nove letnje gume za auto, a bogami i zimske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skybeaver
    CBC Član
    • 17.09.2008
    • 10
    • Kragujevac

    #16
    To je i moja logika, svaka zimska guma će se bolje ponašati po hladnom od letnje. Ili npr. kreneš na put, prespavaš tamo negde i ujutru zavejalo, sneg, a naši putari hvala bogu iznenade se snegom u Januaru zato bi i motirao zimske gume, ali pošto ne prelazim previše em ne vozim prebrzo ni kada je toplo i suvo, ne bi sada davao duplo više para za neke od guma koje keketarac preporučuje.

    A videh da ljudi kritikuju Winteru po suvom, pa sam zato i pitao da li vredi doplatiti te novce za Savu ili Barum. Da li su jedna ili druga toliko bolje po suvom ili kiši od Wintere?
    Na plin kuvam, na plin se i grejem, a na naftu vozim. Benzin!? To je ono što se švercuje?

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      Neko reče da je wintera shit po suvom. Pa šta sada da radim? Svako jutro da ustajem sat vremena ranije, i da pogledam kroz prozor, pa ako sneg, montiran winteru, ako nije, ili je samo kiša, onda stavljam letnje
      radije bih da se drzimo brojki sa mnogobrojnih testova...a tu se moze procitati da je Wintera oko 10% slabija po nekim parametrima od najboljih letnjih guma po suvom.

      dakle, red velicine 10tak procenata.

      po snegu, hladnoci Wintera je bolja od najboljih letnjih guma za reda 200-300%.

      to je narocito izrazeno pri uslovima panik reakcija poput kocenja ili voznje kroz krivinu.

      dakle, letnja guma je gotovo neupotrebljiva po snegu, kisi, na hladnoci a Wintera je pri uslovima toplog suvog ili mokrog kolovoza losija za 10-20%.

      jasno je da se mora napraviti kompromis jer se nema uvek idealna guma na vozilu za trenutne uslove puta i klime.

      na svakome je da proceni da li je prihvatljivije gubitak 20% manji deo vremena tokom jeseni i zime ili gubitakl 200% tokom veceg dele jeseni i zime.

      ima naravno boljih zimskih guma od Wintere samo sto i kostaju vise, i to neproporcionalno mnogo vise u odnosu na to koliko se dobija.

      5%dobitka u perfomansama gazeceg sloja bolje gume kosta 40-80% vise cene.

      i nije samo pitanje modela Wintera, manje vise sve zimske gume su vrlo slicne po osobinama i prakticno sve su daleko bolje od bilo koje (pa i najskuplje) letnje gume.

      letnja guma moze samo leti da se upotrebljava efektivno, zimska moze i zimi i leti samo se leti vise /ubrzano trosi.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • uglavnom.bezopasni
        - 42 -
        • 03.02.2005
        • 2235
        • Novi Sad

        #18
        Barum Polaris 2 teram dva meseca i po suvom/mokrom je bolja od TG621 i Sigure (subjektivan utisak, klasa mali auti 155/70R13), kad (ako)padne sneg videćemo kako radi u zimskim uslovima.
        Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
        11.04. 0:12 #2
        Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

        Comment

        • driveM
          CBC Član
          • 26.06.2008
          • 40
          • Novi Sad

          #19
          Originally posted by sw.brick
          Nemoj nikako uzimati T (nedaj boze neki losiji), moze se desiti da je par puta nateras na max i da ti guma eksplodira
          ajde nemoj pisati o stvarima koje ti nisu poznate.
          naravno da nece guma da eksplodira kada se dostigne maximalna brzina za taj index.
          to je oznaka, T index, za garantovanu minimalnu brzinu kojom se moze TRAJNO voziti bez ikakvih posledica po strukturu gume.

          kako je T za 190km/h to znaci u praksi da treba stalno voziti satima po vrelim letnjim temepraturama sa brzinama 191km/h odnosno 190+ vise da bi mozda moglo nesto da se primeti.

          kod nas ionako nema deonica niti puteva gde se satima moze voziti blizu 200 pa je pitanje indeksa brzine gume irelevantno.
          Ne mislim da ce guma eksplodirati prvi put kada dostignes max brzinu koju podrzava, ali nije iskljuceno da ce te izneveriti ako to uradis vise puta.
          Ovo sam prvenstveno rekao na osnovu iskustva drugara koji je lepo stavio 4 nove gume na Pasata (a ume da ga ganja s' vremena na vreme) i onda se posle par meseci pozalio kako mu je bukvalno eksplodirala guma u voznji. Neko vreme posle toga se opet pozalio da je eksplodirala druga guma, sto je meni bilo veoma cudno. Kada sam ga pitao koje on to gume ima rekao je Savine T.
          Posle toga je pop..... i kupio Miselinke V.

          Naravno, svako moze da bira. Al' ne vidim zasto bih se zezao za par hiljada dinara i uzeo nizi index.

          No, covek se dosad verovatno vec odlucio za gume....

          Comment

          • nikaragva
            CBC Senator XXL
            • 03.06.2008
            • 521
            • B. Palanka
            • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

            #20
            Ma nisam jos, jos uvek su lepi dani
            Sve cekam, a na kraju ce me -10 navatati.
            Uzecu sigurno odgovarajuci indeks.
            Ono sto me jos zanima koliko staru gumu uzeti (novu naravno)?. To niko nije odgovorio. Koliko da bude vremenske razlike izmedju guma, ako nemogu biti sve isti mesec i godina?

            Comment

            • Dren
              CBC Senator XXL
              • 24.08.2005
              • 1068
              • Sarajevo

              #21
              Znas sta, iole dovoljno velik trgovac, ili vulkanizer ima sve gume iz iste sedmice. Ja licno ne bih uzimao "raspar", cisto uroka radi...

              Salu na stranu, mislim da bi vecina ljudi koji narucuju stalne kolicine bilo od uvoznika, bilo od fabrike, morali imati na stanju gume iz 2008 godine...

              Comment

              • nikaragva
                CBC Senator XXL
                • 03.06.2008
                • 521
                • B. Palanka
                • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                #22
                Dobro ko se u NS smatra velikim naruciocem guma?
                Ako forum ne trpi reklame, moze i pp.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  Ne mislim da ce guma eksplodirati prvi put kada dostignes max brzinu koju podrzava, ali nije iskljuceno da ce te izneveriti ako to uradis vise puta
                  potpuno iskljuceno, i jos garantovano upravo tom oznakom indexa mininalnem brzine koju guma mora bez ikakvog ostecenja da otrpi.

                  to sto je iskustvo tvog drugara moze da ima vise razloga.
                  od lose gume sa fabrickim defektom pa je guma bila manjeg kvaliteta od oznake indeksa brzine, do toga da guma nije bila dovoljno napumpana.

                  za brzu voznju, guma zahteva visi pritisak pumpanja.
                  to mnogi ne rade pa stoga pregreju gume kada ih voze delimicno ispumpane.

                  meni je takodje jednom eksplodirala guma pri 170 km/h a uzrok je bio probijanje gazeceg sloja gume srafom od 6mm koji je bio nabijen u gumu pre toga a onda pri toj brzini prosto izleteo napolje.

                  utvrdjeno je po tragovima koje je sraf ostavio na blatobranu pri udaru.

                  za to ne okrivljujem gumu, inace je T index vec mehanicko ostecenje.

                  ako je guma predvidjena za 190, onda o da stotinu puta dostignes tu brzinu apsolutno nista ne sme da se dogodi, a a kamoli eksplozija.

                  ta brzina, taj index, je garantovana brzina voznje u kontinuitetu satima i satima.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • nikaragva
                    CBC Senator XXL
                    • 03.06.2008
                    • 521
                    • B. Palanka
                    • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                    #24
                    Umalo da zaboravim, hvala svima na komentarima i savetima, kupio sam, sad vec ima i mesec dana, Contintal TS830, za nekih 7600,00. I mogu vam reci da sam zadovoljan. Nisam imao prilike da ih vozim po snegu, ali skoro svako jutro ih ganjam kroz stotine metara (mozda i koji kilometar) blata po putu, koje ostave traktoristi, dok idem na posao, po kisi i po skoro minusu. Spremam se da idem na zimovanje, pa cu videti kako lezi i po snegu.
                    pozdrav

                    Comment

                    • nikaragva
                      CBC Senator XXL
                      • 03.06.2008
                      • 521
                      • B. Palanka
                      • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                      #25
                      Re: nove letnje gume za auto, a bogami i zimske

                      Bio sam na planini na snegu, vozio po snegu i ledu gde god sam stigao i tako to, i na planini i u ravnici, presao nekih 10000km sa njima. Ne znam kakav je tigar po ovim uslovima, ali ono sto znam jeste to da je ova guma odlicna. U pocetku sam nekako sa bojazni vozio po snegu (utabanom), medjutim kada sam video da auto ne seta, dobro vuce i ne zanosi po snegu, onda sam se oslobodio. I tamo gde ljudi nisu mogli peske da prodju, jer je uzasno klizavo, ja sam brez problema prolazio Salu na stranu, guma je zaista odlicna, skoro da nisam primecivao da je sneg ispod tockova. Ne znam koliko se isplati, s obzirom na razliku u ceni u odnosu na tigar, ali meni je dobra.
                      Ne znam da li je to pravilo, ali sam dobio i 5g garanciju na njih, ako nekom znaci.
                      Sad su vec u modi ponovo letnje gume, i ja sam moje vec skinuo pre neki dan, ali reko da napisem koju rec, ako neko bude pretrazivao na jesen i naleti na temu.

                      Comment

                      Working...
                      X