felne i potrosnja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheDoctor
    CBC Senator
    • 09.05.2005
    • 299
    • Keekendah City, Dukesland

    felne i potrosnja...

    koliko felne uticu na potrosnju goriva?
    www.twowheelkings.de.vu
  • Vlada_nbgd
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2005
    • 1066
    • Novi Beograd/Topcider
    • ford focus sport pack

    #2
    Kolko ja znam sire gume i vece felne dizu potrosnju sigurno i do 20%,a mogu da stradaju i trapovi ako se pretera...
    FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Nije nuzhno u pitanju velichina felne, vec ukupna tezhina. Dakle, i veci prechnik tochka/felne mozhe da bude lakshi od nekog manjeg a to zavisi od materijala od kojeg je felna izradjena. Zato se sve vishe u sportskim varijantama i visokim klasama prave felne od legura lakih metala umesto aluminijuma jer imaju manju specifichnu teshinu po jedinici zapremine a bolja fizichko-mehanichka svojstva, samo je problem u jednom detalju - ceni...
      Dakle, shto laksha felna, manji je rotirajuci otpor na tochku, tj. bolje ubrzavanje i bolje kochenje, sve uz smanjenje potroshnje.

      Pozz =]
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        U sustini, za prosecnu voznju, razlike u potrosnji su zanemarljive. Normalno je da je sira felna sa gumom naravno, gledano u smislu aerodinamike daje veci otpor strujanju vazduha, tako da je tu za neki promil jaca potrosnja. Otpor kotrljanja opet u promilima veci kod sire felne i gume. Laksa felna kao sto Overspeed rece, bolja jer ceo auto cini laksim i bolja jer manje opterecuje amortizere tj manja je inerciona sila. Sira felna opet vise opterecuje trap i letvu volana, ali opet na suvom daje bolje lezanje auta tj bolji grip i upravljanje. To je optimizacija koju je izvela fabrika za neku prosecnu upotrebu. U svakom slucaju alu felna iste sirine kao celicna je plus za auto, osim sto je osetljivija pa se lakse krivi na nasim putevima, a teze ispravlja od celicne.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          U principu, svaki kilogram dodatne mase felne, mnozi se sa otprilike 10, da se dobije efekat dodatne rotacione tezine koju auto vuce.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • TETAK
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3034
            • Čačak, Srbija

            #6
            Naravno da treba biti umeren u dimenzijama točkova i držati se fabričkih preporuka kako za felne tako i za gume.U ovom slučaju i potrošnja ostaje u fabričkim normativima.Lake felne, gledano iz ovog ugla samo poboljšavaju karakteristike vozila kako u pogledu smanjenja neogibljenih masa tako i zbog boljeg hladjenja....
            Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

            Comment

            • basara
              CBC Početnik
              • 12.09.2005
              • 8
              • Novi Sad

              #7
              Skinuo sam 15" 205/60 i stavio 18" 235/40 i nazad 245/40. Povecanje potrosnje u proseku 0.5L . Sve to na 2.5tdi. Sad imam 235/45 r17, potrosnja se nije promenila. Ustvari portosnja mi toliko varira da ni sam neznam , tj od 7 do 13L (cepanja po gradu...)
              Salim se....
              Uglavnom, sa 15" kad idem put zlatibora trosi 7 - 7.2L a sa 18 nesto ispod 8L, isto tako i sa 17"

              Comment

              • Wartburg
                CBC Senator XXL
                • 01.02.2005
                • 663

                #8
                Imaces bolje drzanje na putu sto ti je sira guma i sto je manji balon, ali tako dolazis do rizika da kad naletis na neku neravninu s****s i gumu, felnu, amortizer itd.

                Comment

                • TheDoctor
                  CBC Senator
                  • 09.05.2005
                  • 299
                  • Keekendah City, Dukesland

                  #9
                  vozim astru f i stvarno nisam proveravao da li su mi ove celicne felne 13 ili 15 (bice da je 13), pa sad mene interesuje koje felne da stavim, a da nisu neke koje bi mi mnogo povecale potrosnju, naravno tu je i rizik kao sto svi kazete od nasih "savrsenih" puteva. zanci koje bi mi odgovarale i koliko bi me izasle. cetiri rupe samo onako informativno.
                  www.twowheelkings.de.vu

                  Comment

                  • Wartburg
                    CBC Senator XXL
                    • 01.02.2005
                    • 663

                    #10
                    Ja kolko te razumem ti bi da stavis alu-felge da ti lepse izgleda auto?

                    Comment

                    • TheDoctor
                      CBC Senator
                      • 09.05.2005
                      • 299
                      • Keekendah City, Dukesland

                      #11
                      ma ja bi stavio svasta nego matori me smara oko potrosnje i tih sranja. kao on ga mnogo vozi i njemu ne smetaju radkapne, a zbog felni da daje 0,5l itd. nece ili se prenemaze. a ja kao sad idem na faks pa sto bi ja tu sta budzio (posto sam hteo muziku, pa felne, pa branike i sjatne i stalno me matorci zavrnu za lovu koju skupim. nije neka lova ali hard earned)
                      www.twowheelkings.de.vu

                      Comment

                      • Wartburg
                        CBC Senator XXL
                        • 01.02.2005
                        • 663

                        #12
                        Pa kazi Caletu da alu felne smanjuju portrosnju za 2-3%.
                        Ja sam mislio da ti imas Kalibru.
                        Mozes da stavis 15' preko je preterivanje, a i nije prakticno.

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #13
                          kao on ga mnogo vozi i njemu ne smetaju radkapne, a zbog felni da daje 0,5l itd.
                          Upravo zbog toga, tj. shto puno prelazi a ne bi da baca pare (naravno), bi i trebao da zameni chelichne za alu felne jer upravo ce sa alu, kao shto Wartburg reche, potroshnja bit manja. U zavisnosti koliko prelazi km, a ako kazhesh puno, onda ce se vec investicija u smislu alu feluga brzo isplatiti i nakon toga cete svakim sledecim km biti u plusu, tj. shtedecete pokoji dl goriva.

                          Upravo sa chelichnim parama on/vi ste na gubitku sa svakim sledecim km predjenog puta.

                          Pozz
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • TheDoctor
                            CBC Senator
                            • 09.05.2005
                            • 299
                            • Keekendah City, Dukesland

                            #14
                            imacu to na umu.

                            thanks
                            www.twowheelkings.de.vu

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Originally posted by Wartburg
                              Imaces bolje drzanje na putu sto ti je sira guma i sto je manji balon, ali tako dolazis do rizika da kad naletis na neku neravninu s****s i gumu, felnu, amortizer itd.
                              Samo do odredjene granice. Upravo i jeste trik TACNO pogoditi sirinu guma. Preuska guma - premala kontaktna povrsina da se snaga adekvatno prenese na put, te se brzo dolazi do granica gume za prenosenje snage na podlogu i razbijanja trakcije uprkos velikoj tezini na malu kontaktnu povrsinu gume, te guma proklizava na startu i u krivini, a i lakse se pregreva zbog veceg opterecenja pa i zbog toga dodatno kliza. Zbog velikog opterecenja po jedinici kontaktne povrsine uske gume se i koriste za sneg na reliju, na primer (i generalno su bolje zimi), i mnogo su otpornije na akvaplaning. Presiroka guma - smanjuje se pritisak na samu gumu, jer se povecava kontaktna povrsina, a tezina auta ostaje ista, te auto mnogo lakse proklizava jer nema dovoljno tezine da prilepi auto za put, pa se snaga rasipa. Upravo iz razloga male tezine po kontaktnoj povrsini, lakse akvaplanira i nemoguce je voziti po snegu. Takodje, ne moze dovoljno da se zagreje pa i zbog toga ne drzi kako treba i moze.

                              Znaci, nadji sredinu

                              Isto tako, sto je veci "balon", manje proklizavanje kod kretanja i bolje prenosenje snage na podlogu pri jakom ubrzavanju, jer se balonka "uvrce", odnosno zid se uvrce, omogucujuci da guma bolje prione na podlogu, kasnije izgubi trakciju i bolje prenese snagu, ali je zato zid meksi u krivinama i auto "plese" pri malo vecem bocnom opterecenju. Tanji zid manje plese po krivinama, ali je zato mnogo kruca, nema mekoce zida koji svojim deformacijama pri kretanju moze da doprinese boljoj trakciji, tako da nizi zid mnogo lakse prokliza na startu. Zbog toga dragsteri i imaju onolike balone od slikova pozadi

                              Opet, nadji sredinu
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X