Eh, ne znam odakle da pocnem... Radi se o meganu, coupe, 1.6 8V '97 god.
Poceo je auto sve bucnije da vergla u poslednja dva dana, tj od cetvrtka do danas kada je totalno gotov.
Sada vergla, ne bucno, nego kao da lomi zube na zamajcu ili anlaseru... Strahota je verglati, dusa me boli. Naravno, ako se i usudim da verglam cisto testa radi, nece da upali.
E sad, dve vrlo bitne stvari koje su jako vezane za problem:
1. U cetvrtak, pre tri dana sam zavrsio redovan veliki servis... Znaci od kaisa, vodene pumpe, svi dihtunzi, bla bla... Stelovanja ventila, menjanja svecica... Ma sve... Ulozio sam koliko sam trebao, ali je sve zamenjeno, filteri i gluposti da ne davim. Kupovao sam najskuplje delove koje sam nasao u lokalnoj renoovoj prodavnici, naravno po porudzbini. Ne zalim koji dinar vise za bolje delove kada se radi o kolima, jer sam prezadovoljan njima. Na servis sam se odlucio jer je jedan dihtung pustao ulje... Nista strasno, ali i vreme mu je bilo, zadnji veliki je radjen pre 80.000km.
2. Isti taj anlaser, alanser ili kako vec hocete, je radjen pre mozda 3 nedelje. Isto je krcao kad pali, dok nije utihnuo.
E sad, posto drugar i ja radimo na mojim kolima kad su u pitanju elektronika i elektro-mehanika, mi smo menjali cetkice... Kupio nov set, rastavili anlaser i imali smo sta da vidimo. Jedan magnet odvaljen, i polomljen, rotor nije mogao da se okrece. Zvao sam otpad da vidim za polovan, ne zna da li ima, ali je cena 50 -60 eura, kao dogovor. subota popodne je bila, a ja ne bas pri parama, te odlucim da ocitimo ostatke, stavimo nove cetkice i probamo na 3 magneta.
Montirali i radio je 3 nedelje bez ikakvih problema, normalno je verglao. Znaci ispravan.
__________________________________________________ __________________________________________________ _____________________
U cetvrtak smo spakovali motor i ubacili u auto, sve je bilo ok, normalno upalio, zagrejao se, ja presao oko 500km od cetvrta do subote... Sve ok. Sinoc pocne nesto opasno da krci i sve slabije da vergla... Dok nije pocelo to suludo krcanje.
Oteram ga u garazu, i ajde da skinem anlaser opet da vidim sta se desava, mozda bendiks kao ne izbacuje do kraja... Skinem, probam van kola, radi kao zmaj, bedniks izbacuje kao blesav, ma savrsenstvo. Zubi na zupcaniku koje izbacuje bendiks su mal izlizani, ali vrlo malo, trebalo bi bar par milimetara da bude izlizano da bi preskakao zamajac? Jel sam u pravu?
Drugo, dok smo radili veliki servis, posto je motor bio izvadjen iz haube, imali smo prilike da skidamo i vracamo zamajac, ne znam zbog cega, ali majstro zna, mehanika nije moj deo posla, ali kaze da je zamajac ok, svi zubi su tu... Nije nesto izlizan, generalno u dobrom je stanju.
E sad, kako da vidim sta je, posto anlaser moram da kupim da bih video da li je do njega, ili da opet vadimo motor i stavimo novi zamajac?
Jel uopste to ima da se kupi i koliko bi moglo da kosta... Za paradu vadjenja motora i menjanja vec znam cenu
Znaci izvadili smo anlaser, probali ga, radi kao sat, nije ostecen jako, zubi mislim, zamajac se cini ok, ne znam sta mu je...
Jel ima negde podataka o zubima na zamajcu ili anlaseru, kako bih proverio u cemu je prob?
Ovo je zaista cudno da se desava...
Pazite, auto je oduvek palio savrseno. Anlaser je radjen 3-4 nedelje pre velikog servisa i radio je ekstra. Od velikog, cetvrtak, do juce, subota, je 3 dana i 500km, nemoguce da su se zubi toliko pojeli? Ili je moguce?
P.S. Jedan nevezan problem se pojavio posle velikog servisa, a to je da kada sam izasao iz servisa, pocela je neravnomerno da mi treperi bord kontrolna lampica na tabli. Ja sam malo prodrmao dzekove koje sam mogao, i naspricao bord kontakte sa kontakt sprejem, i prestalo je. Stigao do NS, tamo prespavao, ujutru upalio auto, lampica za ecu, ili kako god hocete, se ne gasi... I tako vec 400km... Radi bez problema, dok to gori. SSta moze biti uzrok tome?
Poceo je auto sve bucnije da vergla u poslednja dva dana, tj od cetvrtka do danas kada je totalno gotov.
Sada vergla, ne bucno, nego kao da lomi zube na zamajcu ili anlaseru... Strahota je verglati, dusa me boli. Naravno, ako se i usudim da verglam cisto testa radi, nece da upali.
E sad, dve vrlo bitne stvari koje su jako vezane za problem:
1. U cetvrtak, pre tri dana sam zavrsio redovan veliki servis... Znaci od kaisa, vodene pumpe, svi dihtunzi, bla bla... Stelovanja ventila, menjanja svecica... Ma sve... Ulozio sam koliko sam trebao, ali je sve zamenjeno, filteri i gluposti da ne davim. Kupovao sam najskuplje delove koje sam nasao u lokalnoj renoovoj prodavnici, naravno po porudzbini. Ne zalim koji dinar vise za bolje delove kada se radi o kolima, jer sam prezadovoljan njima. Na servis sam se odlucio jer je jedan dihtung pustao ulje... Nista strasno, ali i vreme mu je bilo, zadnji veliki je radjen pre 80.000km.
2. Isti taj anlaser, alanser ili kako vec hocete, je radjen pre mozda 3 nedelje. Isto je krcao kad pali, dok nije utihnuo.
E sad, posto drugar i ja radimo na mojim kolima kad su u pitanju elektronika i elektro-mehanika, mi smo menjali cetkice... Kupio nov set, rastavili anlaser i imali smo sta da vidimo. Jedan magnet odvaljen, i polomljen, rotor nije mogao da se okrece. Zvao sam otpad da vidim za polovan, ne zna da li ima, ali je cena 50 -60 eura, kao dogovor. subota popodne je bila, a ja ne bas pri parama, te odlucim da ocitimo ostatke, stavimo nove cetkice i probamo na 3 magneta.
Montirali i radio je 3 nedelje bez ikakvih problema, normalno je verglao. Znaci ispravan.
__________________________________________________ __________________________________________________ _____________________
U cetvrtak smo spakovali motor i ubacili u auto, sve je bilo ok, normalno upalio, zagrejao se, ja presao oko 500km od cetvrta do subote... Sve ok. Sinoc pocne nesto opasno da krci i sve slabije da vergla... Dok nije pocelo to suludo krcanje.
Oteram ga u garazu, i ajde da skinem anlaser opet da vidim sta se desava, mozda bendiks kao ne izbacuje do kraja... Skinem, probam van kola, radi kao zmaj, bedniks izbacuje kao blesav, ma savrsenstvo. Zubi na zupcaniku koje izbacuje bendiks su mal izlizani, ali vrlo malo, trebalo bi bar par milimetara da bude izlizano da bi preskakao zamajac? Jel sam u pravu?
Drugo, dok smo radili veliki servis, posto je motor bio izvadjen iz haube, imali smo prilike da skidamo i vracamo zamajac, ne znam zbog cega, ali majstro zna, mehanika nije moj deo posla, ali kaze da je zamajac ok, svi zubi su tu... Nije nesto izlizan, generalno u dobrom je stanju.
E sad, kako da vidim sta je, posto anlaser moram da kupim da bih video da li je do njega, ili da opet vadimo motor i stavimo novi zamajac?
Jel uopste to ima da se kupi i koliko bi moglo da kosta... Za paradu vadjenja motora i menjanja vec znam cenu

Znaci izvadili smo anlaser, probali ga, radi kao sat, nije ostecen jako, zubi mislim, zamajac se cini ok, ne znam sta mu je...
Jel ima negde podataka o zubima na zamajcu ili anlaseru, kako bih proverio u cemu je prob?
Ovo je zaista cudno da se desava...
Pazite, auto je oduvek palio savrseno. Anlaser je radjen 3-4 nedelje pre velikog servisa i radio je ekstra. Od velikog, cetvrtak, do juce, subota, je 3 dana i 500km, nemoguce da su se zubi toliko pojeli? Ili je moguce?
P.S. Jedan nevezan problem se pojavio posle velikog servisa, a to je da kada sam izasao iz servisa, pocela je neravnomerno da mi treperi bord kontrolna lampica na tabli. Ja sam malo prodrmao dzekove koje sam mogao, i naspricao bord kontakte sa kontakt sprejem, i prestalo je. Stigao do NS, tamo prespavao, ujutru upalio auto, lampica za ecu, ili kako god hocete, se ne gasi... I tako vec 400km... Radi bez problema, dok to gori. SSta moze biti uzrok tome?
Comment