obrtomer se cudno ponasa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deki-ascona
    Bio nam je drug! RIP
    • 10.04.2007
    • 2118
    • NI , Trosharina

    #16
    Vadjenje table mi ne gine, samo to nikad nisam radio, a nisam neki namajstoricav tip. Svejedno moram.
    Juce sam vozio ceo dan i ima novih momenata: kad podignem rucnu, upali se lampica rucne a obrtaljka se zakuca na dno. Sreca moja pa radi signalizacija. A najlepse je sto motor radi kao sat, kao da se nista nije desilo. Ipak je to ,sto rece Dora, obican semafor, pa nije tako opasno.
    Ipak sam ugrabio 5 min i svratio u akumulatorski servis da mi obuhvate kablove onim klestima koje mogu da nahvataju skrivene potrosace, a usput da izmere punjenje i napon.
    Posto je sve OK, prvo cu da u veoma lepom zenskom drustvu okrenem neki rostilj za 1.maj, onda da se istreznim , pa za vikend natenane popravka.
    Originally posted by Valent Vudriga
    ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
    Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      Dakle sijalica akumulatora laze
      ja bih rekao da je ova tvoja pretpostavka potpuno pogrešna, u startu.

      sijalica je tako električki povezana da ne može da laže.

      dakle, ti zaista imaš problem sa punjenjem akumulatora, i to nema nikakve veze sa starosti, kvalitetom baterije.

      iz opisanih simptoma, ti nemaš napajanje instrumenata, negde si odspojio kontakt 15 tj napon koji dolazi od kontakt brave.

      niti na jednom autu do sada sijalicama se nije pristupalo sa boka iz otvora za radio.

      pogledaj kakva je mogućnost da se odozdo, iz pravca osovine volana pristupi samoj tabli.

      obično ima sasvim dovoljno dugačkih žica da se tabla može cela kompletno izvući kroz obruč volana.

      upotrebi ogledalo.
      i dobro svetlo.

      žice tj konektori su takodje obično color coded, tj obojeno upareni sam konektor i gnezdo u tabli.


      verovatno nije ništa više od pogrešno vraćenog konektora i to ćeš lako i brzo ispraviti.

      proveri rad instrumenata pre konačnog vraćanja table u svoje ležište.

      dovoljno je da daš kontakt ključem i pokazivač temperature motora koji sada ne radi ispravno, će pomeriti skazaljku makar malo pošto je sada već motor topao sam po sebi.

      samo polako sa vraćanjem konektora i sigurno ćeš sve dovesti u ok stanje.

      dok ti svetli lampica za aku (tinja) nemoj voziti auto jer prazniš bateriju pa ćeš negde ostati bez struje za rad sistem paljenja i auto postati nepokretan.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • deki-ascona
        Bio nam je drug! RIP
        • 10.04.2007
        • 2118
        • NI , Trosharina

        #18
        Evo kako je izgledalo:

        skidanje - 5 min




        okom sokolovim sam ulovio "sumnjiv" detalj: neki otpornik sam naslonio na sraf mase, verovatno kad sam naslepo gurao ruke da zamenim sijalice.





        vracanje na mesto jos 15 min. Sve radi kako treba.
        Cak sam klincu zamenio zupcasti na trotiku za 5 min. Ovo je bio dobar dan.
        Mnogo volim kad mi nesto uspe.
        Hvala svima.

        Hjustone, Apolo se odjavljuje
        Originally posted by Valent Vudriga
        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          dobro je kada tako na kraju ispadne, ništa ne košta a 5 minuta posla koji kao podmazan protekne u cugu
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • deki-ascona
            Bio nam je drug! RIP
            • 10.04.2007
            • 2118
            • NI , Trosharina

            #20
            Toliko sam samozadovoljan, da mi dodje da dam oglas "menjam sijalice na instr.tabli..." , pa da se bavim time profesionalno

            edit:

            samozadovoljan = zadovoljan samim sobom , a ne samozadovoljEn, da ne bude zabune
            Originally posted by Valent Vudriga
            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              eh, ajde kada smo već u off-u i moje iskustvo.

              kako imam prilično iskustva sa Volvoima samouvereno krenem u avanturu zamene tih sijalica, ukupno 3 komada crklo za 10 godina rada od jedno 30tak ukupno.


              odem u radnju za Reno jer znam da imaju izbor tih malih ubodnih sijalica i kupim jedno 10tak komada.

              sav srećan, ponadam sa će zamena kao iz ranijeg iskustva biti 30tak sekundi po sijalici.

              ali, prve 2sijalice izvadim kada ono medjutim..... one su fizički zalivene i zalemljene u svom ležištu.

              odem na net da malo pogledam, kada ono baš te modelse godine uveli taj novi sistem, i naravno sijalice se kupuju kod dilera.

              cena u Americi, 9 dolara po komadu te male sijalice u tom svom nosaču.

              naravno, ovde niti ima dilera niti mi pada na pamet gde bih to potražio a da uvozim 5 sijalica iz SAD ili odnegde ne pada mi na pamet.


              uglavnom, odlučim u se i svoje veštine.

              razlemim sijalicu iz ležišta, pažljivo je "odlepim" i kreću problemi.


              nova sijalica ima prekratke one vrlo tanušne izvode za dato ležište.

              dakle Volvo je naručio da se samo za njega pravi poseban tip sijalica, vrlo lukavo i vrlo bezobrazno.

              ali mi smo Balkanci što podrazumeva i da ne postoje prepreke kojima nismo dorasli.

              dakle, zalemim na sijalicu nove duže izvode skinute sa stare sijalice, uvučem nekako sa nešto muke u ležište i du izvode zalemim.

              uglavnom napravim tako 3 sijalice, za dalje odustanem privremeno i potoršim jedno dobrih 5 sati na zezanje zbog gluposti u suštini.


              i 2 sijalicesa ležištem zamenim u autu za ukupno 2minuta ali kod treće....

              pozadinsko osvetljenje pokazivača za led na putu i termometra.

              ima nekakav poklopac koji pridržava sijalicu u ležištu koji je naravno zašrafljen pa još neki malecni Torx.

              ajde to još nekako, nego u neposrednoj blizini nekakav metalni nosač i moja ruka sa alatkom nikako da dodje na pravu poziciju da odšrafim.


              na kraju, nekako ubodem kombinaciju ugla šake, osečaja pod prstima, naravno u mraku jer se na tom mestu ništa ne vidi.

              uz neke reči koje nisu za javnost za "genijalnost" Volvo šefova koji su od nekada perfektnog rešenja unapredili sistem od ovog komplikovanog, uspem da zamenim sijalicu i sve vratim kako treba.


              uglavnom pottrošim, još jedno 2sata na tu zanimaciju.


              nedugo zatim crkne mi i sijalica na menjaču koja označava u kojoj brzini je menjač.

              tu memalo uhvati panika jer na prvi pogled je izgledalo da treba da se skida menjač pa odozdo iz kanala....


              ipak ajde da pogledam na netu šta kažu, kada ono može i iz kabine, kao jednostavnije.

              i zaista, sve prodje jednostavno, niti 10 minuta.


              e sad, ima još reda 25 sijalica kooje su iz fabrike i samo je pitanje dana kada će pregoreti. tu me hvata jeza, blaga jeza..


              e onda priupitam interno članstvo Volvo kluba po pitanju tih sijalia i saznam da vlasnici prosečno plaćaju serviserske usluge zamene tim malih sijalica oko 300 eura, kako ko naravno u servisu.


              i ukapiram, Volvo je (zlo) namerno zakomplikovao stvari da bi nabio prihode svojim odeljenjima rezervnih delova i servisima.


              ipak kao Balkanac u krvi ništa nas nije moglo iznenaditi za uspešno savladavanje postavljene lestvice

              i onda natrčim na žalbe sličnog tipa za Toyote u Engleskoj.

              takodje sijalice su neke specifičneToyota tip, i menjaju se u servisu.

              jedna sijalica sa zamenom, 50tak funiti.

              napredak tehnike kroz džep potrošača h

              za još novije modele Volvoa tek je zanimacija.... kada se zameni sijalica treba da se isprogramira kompujeter koji nadzire rad sijalica.
              ato može jedino uz softversku licencu, i naravno samo u servisu po Volvo ceni.

              za nas obične vlasnike sve manje i manje mesta za uradi sam varijantu a sve više krediti iz kreditne kartice kao sastavne alatke za servisiranje


              uglavnom, uverio sam se kako jedno jednostavno pitanje obične sijalice može da se zakomplikuje i drastično poskupi reparaciju.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • deki-ascona
                Bio nam je drug! RIP
                • 10.04.2007
                • 2118
                • NI , Trosharina

                #22
                jedna sijalica sa zamenom, 50tak funiti.
                Ipak cu u Engleskoj da se bavim zamenom sijalica.

                Cudno mi je na Opelu ono stupidno resenje sa plasticnom folijom koja glumi stampanu plocu.
                Jel tako i kod Volvoa?
                Zasto nisu jednostavno stavili pravu jednoslojnu stampanu plocu koja se ne uvija?
                Originally posted by Valent Vudriga
                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  da, kod Volvoa je troslojna folija.

                  ne stavlja se štampana ploča jer je nije moguće (jeftino izraditi u tim velikim dimenzijama da bude otporna na vibracije, uvijanja i ostalo u autu a kamoli višeslojne.

                  Volvo koristi Yazaki ili VDO rešenje, koja su slična ali i različita pa su i različiti delovi.

                  sasvim je ok rešenje, barem na Volovima se table praktično nikada ne kvare sa izuzetkom stabilizatora napona na modelima oko polovine 80tih, i kvarom kondenzatora pa sat počne da pokazuje pogrešno vreme.

                  stabilizator se popravlja za 1 evro, a kondenzator (elko) za 1/2 evra, što se tiče materijala. i to se zameni svakih 20tak godina na tim tablama.

                  same sijalice u proseku izdržavaju 10+ godina, s tim da je očekivani vek oko 15 godina kada većina sijalica iz prve ugradnje na autu pregori.


                  model 850 je imao sistemskih problema sa sijalicama i konstrukcijom, pa su sijalice farova redovno crkavale svakih 4-5 godina što je imalo gorak ukus kod vlasnika u (ne) kvalitet konstrukcije tog detalja u autu.


                  isto tako modeli koji imaju sijalice u pojasevima, ono sijalice koje noću osvetljavaju unutrašnjost ležišta gde treba da gurneš pojas su imali jedan mikro prekidač koji je znao da se isprlja pa zablokira rad i onda sijalica ne svetli.

                  tada pojas postaje kao na većini kola, neosvetljen.


                  nije krupna greška ali kada se navikneš na zgodne sitnice nije lako da se odrekneš.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • CannoN
                    CBC Senator XXL
                    • 15.09.2007
                    • 485
                    • Beograd

                    #24
                    Svasta ima taj Volvo - prosto je i milo coveku da se iscima i ako ne mora..

                    Evo i mene ceka skidanje table jer mi je naprasno pocrkalo vise komada sijalica, kao da su dozivele strujni udar?! Najvise mi bode oci nedostatak osvetljenja obrtomera dok onu za rezervu goriva nemam nameru da menjam.

                    Comment

                    • deki-ascona
                      Bio nam je drug! RIP
                      • 10.04.2007
                      • 2118
                      • NI , Trosharina

                      #25
                      Nije bogzna kakav problem, ali posto ide zima volim da sve bude tip-top.


                      Oni koji su citali od pocetka temu znaju da sam karambol napravio menjajuci osvetljenje instr.table. To je reseno.
                      Druga stvar me muci : automatski sauh, naravno palim bez gasa, ler na mestu, sve je naizgled OK. Posto se ovih dana stakla magle, imam naviku da i pre nego sto se ugreje motor pustim duvaljke na najmanje da mi razmagle stakla. Sve to radi, ali kad malo pipnem gas ventilator grejanja pocne da radi duplo brze. I kad pustim gas ostane da radi brze kao da nista nije bilo. Dok ne pipnem gas - radi sporije. Cim dam gas, makar na sekundu, ventilator se ubrza i nadalje radi kako treba. Kais alternatora je relativno nov, propisno zategnut, punjenje aku je na mestu, provereno kod elektricara. Cim upalim rpm = 1000, kako se greje pada na oko 850-900 rpm , ne varira i po autodati cak i to je iznad fabricke postavke. Dam gas, rpm se poveca, kad pustim gas vrati se u normalu, a ventilator nastavi da radi brze, tj. kako treba. Kao da treba da dam gas da bi se "probudio".
                      Motorce duvaljki je biksnovano (pomocu delova iz neispravnog fena za kosu), podmazano dobrim retkim uljem, ne cuje se nista sto ne treba, tu sigurno nije problem.

                      Da li da ne dramim i da ne obracam paznju ? Ili da kad god upalim auto dam malo gasa i da se pravim da nista nije bilo?

                      Ovde sam postavio problem posto sam znam da prosle zime nisam imao ovaj problem, pa opet sumnjam da sam i to zeznuo zamenom sijalica na instr.tabli .
                      Originally posted by Valent Vudriga
                      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                      Comment

                      • Duke
                        CBC Senator XXL
                        • 16.01.2006
                        • 753
                        • Urbs Naissus

                        #26
                        Primećujem da te ovaj problem toliko glođe, da nisi mogao da spavaš cele noći, i onda si konačno prelomio u 12 do šes' jutros i rekao:"E palim kompjuter, ovo se više ne može trpeti..."
                        "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                        Comment

                        • deki-ascona
                          Bio nam je drug! RIP
                          • 10.04.2007
                          • 2118
                          • NI , Trosharina

                          #27
                          Greskom sam sinoc zaspao k'o kokoshka , u pola 9, pa sam normalno ustao u 5. Posto supruga nije imala razumevanja da mi pravi drustvo u najlepse vreme dana, morao sam da upalim komp i eto sta bi.

                          Dakle izmedju snoshaja i popravke kola - palo mi se ovo drugo !!

                          A zbog tvog ubacivanja tema mi je presla na page 2 , tako da i oni koji bi mi pomogli nece da kliknu na prethodnu stranu da vide problem.

                          1:0 za tebe
                          Originally posted by Valent Vudriga
                          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                          Comment

                          • Duke
                            CBC Senator XXL
                            • 16.01.2006
                            • 753
                            • Urbs Naissus

                            #28
                            Uvek sam tu da pomognem...
                            "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                            Comment

                            • elektro-retro
                              CBC Član
                              • 22.09.2008
                              • 33
                              • krusevac

                              #29
                              citao sam ovu temu od pocetka i odmah sam znao da ti altenator ne puni kako treba
                              samo sam cekao da izletis sa problemom tipa svetla se pojacavaju kada dodam gas ili ventilator ili . . .
                              dakle u leru imas 12v ili nesto vise
                              a na gasu se popne do mozda 14v
                              regulator napona zameni !!!!!
                              ali !!!!!!! verovatno imas francuski alternator pa ce te taj regulator malo vise kostati
                              uglavnom to ti je kvar i nije dobar za akumulator
                              ispraznices ga vremenom i iskriviti celije od stalnog variranja napona

                              Comment

                              • Duke
                                CBC Senator XXL
                                • 16.01.2006
                                • 753
                                • Urbs Naissus

                                #30
                                Originally posted by elektro-retro
                                verovatno imas francuski alternator pa ce te taj regulator malo vise kostati
                                Jedno 20 €...
                                "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                                Comment

                                Working...
                                X