Cudan zvuk u menjacu na Yugo Tempo 1.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • somicom
    CBC Početnik
    • 08.12.2008
    • 4
    • Beograd

    Cudan zvuk u menjacu na Yugo Tempo 1.1

    Imam jugica '99 godiste i od pre godinu-dve mi menjac pusta neke zvukove koji mi uzasno smetaju. Odlicno se salta, ne krci, sve kako treba. Ali cim ga opletem u cetvrtu-petu, cuje se nesto u menjacu, kao da je zvekno neki lezaj. Odprilike, takav neki zvuk. Menjao sam druklezaj, ali ista prica. Ljudi kazu da se ne isplati otvarati menjac i menjati lezajeve pa me zanima jel postoji neki aditiv koji bi resio problem ovog cudnog zvuka. Postoji sansa da je u menjacu neko vreme bilo manje ulja nego sto bi trebalo. Mozda je to napravilo neki problem.
  • BGILLEGAL
    CBC Senator XXL
    • 22.05.2006
    • 653
    • Beograd

    #2
    Dobar polovan menjac ti je od 50 do 100e... mislim da nema tu puno price...

    Comment

    • Boki Ar
      CBC Senator XXL
      • 11.11.2004
      • 2827
      • Aranđelovac
      • Vektra

      #3
      Nadam se da si se predstavio u temi gde se to čini...

      Opiši malo bliže" zvuk..."Rola" ono kao da "ide tramvaj", "pišti - zviždi", "lomi" i slično? Na osnovu ovoga što si napisao može biti ležaj na snopu, može biti i neka "čaura" da "riba"...

      Pozdrav!
      BP
      ***********

      Comment

      • somicom
        CBC Početnik
        • 08.12.2008
        • 4
        • Beograd

        #4
        Ne, u voznji nista ne lomi, ne pisti i ne zvizdi. Mozda ima malo veze sa zvukom tog "tramvaja" ali najvise me podseca na zvuk lade nive, kad se oplete magistralom. Nju mozes prepoznati po zvuku na kilometar. E na taj zvuk me najvise podseca. Medjutim, kad se malo zagreje auto, izbacim ga na ler i pustim kvacilo. U menjacu tad nesto krlja, cuju se zupcanici kao da rade bez kapi ulja. To mi i ne smeta mnogo, ali cisto da napomenem.

        Comment

        • Chila
          CBC Senator XXL
          • 18.07.2008
          • 401
          • Kos. Mitrovica

          #5
          Ne znam tacno kako kontrukcijski izgleda taj menjac,ali ako se cuje samo kad ga opletes,znaci 4 ili 5 brzina,onda je neki problem sa te 2 brzine,ali si napisao da se to desava i kad ga izbacis na ler sto ukazuje da mozda 4 i 5 nisu problem vec se problem manifestuje na vecim brzinama cak i naleru sto opet znaci da je u pitanju nesto od onoga sto je napisao dr boca!
          PS. Nego ja te ne pita a cini mi se da nisi ni napisao,jel imas ulja u menjacu ?
          Samo vas gledam ...

          Comment

          • somicom
            CBC Početnik
            • 08.12.2008
            • 4
            • Beograd

            #6
            Ha ha. Ma imam ulja sad. Nego neko vreme ga nije bilo dovoljno. A to sto se tice lera, to vazi kad je auto u mestu. Dakle, upalim ga i u mestu na leru pustim kvacilo cuje se krljanje u menjacu. Stisnem, tisina.

            Comment

            • xxx1
              CBC Član
              • 17.12.2007
              • 93
              • Batajnica

              #7
              Lezajevi u menjacu. Ja imam opel kadetta suzu, 1985. godiste, 1.3 ls benzinac, jednogrli karburator, isti mi je sindrom kao i tebi, otprilike vec nekih 15.000 km mi se cuju lezajevi, ali meni se cuju u vidu hucanja, nisam imao i nemam trenutno finansijskih sredstava ili da ga rasklopim ili da uzmem drugi ( plan mi je 5-brzinski ). Dosada sam vozio ama bas bez ikakvih posledica, tako da ne verujem da ce i tebi nesto da bude. Aditiv nikakav za to ne postoji, jedino proveri nivo ulja i dospi sve dok ne pocne da curi, neka uvek menjac bude pun, tako ces nekako mozda makar malo ublaziti zvuk. Inace ulje se na tom menjacu menja na svakih 30.000 km. Mada ipak ovo je zastava, a ovo je opel, al opet ne verujem da bi trebalo ista da bude ( bez ikakve uvrede, samo pokusavam realno da mislim ). Imam i zastavu poly ( pick-up ) 1992. godiste, 1100 ccm3, 4-oro brzinski menjac, cini mi se da je menjac 17/64 ( ispravice me neko ako gresim ), jedan dan je burazer vozio i dosao kuci i kaze cuje se nesto iz predela menjaca, ali vise kao neko kotrljanje unutar menjaca ( tipa kao da ste neku kuglicu ubacili u menjac pa se ona krece kao u loto bubnju ), ja da vidim sta je, burazer odvoji kvacilo, kad ono tad se cuje kotrljanje. Ja mu reko da ga isturira u mestu jedno dobra 2, 3 do 4 minuta kad ono nakon toga se vise nije culo i evo danas menjac radi perfektno. Nemam pojma sta je to bilo, kada bi neko znao da kaze sta je bilo i mene to interesuje.
              Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Taj menjač ima konstrukcijsku manu. Ležajevi snopova koji su do 4. i 5. brzine se nalaze u zaklonjenoj šolji. kad je utim brzinama opterećenje tih ležajeva je najveće i zato se onda čuje. Snabdeva se uljem preko zupčanika koji dižu ulje gore na te ležajeve. Ako nema dovoljno ulja u nekom periodu počnu da krljaju. Na suvo to izgleda toliko strašno da misliš da će se nešto razleteti, isti zvuk kao da drobe zupčanici. Obično nije toliko osetljivo i doavanjem ulja to se rešava i nema štete ni zvuka.

                Možeš proveriti da li su crkli skroz tako što digneš auto na nešto tipa 30cm (desni prednji točak) upališ auto i ostaviš ga tak oda radi na leru. Ako se zvuk u leru popravi, nisu trajno oštećeni ali nemaš još uvek dosta ulja. Ak osen poravi nema im spasa, tako mogu da rade godinama ali će se zvuk pojačavati stalno.
                Bitna napomena, ako ovo probaš, točak mora biti oslonjen na nešto kao da je na putu, znači ne sme biti u vazduhu i okretati se nego je auto nagnut ali točak skroz spušten na nešto ćvrsto.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Chila
                  CBC Senator XXL
                  • 18.07.2008
                  • 401
                  • Kos. Mitrovica

                  #9
                  Originally posted by somicom
                  Ha ha. Ma imam ulja sad. Nego neko vreme ga nije bilo dovoljno. A to sto se tice lera, to vazi kad je auto u mestu. Dakle, upalim ga i u mestu na leru pustim kvacilo cuje se krljanje u menjacu. Stisnem, tisina.
                  To sto ga neko vreme nije bilo moze da izazove problem sa 4 i 5 kao sto je opisano u prethodnom postu,ali mene intersuje nesto drugo,ako je kao sto si napisao da se cuje i na leru a kada stisnes kvacilo nista,onda je to lamela,sset kvacila ili druk lezaj! Nisu lezajevi jer se zvuk cuje i kada je u mestu,tj. nema obrtaja tj. menjac nije angazovan!
                  Samo vas gledam ...

                  Comment

                  • xxx1
                    CBC Član
                    • 17.12.2007
                    • 93
                    • Batajnica

                    #10
                    druk lezaj se cuje kad se stisne kvacilo.
                    Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

                    Comment

                    • roske
                      CBC Senator
                      • 08.03.2007
                      • 272
                      • Lazarevac
                      • Alfa Romeo 145 boxer

                      #11
                      Lezaj na izlaznom vratillu menjaca spojnickoj naspi ulje i vozi

                      Comment

                      • Chila
                        CBC Senator XXL
                        • 18.07.2008
                        • 401
                        • Kos. Mitrovica

                        #12
                        Originally posted by xxx1
                        druk lezaj se cuje kad se stisne kvacilo.
                        Vidi stvarno,u pravu si
                        Samo vas gledam ...

                        Comment

                        • somicom
                          CBC Početnik
                          • 08.12.2008
                          • 4
                          • Beograd

                          #13
                          Hvala vam ljudi. Nisam ocekivao da ce biti ovoliko odgovora za kratko vreme. Videcu sta mi je ciniti. Nisam napomenuo da je nova korpa, lamela i druklezaj. Kol'ko vidim, sta god da je crklo od lezajeva, mora da se menja. A za to smo na pocetku rekli da je ne isplativo. Ideja je bila aditiv, a vidim da ga nema. Ja ne znam sta cu.

                          Comment

                          • xxx1
                            CBC Član
                            • 17.12.2007
                            • 93
                            • Batajnica

                            #14
                            Imas dve opcije - ili reparacija menjaca, tj. najverovatnije zamena lezajeva ili kupovina drugog. Sad problem kod kupovine drugog je ta sto ti je to u stvari macka u dzaku, jer nikad ne mozes biti siguran kakav si menjac kupio, dok ga ne ugradis, a tad je vec kasno za povracaj robe. On moze da ti radi ok 6 meseci, godinu pa cak neka radi i dve godine ok, a zamisli onda pocne da "zvekece". Sta, na svake dve godine ces da menjas menjac? Nemoj da pomislis da pokusavam da ti nametnem neko svoje misljenje, cisto iznosim moje misljenje i stav oko tvog problema, s tim da se sve na kraju zavrsi najbolje po tebe i po tvog yugisu. Po mom nekom skromnom misljenju, najbolje bi bilo da se uradi reparacija menjaca, neka je i skuplje, bices duze miran i znaces da ti je menjac potpuno ispravan. Onda samo na tebi ostaje kompletna redovna zamena menjackog ulja na svakih 30.000 km i sa takvim menjacem ces moci da predjes Boga oca, sto znaci da ce ti, opet napominjem po mom misljenju, posle odredjene predjene kilometraze neka krajnja utrosena cifra na taj menjac biti manja od one koju si dao za polovan. Imam broj od nekog lika sto radi menjace, radio je ja mislim i za neke trke, ako oces posalji mi poruku na pm. Nemoj da mislis da ga reklamiram, jer ga u zivotu nisam pozvao, skinuo sam broj negde sa net-a i to je sve.
                            Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

                            Comment

                            • Chila
                              CBC Senator XXL
                              • 18.07.2008
                              • 401
                              • Kos. Mitrovica

                              #15
                              Mislim da je reparacij tvog menjaca bolja i jeftinija varijanta,ali dok se ne ptvori nisi na cisto oko toga sta treba da se radi i sta se mozda joseventualno isomplikovalo! U svakom slucaju moras da ga skidas, a kad ga skines onda ga iotvori i videces!
                              Samo vas gledam ...

                              Comment

                              Working...
                              X