meni je naprimer polomljen saf(obrijo se do kraja,nema glavu),koji drzi disk,tako da kad skinem prednji tocak disk se vrti )
jel to opasno,ja mislim da nije, posto se tocak drzi na cetiri srafa koji inace prolaze kroz taj disk?
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Nije opasno ali moze da proizvede klik/klak zvuk prilikom prvog ostrijeg kocenja u rikverc i opet prilokom prvog sledeceg kocenja u pravcu kretanja prema napred. Nadaj se samo da ce navoji na tom mestu ostati neosteceni
Nadam se da si razumeo sta sam sad rekao
Sraf o kojem pricas je konusne konstrukcije i centrira i drzi disk da se nevbi pomerao radijalno jer ima oko 1mm lufta oko srafova od tochka.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
A to klik/klak moze da pohaba povrsinu na disku na koju naleze felna i glavcina sto ce na kraju dovesti do popustanja srafova... Ali treba bas da se potrudis da bi se to dogodilo
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
ma moracu ureznice i kontra srafove u ruke pa da izvadim slomljen i stavim drugi sraf...nevolim da se zezam sa kocnicama...cinimi se da kod ostrijeg kocenja "igra malo taj tocak",ili ja tripujem otkad sam video da je pukao...
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
hvala za sve odgovore! a sad, posto je razlika 1mm, onda mu to dodje prsten debljine 0,5mm! tu jedino mogu da upasujem neki lim, a ne znam koliko to ima smisla...
Pa nije neki problem ni 0.5mm. Da se ne bi zezao sa tim prstenovima svaki put kada skidas tocak, najbolje da ih napravis od aluminijuma i da ih zavaris za felnu. Zaboravices na njih, a tako je manja verovatnoca da se ostete jer su tanki.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Evo malo potrazih na netu i nadjoh par fotki:
Koliko se secam i na mom kamionu je otvor felne bio veliki i nije nalegao na glavcinu jer je bila uvucena, tj oslanjao se samo na srafove.
Ako su srafovi projektovani za to, to ce i da rade... da drze tocak. Ali kod onih automobila kod kojih se tocak oslanja na glavcinu srafovi nisu tu da podnose svo opterecenje.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Posted: Sun 19 Jun 2005 18:06 Post subject:
Po prirodi vrlo lako prihvatam prahvatam svako argumentovano misljenje ali mi ovo nema smisla i evo zasto.
Ako bi se felna oslanjala svojim unutrasnjim otvorom na glavcinu i primala bilo kakva opterecenja na tom mestu, to bi onda znacilo da ona jednostavno nije fiksna tj da je srafovi ne drze, i dejstvo tih sila bi se primecivalo na samom obodu otvora felne sa unutrasnje strane i same glavcine. Jer kako se tocak okrece delovanje sila je usmereno stalno na najnizu tacku kruga tj otvora felne jer bi tu dolazilo do kontakta i suceljavanja sila izmedju felne i glavcine. Kako je ta tacka fiksna, kroz nju bi prolazio ceo krug unutrasnjeg otvora felne i glavcine i to bi se moralo videti golim okom jer je to mesto naleganja. A kako kad skinete tocak vidite da je taj deo na glavcini prljav i zardjao to znaci da tu nema mesta onoj prethodnoj prici.
A da ne pricam o srafovima na tockovima, ako bi bilo, bilo kakvih mrdanja pa tu onda nema ni balansa ni voznje.
Back to top
Uros Piperski
Moderator
Joined: 31 Jan 2005
Posts: 1061
Location: Beograd
Posted: Sun 19 Jun 2005 18:28 Post subject:
Vidi, u normalnim uslovima tu i nema mrdanja vec felnu drzi iskljucivo sila trenja izmadju nje i glavcine. Srafovi su tu da ostvare pritisak izmedju te dve povrsine. Centralni deo glavcine koji zalazi u felnu je tu da prihvati nenormalne udarce koji se javljaju samo povremeno. Glavcina i felna tada ne trpe celu silinu udarca vec samo manji deo koji srafovi nisu mogli da zadrze.
Nije u masinstvu sve crno/belo
_________________
"Thinking is more interesting than knowing, but less interesting than looking." (Goethe)
Back to top
dfast
Joined: 25 May 2005
Posts: 145
Location: Bgd/Nl
Posted: Sun 19 Jun 2005 18:51 Post subject:
Urose, nema normalnih i nenormalnih udaraca kad su tockovi u pitanju.
Evo opet kad malo bolje razmislim zasto bi neko stavljao prsten izmedju, to je: Felna, recimo, alu felna, ima precnik otvora za srafove recimo za kljuc 21, a rupe u glavcini i samim tim i srafovi za tu glavcinu su precnika za kljuc 19 ili 17, znaci manji precnik. Znaci iako je raspored rupa na felni i glavcini isti centriranje je nemoguce ako ne postoji konus na sicu felne, a neke alu felne to nemaju ili ukoliko unutrasnji otvor felne sama glavcina ne nalezu jedno na drugo. To je jedini racionalan razlog za pravljenje prstena , znaci centriranje, a kada se srafovi stegnu tu vise nema mrdanja.
Mislim da je to otprilike bas tako.
Back to top
Uros Piperski
Moderator
Joined: 31 Jan 2005
Posts: 1061
Location: Beograd
Posted: Sun 19 Jun 2005 19:07 Post subject:
Bas tako. Centriranje je glavni razlog. To nisam naglasio u prethodnoj poruci, a rekao sam da sila trenja izmedju tocka i glavcine vrsi sav posao.
Pojavljivanje normalnih i nenormalnih sila mozes da protumacis i kao dobro zategnute srafove i nedovoljno zategnute srafove. Tocak je deo koji se cesto skida od strane nestrucnih lica pa samim tim se vrlo cesto desava da srafovi nisu zategnuti propisanim momentom. To je zapravo skoro uvek tako jer ne znam nikoga ko tockove steze moment kljucem .
_________________
"Thinking is more interesting than knowing, but less interesting than looking." (Goethe)
Back to top
Dora
Nadzornik
Joined: 24 Oct 2004
Posts: 1293
Location: Novi Sad
Posted: Sun 19 Jun 2005 19:11 Post subject:
Pa sad, ne bi da ispadnem šarenko ali ni meni nije ova priča jasna od prvog vagona. Skidajući raznorazne točkove sa isto tako raznoraznih automobila u mojoj prebogatoj karijeri (malo fekališem) nisam naišao na felnu (ispravnu) koja naleže na glavčinu pasent, uvek je malo veća rupa na felni od glavčine. Često ima primera da glavčina i ne viri uopšte pa nema felna na šta da naleže. To me je uvek oduševljavalo kod konstruktora jer sam zamišljao a nekad imao i priliku da menjam takav točak noću po vetrovitom vremenu pa dok pogodiš šrafove naredjaš lepo sve po spisku konstruktoru.
Sila kojom 4 ili 5 šrafova drži točak za glavčinu je sigurno sasvim dovoljna za omanju zgradu a ne za 300- 400 kila koliko trpi jedan točak pogotovo ako se to razloži na vektore priliko okretanja. To bi neki inžilir bolje objasnio, ja sam davno učio.
E sad, možda nisam u pravu ali bih voleo da me neko bolje uveri.
Neko je pitao za Ladu kako veća glavčina a manja felna (rupa), fabrički postoji jedana naglavak na glavčinu od lima koji je ukrasna kapica, kad toga nema taman je glavčina manja za taj 1 mm.
_________________
Sreća je kao guza, kad god ti treba uvek je iza ledja!!
Evo ga detalj sa moje Nive. Ukrasna kapica nije veca od glavcine, a cini mi se ni da felna nije veca od glavcine za citav milimetar... Zato sam pitao kako felna sa manjim centralnim otvorom moze da stane...
_________________
"Thinking is more interesting than knowing, but less interesting than looking." (Goethe)
Back to top
206
Joined: 09 Dec 2004
Posts: 760
Posted: Sun 19 Jun 2005 19:43 Post subject:
Igrom slucaja bas ovom temom se zanimam poslednjih dana. Naime menjao sam felne, tako da je centralna rupa felne sira nego izbocina na glavcini, sto znaci da felnu drze samo srafovi - da je samo felna u pitanju pa hajde, ali drzi i tezinu auta, i trpi sile po X i Y osi, iako su srafovi projektovani da drze felnu SAMO po Z osi...
Iako srafovi jesu konusni, felna ipak ne stoji u centru, i JAKO trese. Ali BAS jako! Sto ne valja, naravno. A stara felna je potpuno i bas fest (sto kaze Dora ) nalegala na glavcinu.
Tako sto se mene tice, pravim priljubni prsten, i to od aluminijuma.
_________________
Peugeot 206 GTI + Nitrous
Back to top
M-power
Moderator
Joined: 10 Jan 2005
Posts: 1543
Location: BBR
Posted: Sun 19 Jun 2005 19:45 Post subject:
Pridruzujem se Dorinim konstatacijama. I meni nije bas najjasnije od samog pocetka. Sto kaze Dora 4 ili 5 srafova M12 ili M14 trpe daleko vecu silu od onih koje tu nastupaju.
Isto iz dosta iskustva sa ovim mojim BMW-manijacima posto su poznati po trpanju raznoraznih felni koje nisu adekvatne i koji su stavljali godinama sve i svasta od tockova na auto sto moze i sto ne moze i sto je za 50% teze od std. tockova nisam cuo ni za jedan problem otpadanja tocka ili neceg slicnog a poznati su i po tome da ne znaju da voze i ispravljaju felne jednom nedeljno, usled upadanja u raznorazne provalije i naletanja na ivicnjake.
Zato.....vise objasnjenja.
Mislim lepo je znati i to da ti se felna prvenstveno oslanja na glavcinu ali ovi drugi slucajevi nisu imali neprijatnosti
_________________
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1
Back to top
Uros Piperski
Moderator
Joined: 31 Jan 2005
Posts: 1061
Location: Beograd
Posted: Sun 19 Jun 2005 20:01 Post subject:
To govori o oooogromnom stepenu sigurnosti pri konstrukciji tako vitalnih delova.
_________________
"Thinking is more interesting than knowing, but less interesting than looking." (Goethe)
Back to top
dfast
Joined: 25 May 2005
Posts: 145
Location: Bgd/Nl
Posted: Sun 19 Jun 2005 20:05 Post subject:
206
Igrom slucaja bas ovom temom se zanimam poslednjih dana. Naime menjao sam felne, tako da je centralna rupa felne sira nego izbocina na glavcini, sto znaci da felnu drze samo srafovi - da je samo felna u pitanju pa hajde, ali drzi i tezinu auta, i trpi sile po X i Y osi, iako su srafovi projektovani da drze felnu SAMO po Z osi...
Iako srafovi jesu konusni, felna ipak ne stoji u centru, i JAKO trese. Ali BAS jako! Sto ne valja, naravno. A stara felna je potpuno i bas fest (sto kaze Dora ) nalegala na glavcinu.
Tako sto se mene tice, pravim priljubni prsten, i to od aluminijuma.
A jesu li lezista za srafove, sicevi na felni isto konusni kao srafovi ili je leziste ravno?
Ako su sicevi ravni onda mora prsten, jer su sicevi aluminijumski i mekani tako da nema centriranja.
Mene je jednom zezao sraf koji steze disk, bio je malo siri nego sto je rupa u felni i nikako nisam mogao da dotegnem felnu do kraja, i trese i trese sve dok nisam ponovo skinuo i proverio.
Back to top
M-power
Moderator
Joined: 10 Jan 2005
Posts: 1543
Location: BBR
Posted: Sun 19 Jun 2005 20:08 Post subject:
Uros Piperski
To govori o oooogromnom stepenu sigurnosti pri konstrukciji tako vitalnih delova.
Nista, ostajem veran Zastavi
_________________
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1
Back to top
Uros Piperski
Moderator
Joined: 31 Jan 2005
Posts: 1061
Location: Beograd
Posted: Sun 19 Jun 2005 20:18 Post subject:
_________________
"Thinking is more interesting than knowing, but less interesting than looking." (Goethe)
Back to top
BOOST
Joined: 29 Sep 2004
Posts: 5049
Location: Gislaved / Sweden
Posted: Sun 19 Jun 2005 20:59 Post subject:
Na SAABu, moras da sutnes u felnu sa strane da bi otpustila od glavcine po odvrtanju srafova.
Delilo mi se da sam jednom prilkom bio na samo 1 srafu dok su se ostali poizvrtali od vibracija (put kroz istocnu nemacku, kamene ploce od 3 metra, pri velikoj brzini su sastavi bili kao da se vozi po pragovima na pruzi) .
Na vreme sam osetio da mi se malo tocak baca pri kocenjima?
Skinem zastitnu centralnu masku, ispadose na asfalt 3 komada .
da felna nije konstrukcije koje je prema glavcini, niko od vas nebi sad ovo chitao!!!
And of storry
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
jbt...nisam znao da cu da pokrenem ovakvu polemiku...
a onako USPUT - niko nije primijetio (a mozda jeste a ne reaguje) da je NEMAM sarafe nego navrtke koje idu na glavcinu, tj. iz glavcine vire sarafi! a sto se tice navrtki - one jesu konusne!
e sad ovako ja sam imao plastichne adaptere ili ti biksne na felnama fabricki uz felnu sam tako dobio... i to je plastika bila prosechena i imala metalni prsten koji je bio osigurach i drzao prsten za felnu... elem kad sam plastificirao felne, glupan koji ih je plastificirao nije skinuo prstenove i dotichni su se istopili , a kako sam ja revnosan i imam vremena na pretek proshlo je godinu dana i 40hiljada a ja ih napravio tek sad za vikend ali sad nemam vremena ni volje da skidam felne i stavim prstenove... i moje iskusto je brezoni drze extra konus na matici samo dotezajucoj lepo naleze i felna se ne pomera... najverovatnije sa obichniom maticama ne bi tako bilo ali u principu funkcionishe faktichno i praktichno iako nije pametno i pravilno shto bi Boost rekao
plastike koje sam imao su bile prilichno mekane ako se nevaram mislim da su bile od abs plastike , moja preporuka ako vec radite treba da bude ili aluminijum ili teflon plastika zbog temperature itd... ja sam napravio od aluminijuma i stavio malo onog plavog teflon lepka za neodvijanje matica...
ja moram da priznam da o ovome nisam nikada razmisljao, ali i nisam menjao felne za nesto sto nije fabrika aminovala i atestirala. koliko se secam ni na jednom autu mi nije otvor felne cvrsto nalegao na glavcinu, tako je i na ovom Volvou.
sa druge strane, moje iskustvo je sa prikolicom od oko tone (1.000+kg) na kojoj je fabricki glavcina upustena, tj ravna pa se flena drzi iskljucivo na 4 srafa. tu je masa po tocku oko 500kg sto znaci vise nego na bilo kom autu a flena je 4 1/2 x13 sa gumama 155/13 tako da je to najvece opterecenje koga mogu da se setim.
inace fabricka resenja idu i do mase od 1.400kg na jednu osovinu, dakle 700kg po tocku i samo ta 4 srafa drze felnu- provericu uvidom dali je tako.
presao sam oko 40.000km bez problema po svakakvim putevima, od -25C do +45C, imao i gumi defekte (topljenje gume u Grckoj na vrelom asfaltu, bilo oko +60C na suncu t puta) ...
glavcina bez konusa za srafove, ali felna jeste sa konusom i srafovi jesu konus.
ajde bas cu pogledati kada mi bude u prolazu koliki je zazor glavcine i felne.
i dalje mi nije bas jasno gde bi bio problem sa srafovima ili brezonima ako je sve cvrsto stegnuto i "ne radi" felna ?
Comment