Kada sam se rodio moji su jos uvek imali malog Dafa kao drugi auto i chale i dan danas ne moze da prezali takva glatka i tecna ubrzanja koje je imao taj auto. Mala kubikaza, malo trosi, aubrzava kao zmaj. Zasto su te menjace izbacili iz upotrebe? Da li zbog nemogucnosti tadasnje tehnologije da ti menjaci izdrze veci obrtni momenat?
pouzdanost dok su bili kozni kaisevi, nije bas za velike obrtne momente (mada se to danas izgleda resilo) i pre svega cena.
Volvo je tokom decenija imao nekoliko familija modela, Volvo 66 (u stvari Daf 66), pa Volvo 343, Volvo 440 u opsegu od negde 1976. do 1997. godine. i uvek su isli u paketu sa Reno motorima, prvo sa 1100 kubika a kasnije sa 1400 kubika i to iskljucivo benzinci. nijedan Volvo dizel nije imao CVT menjac.
posto je i kod drugih firmi to retko koriscena tehnika pretpostavljam da je razlog cena, jedan od.
Pa svi misle o nekim normalnim primenama i benefitima tog o takvog menjaca, a tebi je eto palo na pamet da bi on mogao i u rikverc ko i unapred...Misiiiiim
Trenutno najvise sto mogu da izdrze je 330 Nm i to samo Audijev "Multitronic" tm. Trenutno pokusavaju da naprave model za 400Nm.
Minus Audijevom je to i sto ne moze da se ugradi u 4WD modele.
pa tako radi, to je osnovna odlika CVT vrste menjaca, uvek je isti broj obrtaja motora a menja se konstantno prenosni odnos u menjacu, zato se i zove ono C u nazivu.
Comment