Može li se ovakva guma zakrpiti i gde?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #46
    da si probao i da kocis u krivini i time smanjis prag trakcije, video bi kako se naglo menja stvar i otklizava zadnji kraj dok prednji i dalje zadrzava stabilnost.
    izvini, a ti kocis u krivini i ocekujes da ti auto ostane na putanji koju si zamislio kolko se secam mene su ucili da kozim pred krivinu a nikako u krivini.

    ko sto trekoh po ko zna koj put vadis pojedine delove mog pisanija iz kontaksta ne bi li slozio pricu od pola stranice..
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      Originally posted by zverko
      Originally posted by sw.brick
      ulazim u krivinu uvek pun gas pre ce da me izvuce dobra sara pa cak i ako mi **** malo pobegne mogu da dodam na volanu
      cek, hoces da kazes da u krivini kada pobegne **** u stranu ti mozes da dodas na volanu ?


      si siguran u tu tvrdnju
      cek jel ti mene zahebavas ili sta? da 100% sam siguran u tvrdju da uvek i u svako doba mogu da iskontriram i vratim **** tamo gde treba pa cak i sad na rwd i ako mi je prvi auto sa rwd.
      kontriranje je oduzimanje volana a ti si prvo napisao da dodajes u krivini volan.

      ono prvo sto si napisao je glupost, a ovo sada sto si napisao je korektno.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • zverko
        CBC Senator XXL
        • 19.08.2005
        • 7085
        • BGD
        • Audi A4

        #48
        nije glupost vec trenutna greska posto si mi malo podigo kiselo u stomaku ali se izvinjavam sto ne baratam bas najbolje tim profesionalnim izrazima ali znam u praksi sta treba i kad treba
        deutsche gemacht-gut gemacht...

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #49
          To je tacno da manje bezi preko nosa.
          Ako uzmes kao primer klizav put i ako nesto izleti
          ti pokusas da eskiviras i pri tome i kocis pirueta je garantovana ako su lose zadnje gume cak i ako imas ABS.
          Bezanje preko nosa je tek pocetak ulaska u tzv. agresivnu voznju. Jos uvek je takvo stanje daleko od sila koje nastaju naglim kocenjem i menjanjem pravca naglim trzajem volanom (ako se to mora).
          To su instinktivne radnje koje se retko desavaju ako se gleda i pazi.
          U gradu se pravi haos od stete ako krene zadnji kraj da kliza a jos kako je klizavo na kocki i raznim glatkim povrsinama kojih u gradu uvek ima.
          Nije fora u opustenoj voznji nego ako nesto izleti. U tom trenutku su sile daleko drugacije nego sto je opustena voznja.
          Razumeli su tebe svi da si ti imao osecaj sigurnosti dok je auto upravljiv i to je tacno jer prednje gume imaju dobar grip.
          Pod normalnim okolnostima se nista i ne desava i kad su skoro celave gume ako se vozi pazljivo i po ogranicenju. Male su to brzine a i ako su i manevri mekani nema frke ni u kom slucaju. Trzaj volanom je problem uvek i tu se tek vidi sta se desava sa vozilom.
          Nije dzabe svaki test bas takav.
          ja sam se salio u nekom od predhodnih postova kad sam rekao da ima krivina u gradu. Mislio sam nesto drugo sto zverko nije skontao. Izbegavanje prepreka je OSTRA krivina. Nema tu menjanja brzina medjugas i slicne fore. Postoji samo, volan, kocinca, gas, podloga, gume i inercija tj. sile.
          Sasvim je druga prica ako neko ne racuna da ce mu ikada izleteti neko.
          U tom slucaju je sve nebitno i ravno.

          Comment

          • zverko
            CBC Senator XXL
            • 19.08.2005
            • 7085
            • BGD
            • Audi A4

            #50
            ja sam se salio u nekom od predhodnih postova kad sam rekao da ima krivina u gradu. Mislio sam nesto drugo sto zverko nije ukapirao. Izbegavanje prepreka je OSTRA krivina. Nema tu menjanja brzina medjugas i slicne fore. Postoji samo, volan, kocinca, gas, podloga, gume i inercija tj. sile.
            Sasvim je druga prica ako neko ne racuna da ce mu ikada izleteti neko.
            U tom slucaju je sve nebitno i ravno.
            recimo da svaodnevno tako vozim ali su to ipak male brzine da bi se bilo sta desilo. na to sto se desava sa ****tom uticu i amortizeri jer se neretko desava da gledam ispred sebe auto kome zadnji tocak poskakuje po blagim neravninama.
            deutsche gemacht-gut gemacht...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #51
              izvini, a ti kocis u krivini i ocekujes da ti auto ostane na putanji koju si zamislio kolko se secam mene su uzili da kozim pred krivinu a nikako u krivini
              vadis iz konteksta, nije bitno da li ja kocim u krivini niti sta su tebe ucili u skoli, vec ovde pricamo o trakciji i ponasanju predmeta- vozila kada se nadje na limitu.

              ako hoces da -simuliras- granicne uslove voznje, ispitas limite do kojih se moze ici onda je kocenje u krivini jedan od metoda kako se to postize na inace podlogama sa dobrom trakcijom.

              drugi metod je da se vozas po mokrom ledu npr.

              u krivini nikada ne kocis upravo iz razloga bezbednosti, da ne udjes u limit trakcije i time izgubis kontrolu nad vozilom.

              tako se uci u skolama, tako se penzionerski vozi, tako se prosecan vozac ponasa pri prosecnog voznji.

              kocenje u krivini nije nista neobicno ako si "zustar" vozac, pogotovu ako imas RWD auto to je sasvim zabavno jer mozes vrlo lako da se vratis iz limita trakcije u normalu prostim pustanjem pedale kocnice.

              kocenjem u krivini mozes da "skratis" ostru krivinu.
              ako si nekada gledao kako se voze kruzne trke po ledu, ta tehnika prolaska kroz krivinu.

              to mozes sa RWD prilicno bezbedno da izvedes uz malo rizika jer je dovoljno samo da pustis kocnicu i eto odmah nazad pune trakcije guma.


              kod FWD ne smes ni pod razno da kocis u krivini, kada stignes na limit vrlo tesko se vracas u normalu jer je potrebno "otvarati" krivinu volanom a za to obicno nema mesta na kolovozu/ vremena za reakciju.

              zato i jeste no-no kociti u krivini a sto uce u skoli. (bezbednu voznju pre svega a to znaci daleko od limita vozila tj guma).


              mislim da je dosta receno na temu, dovoljno da se razume ono sto Michelin pise u kracim crtama kao preporuku.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • zverko
                CBC Senator XXL
                • 19.08.2005
                • 7085
                • BGD
                • Audi A4

                #52
                cekaj ti sve vreme vadis iz konteksta pa mogu i ja malo. prica je krenula od banetovog civika koji je FWD tako da ne vidim razlog da sad sirimo temu na druga dva pogona. rwd jos ucim tako da ne mogu da pricam o tome. quattro kocim u krivini ali samo levom nogom dok je desna na gasu a sa prednjim vucom nije bas zdravo da se koci u krivini ako malo zesce udjes u istu. pusti me sad tih fora i prozivki ko je sta i kako ucio i gde, nije sad to tema. kocenje u krivni je upravo odlika neiskusnih i nesigurnih vozaca koji precene sebe pred krivinu pa kad se guza oznoji onda ajmo po kocnici tad se uglavnom desava njesra.

                voleo bih da jedmon sednem sa tobom u auto pada vidimo ko vozi penzionerski a ko vozi skolski. bude dana, bude samo da jos malo uvezbam ovaj rwd
                deutsche gemacht-gut gemacht...

                Comment

                • ilija156
                  CBC Veteran
                  • 25.07.2008
                  • 106
                  • beograd

                  #53
                  Ma bio sam u situaci kad pukne zadnja guma pri preticanju(pravac) a u susret ide drugo vozilo kolega je dodao GAS i izvukao se .Mogu samo da predpostavim sta bi se desilo da je pukla prednja guma da li bi onda mogao da reaguje tako(mnogi jos ne drze cvrsto volan a dolazi do iznenadnog pucanja) a ta prica Miselina nove gume pozadi je samo shatra jer 90% ljudi ma daj kad vec kupujem prednje uzecu i zadnje.ako vec birate dva zla bolje je da pukne pozadi (ako vam nije zadnja vuca).A sta ce mo zimi pa nece da krene a vi losije gume stavili napred...

                  Comment

                  • Heinz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 1027
                    • Beograd, Voždovac
                    • Avensis 2.0 D4D

                    #54
                    Ja mogu da ti kažem samo šta se desi kada kreneš zimi sa boljim gumama napred, pa uđeš brže u krivinu i gde ti ode zadnji kraj. Takav događaj je dovoljno jednom imati, i uđe ti u glavu
                    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                    Comment

                    • etibor
                      CBC Senator
                      • 12.05.2008
                      • 293
                      • Pancevo

                      #55
                      Ne ulazim u raspravu, ali mislim da zimi definitivno uvek bezi zadnji kraj, a ne prednji. Bilo da se koci na pravcu ili mao jace ulazi u krivinu...
                      Ipak treba imati sve 4 iste gume. Pa jos ako su nove... To je resenje...
                      Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                      Comment

                      • ilija156
                        CBC Veteran
                        • 25.07.2008
                        • 106
                        • beograd

                        #56
                        ma ovde pricamo o iznenadnom pucanju(covek treba da zakrpi gumu) a ne o istrosenosti pneumatika...prednje gume su podlozne VECIM opterecenjima i zato se i brze trose i na ta veca oterecenja covek oce da stavi krpljenu gumu napred (na pogonsku osovinu) ...SULUDO.

                        Comment

                        • jaksa
                          CBC Senator XXL
                          • 23.10.2004
                          • 701
                          • Novi Beograd, SC

                          #57
                          Originally posted by Heinz
                          Ja mogu da ti kažem samo šta se desi kada kreneš zimi sa boljim gumama napred, pa uđeš brže u krivinu i gde ti ode zadnji kraj. Takav događaj je dovoljno jednom imati, i uđe ti u glavu
                          To mi se je i desilo, ali sam srecom imao 4 ganz nove wintere pa sam uspeo da se povratim vrlo brzo.

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #58
                            O, jos kako uticu i amortizeri a i stanje i kvalitet vesanja uopste.
                            Male brzine jesu ali i takve postaju velike kad je klizavo. Mokro lisce ujesen, mastan put u gradu, blato u gradu, blato na regionalnim putevima itd.

                            Comment

                            • ilija156
                              CBC Veteran
                              • 25.07.2008
                              • 106
                              • beograd

                              #59
                              Ma ljudi nisu u pitanju sare ovde, coveka su ubedili da stavi krpljenu gumu napred gde je vece opterecenje...gde je vece opterecenje samim tim veci ce biti PRITISAK NA FLEKU i docice do pucanja FLEKE...eto u tome je svar..gume sa flekom se stavljaju pozadi...i malu rezervnu proizvodjac savetuje da se stavi na zadnju osovinu dok se ne dodje do maistora.I nema nikakvog filozofiranja,upitanju je gde FLEKA trpi manji pritisak.Napred pre stradaju gume,napred pre stradaju amortizeri,napred pre stada trap i napred ce pre stradati FLEKA.

                              Comment

                              • Vocko
                                CBC Senator XXL
                                • 25.04.2005
                                • 4556
                                • nBGd

                                #60
                                Prosle zime sam testirao brick-ovu teoriju. Oba auta sa sve 4 zimske, FWD i ispravnim delovima vesanja.
                                Po snegu sam mnogo lakse kretao sa autom kojem su prednje gume bile novije, ali je **** lakse letelo u krivnima.
                                Drugi je bio stabilniji, sto se tice ****ta, u krivini, ali je pri agresivnijoj voznji leteo preko nosa.

                                Zakljucak - sve 4 nove i onda na svakih par hiljada zamena napred-nazad, kako bi se gume podjednako trosile.

                                Comment

                                Working...
                                X