Odnos kocenja prednjih i zadnjih tockova

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milan_g1
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2007
    • 863
    • Karaburma

    Odnos kocenja prednjih i zadnjih tockova

    E ovako, auto generalno malo slabije koci, ja sam na to navikao i normalno se zaustavljam ali kad neko drugi sedne da ga vozi odmah mi se zali na kocnice, isto tako i ja kad sednem u drugi auto par puta bas ostro zakocim dok se ne priviknem na jace kocenje.

    E sad, moj auto nema kocioni servo pa to slabije kocenje pripisujem tome jer kad nabodem jako pedalu auto se ukopava, blokiraju svi tockovi, u par situacija sam morao ostro da kocim i tacno mogu da odredim koliki je pritisak pedale dovoljan da budem na granici blokiranja, tj. najefektivnijeg kocenja...

    Diskovi (febi Bilastein) i plocice (Ferodo SL) napred su novi, nemaju ni 3000 km, isto tako i dobosi (febi) novi, a paknovi (Cobest) su malo stariji ali sa njima imam manje od 7000 km, znaci u odlicnom su stanju.

    Na tehnickom pregledu su mi rekli da zadnji tockovi koce 50% slabije nego sto treba, oba koce jednakom snagom samo slabije nego sto treba, prednji koce kako treba.

    Nije mi jasno sledece: pre pola sata mi istrci pesak, ja nagazim kocnicu i prvo mi blokiraju zadnji tockovi, prednji nisu blokirali, pesak pobegao a ja ostao zbunjen, kako su prvo blokirali zadnji a na tehnickom su bili 50% slabiji... Jel zna neko u cemu je fora?

    Hocu da sredim vise te kocnice, prvo cu da zamenim kociono ulje i da odzracim sve cevi, ako ne bude promene sta sledece da radim? Da menjam paknove za nesto kvalitetnije? Plocice? Celjusti su ok.
    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    Kakve su ti gume pozadi? Da nisu neke celave pa zbog njih pre blokira zadnje tockove?
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • milan_g1
      CBC Senator XXL
      • 07.02.2007
      • 863
      • Karaburma

      #3
      Pa vidis to mi nije palo na pamet, napred su nove Sigure a pozadi su stare Continental M+S koje ce da se zamene novima za ovu zimu, znaci nisu za ku**c, nije da su bez sare, imaju saru mozda 2-3mm ali su stare, gume mi nisu pale na pamet uopste, u svakom slucaju cu da zamenim kociono ulje i mozda stavim neke kvalitetnije paknove pozadi od ovih Cobest. Posle toga ponovo na valjke da vidim sta ce da kazu... A pre snega ce da legnu i dve nove Wintere
      "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        A mi lajemo, lajemo ovde ovoliko godina da zadnje gume UVEK moraju da budu novije i bolje od prednjih.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          u svakom slucaju cu da zamenim kociono ulje i mozda stavim neke kvalitetnije paknove pozadi od ovih Cobest. Posle toga ponovo na valjke da vidim sta ce da kazu
          cini mi se da nisi razumeo poreklo problema.

          paknovi pozadi su kvalitetni, nisu oni uzrok.

          do blokade zadnjih tockova je doslo zbog premalog trenja guma- podloga.

          tu istu cinjenicu je pokazao i test na valjcima.

          vec tu je onaj ko je testirao auto trebao da pogleda i da zakljuci zasto je debalansiran odnos kocenja i da ti da preporuku za hitnu zamenu guma.

          to naravno ako si imao ove iste gume pri proveri na valjcima.

          dakle, tvoj uzrok su gume pozadi i to je PRVO sto treba da saniras.
          sa promenom guma automatski ce se znatno popraviti dijagram kocenja na valjcima a neuporedivo ce se popraviti stabilnost auta pri kocenju.

          kao sto rece Dranix, vec je puno pisano o zakonitostima postavljanja guma kada se zeli stabilno i kvalitetno zaustavljanje auta.


          auto ti je lagan pozadi i Cobest paknovi su vise nego dovoljnog kapaciteta za datu namenu. ja ih ne bih menjao, prema tvom opisu stanja i dogadjanja.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • milan_g1
            CBC Senator XXL
            • 07.02.2007
            • 863
            • Karaburma

            #6
            OK, hvala, znaci prvo gume, juce sam malo bolje pogledao zadnje gume, nisu lose, sara je jos uvek u zakonskoim okvirima, jednako su istrosene i po obodima i po sredini, jedino su stare...

            Cobest sam stavio jer mi je prodavac to preporucio za moj auto, znaci njih da ne diram, ok.

            Znaci kad mi stigne SMS od banke odoh po dve nove Wintere.

            Thanks, pozz

            PS
            U trenutku kucanja poruke mi je stigla poruka iz banke!!! ludilo!
            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

            Comment

            • etibor
              CBC Senator
              • 12.05.2008
              • 293
              • Pancevo

              #7
              Evo i ja kucam pa mi ne stize poruka iz banke.

              Gume su u pitanju, na prvom mestu to zameni i bice razlike...
              Na puntu mk1 kada sam zamenuo Kumho gume stare oko 3 god. i oko 50k km sa novim, TOYO 350, da ne poverujes kolika razlika...

              Pozdrav...
              Stilo 1.9JTD 16v 140KS

              Comment

              Working...
              X