Mesanje Antifriza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #16
    Neznam napamet. Morat cu potraziti specifikacije. Moze se koristiti mjerac kiselosti ili kartice koje reagiraju na antifriz i mjenjaju boju. Postoje velike razlike u sastavima antifriza, neki su radjeni za mekanu vodu, neki za tvrdu. Nisu svi kompatibilni s destiliranom vodom. Navodno postoji i kompatibilnost izmedju antifriza i brtvi kod nekih proizvodjaca automobila. Dieseli i benzinci traze drugacije formulacije, pogotovo dieseli koji dugo rade na leru. Antifriz moze izjesti kosuljice klipa na dieselu.

    Antifriz i ulje su daleko kompleksnija tema nego sto se misli medju mehanicarima. Ni sam nisam upoznat onoliko koliko bih htjeo.

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #17
      O, pa dosta je i to sto se informacija tice. Ostalo se mozda nadje i na netu.

      Comment

      • Zeljko
        CBC Veteran
        • 22.05.2006
        • 115
        • Kać
        • Fiat Bravo

        #18
        Nisam dobro formulisao pitanje:

        Ono sto me najvise interesuje, ako merenje pokaze da rashladna tecnost ima zadovoljavajucu vrednost (npr. -35) da li to znaci da je sve u redu?
        Hteo sam da pitam da li to znaci da rashladna tecnost nece biti zaledjena sve dok je temperatura ne dostigne izmerenu tacku, bez obzira sto je u pitanju mesavina antifriza?

        Drugo pitanje, da li se mesanjem razlicitih antifriza moze narusiti ph faktor i ostale bitne karakteristike?

        Postojeci antifriz bio je star oko godinu dana).
        Inace posle mesanja izmerena vrednost je -38.

        Hvala na odgovorima!

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          Ako piše -38 onda si miran do minus 40 najmanje.
          Ako se ne mešaju baze od kojih je pravljen antifriz neće biti problema, to jest neće biti agresivan.
          Ako je bajat, biće agresivan i počeće da "jede" dihtunge i ostalo.
          Koja je baza treba da piše na kutiji.
          Koliko je star, moraš da znaš.
          Koliko izdržava si izmerio.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • observer
            CBC Veteran
            • 06.10.2005
            • 196
            • Novi Sad
            • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

            #20
            Ja stvarno ne znam sta da radim sa ovima iz "Stojanova": vec drugu godinu za redom me odvracaju od zamene antifriza (sada ce mu biti cetvrta zima), jer kada ga provere, spravica uredno pokazuje -40 C.

            A kada im ja kazem da antifriz stari i da gubi antikorozivna svojstva i da ga zbog toga treba redovno menjati, a ne zbog tacke mrznjenja, odgovor je "ma, ne to su price, ovo vam je poseban antifriz koji se ne menja". Koliko ja znam, te "trajne" antifrize je poceo da uliva Opel od pre par godina, Fiat se time jos nije hvalio, a i u servisnoj knjizici lepo pise da se menja na sveke DVE godine (Paraflu).

            Comment

            • Nikola
              CBC Senator XXL
              • 29.09.2004
              • 975
              • Indjija/Vojvodina

              #21
              Ja sam ti jos prosle godine rekao u vezi toga, ako i ove godine ne uradis nista po tom pitanju, neozbiljno je od tebe da opet i sledece godine dodjes da nas pitas tako nesto

              Fiat i Selenia kazu na svake dve godine zamena. Praksa i teorija kaze na svake dve godine.
              Stojanov kaze da se ta tecnost (nikad) ne menja...

              Ne znam....ti odluci
              .:Cuore Sportivo:.
              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #22
                Ma neka mu proda taj stari kad iscedi u pola cene kad mu je dobar
                Nema problema, za majstore je menjanje dihtunga glave obicna rutina

                Comment

                • Nikola
                  CBC Senator XXL
                  • 29.09.2004
                  • 975
                  • Indjija/Vojvodina

                  #23
                  hm....mozda oni vise vole da menjaju taj dihtung glave nego antifriz....sta ces, dokoni ljudi.
                  U svakom slucaju jos jedan - za Stojanova
                  .:Cuore Sportivo:.
                  Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #24
                    GM je prije nesto godina presao na dugotrajniju formulaciju antifriza s preporukom zamjene na 5 godina. Nakon odredjenog vremena znao se pretvarati u emulziju slicnu blatu po teksturi. Da ne ponavljam, google-ajte Dexcool antifreeze, ili Dexcool problems, ili Dexcool lawsuit.
                    Neznam dali Opel koristi isti.

                    Comment

                    • Nikola
                      CBC Senator XXL
                      • 29.09.2004
                      • 975
                      • Indjija/Vojvodina

                      #25
                      Fiat ne koristi te antifrize. U ovom konkretnom slucaju je Selenia Paraflu antifriz u pitanju, najobicnija glikol baza...
                      .:Cuore Sportivo:.
                      Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #26
                        Sto da se kaze? Svugdje je to ista prica. Nedostatak motiva zvanog auto mi ne radi, moram kod mehanicara. Tesko je potrositi se dok je sve jos u voznom stanju. Dugorocnim beneficijama predpostavlja se trenutna dobit.

                        Comment

                        • Vladd
                          CBC Senator XXL
                          • 09.07.2006
                          • 581
                          • NBG

                          #27
                          A pogotovo "specijalno balkansko odrzavanje auta"

                          Licno imam "problematican" sistem hladjenja, nakon nekog vremena izbaci deo tecnosti u "izlaznu" posudu, onda nastavlja sa isparavanjem, da bi posle nekog vremena prestao da radi termostat za ukljucenje ventilatora, a onda nabijanje pritiska, pucanje creva...
                          Da bih izbegao celu "proceduru" svaki cas kontrolisem vodurinu.

                          E sad, da li je neko imao losa iskustva sa mix-om antifriza, mada se ja trudim, malo voda (destilovana) malo antifriz, slicnog sastava ali raznih proizvodjaca...

                          Poz.

                          Comment

                          • observer
                            CBC Veteran
                            • 06.10.2005
                            • 196
                            • Novi Sad
                            • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                            #28
                            Ljudi, u pitanju je ovlascen servis kod kog odrzavam auto od prvog dana. Daleko od toga da zelim da ih branim, naprotiv. Samo ne znam kod koga da idem (mislim da u Novom Sadu postoji samo jos jedan ovlasceni - General Auto koji je otvoren odnedavno, pa nisam bas siguran da li treba imati poverenja u njih).

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #29
                              Vladd, ti imas problem sa brtvom glave ili sistemom za hladjenje, ne s antifrizom.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                Neznam dali Opel koristi isti.
                                ti narandzasti (da ih tako nazovem) dugotrajni nisu se nesto odomacili preterano u Evropi, koliko znam mnogo vise se kolicinski koriste plavo zeleni koji su po pravilu za 24-36 meseci upotrebe namenjeni zavisno od proizvodjaca.

                                VW je gurao te dugotrajne mesavine, cak su za neke mesavine antifriza bile i deklaracije da se ne menja 10 godina ali ja ne verujem u tu hemiju s obzirom da se ipak radi o alkoholima (sto je glikOL) i aluminijumskim delovima motora.

                                sto se tice istrosenosti moze se uzeti lakmus papir i odmah se po boji vidi kiselost. cim ph padne na 5 ili manje jasno je da imamo u sistemu kiselinu...
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X