Može li se ovakva guma zakrpiti i gde?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ilija156
    CBC Veteran
    • 25.07.2008
    • 106
    • beograd

    #31
    bolje gume idu na pogonsku osovinu i tu je svaka prica zavrsena.

    Comment

    • zverko
      CBC Senator XXL
      • 19.08.2005
      • 7085
      • BGD
      • Audi A4

      #32
      neko radi drugacije jer tako pise na sajtu proizvodjaca guma, ok postujem. ja sam imao malo drugacija iskustva kada sam vozio auto sa prednjom vucom. doduse sa tim losim gumam sam vozio kratko vreme i odma kupio nove. na autu sa pogonom na 4 tocka pravilo je da sve 4 moraju biti iste tj iste sare i iste dimenzije. sad vozim rwd i sve 4 su nove . kad budem odro zadnje znacu sta je i kako je mada neki odavde koji vaze za znalce kazu stavi bolje napred posto zadnje deres pa ih deres... ovu tezu koju brick drzi je kolko se secam boost prvi stavio na forum i od tada su misljenja podeljena.
      deutsche gemacht-gut gemacht...

      Comment

      • Bane R
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2006
        • 1769
        • Beograd

        #33
        Originally posted by ilija156
        bolje gume idu na pogonsku osovinu i tu je svaka prica zavrsena.
        Vidi drugar, lepo je što ti tako misliš, ali ono ajde da obrazložiš malo.

        Ja ono gore što sam rekao, ne držim se toga kao pijan plota, nego prenosim pisanja i mišljenja.

        Konkretno u svakom slučaju malo probam gume, auto, menjam pritiske i gledam kako se ponaša. Pa na kraju dođem do najboljeg rešenja u nekoj situaciji. Na jednom autu sam imao 2 nove i 2 loše gume i prvo su mi nove bile napred i auto je bolje išao i ponašao se, ali sam se izlagao riziku da mi guzica pobegne pri agresivnijoj vožnji. Prebacio sam dobre pozadi i, jeste, dobio sam podupravljanje, ali sam postigao i efekat sigurnosti, jer mi auto više nije dozvoljavao da se ********m, nije mi davao "lažne nade" da je sve u redu, pa da onda izgubim zadnji kraj. Onako sam znao da će prednje gume pre popustiti nego zadnje, a kako napred osećaš šta se sa autom dešava, tačno sam znao razliku dokle mogu da teram. Dokle su mi bolje bile napred, a loše pozadi, to nisam mogao da osetim, makar ne na vreme.

        Comment

        • -Vedran-
          CBC Senator XXL
          • 03.10.2004
          • 3255
          • Beograd

          #34
          Sve je to u redu, a sta ako nekoga ne zanima agresivna voznja, vec samo vreme zaustavnog puta, sto kaze zverko...

          @ Brick

          U mom slucaju (dok sam vozio civica), kako sam prednje gume stavio pozadi i obrnuto imao sam osecaj da sam stavio sve 4 nove gume. Razlika je ogromna. Auto bolje koci, bolje lezi, bolje se ponasha po kishi. Jednostavno se pozadi manje oseca da su loshe. Ovo je moje iskustvo, kakvo je takvo je
          Power of dreams !!!

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #35
            http://www.michelinman.com/tire-care/ti ... questions/
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #36
              upravo pricam o tome sto vedran kaze. dakle, gradska voznja bez ikavog ludovanja. a sto se agresivne voznje tice opet bih radnje bolju saru napred. pricam o fwd, zasto, pa prosto ako vec pred krivinu idem niza sa medju gasom, ulazim u krivinu uvek pun gas pre ce da me izvuce dobra sara pa cak i ako mi **** malo pobegne mogu da dodam na volanu nego losa sara, sa losom sarom mogu samo da molim boga da ne odem pravo.

              evo sta kaze ovo sto je heinz stavio ali tu se ne navodi o kojoj je vuci rec a ja misli da to i tek kako ima veze.

              If you’re replacing only two tires, be sure to have the new tires installed on your vehicle’s rear axle. Here’s why:

              New tires will provide better wet grip than your half-worn tires.
              When new tires are installed on the rear, it helps reduce the potential for your vehicle to fishtail or hydroplane in wet conditions.

              ovo sam boldovao namerno. nikad ali nikad mi se nije deslio da mi zadji deo zaigra na putu. drugo, ako je veca voda na putu znaci kisa pada jacim intenzitietom, sta ce se desiti ako je losa sara na predjim tockovima? gubite kontrolu nad autom 100% a druga stvar kad vozite pravo uglavnom zadnji tocak gazi tamo gde je prosao prednji. akva planung se uglafvnom desava na prednjim tockovima jer njima prvo ulecete u lokvu. ovde kaze da kad kupujete dve nove gume njih stavite pozadi znaci da ove od pozadi idu napred a one uglavnom nisu celave i nisu mnogo losije od tih novih. ne retko se desava da nisu pojedene ni do pola. mi smo sad otisli malo dublje u ovu pricu a neko ko je zapoceo to napred nazad kapiram da je mislo na ono da se losija guma u smislu kriva, los balans, kriva felna stavlja pozadi da auto ne bi treso na volanu.
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                na autu sa pogonom na 4 tocka pravilo je da sve 4 moraju biti iste tj iste sare i iste dimenzije
                tu je dosta komplikovanija prica, da ne ulazimo sada jos i u to ali je uglavnom tako, 4 sto pribliznije moguce gume.

                nema veze da li ja, boost, ili neko treci nesto kaze da bi ti verovao ili ne u to.

                imas pocetne informacije, uzmes univerzitetski udzbenik ili enciklopediju Britanika procitas, izracunas matematicki sta se dogadja i sam doneses zakljucak.
                u praksi uvek ce se naci neki izuzetak od pravila...ima jako puno varijabli za koje nisi ni svestan, poput same trakcije koja je promenljiva u vremenu i prostoru od slucaja do slucaja.

                ali, i za svaki izuzetak se tacno zna ili se moze saznati uzrok zasto je bilo bas tako kako je bilo.

                pri voznji u rikverc bitne su prednje gume za odrzavanje stabilnosti pravca, za vonju unapred bitne su zadnje gume za odr. stab. pravca.

                tako prosto i univerzalno pravilo. (sa postojanjem retkih izuzetaka).

                mozda si se nekada upitao zasto motocikl ima deblju zadnju gumu od prednje po sirini. nije slucajno bas tako.

                ili zasto sportski (pravi a ne mini zujalice) automobili takodje imaju razlicitu sirinu prednjih uzih i zadnjih sirih guma. isto nije slucajno bas tako.

                za obicnog vozaca i obican auto 2wd bez mnogo ulazenja najprostije pravilo je bolje guma nazad za visi nivo stabilnosti pri kocenju bez obzira na polozaj pogona.

                kocenje je jedini rezim vozila gde se prenosom sila izmedju gume i podloge dostize ubrzanje (iliti usporenje) od priblizno 1g.

                to je prakticno najkomplikovaniji manevar po zahtevnosti za gume, u rangu sa onim ostrim prolazom kroz krivinu sa namernim zanosenjem.

                sto je losija podloga i manji koeficijent trenja kotrljanja to je vec problem sa zadnjim gumama odnosno veci zahtev za njihovim stanjem kvaliteta povrsine.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Heinz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 1027
                  • Beograd, Voždovac
                  • Avensis 2.0 D4D

                  #38
                  Originally posted by zverko
                  ovo sam boldovao namerno. nikad ali nikad mi se nije deslio da mi zadji deo zaigra na putu....
                  Imaš link dole na dnu strane, otvara se video. Tačno se vidi poenta.
                  Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    Sve je to u redu, a sta ako nekoga ne zanima agresivna voznja, vec samo vreme zaustavnog puta, sto kaze zverko
                    to danas gotovo nikoga ne zanima, niti proizvodjace vozila, niti fabrike guma, niti vozace....

                    mozda pre 50godina je to bila tema za razmatranje kada je bio redak saobracaj sa malo vozila.

                    danas je osnovni kriterijum upravljivost vozila, dakle da zadrzis kontrolu nad vozilom i ti upravljas masom vozila po putanju koju ti zelis a ne kako odredi inercija.

                    zbog toga je i izmisljen ABS, uloga ABSa nije da skrati zaustavni put vec da obezbedi upravljivost.

                    time imas mogucnost da ciljas putanju vozila na nacin da izbegnes prepreku i pored toga sto se kreces brzinom.

                    u trenutku panicnog iznenadnog pojavljivanja prepreke i iznenadnog kocenja zaustavno vreme i zaustavni put ne znas unapred do te prepreke a jos manje se mozes na to pouzdati ako imas makar jednu losu gumu.

                    ali, ako imas predvidljivu upravljivost vozila imas daleko vece sanse za izbegavanje kontakta sa preprekom.

                    sto je vece po dimenzijama i po masi vozilo, to je izbegavanje prepreke obilazenjem primamljivija opcija nego kocenje pa sta bude.

                    danasnji automobili su sve samo ne lagani, i shodno tome i fabrike guma i vozila drugacije podesavaju dinamiku vozila u sta spada i upravljanje i kocenje.

                    los test je najbolji primer manevra izbegavanja prepreke.

                    probaj to sa losim prednjim gumama.
                    pa probaj to isto sa losim zadnjim gumama.

                    oba puta pri identicnim brzinama, ista prepreka, isti put..itd dakle sve isto.


                    odgovor je kristalno jasan i predvidljiv.

                    iznenadna pojava prepreke stvara uslove "agresivne" voznje, a to je uvek moguce cak vrlo cesto u gradskim uslovima.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      ulazim u krivinu uvek pun gas pre ce da me izvuce dobra sara pa cak i ako mi **** malo pobegne mogu da dodam na volanu
                      cek, hoces da kazes da u krivini kada pobegne **** u stranu ti mozes da dodas na volanu ?


                      si siguran u tu tvrdnju
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • -Vedran-
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 3255
                        • Beograd

                        #41
                        OK, pricamo o upravljivosti i osecaju kontrole nad vozilom. E ja kazem da je mnogo bolje u mom slucaju sa prednjim boljim gumama. Obzirom da tu ima dosta parametara, ne znam sada sta se tacno deshava. Najvise sam osetio razlliku po vlaznom kolovozu i po tome da auto mnogo manje bezi preko nosa...

                        Dakle samo iznosim moje iskustvo na odredjenom autu/felni/nacinu voznje itd.
                        Power of dreams !!!

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #42
                          drugo, ako je veca voda na putu znaci kisa pada jacim intenzitietom, sta ce se desiti ako je losa sara na predjim tockovima? gubite kontrolu nad autom 100% a druga stvar kad vozite pravo uglavnom zadnji tocak gazi tamo gde je prosao prednji. akva planung se uglafvnom desava na prednjim tockovima jer njima prvo ulecete u lokvu
                          previse nagadjas, ja bih rekao napamet bez pokusaja razumevanja pojava o kojima pricamo.

                          wet ne znaci da pada tropska kisa sa 20cm vode na kolovozu pa te brine akvaplaning vec da je mokar iliti vlazan.

                          znaci obicna standardna pojava, kao sto je ovih nekoliko dana.


                          i da ti odgovorim na pitanje.

                          ako je losa sara na prednjim tockovima se nece apsolutno nista dogoditi, auto ce zadrzati pravac kretanja.
                          nema govora o gubljenju kontrole.

                          akvaplaning zavisi pre svega od dve stvari, tezine kojom guma pritisak podlogu i poprecnog preseka i dubine kanala za drenazu na gumi.


                          pozadi je FWD auto manje tezine, dakle lakse krece u akvaplaning.
                          losija guma pozadi, opet lakse krece u akvaplaning.

                          FWD auto sa losijim zadnjim gumama garantovano ranije ulazi u fazu gubitka trakcije sa podlogom i krece u zanosenje zadnjeg kraja.

                          to sto oni nazivaju fishtail se obicno zavrsava piruetom, pogotovu kod auta koji su sami po sebi debalansirani kao sto je tipica FWD auto sa 60-40% rasporedom masa napred -nazad.

                          sto je losija podloga to je veci hendikep FWD auta pri kocenju, i vise su osetljivi na stanje zadnjih guma.

                          lepo je to sto razmisljas ali probaj da malo vise verujes profesionalcima, kao sto je inzenjerska podrska u Michelinu npr.

                          na bazi pogresnih pretpostavki lako upadas u pogresne zakljucke, samo to hocu najdobronamernije da pokusam da ti skrenem paznju.

                          cisto kao dopuna-
                          umanjivac sile kocenja pozadi (poznatiji kao peti cilindar) na klasicnom sistemu bez ABSa ima jedini zadatak da obezbedi uvek bolju trakciju sa podlogom zadnje gume u odnosu na prednju i to upravo da bi se zadrzala stabilnost pravca pri kocenju.

                          onog trenutka kada premostis to umanjenje efekta zadnjih kocnica imas fishtail i po suvom i po mokrom a da ne pricamo o snegu ili blatu.

                          potpuno je ista prica sa gumama, bolja trakcija je uvek potrebna pozadi.

                          uvek, bez obzira na prednji ili zadnji pogon, kao sto je slucaj i sa petim cilindrom (ili danas ABS sistemom) gde je uvek bolja trakcija pozadi obavezna.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            #43
                            brik sve to sto si ti napisao ja znam i ako nisam citao encikolopedije a ti uporno pokusavas da me edukujes i to nasilno. ali ima ljudi koji tako ne misle i koji drugacije rade i kojima ta tvoja prica ich ne pije vodu. zivot nije slovo na papiru niti puka teorija koju ti zastupas. mnooogo vise ima u praksi sto ti odlicno znas samo neces da priznas jer ti u ovom trenutku to ne odgovara. generalno na mom autu su gume uvek nove i napred i pozadi. to sto sam pomenuo boosta znaci da je 90% ljudi na forumu izbecilo oci kad je on to napisao jer je do tada radilo suprotno i nema potrebe sa ti sad to izvrces i ubacujes u neki drugi kontekst.

                            sto se 4x4 tice znam za quattro ne znam da li je pravilo za druge uvek i pod obavezno ista dimenzija napred i pozadi sara ista bar po osovini. prosto da se diff ne bi shebo , nista drugo.

                            kako god, ja se povlacim iz ove diskusije jer je sa tobom nemoguce diskutovati. sve se svodi na to da ti dokazes kako niko od nas nije u pravu vec ono sto ti pises je samo i jedino tacno. kako, tako sto sve vadis iz kontaksta i teras vodu na svoju vodenicu. ko sto rekoh prica je pocela sa jednom notom, presla na drugu da bi ti ubacio trecu i terao je sve vreme. ja i dalje tvrdim i nijedna britanika me nece u to ubediti a ni mislenov sajt da je za prosecnog vozaca bolje da bolja guma bude na pogonskim tockovima jer se njemu ne desava da mu zadnji deo bezi ili sta ti ja znam, prosto takav vozac ne divlja i njemu se ne desava da mu guma explodira na auto putu.
                            cela ova prica mu doje bukvalno kao neka nova teorija pedijatara da bebu ne treba stavljati u dubak jer je on stetan. koliko je nas prohodalo uz pomoc tog istog dubka i sta nam fali... ali ne brick je od kad je prvi put seo u auto pre 30 god znao da se bolje gume uvek mecu pozadi... ma daaaj...
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            • zverko
                              CBC Senator XXL
                              • 19.08.2005
                              • 7085
                              • BGD
                              • Audi A4

                              #44
                              Originally posted by sw.brick
                              ulazim u krivinu uvek pun gas pre ce da me izvuce dobra sara pa cak i ako mi **** malo pobegne mogu da dodam na volanu
                              cek, hoces da kazes da u krivini kada pobegne **** u stranu ti mozes da dodas na volanu ?


                              si siguran u tu tvrdnju
                              cek jel ti mene zahebavas ili sta? da 100% sam siguran u tvrdju da uvek i u svako doba mogu da iskontriram i vratim **** tamo gde treba pa cak i sad na rwd i ako mi je prvi auto sa rwd.
                              deutsche gemacht-gut gemacht...

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #45
                                OK, pricamo o upravljivosti i osecaju kontrole nad vozilom. E ja kazem da je mnogo bolje u mom slucaju sa prednjim boljim gumama. Obzirom da tu ima dosta parametara, ne znam sada sta se tacno deshava. Najvise sam osetio razlliku po vlaznom kolovozu i po tome da auto mnogo manje bezi preko nosa...

                                Dakle samo iznosim moje iskustvo na odredjenom autu/felni/nacinu voznje itd.
                                ok je to pri blagim uslovima voznje.
                                to sto bezi manje preko nosa sa boljim gumama upravo pokazuje tipicnu osobinu prednjeg pogona.

                                tako je do dostizanja granice trakcije sa podlogom.
                                a tada nastaje, i tek tada, problem sa zadnjim gumama kada se ili vozi ostrije kroz krivinu ili kao sto je receno pri manevru iznenadnog kocenja ili izbegavanja prepreke.

                                to sto si opisao kao iskustvo vazu za blage uslove voznje, i tacno se desava to sto opisujes.

                                da si probao i da kocis u krivini i time smanjis prag trakcije, video bi kako se naglo menja stvar i otklizava zadnji kraj dok prednji i dalje zadrzava stabilnost.

                                jako puno zavisi od balansiranosti vozila a tu nisu sva vozila ista.

                                mali test, ali nemoj da probas.

                                vozis recimo 160-180km/h sa losim zadnjim a novim prednjim gumama po mokrom, i stisnes kocnicu do kraja uz iskljuceni ABS.
                                ako posmatras na usporenom snimku sta se dogadja kristalno je jasno da nema sanse da auto ostane upravljiv i zadrzi pravac kocenja.

                                da bi bilo bezbedno, to slicno rade na testovima novinarske ekipe pa pustaju po TV emisijama sa razlikom da koriste imitaciju leda (mokri mermer) i da voze 20-30 km/h pa naglo koce.

                                tu se vidi kako se lako gubi stabilnost putanje pri kocenju, i uz ABS i uz nove gume.

                                kada je jos i stari par guma pozadi u igri da ne pominjemo koliko je izrazeniji gubitak upravljivosti.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X