parkiran onda je sto jeftinije resenje mozda takodje prihvatljiva opcija.


      ali na kraju ti si taj koji moras da procenis, proracunas potrebe, odredis limite u finansijama...onako kako je tebi optimalno ulaganje.

      sta god da odlucis postoji mogucnost da pogresis.

      nadam se da te nisam uplasio....odluka je zaista teska ali mislim da je ono je predlozio @djukic mozda i najefikasnija finansijska varijanta.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • gorchilo
        CBC Član
        • 26.05.2007
        • 52
        • bg

        #18
        Brick, svaka čast na jasnoći odgovora, inače uživam da čitam tvoje postove na forumu.

        Meni je nepoznato na koji način se manifestuje pohabanost klipova (ventila, bregaste, kvačila...), mislio sam da je na osnovu iskustva moguće vizuelno odrediti koliki životni vek im je preostao, te na bazi toga ipak ponuditi konkretnu garanciju na ceo posao u slučaju ugradnje polovnih delova. Ovaj mi čovek, ruku na srce, jeste ponudio garanciju na 30.000 km, ali i to nekako smućeno. Ja ne poznajem stručnost majstora niti sam vidovit, stoga mi jasno definisana garancija dođe najvažniji faktor odluke. Kad bih ja nekome radio posao za 1000e, ne bih se snebivao po pitanju odgovornosti za kvalitet urađenog. Meni je to nelogično, ovolike pare nije baš lako prikupiti.

        Comment

        • prolupator
          CBC Senator XXL
          • 02.09.2005
          • 3968
          • Zemun

          #19
          Potpuno si u pravu, ali nije njegova zarada 1000e pa da i on tako razmislja...
          Svako ko ti garantuje 100K km posle generalne ce takodje zahtevati da u tih 100K km dolazis kod njega na redovne i vanredne servise, a ta generalna ce te takodje izaci mnogo vise od 1000e.
          Sigurnost je najskuplja ...
          Tebi se ne uklapa racunica: mator auto+skupa generalna=jos 15 god koriscenja?!
          I kad se uzima nov auto garancija je X km i/ili Y godina, sta pre dodje.
          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

          prolupator.mojblog.rs

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            pohabanost se odredjuje merenjem u odnosu na normiranu velicinu.
            npr, novi klip ima precnik dimenzije 100 jedinica, recimo 100mm

            dozvoljeni stepen habanja je 0.05mm iliti 50 milionitih (mikrona).

            znaci 99.95 mm.

            merenjem se ustanovi da je precnik 99.97 mm > moze da se koristi dalje.

            merenjem 99.94mm, za otpad.

            ali, osim precnika bitno je da i ovalnost bude u okvirima zadatih mera.
            takodje i masa u gramima, odnosno razlika masa medjusobno izmedju klipova.

            zatim tu je mera za osovinicu (bolcnu) koja takodje mora da bude u okviru definisane mere.

            itd, sve mere moraju da budu u okviru norme tj standarda.

            ako ne moze, onda se busi blok/ hilznuje i uzimaju se mere I nadmere odnosno tzv I specijale.
            akoje toliko pohabano da ne moze da se uklopi odmah se ide na II specijalu.

            moze jos i III specijala da se odradi (znaci 3 x generalna).

            preostali zivotni vek klipa ( i drugih stvari) nije lako odrediti, stoga sto zamor materijala ne moze da se "vidi".
            znaci vizuelnim pregledom ljudska cula nemaju sposobnost da analiziraju stanje medjumolekularnih veza izmedju atoma koje drze materijal na okupu (da tako kazem uprosceno).

            za to postoje odredjene tehnicke mogucnosti tipa raznih skenera ultrazvucnih, rezonantnih, spektroskopski itd.... ali se to obicno ne koristi zbog cene ispitivanja na delovima kao sto je klip.

            ne znam da kazem koliko kosta ispistivanje zamora materijala, ali recimo ako kosta 500 evra po jednom uzorku ne isplati se proveravati polovni klip da li valja po ceni od 500 evra kada novi kosta recimo 100 evra.

            zamor materijala nastaje samim starenjem, zatim delovanjem sila koje trpi klip u radu (narocito pri promeni smera kretanja kada su sile najvece), pa zatim termicka opterecenja zagrevanja i hladjenja, pa hemijska usled goriva, pa podmazivanje uljem i smanjenje trenja itd itd.


            zato i nema neki jedinstveni konacni radni vek jedan klip u jednom motoru.
            kod nekoga potraje 30 godina i 900.000km a kod nekoga 8 godina i 130.000km.

            e sad, ipak tehnologija obrade materijala je bitno uznapredovala pa su takve razlike izuzetak od pravila.
            a pravilo je da je karakteristican radni vek recimo klipa gotovo ujednacen u slicnim uslovima eksploatacije.

            moze se gledati ocima klip i sve da bude na oko super, a da sutra recimo napukne pri prvom jutarnjem zimskom paljenju.

            istekao mu vremenski resurs, zamorio se materijal.

            stoga za kriticne primene se uzima statisticka vrednost srednjeg vremena izmedju otkaza i onda se prema tome prilagodjava odrzavanje odnosno zamena delova.

            tipican primer je u avio industriji.

            avion ce imati problem ako otkaze recimo pogonska turbina (motor) usred leta. popravnog u vazduhu nema.

            stoga se nakon odredjenog broja sati rada taj (odredjeni) deo menja novim bez obzira sto trenutno i stari deo sasvim ispravno funkcionise i ne vidi se nikakav razlog zamene obicnim gledanjem.

            rizik je preveliki u vazduhu i stoga se stari i jos uvek ispravan deo baca i menja novim.

            to kosta.

            kod auta to nije tako kriticno pa se klip recimo, ne menja obavezno svakih 5.000 sati rada nego se ceka da se pojavi problem u radu (dim, potrosnja ulja, zvuci itd) pa se tek onda vrsi popravka/ zamena.

            smatra se da rizik nije toliko izrazen i moze se tolerisati.

            ja samo ukratko nabacujem, neko ko se bavi ozbiljnije materijalom moze verujem da ti navede puno preciznije i opsirnije zasto, kako i koliko se odredjeni deo/ sklop/ materijal sam od sebe protokom vremena zamara.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Van
              CBC Senator XXL
              • 16.02.2007
              • 1425
              • Nbgd

              #21
              Na tom automobilu se ne isplati dati tolike pare za generalnu . Ceo auto u takvom stanju ne vredi 1000 e . Motor nece moci da prodje vise od 50 000 km . Ko ti garantuje kvalitet delova u zemlji Srbiji ? Mozes da za 100 e kupis polu motor sa stranca i da izmeris kompresiju prethodno . Kako ces da ga legalizijes , tebi je na volju .
              Ako hoces da radis svoj motor , otvori ga prvo , proveri pohabanost delova i vidi da li moze samo osvezavanje motora .
              Ja sam pre par godina uradio takav 1.6 iz taunusa . Kostalo me je sve oko 200 e ( lezajevi , karike i dihtunzi i jos po neka sitnica ) . Auto je imao ok kompresiju posle i isao je 3 godine .
              Taj motor ima problema sa glavom koja je gvozdena i nema kalasicne vodjice ventila , nego samo rupu u glavi . Obicno se ventil razloka rupu p a auto krene da trosi ulje . Mozes da mu stavis ventil sa sirim stablom ili da razbusujes glavu i stavljas kupovne vodjice za remont .
              ...zivi , Franjo je ziv !!!

              Comment


              • #22
                Covece, ulagati u generalku auta 1989 godiste je bacanje para i gubitak vremena. Najbolje ti je rekao Ljuba kugla. Kupis dobrog stranca za 400 do 600 evrica sa dobrim motorom i to je to. Pitanje je kakav ti je auto limarijski. Nemoj da bude odradis motor a pocne da zeza limarija pa onda se ispruzis i za limariju i onda kada sve saberes mogao si da kupis solidan a mladji auto. Inace, ja ne verujem u generalku sa originalnim delovima ali kako ih naci i ko ti za njih garantuje. Drugo, svaki motor pravi u bloku specificne ovale koji se nijednom masinskom obradom ne mogu otkloniti. Trece, raspitaj se da li se neki motor iz Fordove novije game '''gadja'' sraf u sraf i prepakuj auto.

                Comment

                • vasavasa
                  CBC Veteran
                  • 24.11.2007
                  • 185
                  • Chicago,USA

                  #23
                  izvinjavam se zbog off-a,jel ima neko uvid u cenovnike novih motora bez menjaca iz fabrike ili od ovlascenog servisa za neke npr popularne modele audija:A4-1.8T iz 2000g ili A8/S8 4.2(310/360ks) iz 2001g?
                  budimo realni,zahtevajmo nemoguce!

                  Comment

                  • prolupator
                    CBC Senator XXL
                    • 02.09.2005
                    • 3968
                    • Zemun

                    #24
                    Bas su popularni odeli, svaki dan naletim na 20-ak na lokalnom parkingu ispred zgrade
                    Nije ti palo na pamet da posaljes mali ili pitas ovl servis, zastupnika i sl. ?!
                    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                    prolupator.mojblog.rs

                    Comment

                    Working...
                    X