koliko felne uticu na potrosnju goriva?
felne i potrosnja...
Collapse
X
-
Nije nuzhno u pitanju velichina felne, vec ukupna tezhina. Dakle, i veci prechnik tochka/felne mozhe da bude lakshi od nekog manjeg a to zavisi od materijala od kojeg je felna izradjena. Zato se sve vishe u sportskim varijantama i visokim klasama prave felne od legura lakih metala umesto aluminijuma jer imaju manju specifichnu teshinu po jedinici zapremine a bolja fizichko-mehanichka svojstva, samo je problem u jednom detalju - ceni...
Dakle, shto laksha felna, manji je rotirajuci otpor na tochku, tj. bolje ubrzavanje i bolje kochenje, sve uz smanjenje potroshnje.
Pozz =]
Comment
-
-
U sustini, za prosecnu voznju, razlike u potrosnji su zanemarljive. Normalno je da je sira felna sa gumom naravno, gledano u smislu aerodinamike daje veci otpor strujanju vazduha, tako da je tu za neki promil jaca potrosnja. Otpor kotrljanja opet u promilima veci kod sire felne i gume. Laksa felna kao sto Overspeed rece, bolja jer ceo auto cini laksim i bolja jer manje opterecuje amortizere tj manja je inerciona sila. Sira felna opet vise opterecuje trap i letvu volana, ali opet na suvom daje bolje lezanje auta tj bolji grip i upravljanje. To je optimizacija koju je izvela fabrika za neku prosecnu upotrebu. U svakom slucaju alu felna iste sirine kao celicna je plus za auto, osim sto je osetljivija pa se lakse krivi na nasim putevima, a teze ispravlja od celicne.
Comment
-
-
Naravno da treba biti umeren u dimenzijama točkova i držati se fabričkih preporuka kako za felne tako i za gume.U ovom slučaju i potrošnja ostaje u fabričkim normativima.Lake felne, gledano iz ovog ugla samo poboljšavaju karakteristike vozila kako u pogledu smanjenja neogibljenih masa tako i zbog boljeg hladjenja....Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
Skinuo sam 15" 205/60 i stavio 18" 235/40 i nazad 245/40. Povecanje potrosnje u proseku 0.5L . Sve to na 2.5tdi. Sad imam 235/45 r17, potrosnja se nije promenila. Ustvari portosnja mi toliko varira da ni sam neznam
, tj od 7 do 13L (cepanja po gradu...)
Salim se....
Uglavnom, sa 15" kad idem put zlatibora trosi 7 - 7.2L a sa 18 nesto ispod 8L, isto tako i sa 17"
Comment
-
-
vozim astru f i stvarno nisam proveravao da li su mi ove celicne felne 13 ili 15 (bice da je 13), pa sad mene interesuje koje felne da stavim, a da nisu neke koje bi mi mnogo povecale potrosnju, naravno tu je i rizik kao sto svi kazete od nasih "savrsenih" puteva. zanci koje bi mi odgovarale i koliko bi me izasle. cetiri rupe samo onako informativno.
Comment
-
-
ma ja bi stavio svasta nego matori me smara oko potrosnje i tih sranja. kao on ga mnogo vozi i njemu ne smetaju radkapne, a zbog felni da daje 0,5l itd. nece ili se prenemaze. a ja kao sad idem na faks pa sto bi ja tu sta budzio (posto sam hteo muziku, pa felne, pa branike i sjatne i stalno me matorci zavrnu za lovu koju skupim. nije neka lova ali hard earned)
Comment
-
-
Upravo zbog toga, tj. shto puno prelazi a ne bi da baca pare (naravno), bi i trebao da zameni chelichne za alu felne jer upravo ce sa alu, kao shto Wartburg reche, potroshnja bit manja. U zavisnosti koliko prelazi km, a ako kazhesh puno, onda ce se vec investicija u smislu alu feluga brzo isplatiti i nakon toga cete svakim sledecim km biti u plusu, tj. shtedecete pokoji dl goriva.kao on ga mnogo vozi i njemu ne smetaju radkapne, a zbog felni da daje 0,5l itd.
Upravo sa chelichnim parama on/vi ste na gubitku sa svakim sledecim km predjenog puta.
Pozz
Comment
-
-
-
Samo do odredjene granice. Upravo i jeste trik TACNO pogoditi sirinu guma. Preuska guma - premala kontaktna povrsina da se snaga adekvatno prenese na put, te se brzo dolazi do granica gume za prenosenje snage na podlogu i razbijanja trakcije uprkos velikoj tezini na malu kontaktnu povrsinu gume, te guma proklizava na startu i u krivini, a i lakse se pregreva zbog veceg opterecenja pa i zbog toga dodatno kliza. Zbog velikog opterecenja po jedinici kontaktne povrsine uske gume se i koriste za sneg na reliju, na primer (i generalno su bolje zimi), i mnogo su otpornije na akvaplaning. Presiroka guma - smanjuje se pritisak na samu gumu, jer se povecava kontaktna povrsina, a tezina auta ostaje ista, te auto mnogo lakse proklizava jer nema dovoljno tezine da prilepi auto za put, pa se snaga rasipa. Upravo iz razloga male tezine po kontaktnoj povrsini, lakse akvaplanira i nemoguce je voziti po snegu. Takodje, ne moze dovoljno da se zagreje pa i zbog toga ne drzi kako treba i moze.Originally posted by WartburgImaces bolje drzanje na putu sto ti je sira guma i sto je manji balon, ali tako dolazis do rizika da kad naletis na neku neravninu s****s i gumu, felnu, amortizer itd.
Znaci, nadji sredinu
Isto tako, sto je veci "balon", manje proklizavanje kod kretanja i bolje prenosenje snage na podlogu pri jakom ubrzavanju, jer se balonka "uvrce", odnosno zid se uvrce, omogucujuci da guma bolje prione na podlogu, kasnije izgubi trakciju i bolje prenese snagu, ali je zato zid meksi u krivinama i auto "plese" pri malo vecem bocnom opterecenju. Tanji zid manje plese po krivinama, ali je zato mnogo kruca, nema mekoce zida koji svojim deformacijama pri kretanju moze da doprinese boljoj trakciji, tako da nizi zid mnogo lakse prokliza na startu. Zbog toga dragsteri i imaju onolike balone od slikova pozadi
Opet, nadji sredinu
Comment
-

Comment