nista, ti si hendikepiran konstrukcijom auta i stoga moras obazrivije da vozis na nizbrdicama/pri opterecenju- onako kako pise u uputstvu za upotrebu auta, u delu upotreba automatika pri brdskoj voznji.
tu izmedju ostaloga pise i da se iz Drive prebaci u 2 (tada radi samo prva i druga brzina) ili u 1 (tj samo prvu brzinu) a brzina kretanja smanji na minimum prema saobracajnim uslovima.
sa druge strane auti sa automaticima imaju pojacane kocnice same po sebi, dodatno hladjenje i po pravilu ne koriste celicne vec iskljucivo aluminijumske tockove (bolje odvode toplotu).
problem sa kocenjem nije sama masa niti brzina vec dugotrajnost kocenja...neki spustovi su 10-30km nizbrdo niz planinu a to nije bas zdravo.
inace, kocnice na automaticima po pravilu se brze trose za oko 30% statisticki.
ja sam uspeo i na Volvou da debelo zagrejem plocice toliko da smrde u autu koji je isao iza (dok nisam stao nisam ni osetio miris/smrad u svom autu) ali srecom kocnice nisu (jos) tada otkazale a verovatno nije bilo daleko od toga.
a vozio sam i tako da kocioni disk bude crvene boje, tj zagrejan poprilicno- naravno kada je auto i sam koiconi sistem bio opterecen do maksimuma.
pricao je boost o iskustvima kada se treba osloboditi ogormnih kolicina toplote, kao sto je recimo kocenje od 300- 0 km/h i pored svih ventilacija brazdi rupa i ostalih varijanti za poboljsanje turbulencije vazduha oko samih kocnica.
za sportsku primenu po pravilu celjusti su sa 4-6 klipova radi vece dodirne povrsine za efikasnije odvodjenje toplote, diskovi posebno legirani, danas vec i od keramike kao opcija za neke aute.
a plocice su posebnog sastava tako da imaju bolju frikciju kada su zagrejane nego kada su hladne.
nezgoda je sto tokom same voznje nikada se ne zna unapred gde je granica maltretmana kocnica i trenutak kada se predje ta granica temperature da one odjednom i bez najave naglo otkazu.
a ako bas tada zatrebaju, kasno je za saznanje
stoga je preventiva da se ne dodje u tu fazu nadanja ili nagadjanja obicno bolje sredstvo negu vremenski dugacka primena kocnica u kontinuitetu ne samo zbog finansija/ trosenja obloga i diskova vec i susitnske bezbednosti da se uvek ukoci po zelji vozaca a ne slucajnim okolnostima temperature.
ako je vec na nekom autu doslo jednom (ili 2,3, n puta) sa odredjenim stilom voznje do otkaza kocnica usled pregrevanja logicno je ili promeniti stil voznje ili ispitivati (ali na sigurnom poligonu) razlicite mesavine i kombinacije plocica i diskova koje jos mogu da zadovolje. ako se uopste nadju u ponudi.
po meni je jeftinije ovo prvo a druga varijanta ima mnogo nepoznatih u jednacini a za mnogo vise para i manje pouzdanosti.
hm, kada si vec tu sa iskustvom zanima me koliko tebi izdrze predjenih km gradske voznje plocice napred u proseku ?
tu izmedju ostaloga pise i da se iz Drive prebaci u 2 (tada radi samo prva i druga brzina) ili u 1 (tj samo prvu brzinu) a brzina kretanja smanji na minimum prema saobracajnim uslovima.
sa druge strane auti sa automaticima imaju pojacane kocnice same po sebi, dodatno hladjenje i po pravilu ne koriste celicne vec iskljucivo aluminijumske tockove (bolje odvode toplotu).
problem sa kocenjem nije sama masa niti brzina vec dugotrajnost kocenja...neki spustovi su 10-30km nizbrdo niz planinu a to nije bas zdravo.
inace, kocnice na automaticima po pravilu se brze trose za oko 30% statisticki.
ja sam uspeo i na Volvou da debelo zagrejem plocice toliko da smrde u autu koji je isao iza (dok nisam stao nisam ni osetio miris/smrad u svom autu) ali srecom kocnice nisu (jos) tada otkazale a verovatno nije bilo daleko od toga.
a vozio sam i tako da kocioni disk bude crvene boje, tj zagrejan poprilicno- naravno kada je auto i sam koiconi sistem bio opterecen do maksimuma.
pricao je boost o iskustvima kada se treba osloboditi ogormnih kolicina toplote, kao sto je recimo kocenje od 300- 0 km/h i pored svih ventilacija brazdi rupa i ostalih varijanti za poboljsanje turbulencije vazduha oko samih kocnica.
za sportsku primenu po pravilu celjusti su sa 4-6 klipova radi vece dodirne povrsine za efikasnije odvodjenje toplote, diskovi posebno legirani, danas vec i od keramike kao opcija za neke aute.
a plocice su posebnog sastava tako da imaju bolju frikciju kada su zagrejane nego kada su hladne.
nezgoda je sto tokom same voznje nikada se ne zna unapred gde je granica maltretmana kocnica i trenutak kada se predje ta granica temperature da one odjednom i bez najave naglo otkazu.
a ako bas tada zatrebaju, kasno je za saznanje

stoga je preventiva da se ne dodje u tu fazu nadanja ili nagadjanja obicno bolje sredstvo negu vremenski dugacka primena kocnica u kontinuitetu ne samo zbog finansija/ trosenja obloga i diskova vec i susitnske bezbednosti da se uvek ukoci po zelji vozaca a ne slucajnim okolnostima temperature.
ako je vec na nekom autu doslo jednom (ili 2,3, n puta) sa odredjenim stilom voznje do otkaza kocnica usled pregrevanja logicno je ili promeniti stil voznje ili ispitivati (ali na sigurnom poligonu) razlicite mesavine i kombinacije plocica i diskova koje jos mogu da zadovolje. ako se uopste nadju u ponudi.
po meni je jeftinije ovo prvo a druga varijanta ima mnogo nepoznatih u jednacini a za mnogo vise para i manje pouzdanosti.
hm, kada si vec tu sa iskustvom zanima me koliko tebi izdrze predjenih km gradske voznje plocice napred u proseku ?
Comment