Trese volan izmedju 50 i 70 km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keketarac
    CBC Senator XXL
    • 01.09.2007
    • 588
    • Novi Sad
    • Seat Ibiza 1.2 TSI

    Trese volan izmedju 50 i 70 km/h

    Situacija je sledeca:
    Napred: 2x Continental PremiumContact2 185/65R15 na alu felnama (tegovi na levoj 10+40g, na desnoj 40+30g)
    Nazad: 2x Goodyear Ultragrip 7+ 185/65R15 na alu felnama (ne secam se tegova)

    Problem:
    Izmedju 50 i 70 km/h trese volan levo-desno, ne jako ali se primeti, i ne uvek. Pri ostalim brzinama sve mirno. Svi vulkanizeri su rekli da ne bi trebalo da je do guma, posto onda trese oko 80-100 (uzimam sa rezervom). Primetio sam da se tresenje moze izazvati kad se npr prestrojavam iz jedne trake u drugu i malo zakrenem volan, pa ga pustim iz ruku da se sam vrati na sredinu, onda obavezno zatrese.

    Ostalo:
    -Kad stavim Goodyear napred, ne trese
    -Balansirane kod 3 razlicita majstora, isto. Balans "uspe", masina pokaze "OK" posle stavljanja tegova.
    -Kocnica ne vibrira
    -Ne vuce u stranu
    -Gume se trose ravnomerno
    -Pritisak u gumama na propisanom nivou
    -Nema lufta u upravljackom mehanizmu

    Ja sam ostao bez ideja. Molim vas za pomoc
  • Tihomirce
    CBC Senator XXL
    • 06.09.2008
    • 443
    • Arandjelovac

    #2
    @Keketarac,
    radio sam kao vulkanizer tako da ti nepricam bajke nego iskustva ,
    masina balanserka kao i svaka druga masina nije svemoguca ,
    o cemu se radi , balanserka meri centrifugalnu silu , tako da iako je felna ili guma kriva
    izmeri tezinu i kad stavis tegove nema vise razlike , pokazuje da je ok ili u nuli
    ali ako je felna kriva tu balansiranje nepomaze ,
    -Kad stavim Goodyear napred, ne trese
    Znaci problem je u tom paru Continental PremiumContact2 ,
    jedino ti preostaje da stavis rezervnu umesto jedne Continental pa da probas , ako trese ,
    zamenis drugu ako ni tad neprestane da trese velika je mogucnost da su obe felne lose
    ili nedo bog da su se pokrivile gume .
    Moze se i na balanserki zavrteti rucno i gledati dal baca ,
    pogledaj falc felne dali ima neko ostecenje od nekog udarca u ivicnjak ili neku rupu.
    Nadam se da sam ti bijo od nekakve pomoci

    Comment

    • StudentBGD
      CBC Senator XXL
      • 18.12.2007
      • 1027
      • Beograd

      #3
      Ja sam pre par godina imao isti problem! gume izbbalansirane 4 puta i opet treslo,na kraju slucajno provalim kada je auto bio na dizalici radi zamene filtera goriva da sara na obe gume seta levo-desno. Zamenjene gume i vise nije bilo problema. Inace gume bile Tigrove, nove Winter1...
      Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

      Comment

      • Keketarac
        CBC Senator XXL
        • 01.09.2007
        • 588
        • Novi Sad
        • Seat Ibiza 1.2 TSI

        #4
        Obratio sam paznju kad su tockovi bili na masini, i ne bacaju saru levo-desno.
        Felne nisu udarane i nisu krive.

        Mozda je do gume, posto mi nekako deluje mnogo 30+40g tegova?

        Da li postoji mogucnost da zbog zadnjih tockova trese?

        Comment

        • Gruja
          CBC Senator XXL
          • 09.02.2006
          • 614
          • Bgd
          • Alfa 75 TS

          #5
          Ne bi trebalo...
          Ako su zadnje krive trese se ceo auto ali volan ne bi trebalo da mrda...

          Probaj ovu zamenu sa rezervnom gumom sto Tihomirce rece, ne kosta a dace ti odgovor
          Transaxle u krvi...

          "ne mozu oni da nam oduzmu kol'ko mi moz' da namocamo..." - Pretty Diana

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            30+40grama je stravicno mnogo, obicno dobra guma je sa 5-10 grama zadovoljena sto se tice balansa.

            u stvari, kombinacija guma+ tocak.

            ali, prema tvom opisu da mozes da izazoves pomerajem volana oscilacije vise lici na situaciju da je balansiranje ok (jer je nepromenljivo u vremenu odnos masa) kao i da je povremeno, ukazuje da je unutar strukture gume doslo do razlepljivanja slojeva i do "plutanja" celicnih kordova.

            to je opet, obicno posledica kombinacije loseg kvaliteta izrade, dugog stajanja vozila nepokretnog kao parkiranog a na tockovima, dugog stajanja na Suncu i na kraju samih materijala (kvaliteta lepka i ostaloga) od kojih je napravljena guma.

            postoji jos jedna mogucnost, unutar gume se usled kondenzacije, ili necega nekako nasla izvesna kolicina vode u nesto vecoj kolicini.
            tya voda se pri voznji "ljulja", pomera i stalno pravi debalans.

            to se moze dogoditi ako je recimo neko namerno sipao kroz ventil, ili su gume pumpane sa vazduhom iz kompresora koji nije bio pravilno osusen, ili je guma krpljena pri cemu je potapana u vodu da bi se pronasla rupa a onda nije pre krpljenja osusena do kraja itd.

            dogadja se i da se tokom voznje sa unutrasnje strane tocka natalozi blato i slicno, sto je opet uzrok debalansa


            na kraju se sve oseti na volanu.

            prema opisu, poreklo vibracija je prednja osovina.
            e sad, gume, tockovi, lezajevi, diskovi, kriva neka spona to se vec treba procesom dijagnostike utvrditi odnosno eliminisati jedno po jedno.

            razlepljivanje unutar gume/ krivljenje celicnog sloja je mnogo cesce nego sto se misli, i meni se nekoliko puta dogodilo a ja prakticno nikada ne zadrzavam gume na autu duze od 3 godine. dakle, unutar 3 godine sa novim gumama se to povremeno dogodi, vrlo cesto se i samo koriguje nakon dobre duze ostre voznje kada se dobra zagrejanost gume.

            ako su slojevi "pokrivljeni" usled duzeg stajanja auta nepokretno na gumama zagrevanjem gume oni omeksaju, vrate se ponovo u da tako kazem okruglo stanje i vibracije nestanu.

            male vibracije na volanu koje su ritmicne u odnosu na promenu brzine kretanja su obicno usled gume (raslojavanja, deformacije) a ostrije vibracije kojima se menja intenzitet sa brzinom su obicno usled lufta u vesanju.


            ne znam kako da ti opisem, jednostavno potrebno je iskustvo da prepoznas u voznji ali moze da se uradi test (voznjom) sa promenom balansa tezine napred- nazad po osovinama vozila i odmah ti se pokaze stanje na volanu i uopste uravnotezenost kompletnog sistema upravljanja.

            auto sam ukazuje na boljku, ali treba prepoznati "govor" mehanike auta.

            kao sto je vec receno, najjeftinije je da izvrsis proveru zamenom jedne po jedne prednje gume sa tockom i pratis promene koje nastanu (ako ih ima).
            to ce bitno suziti moguce kvarove.

            da dodam, krivljenje slojeva usled stajanja auta se mnogo cesce dogadja pri zimskim hladnim temperaturama.

            lek je da se gume dobro zagreju u voznji, tj da se osim gradske praktikuje i medjugradska voznja po mogucstvu auto putem.

            i najvaznije, jako jako vazan je pritisak u gumi za njeno ponasanje.

            krivljenje slojeva se izrazenije dogadja kada je guma preslabo naduvana.

            treba zapamtiti, sama gume je nenosiva sto se tezine auta tice, i samo i jedino vazduh je ono sto omogucava opterecenje gume (nosivost).

            sto je manje litara vazduha u gumi to je i manje dozvoljeno opterecenje u kilogramima.

            stoga, jos jedan detalj. prelazak na nize prfile gume proizvoljno lako dovodi do preoptrecenja gume.

            ako je fabricka guma npr dimenzija 195/65-15 prelazak na profil /55-16 ili cak /50-16 vrlo lako moze da dovede do problema premale nosivosti i preopterecenja gume.

            nizi profili guma su pre svega za male automobile po masi, odnosno za primenu kada se vozi samo vozac.
            u tabeli iz fabrike vozila, obicno pise koje su gume dozvoljene i koliko je max dopusteno opterecenje /ukupna masa vozila.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Keketarac
              CBC Senator XXL
              • 01.09.2007
              • 588
              • Novi Sad
              • Seat Ibiza 1.2 TSI

              #7
              Sw.brick, hvala na iscrpnom odgovoru!
              Na zalost nisam bas upucen u govor mehanike, a majstori, po obicaju, nemaju volje da se dublje upustaju u problematiku.
              30+40g je lepljeno na felne, znaci nisu oni tegovi na rubu, pa je mozda normalno da budu vece tezine nego inace, ali mi je opet mnogo. E sad, da CPC2 bude toliko lose izradjena a kosta kao Svetog Petra kajgana....mada nije iskljuceno, kao ni raslojavanje.
              Za vikend cu imati vremena da se zanimam sa zamenom tockova, pa cu pogledati sve navedeno i napisati sta sam pronasao.

              ako su slojevi "pokrivljeni" usled duzeg stajanja auta nepokretno na gumama zagrevanjem gume oni omeksaju, vrate se ponovo u da tako kazem okruglo stanje i vibracije nestanu.
              Nisam obratio paznju ali sad kad razmislim cini mi se da si u pravo sto se ovog tice i da vibracije nestanu kad se gume zagreju, najvise trese kad krenem na posao, posle nista.

              Probacu prvo sa zamenom ovog tocka sa 30+40g tegova sa rezervnim, pa ako sve bude kako treba, onda bi problem trebao da bude u gumi?

              Odmah da pitam za savet kako isterati pravdu sa Coningom, posto su gume u garanciji? Ili da odmah kupim 2 nove i da ne gubim vise zivce sa njima?

              Comment

              • zoki becejac
                CBC Član
                • 01.04.2008
                • 89
                • niš

                #8
                resenje-skinuti gume sa felni probati na balanserki ako je sve u redu definitivno su gume jer samo tresenje do otprilike 80 izazivaju gume a na sve vecim brzinama skoro uvek oko 100-120 ili trap ili krive felne, imam malo iskustva sa time jer se dugo bavim gumamama i to polovnim a i sam imam continental 195 60 15 na autu i iako su felne skoro nove a i gume stare samo tri godine tegovi su 40-10 pozdrav

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  E sad, da CPC2 bude toliko lose izradjena a kosta kao Svetog Petra kajgana
                  za mene cena odavno nije garant nicega, a pogotovu to vazi za evropske firme (ne samo gume, generalno).

                  u celom lancu nije samo izrada, tu je i transport, skladistenje, pa montaza i na kraju prilagodjenost (osobinama smese) samom modelu auta.

                  ne ponasa se svaka guma isto na svakom autu, u praksi.
                  neke gume su kao model prosto "udobnije" pri upotrebi na datom modelu auta.

                  sto se garancije tice, ne znam kako bi bilo sta dokazao niti znam ikoga da je za bilo koju firmu i model gume dokazao fabricku gresku.

                  prosto, toliko je varijabli da gotovo uvek moze proizvodjac/ trgovac da kaze da je krivac sam korisnik.

                  pocevsi od pritiska u gumama prilikom voznje a sto je nemoguce dokumentovati kao validan dokaz.

                  ako je doslo do raslojavanje tu se ne moze nista uciniti niti od strane vozaca, niti vulkanizera a sama ta pojava uglavnom ne predstavlja bezbednosnu opasnost.

                  mozda da ih stavis pozadi, pa ce biti manji uticaj na volanu.

                  30+40g je lepljeno na felne, znaci nisu oni tegovi na rubu, pa je mozda normalno da budu vece tezine nego inace, ali mi je opet mnogo
                  moje iskustvo je da dobra felna, i dobra guma normalno ima 5-20grama ukupno.
                  u zadnjoj turi sa italijanskim Michelinom eto i novog iskustva sa 0 (nula) grama.
                  nema nikakvog tega, prosto odlican balans gume iz fabrike a znam odranije da Volvo ima perfektno balansirane felne. (svaka felna se balansira zasebno pre prve ugradnje, tokom proizvodnje).

                  cim vidim 30grama tega to mi je vec signal da je nesto krenulo naopako, i obicno takvu gumu odmah vratim.

                  sa recimo Tigrom obicno mi treba 10-20 grama, u tom pogledu nisu prva liga ali nije to niti toliko lose.

                  prva liga guma su tu negde do 10grama zbirno spoljna i unutrasnja strana.

                  cisto da imas orijentaciju...
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Keketarac
                    CBC Senator XXL
                    • 01.09.2007
                    • 588
                    • Novi Sad
                    • Seat Ibiza 1.2 TSI

                    #10

                    Comment

                    • Keketarac
                      CBC Senator XXL
                      • 01.09.2007
                      • 588
                      • Novi Sad
                      • Seat Ibiza 1.2 TSI

                      #11
                      Juce sam svratio do drugog vulkanizera, na konsultaciju.
                      Covek se potrudio, pregledao gume, ne bacaju, ponovo ih je stavio na masinu......ona sa vise tegova je bila dobra, ali ona sa manje nije bila dobro balansirana. Uradjena je ponovo, i sada je stanje neuporedivo bolje, tresenje se tek nazire i to samo na 60 km/h.

                      Rekao je, da ako i dalje bude tresao, da dodjem i da ce skinuti tegove za alu felne i balansirati ponovo ali sa tegovima na ivicama, kao sto je bilo fabricki, da probamo.

                      Sad mi je prihvatljivo ovako, i ne bih vise cackao.

                      Comment

                      Working...
                      X