Malo o stelovanju smese na karburatorima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Malo o stelovanju smese na karburatorima

    Cao

    Citam malo po drugim forumima (domacim) o stelovanjima karburatora, i smese.
    Dosta nagadjanja, neuspelih definicija itd. verujem iz razloga nepoznavanja materije, pa se osecam prozvanim da se oglasim u vezi toga.
    Sad koliki je jos broj Vas koji vozite sa karburatorima, hm.. bitno i nebitno, nekom ce valjda trebati.

    Sraf za stelovanje smese karburatora se nalazi na samom dnu grla motora i nije vezan mehanicki ni sacim, jer je ustvari samo jedna iglica koja se pomera kroz kanal za vazduh vezan na venturiju i regulise smesu na leru i nikako smesu kad je motor u upotrebi, dakle ne u voznji. Taj deo se odradjuje izborom velicine dizni, radnih.

    No rad na leru i je bitan za funkcionisanje motora pod saugom, te bi bilo dobro da smesa bude korektno odmerena prema stanju kako motora tako i samog karburatora.
    Uzimajuci u obzir navedeno, postoji samo jedan nacin koji je korektan, dakle, na strijim karburatorima i motorima se nemoze ici putem merenja CO vrednosti jer motori cesto vise nisu u marginalu sto je fabrika zamislila kao normalno . Procedura je sledeca:

    Spustanjem ler gasa na vrlo nizak nivo dakle na nivo da motor radi jako neravnomerno. Toliko nisko da se nalazi na granici da se ugasi.
    Naravno da motor treba da bude zagrejan na punu radnu temperaturu dok se stelovanja izvode.

    Kad ste spustili ler gas toliko nisko da se motor trese, ali ne i toliko nisko da ste izgubili pritisak ulja!!!!! srafom za regulaciju smese se trazi zona gde motor najmanje trese. Nemojte se iznenaditi ako sve ovo izvodite na oko svega 500-600 rpm, sto je relativno normalno za ovu proceduru.
    Kad ste nasli najmirniji rad motora, (ovom procedurom je svedena zona najboljeg rada na uzu minimalu reda pola kruga srafa levo/desno ) jednostavno dici ler gas na propisani koji se za vecinu auta nalazi na oko 800-900 rpm.

    Thats it, sve drugo je pogresno, jer je ovo upravo to sto vasem motoru treba za stanje u kojem se nalazi.

    (Saug se da takodje stelovati, i on se steluje u mehanizmu razvoda klapne koja zatvara vazduh (gornje) i odnosu koliko se otvara donja klapna za odredjeni ugao u odnosu na gornju klapnu.
    Nemiran rad motora pod saugom posle stelovanja smese, je relatiran na habanje u samoj osovini ili razvodnog mehanizma spojnica dva zasuna.

    Ovu sam temu digao sada, jer smatram da je vreme za nastelovati motor kako treba, dolazi zima, i ustedecete dosta goriva ukoliko sve radi kao sto treba.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • Saabo
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1724
    • Vrbas
    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

    #2
    Sraf za ler je onaj sa federom koji gura i polugu za otvaranje leptira. Njime se podesava stepen otvorenosti leptira?
    p.s. He he, boost uci istoriju, al za kratko
    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

    Comment

    • Heinz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 1027
      • Beograd, Voždovac
      • Avensis 2.0 D4D

      #3
      Re: Malo o stelovanju smese na karburatorima

      Originally posted by BOOST
      Kad ste spustili ler gas toliko nisko da se motor trese, ali ne i toliko nisko da ste izgubili pritisak ulja!!!!!
      Kako da ustanovim da li sam izgubio pritisak ulja? Nemam merač, imam samo LED.
      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        LED=LAMPICA= SIGNALNI ELEMENAT

        Kakva istorija? Nesiguran da sam razumeo, ovo nisam ucio, ovo je kako je sve pocelo, nekad sam i ja imao 13 godina
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Saabo
          Moderator
          • 29.09.2004
          • 1724
          • Vrbas
          • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

          #5
          Originally posted by BOOST
          Kakva istorija? Nesiguran da sam razumeo, ovo nisam ucio, ovo je kako je sve pocelo, nekad sam i ja imao 13 godina
          Pa 30 godina unazad = istorija
          SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #6
            Originally posted by BOOST
            LED=LAMPICA= SIGNALNI ELEMENAT
            LED se ne pali iako motor radi sa cirka 100 obrtaja Od kako sam prešao na plin nikako da se ugasi na niskim obrtajima
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Mislis na 1000 obrtaja?

              Comment

              • Heinz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 1027
                • Beograd, Voždovac
                • Avensis 2.0 D4D

                #8
                Originally posted by dranix
                Mislis na 1000 obrtaja?
                Ne, 1000 je normalna stvar
                Zaista imam jako nizak ler gas, nije baš 100 obrtaja ali je tu negde , prvi podeok posle 0 .
                Nije mi ispravan karburator, pa ne mogu da ga povećam (to inače treba neka automatika da odradi, ali je neispravan vakuum na Pierburg 2E2).
                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                Comment

                • Wiz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3104
                  • Nish

                  #9
                  100 i kusur obrtaja prosto neverovatno,a ne gasi se?

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Zanimljivo. Mozda ima nesto Boost da doda na ovo, ja nisam mehanicar Pozdrav

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Startni obrtaji elektropokretaca, ili ti anlasera su 320 +/- 30 rpm.
                      Sad se malo preracunaj i predefinisi

                      100 rpm, nemoguce (tacka)
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Heinz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 1027
                        • Beograd, Voždovac
                        • Avensis 2.0 D4D

                        #12
                        Originally posted by BOOST
                        Startni obrtaji elektropokretaca, ili ti anlasera su 320 +/- 30 rpm.
                        Sad se malo preracunaj i predefinisi

                        100 rpm, nemoguce (tacka)
                        Nisam rekao tačno 100, već tu negde
                        I ne bih da se cenkam, ali definitivno ima nizak ler gas, ne znam kako precizno da ga izmerim pa da imam i neki dokaz
                        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                        Comment

                        • nole
                          CBC Senator
                          • 02.10.2004
                          • 231
                          • Igalo

                          #13
                          To je negdje oko 500+

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            nole je dobio kviska
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Nikola
                              CBC Senator XXL
                              • 29.09.2004
                              • 975
                              • Indjija/Vojvodina

                              #15
                              Kad bi se vrteo na 100 obrtaja u min, znaci oko 1.5 obrtaja u sec, mogao bi da cujes svaku detonaciju zasebno
                              .:Cuore Sportivo:.
                              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                              Comment

                              Working...
                              X