Menjac problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • srdjan_p
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2004
    • 1915
    • ZR

    Menjac problem

    Evo ovako, imam problem sa menjacem.
    Kad motor radi na leru cuje se neki zvuk iz menjaca, ne mogu da opisem kakav, kad stisnem pedalu kvacila taj zvuk nestane...E sad, neki mi kazu da je to druk lezaj neki da je to neki lezaj u menjacu a ja stvarno nemam pojma i to me zesce nervira. Taj zvuk se cuje i dok je auto u pokretu odnosno u nekom od stepena prenosa i zvuk se lagano menja u zavisnosti od broja obrtaja motora.To tako ide vec nekih 25-30hiljada kilometara(prakticno od kako ja vozim ovaj auto) i nista se ne desava pa sam se vec zabrinuo da ne dodje do neke havarije pa da ostanem negde na sred puta. E da u pitanju je jugo55 za one koji neznaju
    Ajde pomagajte
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #2
    Da li je auto imao neki sudar?
    Boost or bust...

    Comment

    • srdjan_p
      CBC Senator XXL
      • 01.12.2004
      • 1915
      • ZR

      #3
      Koliko ja znam nije, prva farba je i dalje..e sad mozda ga je neko pre mene "natakao" odozdo ili tako nesto
      Kakve to ima veze?

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #4
        Desava se da kod automobila sa prednjom vucom i poprecnim motorom pri nesto jacem udarcu tockom sa strane ili u tocak se poremeti "osa" motor menjac ili cak sam menjac i prakticno to sto cujes nisu lezajevi i sl. nego same "brzine" tj. sklopovi brzina u menjacu.
        To moze da se cuje kao tupo zujanje ili sum na niskim frekvencijama (dubok zvuk).
        To se meni desilo na starom Passatu B3, dobio sam udarac u tocak a samo krilo nije postradalo. Od udarca se pomerilo vesanje,poluosovina i sve iza nje.
        Boost or bust...

        Comment

        • srdjan_p
          CBC Senator XXL
          • 01.12.2004
          • 1915
          • ZR

          #5
          Vidis, to ima smisla i to prilicno, odavno ja sumnjam da je auto dobio neki udarac odozdo ili kao sto kazes u tocak jer je bucniji od ostalih jugica. Moguce je da je to u pitanju jer po mojoj nekoj logici da je riknulo nesto u menjacu odavno bi se menjac raspao. E sad mozda i nije do toga, ajmo jos neko misljenje

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #6
            Ja sam svoj auto prodao i covek koji ga je kupio je znao za to (poznanik) i kola su presla jos 70 000 posle toga, bez problema sa menjacem. Posle toga ga je on prodao i sta se desilo ne znam.
            Boost or bust...

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #7
              Ja predpostavljam da je mnogo uobicajniji problem....
              elem.....otisao ti druk lezaj....ili tije bucan diferencijal,zbog delimicne potrosenosti zubaca,zbog gustog ulja ili zbog nedostatka ulja u menjacu...
              Na mojim kolima je bucniji menjac...zato sto je predhodni vlasnik sipao
              SAE 90 ulje koje je mnogo gusce od propisanog za ovaj opelov menjac.
              Pa je razvalio diferencijal i sad je bucan malo....

              1.proveri ulje u menjacu(doli dok nepocne da preliva)
              2.Ako je druk lezaj (i ako se necuje bas preterano) teraj dok nebudes menjao lamelu pa ga onda promeni(ili promeni sad)
              3.Ako je bucan diferencijal,mozes da teras koliko oces nema veze ,osim sto smeta usima ,a ima i liquid-moly u tubi,sipase pa se manje cuje buka(nisam jos probao ,ali probacu).
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #8
                Proveri i ulje, meni se na autu cuje menjac ali samo posle duze i brze voznje. Recimo kada sidjem sa auto puta na neku pumpu ili na naplatnoj rampi. Dal se ulje malo razredi od vecih obrtaja ili sta vec ne znam.
                Takvi zvukovi su obicno rezultat nekog pohabanog lezaja koji pocne da se cuje, nakon toga dobije malo, pa malo vise lufta i onda krecu problemi.
                Druga stvar ne mora da znaci da je menjac, isto tako moze i korpa kvacila da pravi cudne zvukove a kad pritisnes kvacilo ti zvukovi nestanu.
                Kada je u pitanju druk lezaj on se cuje suprotno-znaci cujue se kad se stisne kvacilo. Sve u svemu vreme ce pokazati sta je u pitanju i uglavnom ne moze se desiti nista naprasno nego ce zvuk postati jaci i lakse ces odrediti sta je u pitanju.

                Comment

                • srdjan_p
                  CBC Senator XXL
                  • 01.12.2004
                  • 1915
                  • ZR

                  #9
                  Znaci druk lezaj nije, kao sto sam i mislio, on se cuje kad stisnes kvacilo.
                  Korpu i lamelu sam stavio novu pre nekih 15 hiljada kilometara tako da i to otpada.
                  Nivo ulja u menjacu redovno proveravam i dosipam kad zatreba.
                  Moracu i ja da probam sa tim aditivom pa da vidim sta ce da se desi.
                  Idemo dalje jos neko misljenje??
                  Najvise me zanima da li moze da dodje do neke iznenadne havarije jer planiram eventualno neki duzi put sad na leto pa da znam na cemu sam jer mi se ne skida i ne rastura menjac jer neznam sam a majstor ce da me odere za taj posao.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Kada je u pitanju druk lezaj on se cuje suprotno-znaci cujue se kad se stisne kvacilo.
                    jedno pitanjce- koliko je to dugotrajan kvar u smislu ocekivanog vremena rada pre nego sto se desi nesto gore osim zvuka/buke. koliko vremena odnosno koliko xx.000km se taj lezaj polagano kvari pre nego sto se raspadne ?

                    i da li druk lezaj negativno utice na samu korpu ?

                    pitanje me zanima i teorijski i iz prakse.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Kotrljajuci lezajevi su jedna jako cudna stvar u masinstvu.
                      90% lezajeva zadovoljava date karakteristike u katalozima. To znaci da cak 10% moze da traje mnogo krace nego sto je ocekivano.
                      U aero indrustriji su koeficijenti sigurnosti daleko veci, tako da firme koje proizvode lezajeve za letelice prave lezajeve od kojih 99% zadovoljava date karakteristike. I pored toga se avionski lezajevi menjaju po isteku 50-30% ocekivanog vremena rada. Znaci avionski otpad je prava stvar
                      Drug lezaj je aksijalni kotrljajuci lezaj. Kao i svi ostali, jako je nepredvidiv. Kada pocne da se cuje moze da se kotrlja godinama, a moze i da se raspadne kavez koji drzi kuglice posle mesec dana tako da dodje do zaglavljivanja lezaja. Kada se zaglavi, vrlo brzo ce ostetiti krilca opruge korpe. Ako se ne zaglavi nego se samo otezano okrece, ostecenje korpe ce biti usporeno...
                      Ovo smatraj za teorijski odgovor


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • dfast
                        CBC Senator XXL
                        • 26.05.2005
                        • 1302
                        • Hoofddorp NL /Bgd

                        #12
                        Trajnost svakog pa i druk lezaja zavisi prvenstveno od kvaliteta izrade a zatim i od rezima upotrebe (gradska voznja ili otvoren put). Uglavnom traju min 200kkm, i cak i kada pocne da se cuje pralazi prilicno veliku kilometrazu dok to ne postane nesnosno. Stariji majstori i za vozila za koja ne mogu da nadju nov lezaj su ovaj problem resavali tako sto ka "skuvaju" u tovatnoj masti. I takav skuvan lezaj je tada podmazan nanovo i vise se ne cuje. I ukoliko nije bio pohaban nego se jednostavno cuo zbog nedostatka podmazivanja, na ovaj nacin mu se produzi vek.
                        Naravno to nije preporuka, on nije skup da bi se izvodile takve radnje nego samo pominjem da je i to moguce.
                        Dug je put do toga da se lezaj raspadne i prethodno se to manifestuje i bukom i vibracijama na papuci kvacila, tako da se to moze predvideti.

                        Comment

                        • Delkan
                          CBC Senator XXL
                          • 14.06.2005
                          • 829
                          • 60 km From BG,West

                          #13
                          Pre desetak dana sam imao prilike da resim takav problem na menjacu juga.Cuo se lezaj velikog snopa zupcanika.Inace i njemu se duze vreme cuo zvuk kao kod tebe.Problem je sto lezaj vremenom dobija i "luft" pa se to sve vise i vise cuje.Diferencijal nije kod tebe stradao,on je u funkciji samo kad se auto krece,a tebi se zvuk cuje u mestu.U svakom slucaju,mora se rasklapati menjac.Ne znam koliko je to isplativo,s`obzirom da drugi polovan menjac(5-to brzinski) kupis za 70-100e(da valja).Ja sam ovaj menjac rastavljao samo zato sto je u pitanju bio dobar drug,inace...Sam lezaj kosta nekih 600-800 din,ali to je nista spram posla...Taj lezaj cesto strada zato sto je dosta visoko u odnosu na sve ostale,pa kad god fali ulja on prvi oseti.

                          Comment

                          • tenzo RS
                            CBC Senator XXL
                            • 01.11.2004
                            • 309
                            • Krusevac
                            • Saab 9-3 TiD

                            #14
                            ...na race menjacima se polira diferencijal i lezajevi te se povacavaju luftovi...menjac se dosta lakse vrti ali zato na leru puca kao da se nesto raspada unutra...

                            ...na mom autu je isti problem i objasnjenje si vec dobio od dzigibaua... ...inace...bez brige...ne moze nista strasno da se desi iako nastavis tako da vozis...jedino to neprijatno lupanje...
                            8 i 300...u firungu !!!

                            trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                            Comment

                            • dfast
                              CBC Senator XXL
                              • 26.05.2005
                              • 1302
                              • Hoofddorp NL /Bgd

                              #15
                              Postoji jos jedna stvar koja moze da zeza kad je u pitanju menjac od Juga. Viljuske koje se nalaze na snopovima zupcanika i koje u stvari realizuju saltanja tj prebacivanja iz brzine u brzinu mogu malo da se pokrive i da jednom stranom nalegnu na elemente koji se vrte i odatle i menjac postane bucan. Uglavnom one prave smetnje, ako je neki lezaj u pitanju, pocinju kada se pojavi problem saltanja, odnosno kad pocne malo teze da ulazi u brzine. To je onda znak da se potrazi drugi menjac ili pojuri majstor.

                              Comment

                              Working...
                              X