Pritisak u gumama?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • itza
    CBC Senator XXL
    • 28.12.2004
    • 658
    • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
    • -

    #31
    "Brano sine , vozi POLAKO..."

    Comment

    • No name
      CBC Veteran
      • 28.02.2005
      • 164
      • Novi Sad

      #32
      Vec ste napisali na koliko se duva bar-a tako da to necu komentarisati,ali ako vam treba auto za ulecanje u krivine onda taj pritisak treba povecati,jer u protivnom dolazi do izoblicavanja gume i onda strada bocni deo gume,a i mnogo bolje drzi kada se guma ne izoblicuje u krivinama.Naravno svaka serijska guma se mora bar malo izobliciti u krivini bez obzira na pritisak u njima.Ovo je pogotovo bitno na kolima sa prednjim vucom jer oce da ide "preko nosa" ako je jako mekana guma.Ima ljudi koji sa serijskim pritiskom uzmu da ulecu u krivine,a guma se toliko izoblici da pocne da kaci rub felne od asfalt (najezim se kad vidim takve "doktore").Tako da vam iz licnog iskusta,a i iz iskustva drugih preporucujem duvanje na 2.8-3.0 bara.Naravno posle "divljanja" pritisak je pozeljno smanjiti jer po nasim rupama je katasrofalno voziti sa tako tvrdim gumama.A da ne bi trebalo stare gume duvati na toliko jer moze doci do pucanja kada dobije opterecenje u krivini,tako da se podrazumeva da nemate stare i ispucale gume ili jos gore gumu sa "jajetom" na boku.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        ali ako vam treba auto za ulecanje u krivine onda taj pritisak treba povecati,jer u protivnom dolazi do izoblicavanja gume i onda strada bocni deo gume,a i mnogo bolje drzi kada se guma ne izoblicuje u krivinama
        da ako je projektovano vesanje auta takvo da moze da otrpi povecanje pritiska u prednjim gumama. u suprotnom, povecan je pritiska dovodi do losijeg drzanja gume i uvecanog klizanja (prevremenog) prednjeg kraja.
        sto je tvrdja guma lakse klizi.

        .Naravno svaka serijska guma se mora bar malo izobliciti u krivini bez obzira na pritisak u njima
        da, ali to ne zavisi (samo) od pritiska gume vec i od konstrukcije vesanja, uglova trapova, geometrije letve volana, indeksa trozije stabilizatora recimo. pri tome u krivini narocito geomterija volana i stabilizator odredjuju sile koje deluju na gumu i posredno njeno izoblicavanje.


        pogotovo bitno na kolima sa prednjim vucom jer oce da ide "preko nosa" ako je jako mekana guma.Ima ljudi koji sa serijskim pritiskom uzmu da ulecu u krivine,a guma se toliko izoblici da pocne da kaci rub felne od asfalt (najezim se kad vidim takve "doktore").
        kola sa samo prednjim pogonom su u startu hendikepirana time da uvek idu preko nosa i to je prosto urodjena mana. sto je tvrdja guma to prednja vuca vise klizi i manje je upravljiva.

        e sad "doktori" koji bi da voze tako da ulecu u krivine treba da shvate limite svojih kola koja nisu pravljena za jurcanje tog tipa (pricam o proseku) i slicne egzibicije. za izbegavanje dranja felni po asfaltu uz dobro lezanje i stabilnost potreban je drugi (daleko bolji) auto sa prednjim pogonom ili auto sa zadnjim pogonom.

        Tako da vam iz licnog iskusta,a i iz iskustva drugih preporucujem duvanje na 2.8-3.0 bara.Naravno posle "divljanja" pritisak je pozeljno smanjiti jer po nasim rupama je katasrofalno voziti sa tako tvrdim gumama
        tako visok pritisak je van standarda za vecinu auta (opet prosek u pitanju) i nije kriv put nego los izbor guma sa premekanim bokovima.

        naravno da je katastrofalan utisak pri voznji sa neispravno napumpanim gumama na 3 bara, na autu koji nije konstrukcijom predvidjen da moze da otrpi takav nacin upotrebe.

        jedan od lekova je prelazak na gume nizeg profila i time automatski tvrdjih bokova a povecanje precnika samog tocka (felne) tako da ima manje vazduha uz vecu dodirnu gaznu povrsinu gume sto uvek poboljsava osecaj u voznji.

        A da ne bi trebalo stare gume duvati na toliko jer moze doci do pucanja kada dobije opterecenje u krivini,tako da se podrazumeva da nemate stare i ispucale gume ili jos gore gumu sa "jajetom" na boku.
        vazi za svaki auto i svaku gumu, osnovni preduslov bezbedne voznje- potpuno se slazem.


        da dodam, tvoj post je samo slagvort za pojasnjenje nekih zabluda koje opste vaze o uticaju guma na sveukupno ponasanje vozila i ne odnosi se direktno na tvoja iskustva.

        generalno vaze neka opsta pravila-
        prednji pogon nije namenjem na prosecnom fabrickom autu za "divlju" voznju i veoma lako se prelazi limit vesanja
        - sto veci pritisak u gumama to bolji odziv na volanu i veca tendencija ka proklizavanju a manja trakcija prema podlozi
        - sto nizi profil gume to manje vazduha (zapremisnki) u gumi i tvrdji bokovi sto povoljno utice na brzinu odziva gume na volanu i stabilnost bokova pri opterecenjima u krivini
        - sto tvrdji stabilizatori to je manje opterecenje na bokove gume u krivini
        - sto tvrdji stabilizator to "brzi" i nervozniji odziv na volanu ali manje naginjanje vozila i bolji osecaj
        - prednji pogon mora da deli grip sa podlogom izmedju upravljivosti volana i pogonskih tockova i UVEK znatno vise proklizava od bilo koje druge vrste pogona (to dobre konstrukcije pogona i vesanja solidno maskiraju ali uvek ostaje problem trakcije koji raste sa porastom snage motora i brzine kretanja drasticno).

        i najvaznije, na ponasanje auta u voznji utice medjusobno izuzetno veliki broj faktora i tek svi oni zajedno usaglaseni daju optimum a izmena svakog pojedinacno moze lako da dovede do gorih rezultata od fabrickih.

        najmanja posledica je neudobnost voznje u celoj prici.

        uzgred, o tome su silne knjige napisane i jos uvek ima puno nepoznanica kako u praksi ustimati sve elemente auta da bude optimalno tako da su i dalje prilicne razlike izmedju setupa vesanja pojedinih fabrika za naizgled slicne konstrukcije auta.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • No name
          CBC Veteran
          • 28.02.2005
          • 164
          • Novi Sad

          #34
          Ok brick,slazem se sa tobom da je za ulecenje u krivine pored guma,jako bitan i negativan nagib tocka kao i tvdje vesanje i oslanjanje.Ali nemoj zaboraviti da je ovo Srbija i ovde ima najvise onih likova sto savijaju po krivinama sve sto im dodje pod ruku,znaci nema veze dali je to Golf 1 D (traktor) ili M3 (koji je pravljen za divljanje).A tada najvise dolazi do tragedija kada nalozeni "klinac" dobije dozvolu i pocne da se pali sa autom,a naravno auto nije predvidjen za to i dolazi do udesa sa ne bas malim posledicama.Da ne idem vise u off-topic.
          Evo naprimer jednog testa iz kojeg ce se svako uveriti sta je bolje,ajde (ko je u mogucnosti) neka uzme auto i neka nadje neku bezbednu krivinu da se u nju moze bezbedno uleteti,i neka proba da uleti u tu krivinu (sa serijskim pritiskom u gumama) na primer sa 80km/h,i posle toga neka poveca pritisak na 2.8-3.0bara i neka opet probada da udje u istu krivinu opet sa 80km/h i neka ovde na forumu napise kakva su njegova zapazanja,da li auto losije ili bolje drzi u krivini.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            nemoj zaboraviti da je ovo Srbija i ovde ima najvise onih likova sto savijaju po krivinama sve sto im dodje pod ruku,znaci nema veze dali je to Golf 1 D (traktor) ili M3 (koji je pravljen za divljanje).A tada najvise dolazi do tragedija kada nalozeni "klinac" dobije dozvolu i pocne da se pali sa autom,a naravno auto nije predvidjen za to i dolazi do udesa sa ne bas malim posledicama.
            nemam sta da dodam, slazem se.

            bas tim likovima, i zbog njih, treba stalno ponavljati osnovne premise i pojmove na kojima se zasniva upotreba auta i limite koji objektivno postoje da bi se koliko moze i takva informacija nekako doturila do svesti, i makar minimalno uticalo na pocetak razmisljanja o mogucim tragicnim posledicama sa divljanjem na neprilagodjenom vozilu.

            ionako smo zemlja sa jako mnogo udesa, poginulih, povredjenih a sve uz slabasan saobracaj.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • itza
              CBC Senator XXL
              • 28.12.2004
              • 658
              • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
              • -

              #36
              gledao sam na gumama i jedine 4 cifre koje sam nashao za jednu gumu kazhu 2902 a za drugu 1879 ????? nije mogutje da mi je guma 79to godishte ... !!!!
              "Brano sine , vozi POLAKO..."

              Comment

              • -Vedran-
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 3255
                • Beograd

                #37
                Pa mozda ti je to jos fabricka
                Power of dreams !!!

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  ako je u losem (otvrdnutom) stanju sasvim je moguce da je 79 to godiste.
                  kako god, sto pre mozes menjaj gume, bices puno zadovoljniji a bezbednost dodje sama po sebi.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Heinz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 1027
                    • Beograd, Voždovac
                    • Avensis 2.0 D4D

                    #39
                    Originally posted by ica
                    gledao sam na gumama i jedine 4 cifre koje sam nashao za jednu gumu kazhu 2902 a za drugu 1879 ????? nije mogutje da mi je guma 79to godishte ... !!!!
                    Teško, jer su poslednje 2 cifre počele tek posle 2000. godine da se stavljaju. Tako sam bar pročitao na Tigrovom sajtu, ako me sećanje doboro služi Pre toga se datum sastojao od 3 cifre.
                    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                    Comment

                    • luka1
                      CBC Senator XXL
                      • 20.10.2004
                      • 170
                      • Skoplje-Makedonija

                      #40
                      Zasto ne pitate Dr.

                      Zasto ne pitate tatu sta znacce ti brojevi ??
                      Pozdrav za staro drustvo

                      Comment

                      • Srdjan
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 2416
                        • Bajina Basta/Beograd

                        #41
                        Originally posted by ica
                        gledao sam na gumama i jedine 4 cifre koje sam nashao za jednu gumu kazhu 2902 a za drugu 1879 ????? nije mogutje da mi je guma 79to godishte ... !!!!
                        Gume su ti iz 2002 i to 29. nedelja! A ovo 1879 ne znam sta je. Mogao bi da na "tata" objasni sta je.
                        Lancia Kappa 2.0 20v

                        Comment

                        • luka1
                          CBC Senator XXL
                          • 20.10.2004
                          • 170
                          • Skoplje-Makedonija

                          #42
                          poruka

                          Drugar napisi mi koje ti je godiste, tip, auto i broj sasije da bi ti mogao odgovoriti st znaci 1879
                          Cika luka1
                          Pozdrav za staro drustvo

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            Teško, jer su poslednje 2 cifre počele tek posle 2000. godine da se stavljaju.
                            sigurno nije tacno, ako pise tako na Tigrovom sajtu ubedjen sam da je greska.

                            odavno vozim, jos od 80tih i uvek su gume na svim autima imale 4 broja.
                            jos uvek imam sa ovog auta gumu koja je sa 4 cifre i definitvno je proizivedena (i ugradjena) 1995. godine, Pirelli.

                            ni taj tocak ni tu gumu ne koristim na autu (za suncobran postolje he, he)ali je dokaz da je pre 2.000te DOT standard bio naveliko vazeci.

                            cak mislim da je to oznacavanje sa 4 cifre uvedeno negde sredinom 60tih godina, sa uvodjenjem radijalnih guma.

                            mogu da pitam fabriku, ako je bas bitno...
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Heinz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 1027
                              • Beograd, Voždovac
                              • Avensis 2.0 D4D

                              #44
                              Originally posted by brick
                              sigurno nije tacno, ako pise tako na Tigrovom sajtu ubedjen sam da je greska.
                              http://www.tigarmh.tigar.com/tigarmh/ar ... hp?aid=128
                              Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                              Comment

                              • luka1
                                CBC Senator XXL
                                • 20.10.2004
                                • 170
                                • Skoplje-Makedonija

                                #45
                                x

                                Otkud znamo dali je ta guma nije promjenjena sa drugog auta koji je starije godiste ??
                                Pozdrav za staro drustvo

                                Comment

                                Working...
                                X