da, koje su gume problematicne po polozaju ugradnje ?
nemoj da se ljutis, to sto si ti video u magacinu kada si kupovao nije garancija da su tako stajale svih tih 4 meseca i da su tako transportovane (pravilno).. to kazem zato sto je kod nas pocesto znatni rizik sam transport i cesto se pokvari (hrana) ili osteti (bela tehnika i drugo) tokom transporta s obzirom na nasu aljkavost i da te poslove ugalvnom vrse fizikalci i obicno bez ikakvog nadzora...
kao jednostavno je utovariti i istovariti, ali bas i nije, mislim pravilno
kako god, ganracija je sastavni deo placene cene i postoji kao opcija za resenje problema koji su nastali- ako je uzrok greska u gumi.
ipak, ako ima kod tebe probaj da uradis balansiranje sa montiranim tockom na autu, tzv dinamicko balansiranje kada se balansira tocak, guma, kocioni disk, i sve okretne mase koje ucestvuju u obrtanju tocka...
Posle tih 500-ak km na ponovljenom balansiranju je uocheno da jedna napred (levo) i jedna nazad (desno) zahebavaju. Ove dve shto i dalje prave probleme su sad pozadi, tako da je situacija znatno bolja jer su one dve korektne na prednjoj osovini (mada se simptomi javljaju i dalje, ali blazhe nego ranije zbog uravnotezhenih prednjih guma). Medjutim, saznanje da imam dve gume koje se ne daju balansirati (a uzevshi u obzir da cu u nekoj daljoj buducnosti zameniti napred-nazad zbog ujednachavanja istroshenosti) me ne ostavlja ravnodushnim... Sem toga, ne mogu da predjem preko toga da sam ipak dobio robu sa "fabrichkom greshkom", te ako vec nameravam da reklamiram bolje da to odradim shto ranije i stavim tachku na celu stvar.
Nego, to kako sam ja ocenio i procenio da su gume bile pravilno uskladishtene je neki moj rezon, a ja nisam najkompetentniji da to ocenjujem... Tek, imao sam utisak da su bile korektno odlozhene, a kako/shta/gde su bile magacionirane ranije - ne znam...
Dinamichko balansiranje Gde mozhe to da se odradi?
Ja kupio za moju Alfu 145 dve Tigrove 635 gume. Odmah posle zamena i balansiranja, gume su na prednjim točkovima, sam primetio da auto vuče u desno. Vrlo malo, ali ipak vuče. Kako su te felge bile pozadi, prebacio sam felge sa zadnjih na prednje točkove i opet isto. Ako zamenim levi i desni točak, vuče na drugu stranu. Auto ne trese od 0-185km/h, ali vuče u stranu. Šta da radim, da reklamiram gume? Ako stavim stare Pireli p4000, sve je ok.
@ stex
Isti slucaj se desio mom ortaku kada je (jos pre tri god.) kupio TG-635 za svoj auto(185/65 14).Namontirali smo gume napred i auto vuce u desnu stranu.Optika je bila u redu,tj. trap podesen tacno kako treba.Kada smo zamenili mesta prednjim tockovima,auto je vukao u levu stranu.Tu je vec bilo jasno da ta guma(koja je sada bila na levoj strani) pravi problem.
Kada smo je okrenuli na felni i vratili na isto mesto bilo je u redu,auto je isao idealno ravno.
Probaj,mozda upali i kod tebe.
Dzigibau je komentarisao TG-635 koja nema usmeren dezen za razliku od Prime.
Ja na Astri imam Primu i nikakvih problema nisam imao ni kad je bila nova ni posle 10.000 km.
Zimi koristim Winteru kojom sam isto veoma zadovoljan.
Moja iskustva su takva da mogu samo da pohvalim Tigar od kad su poceli da proizvode Winteru i Primu. Takvo misljenje nisam imao o TG-621, TG-625 i TG-635.
Tigar sa ova dva modela ima veoma dobar odnos cene i kvaliteta.
U tom cenovnom rangu može da se nadje samo Barum Bravuris i Polaris ( M+S ) koje sam takodje imao, i koje se nisu nipocem bolje od Tigra.
Sve ovo je sopstveno iskustvo.
Mozda mi više analiziramo i kritikujemo svoje, a skloni smo da hvalimo tudje unapred.
Krajem prosle god. sam kupio Winteru 185/65 15 za moj auto i odusevio se kako ide po snegu.U toku zime sam mnogo puta prelazio Iriski venac i ni jednom se nisam zaglavio,a bilo je mnogo prilika.Hteo sam da uzmem Primu ali dolazila zima,pa...
Nego,overspeed sta uradi ti sa gumama?Jesi li ih reklamirao?
Ovih dana sam jako zauzet, hebi ga, imam dva "jaka" ispita za septembarski rok pa sam se zheshce bacio na nauku... Auto se ne vozi bash puno ovih dana. Da, naravno da cu da reklamiram gume, ali, kako sam i napisao ranije, pre svega cu da odem i proverim sve ponovo i opet probam balansiranje, mada ne verujem da ce biti efekta... To cu da odradim chisto sebe radi, ali u nekom drugom auto-servisu da iskljuchim i faktor moguce nestruchnosti prethodnog servisa/vulkanizera.
Chim odradim neshta konkretno po ovom pitanju ostavicu ovde post, tek da se zna kako se stvar zavrshila...
Comment