
Pritisak u gumama?
Collapse
X
-
Vec ste napisali na koliko se duva bar-a tako da to necu komentarisati,ali ako vam treba auto za ulecanje u krivine onda taj pritisak treba povecati,jer u protivnom dolazi do izoblicavanja gume i onda strada bocni deo gume,a i mnogo bolje drzi kada se guma ne izoblicuje u krivinama.Naravno svaka serijska guma se mora bar malo izobliciti u krivini bez obzira na pritisak u njima.Ovo je pogotovo bitno na kolima sa prednjim vucom jer oce da ide "preko nosa" ako je jako mekana guma.Ima ljudi koji sa serijskim pritiskom uzmu da ulecu u krivine,a guma se toliko izoblici da pocne da kaci rub felne od asfalt (najezim se kad vidim takve "doktore").Tako da vam iz licnog iskusta,a i iz iskustva drugih preporucujem duvanje na 2.8-3.0 bara.Naravno posle "divljanja" pritisak je pozeljno smanjiti jer po nasim rupama je katasrofalno voziti sa tako tvrdim gumama.A da ne bi trebalo stare gume duvati na toliko jer moze doci do pucanja kada dobije opterecenje u krivini,tako da se podrazumeva da nemate stare i ispucale gume ili jos gore gumu sa "jajetom" na boku.
Comment
-
-
ali ako vam treba auto za ulecanje u krivine onda taj pritisak treba povecati,jer u protivnom dolazi do izoblicavanja gume i onda strada bocni deo gume,a i mnogo bolje drzi kada se guma ne izoblicuje u krivinama
sto je tvrdja guma lakse klizi.
.Naravno svaka serijska guma se mora bar malo izobliciti u krivini bez obzira na pritisak u njima
pogotovo bitno na kolima sa prednjim vucom jer oce da ide "preko nosa" ako je jako mekana guma.Ima ljudi koji sa serijskim pritiskom uzmu da ulecu u krivine,a guma se toliko izoblici da pocne da kaci rub felne od asfalt (najezim se kad vidim takve "doktore").
e sad "doktori" koji bi da voze tako da ulecu u krivine treba da shvate limite svojih kola koja nisu pravljena za jurcanje tog tipa (pricam o proseku) i slicne egzibicije. za izbegavanje dranja felni po asfaltu uz dobro lezanje i stabilnost potreban je drugi (daleko bolji) auto sa prednjim pogonom ili auto sa zadnjim pogonom.
Tako da vam iz licnog iskusta,a i iz iskustva drugih preporucujem duvanje na 2.8-3.0 bara.Naravno posle "divljanja" pritisak je pozeljno smanjiti jer po nasim rupama je katasrofalno voziti sa tako tvrdim gumama
naravno da je katastrofalan utisak pri voznji sa neispravno napumpanim gumama na 3 bara, na autu koji nije konstrukcijom predvidjen da moze da otrpi takav nacin upotrebe.
jedan od lekova je prelazak na gume nizeg profila i time automatski tvrdjih bokova a povecanje precnika samog tocka (felne) tako da ima manje vazduha uz vecu dodirnu gaznu povrsinu gume sto uvek poboljsava osecaj u voznji.
A da ne bi trebalo stare gume duvati na toliko jer moze doci do pucanja kada dobije opterecenje u krivini,tako da se podrazumeva da nemate stare i ispucale gume ili jos gore gumu sa "jajetom" na boku.
da dodam, tvoj post je samo slagvort za pojasnjenje nekih zabluda koje opste vaze o uticaju guma na sveukupno ponasanje vozila i ne odnosi se direktno na tvoja iskustva.
generalno vaze neka opsta pravila-
prednji pogon nije namenjem na prosecnom fabrickom autu za "divlju" voznju i veoma lako se prelazi limit vesanja
- sto veci pritisak u gumama to bolji odziv na volanu i veca tendencija ka proklizavanju a manja trakcija prema podlozi
- sto nizi profil gume to manje vazduha (zapremisnki) u gumi i tvrdji bokovi sto povoljno utice na brzinu odziva gume na volanu i stabilnost bokova pri opterecenjima u krivini
- sto tvrdji stabilizatori to je manje opterecenje na bokove gume u krivini
- sto tvrdji stabilizator to "brzi" i nervozniji odziv na volanu ali manje naginjanje vozila i bolji osecaj
- prednji pogon mora da deli grip sa podlogom izmedju upravljivosti volana i pogonskih tockova i UVEK znatno vise proklizava od bilo koje druge vrste pogona (to dobre konstrukcije pogona i vesanja solidno maskiraju ali uvek ostaje problem trakcije koji raste sa porastom snage motora i brzine kretanja drasticno).
i najvaznije, na ponasanje auta u voznji utice medjusobno izuzetno veliki broj faktora i tek svi oni zajedno usaglaseni daju optimum a izmena svakog pojedinacno moze lako da dovede do gorih rezultata od fabrickih.
najmanja posledica je neudobnost voznje u celoj prici.
uzgred, o tome su silne knjige napisane i jos uvek ima puno nepoznanica kako u praksi ustimati sve elemente auta da bude optimalno tako da su i dalje prilicne razlike izmedju setupa vesanja pojedinih fabrika za naizgled slicne konstrukcije auta.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ok brick,slazem se sa tobom da je za ulecenje u krivine pored guma,jako bitan i negativan nagib tocka kao i tvdje vesanje i oslanjanje.Ali nemoj zaboraviti da je ovo Srbija i ovde ima najvise onih likova sto savijaju po krivinama sve sto im dodje pod ruku,znaci nema veze dali je to Golf 1 D (traktor) ili M3 (koji je pravljen za divljanje).A tada najvise dolazi do tragedija kada nalozeni "klinac" dobije dozvolu i pocne da se pali sa autom,a naravno auto nije predvidjen za to i dolazi do udesa sa ne bas malim posledicama.Da ne idem vise u off-topic.
Evo naprimer jednog testa iz kojeg ce se svako uveriti sta je bolje,ajde (ko je u mogucnosti) neka uzme auto i neka nadje neku bezbednu krivinu da se u nju moze bezbedno uleteti,i neka proba da uleti u tu krivinu (sa serijskim pritiskom u gumama) na primer sa 80km/h,i posle toga neka poveca pritisak na 2.8-3.0bara i neka opet probada da udje u istu krivinu opet sa 80km/h i neka ovde na forumu napise kakva su njegova zapazanja,da li auto losije ili bolje drzi u krivini.
Comment
-
-
nemoj zaboraviti da je ovo Srbija i ovde ima najvise onih likova sto savijaju po krivinama sve sto im dodje pod ruku,znaci nema veze dali je to Golf 1 D (traktor) ili M3 (koji je pravljen za divljanje).A tada najvise dolazi do tragedija kada nalozeni "klinac" dobije dozvolu i pocne da se pali sa autom,a naravno auto nije predvidjen za to i dolazi do udesa sa ne bas malim posledicama.
bas tim likovima, i zbog njih, treba stalno ponavljati osnovne premise i pojmove na kojima se zasniva upotreba auta i limite koji objektivno postoje da bi se koliko moze i takva informacija nekako doturila do svesti, i makar minimalno uticalo na pocetak razmisljanja o mogucim tragicnim posledicama sa divljanjem na neprilagodjenom vozilu.
ionako smo zemlja sa jako mnogo udesa, poginulih, povredjenih a sve uz slabasan saobracaj.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by icagledao sam na gumama i jedine 4 cifre koje sam nashao za jednu gumu kazhu 2902 a za drugu 1879 ????? nije mogutje da mi je guma 79to godishte ... !!!!Pre toga se datum sastojao od 3 cifre.
Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
Comment
-
-
Originally posted by icagledao sam na gumama i jedine 4 cifre koje sam nashao za jednu gumu kazhu 2902 a za drugu 1879 ????? nije mogutje da mi je guma 79to godishte ... !!!!Lancia Kappa 2.0 20v
Comment
-
-
Teško, jer su poslednje 2 cifre počele tek posle 2000. godine da se stavljaju.
odavno vozim, jos od 80tih i uvek su gume na svim autima imale 4 broja.
jos uvek imam sa ovog auta gumu koja je sa 4 cifre i definitvno je proizivedena (i ugradjena) 1995. godine, Pirelli.
ni taj tocak ni tu gumu ne koristim na autu (za suncobran postolje he, he)ali je dokaz da je pre 2.000te DOT standard bio naveliko vazeci.
cak mislim da je to oznacavanje sa 4 cifre uvedeno negde sredinom 60tih godina, sa uvodjenjem radijalnih guma.
mogu da pitam fabriku, ako je bas bitno...volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by bricksigurno nije tacno, ako pise tako na Tigrovom sajtu ubedjen sam da je greska.Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
Comment
-
Comment