Gde uraditi reparaciju letve volana

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gari55
    CBC Član
    • 26.03.2005
    • 72
    • Pirot
    • Honda Accord 2.0

    Gde uraditi reparaciju letve volana

    Imam Vectru B '96 i pojavio mi se luft u letvi volana. Na reglazi trapa su mi rekli da bi trebalo da se uradi reparacija letve volana, ali nisu znali da mi kazu gde. Da li je neko imao iskustva sa ovim problemom i gde ga je resavao.
    Hvala.
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    #2
    Cest problem kod Opela a posebno Vectri B!
    Reparacija letve i nije bas dobar posao. Pitanje je da li moze da se uradi kvalitetno i koliko ce to da traje. Bitno je ako bilo gde radis da ti daju garanciju. Cuo sam za nekog lika kod Obrenovca da dobro radi, ali...
    Takodje, kupovina polovne moze da bude kocka, jer se ne zna koliko je amortizovana!
    A nova koooooosta....... Tako da ces da
    Ali budi siguran da ako je ne uradis na vreme samo mozes da , jer kocioni i upravljacki sistemi su ti osnova bezbednosti!
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

    Comment

    • Wiz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3104
      • Nish

      #3
      Ako je ikako moguce kupi novu,mada moze se reparirati,ali ja sam ipak za novo i original iili provereni brand,kod Astri recimo tih problema nema[/quote]

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #4
        Ali Vectre...
        Ni ja kod Astre nemam problem, mada je F, a Vectri mi letva nesto krcka
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          ako imia lufta u letvi, popravke nema, samo u kantu. jedina reparacija letvi volana se svodi (kod servo) na zamenu semeringa klipova visokog pritiska. a kod svih letvi, tacnije to je vec van letve poseban deo, menjaju se spone bilo unutrasnja bilo spoljasnja.

          nazalost, bojim se da je ta letva odsluzila svoj radni vek, materijal kucista se pojeo i tu pomoci vise nema ( a da trajno valja, neko nalivanje plastike da nadomesti potrosen metal traje do prvog okretanja volana i prve rupice).
          to kazu servisna upustva Cam Gear, TRW i ZF letvi volana, odnosno sami proizvodjaci istih. a isto pisu i fabrike automobila.

          inace, svaka popravka upravljackog mehanizma zahteva posle toga ispitivanje i atestiranje da je sve uradjeno tehnicki korektno po propisu- ovlasceno lice stavlja potpis i pecat na repariranu letvu volana.


          ne znam kako je kod Opela, treba pitati za fabricki program zamene letve po principu staro za novo/reparirano u fabrici uz doplatu sto je obicno vrlo povoljno resenje.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #6
            Po meni, mislim da mehanicke letve "trpe" jedan remont, posto se na jednom kraju letve volana nalazi plasticna caura koja se vremenom potrosi, odnosno, pojavi se luft i to se oseti na volanu prvo preko vibracija a zatim se luft pojavi i na volanu. Medjutim na drugom kraju, celicna letva se oslanja ili naleze na materijal kucista letve, i kad se tu pojavi luft popravke nema. Zato kazem da letva trpi uglavnom jedan remont sto bi i trebalo da je dovoljno za radni vek jednog auta. Letva bi u proseku do remonta trebala da izdrzi 200-250kkm.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              zavisi sta podrazumevs pod mehanickom letvom.
              u principu sve su mehanicke, samo neke sa hidro servom.

              ako se misli na onu obicnu bez serva, onesu toliko jefitne da ne verujemda bi iko to remontovao (nove su 30-50 evra mada su takvi auto veoma rekti, obicno neki oldtajmeri ili econo).

              u hidro letvi volana radni pritisak je reda 80 bara i tu krpljenje plastikom bilo klipa bilo cilindra je koliko sam video u praksi jednokratna popravka- potreje koliko i rezervoar benzina jednu voznju.

              sama letva nema ograniceni radni vek i u proseku se nikada ne menja ili popravlja dok traje auto, odnosno reda 20 godinaili 500.000km sta pre prvo dodje kao mera resursa.

              eventualno neka spona izuzetno usled ekstra opterecenja/mehanickog udara.

              200.000km su trajale hidro letve starijih kosntrukcija, iz 60tih i 70tih godina, one sa 2 simetricna klipa i 2 radna cilindra i posebnim cilindrom a balanisranje pritiska, recimo Cam Gear sa celicnim kucistem i pumpa rezervoar jednim kucistem na engleskim i americkim autima iz 70tih godina.
              one se mogu remontovati zamenom klipova i cilindara posto je kuciste celicno i vrlo izdzljivo ali je to neisplativo obicno.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #8
                Kad sam rekao "mehanicka letva" mislio sam na one bez servo uredjaja, znaci nazubljena letva i zupcanik koja se moze naci na 70% vozila u Srbiji. Pa od skora je servo uredjaj postao standardna oprema dok je kod nekih proizvodjaca jos uvek na listi dodatne opreme.
                I normalno je s obzirom na nase puteve, jer je upravljacki mehanizam vise izlozen naprezanjima pa letva i krajevi spona krace traju nego napolju gde se uglavnom vozi autoputevima. Isto tako zavisi i od opterecenja vozila, (znaci nije isto dal se vozis sam ili ako ti auto sluzi za transport pa si uglavnom natovaren). I to je rezultat stalnog naprezanja, zbog uslova voznje, a retko zbog nekog extra udarca koji je obicno kap koja prelije casu.

                Comment

                • Black Knight
                  CBC Senator XXL
                  • 13.10.2004
                  • 2020
                  • Novi Beograd, kicblo

                  #9
                  pa proveri...ims 3 tacke koje mozes da proveris sto se tice lufta u volanu...

                  ja bih ti savetovao da proveris(za svaki slucaj, ipak zivimo u zemlji gde svi sve znaju) krajeve spona, pa posle toga da li je "suva" zupcasta letva...pa posle i na kraju ako nista drugo ne preostane...proveri puz da se nisu izderali zupcanici...ili ako su upao u neku rupu da probas da malo podeseis letvu volana....jer je mozda puz pobego malo na gore...
                  Injection is good,but I'd rather be blown!

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    #10
                    Opel je poznat po svojoj "trajnosti letvi volana", a pogotovo Vectra. Ali nije jedini proizvodjac. Sretao sam se sa mnogo automobila sa problemom letvi. I to ljudi i nisu imali neke km sa tim kolima. Mislim da je glavni problem kvalitet kolovoza, a poznato je da i jedna rupa moze da je upropasti kao i neki blazi sudar!
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment

                    • dfast
                      CBC Senator XXL
                      • 26.05.2005
                      • 1302
                      • Hoofddorp NL /Bgd

                      #11
                      ...proveri puz da se nisu izderali zupcanici...ili ako su upao u neku rupu da probas da malo podeseis letvu volana....jer je mozda puz pobego malo na gore...
                      Samo da malo razjasnimo; leva i zupcanik su jedno, a puz i puzni tocak su drugo. Dva sistema koja se koriste za upravljanje a dosta drugacija.
                      Podesavanje letve... hm, podesavanje na sponama cisto da bi centrirao trap i imao jednak ugao skretanja tocka na obe strane. Kada ses pojavi luft izmedju letve i zupcanika, nema podesavanja.
                      Kod puza i puznog tocka posle dugotrajne upotrebe pojavi se luft izmedju puza i puznog tocka jer se neki od ova dva elementa pohaba, i zavisno od konstrukcije negde je bilo moguce malo to ublaziti priblizavanjem puza puznom tocku ali je to kratkog veka tj, sledi remont.

                      Cela prica je krenula od pretpostavke da letva nije u redu a ne krajevi spona a i manifestuje se drugacije. Krajevi spona kad "odu" cuju se sitna i konstantna lupkanja cije se vibracije prenose na volan, a kad letva ode pojavi se luft u volanu, znaci pomeras volan a to se ne prenosi na tockove, i kada brzo radis levo - desno zna da se cuje tup zvuk unutar samog kucista letve, a to je taj luft koji je problematican.

                      Comment

                      • Eon
                        Moderator
                        • 10.03.2005
                        • 4225
                        • Beograd-NBG-44
                        • Superb 2.0 4x4 DSG

                        #12
                        A kod mene se cuje neki zvuk, ali nema ni malo lufta. Mada imam osecaj kao da nesto preskace.
                        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                        Comment

                        • Black Knight
                          CBC Senator XXL
                          • 13.10.2004
                          • 2020
                          • Novi Beograd, kicblo

                          #13
                          Eon> jedna Astra je ostala suve letve isti simtomi...

                          Kod puza i puznog tocka posle dugotrajne upotrebe pojavi se luft izmedju puza i puznog tocka jer se neki od ova dva elementa pohaba, i zavisno od konstrukcije negde je bilo moguce malo to ublaziti priblizavanjem puza puznom tocku ali je to kratkog veka tj, sledi remont.
                          izvinjavam se, lose sam se izrazio! misleci na same klinove na pucu...ako me kontas
                          Injection is good,but I'd rather be blown!

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            I normalno je s obzirom na nase puteve, jer je upravljacki mehanizam vise izlozen naprezanjima pa letva
                            upravljacki mehanizma ne nosi tockove, niti ima ikakva naprezanja koaj potciu bilo od prednjeg vesanja bilo od puta po kojim se vozi. razlgo je jednostavan- letva nema direktnog kontakta sa tockovima pa time niti bilokakvog uticaja puta.

                            spone da, ali na letvu i trajnost ne utice nimalo put vec samo kvalitet izrade/ podmzivanja.
                            servo letve su uvedene 50tih godina, opcija su 60tih godina a standard vec tokom 70 tih u serijskim autima.

                            naravno, moze se i danas naci neki auto koji je prevashodno econo- cena glavni adut proizvodjaca i koji zaostaju u primeni modernih tehnickih resenja. svejedno, i te letve su potpuno neosteljive na put i podlogu.

                            ali, sve letve su jako osetljive na udarac u tocak, tj felnu sa boka posto nisu predvidjene da primaju aksijalni udar vec samo da upravljaju lagano tockove.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              poznato je da i jedna rupa moze da je upropasti kao i neki blazi sudar
                              upravo tako, za letvu ne postoji blazi sudar jer je svaki prejak ako je bilo uticaja na letvu koja je konstrukciono mekana i nije ni predvidjena da trpi bilo kakav udar. uvek posle sudara gde je tocak dosao u dodir sa nekom preprekom po pravilu se letva volana po automatizmu menja. e sad pricam o pravilnom serisiranju posle sudara i kako bog zapoveda a praksa kod nas je...obicno ispod kriterijuma koji su opste vazeci u tehnici i normama.

                              osim direktno pogotka u neku ogromnu rupu u koju moze recimo da upadne ceo tocak pa dodje do bocnog (aksijalnog udara) letva nema razloga da ikada bude servisirana. najveci i najcesci kvar usled mnogo kilometara (posle pola miliona km) je zamena semeringa i eventualno balansiranje pritiska hidro regulatora letve (one letve koje ga imaju).

                              i naravno redovna kontrola i zamena cim se mehanicki ostete manzetne spona.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X