koje plocice za pezo 406

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    nista, ti si hendikepiran konstrukcijom auta i stoga moras obazrivije da vozis na nizbrdicama/pri opterecenju- onako kako pise u uputstvu za upotrebu auta, u delu upotreba automatika pri brdskoj voznji.

    tu izmedju ostaloga pise i da se iz Drive prebaci u 2 (tada radi samo prva i druga brzina) ili u 1 (tj samo prvu brzinu) a brzina kretanja smanji na minimum prema saobracajnim uslovima.

    sa druge strane auti sa automaticima imaju pojacane kocnice same po sebi, dodatno hladjenje i po pravilu ne koriste celicne vec iskljucivo aluminijumske tockove (bolje odvode toplotu).

    problem sa kocenjem nije sama masa niti brzina vec dugotrajnost kocenja...neki spustovi su 10-30km nizbrdo niz planinu a to nije bas zdravo.

    inace, kocnice na automaticima po pravilu se brze trose za oko 30% statisticki.

    ja sam uspeo i na Volvou da debelo zagrejem plocice toliko da smrde u autu koji je isao iza (dok nisam stao nisam ni osetio miris/smrad u svom autu) ali srecom kocnice nisu (jos) tada otkazale a verovatno nije bilo daleko od toga.

    a vozio sam i tako da kocioni disk bude crvene boje, tj zagrejan poprilicno- naravno kada je auto i sam koiconi sistem bio opterecen do maksimuma.

    pricao je boost o iskustvima kada se treba osloboditi ogormnih kolicina toplote, kao sto je recimo kocenje od 300- 0 km/h i pored svih ventilacija brazdi rupa i ostalih varijanti za poboljsanje turbulencije vazduha oko samih kocnica.

    za sportsku primenu po pravilu celjusti su sa 4-6 klipova radi vece dodirne povrsine za efikasnije odvodjenje toplote, diskovi posebno legirani, danas vec i od keramike kao opcija za neke aute.
    a plocice su posebnog sastava tako da imaju bolju frikciju kada su zagrejane nego kada su hladne.

    nezgoda je sto tokom same voznje nikada se ne zna unapred gde je granica maltretmana kocnica i trenutak kada se predje ta granica temperature da one odjednom i bez najave naglo otkazu.

    a ako bas tada zatrebaju, kasno je za saznanje

    stoga je preventiva da se ne dodje u tu fazu nadanja ili nagadjanja obicno bolje sredstvo negu vremenski dugacka primena kocnica u kontinuitetu ne samo zbog finansija/ trosenja obloga i diskova vec i susitnske bezbednosti da se uvek ukoci po zelji vozaca a ne slucajnim okolnostima temperature.

    ako je vec na nekom autu doslo jednom (ili 2,3, n puta) sa odredjenim stilom voznje do otkaza kocnica usled pregrevanja logicno je ili promeniti stil voznje ili ispitivati (ali na sigurnom poligonu) razlicite mesavine i kombinacije plocica i diskova koje jos mogu da zadovolje. ako se uopste nadju u ponudi.

    po meni je jeftinije ovo prvo a druga varijanta ima mnogo nepoznatih u jednacini a za mnogo vise para i manje pouzdanosti.

    hm, kada si vec tu sa iskustvom zanima me koliko tebi izdrze predjenih km gradske voznje plocice napred u proseku ?
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • dfast
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2005
      • 1302
      • Hoofddorp NL /Bgd

      #32
      Noviji automatici imaju dugmence na rucici menjaca, mislim da je to "over drive" ili tako nekako, konkretno na Tojoti koju sam vozio, i motor je kocio bez problema kao na manuelnom menjacu.

      Jedini problem sa pregrevanjem kocnica sam imao na kamionu i to kad sam ga prvi put pretovario. Konkretno, spustao sam sa fruske gore prema Novom Sadu i negde na pola nizbrdice kocenje vise nije imalo smisla jer jednostavno koliko god je pritiskao nije vredelo. Morao sam da presaltam iz trece u cetvrtu pa u petu na kraju da ne bi prevrteo motor iako sam sve vreme drzao nogu na kocnici. Sreca pa nije bilo nikoga ispred tako da sam se sjurio dole bez posledica. Medjutim iako je kocnica otkazala poslusnost pedala mi nije propala, i to mi se nikad nije desilo osam naravno kad probije neki od kocionih cilindara. Naravno posle toga sam stavio najskuplje obloge koje sam nasao i naravno posle toga nizbrdo oprezno, pustis ga malo pa kocnica pa opet pustis i tako lagano. Naravno prica je o kamionu.
      A kad se radi o pezou, cini mi se da su njemu kocnice radjene tako se brze trose na racun boljeg kocenja. Konkretno na 306-ci koju sam vozio sluzbeno na dve-tri zamene plocica isla je zamena diskova. Ali taj auto je nenormalno dobro kocio. Isto tako jedan kolega je vozio Peugeot Boxera, kombi koji je isto tako dobro kocio ali je trosio plocice i diskove kao nenormalan. Tako da mislim da je problem samo do losih/nekvalitetnih plocica na tom pezou kao i losoj/staroj kocionoj tecnosti.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        imam ja na menjacu to dugmence, overdrive sistem (Volvo ga je decenijama masovno koristio u vecim modelima jos od 60tih ali danas je samo istorija) koji ima prenosni odnos 0,78:1 ali automatik o kome je rec (sa planetarnim prenosom) nuzno ima proklizavanje lamela pri kocenju motorom sto umanjuje efekat kompresije motora.

        menjac o kome pricas na Tojoti automatik je mozda (verovatno ?) AW 30-40 serije 3 brzine + overdrive.

        pogotovo ako je jos benzinac u pitanju kocenje motorom je mizerno i kocnice su veoma opterecen sistem. dizeli imaju puno efektnije kocenje motorom i manje su zahtevni na kocnice.

        jeste po pravilu povezan koeficijent trenja plocica sa tvrdocom i ugrubo je 2 seta plocica- 1 zamena diskova.

        pitanje je samo koji je interval te zamene u predjenim km voznje.... 1.000km (moze i to da se desi sa fabrickom postavkom kocionog sistema), 30.000km neki prosek ili oko 80-100.000km po setu plocica a uz pouzdano kocenje predmetnog vozila kao osnovnog zahteva.

        kao i za sve u i oko upotrebe auta glavni faktor je vozac i sama voznja za konacni rezultat.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        Working...
        X