Mesanje Antifriza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Car
    CBC Senator XXL
    • 07.07.2005
    • 900
    • Beograd

    #31
    Kod mene ista prica, u servisu nece da ga menjaju jer je tacka mrznjenja tolika i tolika, a antifriz je star 4 i po godine i auto je presao 160 000 s njim. Tj. to je jos fabricki antifriz..
    Narandzaste je boje, da li je to onda taj dugotrajniji? Ili ne mora da znaci?
    Definitivno moram da menjam to ovih dana I to cu izgleda morati da idem u drugi servis, jer ovi nema sanse da to promene.

    Comment

    • observer
      CBC Veteran
      • 06.10.2005
      • 196
      • Novi Sad
      • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

      #32
      Originally posted by brick
      sto se tice istrosenosti moze se uzeti lakmus papir i odmah se po boji vidi kiselost. cim ph padne na 5 ili manje jasno je da imamo u sistemu kiselinu...
      Da, to mi je bas juce palo na pamet, napravicu taj eksperiment ovih dana

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #33
        Dexcool specifikacija u sluzbenoj verziji.
        http://www.acdelco.com.au/Assets/Dexcoo ... 0Specs.pdf

        Comment

        • Vladd
          CBC Senator XXL
          • 09.07.2006
          • 581
          • NBG

          #34
          Originally posted by Valent Vudriga
          Vladd, ti imas problem sa brtvom glave ili sistemom za hladjenje, ne s antifrizom.
          Ma ja imam problem krsa. Miksujem friz zbog situacije kada ne znam da li ce potrositi vodu naglo ili polako.

          A motor je od drugog auta(Galant), a sistem za hladjenje(Lancer, ili za vas amere Mirage ) kao "zavrsava" posao, skoro radjena generalka, hladnjak zamenjen, a dihtung glave i nemam, sve se "zavrsava" nekim pastama, i deo bloka i glava i poklopac ventila... inaravno pusta kao sito..

          Poz.

          Comment

          • observer
            CBC Veteran
            • 06.10.2005
            • 196
            • Novi Sad
            • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

            #35
            Originally posted by observer
            Originally posted by brick
            sto se tice istrosenosti moze se uzeti lakmus papir i odmah se po boji vidi kiselost. cim ph padne na 5 ili manje jasno je da imamo u sistemu kiselinu...
            Da, to mi je bas juce palo na pamet, napravicu taj eksperiment ovih dana
            Evo, danas sam izmerio pH vrednost (onim "sarenim" lakmusom, eh sta se sve moze kada ti je devojka tehnolog ) i iznosi nesto izmedju 7 i 8, prema tome sve je OK. Sad sam malo bolje zagledao i boju zaista je jedan od onih "crvenih".

            Sve u svemu, nema razloga za paniku.

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #36
              Ma ispitaj devojku mozda ona jos nesto zna, a krije

              Comment

              • observer
                CBC Veteran
                • 06.10.2005
                • 196
                • Novi Sad
                • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                #37
                Ko zna, sa zenama nikad ne znas

                Comment

                • zec
                  CBC Senator XXL
                  • 05.01.2005
                  • 450
                  • bgd

                  #38
                  A gde moze da se nabavi taj papir sareni za proveru ph?
                  Za one kojima devojka nije tehnolog.
                  "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                  Comment

                  • observer
                    CBC Veteran
                    • 06.10.2005
                    • 196
                    • Novi Sad
                    • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                    #39
                    Probaj kod firmi koje se bave industrijskom hemijom.

                    Comment

                    • nicolas
                      CBC Veteran
                      • 17.11.2007
                      • 175
                      • Beograd

                      #40
                      Re: Mesanje Antifriza

                      Oživeću ovu matoru temu, da ne bih otvarao novu, pošto se moje pitanje tiče direktno te tematike.
                      Kupio sam Ford Focusa 1.8 TDCI 2001. godište. Urađen je veliki servis. Ranije sam održavao prethodnog Forda kod istog majstora i zadovoljan sam. Međutim, sada se desila jedna situacija zbog koje sam sumnjičav. Verujem da to što je majstor uradio ne može da bude štetno, jer prosto imam poverenja u njega i siguran sam da zna šta radi, ali sa druge strane želim da čujem i druga mišljenja, nikad se ne zna.
                      Naime, urađen je veliki servis i sve je bilo gotovo, ali sam naknadno tražio da promenimo antifriz. A tražio sam zato što je auto uvezen iz Italije, središnji mediteranski deo gde temperature nikad nisu ispod nule, pa glupi Italijani ne sipaju antifriz nego samo vodu. Lik koji je uvezao auto je dosuo nešto antifriza G11, kako u našim uslovima sad preko zime ne bi zaledila voda u rashladnom sistemu. Ali, problem je što u ovaj auto treba da ide G12 (crveni), a ne G11 (zeleni). Kada sam tražio da promenimo antifriz, majstor je skinuo crevno sa posude za rashladnu tečnost i pustio da isteče onoliko koliko je moglo (znači u bloku motora je ostala izsvesna količina rashladne tečnosti). Nakon toga je sipao G12 (100%), stalo je oko 3 litre. Pitao sam ga zašto tako, na šta je on odgovorio da to gde je napravio ispust za staru tečnost, da je to najniža tačka gde može da se ispusti i da to što isteče isteče, drugačije ne može. Malo mi je to čudno, jer znam da skoro svi automobili na hladnjaku imaju ventil na koji može da se ispusti sva tečnost iz bloka motora, ali nemam kanal pa da mogu da se zavučem ispod auta i pogledam da li je i na Focusu tako (a verujem da jeste). Sad imam varijantu da je pomešan razblaženi G11 (u nekoj manjoj količini) i G12 (100%). Malo sam skeptičan oko ovakvih mešanja.
                      Zanima me jel ovo ok što je tako uređano i da nemam razloga za brigu ili da nešto preduzimam?

                      Comment

                      • aivan
                        CBC Senator
                        • 28.02.2006
                        • 247
                        • Bograd, Mirijevo

                        #41
                        Re: Mesanje Antifriza

                        Mislim da je majstor uradio veliku glupost i veliki "no-no". Savetujem da sto pre istocis sve sto imas iz sistema, i svakako "isperes" nekako (crevo u hladnjak, dosipanje vode 2-3 puta .. sta god je moguce) i tek onda naspes antifriz (jedne vrste).

                        Ako se ne varam ta mesavina koju sad imas u sistemu je extra agresivna i napravice stetu veoma brzo, ako vec nije napravila ...

                        Evo, da sacekamo neke od majstora, da vidimo sta ce oni da savetuju, mozda i gresim (al sumnjam).
                        Astra Classic II 1.4 Twinport (ex: Kadett E 1.3i )

                        Comment

                        • Cougar
                          CBC Senator XXL
                          • 13.06.2009
                          • 352
                          • NBG // Vrbas
                          • Cougar XR 2.5 V6 24v

                          #42
                          Re: Mesanje Antifriza

                          G11 i G12 se ne mešaju

                          Pri prelasku sa jednog na drugi antifriz obavezno je ispiranje koje je najpoželjnije uraditi sa destilovanom vodom.

                          Standardna procedura bi bila:

                          Ispuštanje tečnosti koliko može, nažalost nije moguće ispustiti sve jer jedan deo ostaje u bloku
                          Sipanje destilovane vode do max nivoa
                          Paljenje motora i podizanje temperature da se upali ventilator tj. da voda počne da se kreće kroz sistem, poželjno je provozati se 15-20 minuta
                          Ispuštanje destilovane vode kao u prvom koraku
                          Sipanje nove mešavine 50/50 (Gxx i destilovane)
                          Paljenje motora i podizanje temperature da se upali ventilator tj. da voda počne da se kreće kroz sistem
                          Odzračavanje hladnjaka
                          Praćenje nivoa tečnosti u narednih 12/24h uz eventualno dosipanje ukoliko opadne nivo

                          U tvom slučaju ako si siguran da je prethodno bila čista voda u sistemu... bilo bi poželjno da u nekom servisu proveriš antifriz na kraju svega kako bi znao do koliko stepeni radi posao... (pod proverom ne mislim na kupovinu onog s****a od merača za čitavih 180 dinara)
                          Boost is automotive equivalent of cocaine

                          Comment

                          • Stratos
                            CBC Senator XXL
                            • 10.09.2008
                            • 2594
                            • Novi Sad

                            #43
                            Re: Mesanje Antifriza

                            Skrenuo bih pažnju na postupak dosipanja tečnosti.
                            Nije ispravno sipati 100% koncentrat antifriza u sistem a bez prethodnog mešanja sa destilovanom vodom.

                            Comment

                            Working...
                            X