BMW E28 520i M20B20 čudan problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dejan73
    CBC Član
    • 28.07.2008
    • 18
    • Beograd

    BMW E28 520i M20B20 čudan problem

    Molim za pomoć, ako neko ima neku ideju, na osnovu ličnog iskustva.
    Problem je čudan, dosta toga sam već proverio/pregledao i već mi ponestaje ideja.
    Unapred se izvinjavam što ću biti opširan.

    U pitanju je BMW E28, 520i M20B20 motor sa Motronic 1.3 sistemom.
    Problem je nastao pre nekoliko dana, neravnomernim radom motora (ritmično trzanje/cimanje pri vožnji, vožnja je veoma otežana, praktično nemoguća).
    Na leru je taj problem još izraženiji, deluje kao da se svakih 1.5-2 sekunde motor "davi", neravnomeran rad i trese. Ponašanje je isto, bez obzira na gorivo - benzin ili gas. Greška koju prijavljuje kompjuter kada se problem pojavi, kod je 1264 (EGO Heater), vezana je za grejanje lambda sonde i pripadajućih komponenti (relej, instalacija...). Interesantno je i to da se pri ispoljavanju problema dešava da releji za pumpu goriva i grejanje lambda sonde ritmično "klikću", baš u ritmu ovih dešavanja.
    Zamenio sam kompjuter (ECU), protokomer, releje, osigurače. Očišćeni su mehanički i kontakt sprejom svi konektori, spojevi, mase u motornom prostoru. Proverena su sva napajanja, buksne, kleme... Ništa nije pomoglo. Nema veze sa temperaturom, nekada se dogodi odmah po startovanju hladnog motora, a nekada kasnije posle par kilometara vožnje. Polako mi ponestaje ideja... Upomoć!

    Evo i kratkog videa, otprilike kako to izgleda na leru i pri dodavanju gasa:



    Hvala svima unapred !
    Last edited by dejan73; 11.07.2021, 21:53.
  • kalimero1
    CBC Senator XXL
    • 01.11.2010
    • 318
    • zagreb
    • c5

    #2
    negdje ti vuče falš zrak pogledaj ispod usisne grane koliko se sječam tamo
    bi trebala biti plastična posuda sa membranom koja voli puknuti iinače ti
    je bmw osjetljiv na vakuum dovoljno je da ne dihta čep za ulje ili šipka
    več ti počinje ovako raditi

    Comment

    • dejan73
      CBC Član
      • 28.07.2008
      • 18
      • Beograd

      #3
      Kalimero, hvala na interesovanju i trudu.

      Eh, koliko bi lepo bilo da je vakum (falš-vazduh) u pitanju, ali nažalost nije.
      Prvo što sam proverio, za svaki slučaj je to, i to veoma detaljno.
      Pregledao sam sve moguće spojeve na usisu, na usisnoj grani, gumeno crevo na usisu.
      Čak sam testirao curenje pomoću dimne mašine, dva puta.
      To je eliminisano kao mogućnost.
      Ne znam na koju posudu si mislio ?
      Jedino još što je ostalo da pokušam da zamenim i senzor radilice, već koliko danas ili sutra...

      Comment

      • Markedjani
        CBC Senator XXL
        • 24.07.2007
        • 968
        • BG-Cerak
        • Ford Escort RS2000 M

        #4
        Proverite pritisak goriva na railu... mora biti minimum 2.7-2.8 bar.
        fordclubserbia.org

        Comment

        • Markedjani
          CBC Senator XXL
          • 24.07.2007
          • 968
          • BG-Cerak
          • Ford Escort RS2000 M

          #5
          Plin venturi ili sequent ?
          fordclubserbia.org

          Comment

          • dejan73
            CBC Član
            • 28.07.2008
            • 18
            • Beograd

            #6
            Plin je venturi... Ne znam šta se dogodilo sa mojom prošlom porukom... Nestala je...

            Comment

            • dejan73
              CBC Član
              • 28.07.2008
              • 18
              • Beograd

              #7
              Problem sam konačno rešio, posle mnogo utrošenog vremena i muke !

              Neverovatno...
              U nedostatku ideja, počeo sam celu instalaciju, po šemi, da pregledam.
              Na konektoru ventila za pročišćavanje (EVAP purge valve), ispod gumene izolacije je postajao trag zelenog oksida, patine između kontakata.
              Proverom ommetrom, otpor između kontakata je bio svega nekoliko oma. Ispiranjem konektora kontakt sprejom, oksid je nestao i kontakti su bili potpuno čisti, bez tog malo otpora (praktično kratkog spoja) između.
              Očigledno je ECU (kompjuter) gasio ceo sistem usled preopterećenja (kratkog spoja) jer je ventil veći deo vremena pod naponom, a uključuje ga kompjuter preko jednog od izlaza.

              Sve radi kako treba !

              Ovo je bio jedan jako čudan problem.

              Hvala svima na pažnji, podršci, trudu i savetima.

              Pozdrav svima.

              Comment

              • sErGiO
                Moderator
                • 30.01.2007
                • 2769
                • Neko selo pored Beogr
                • Alfa Romeo 156SW

                #8
                Hvala tebi što sivza razliku od većine koji dolaze ovde samo da pitaju nešto, podelio sa nama i koje je rešenje problema koji si imao.

                Comment

                Working...
                X