Dobro ti je odgovorio 206, 195/60 ima veci obim tocka od 195/50, sto znaci da ako stavis ove nize imaces bolje ubrzanje, ali brzinometar ce ti pokazivati vise, a krajnja brzina ti zavisi od snage motora , jer u petoj ti motor ne ide do krajnjih obrtaja.
Ima efekta. Na odredjenim obrtajima definitivno ides brze, ali za krajnju brzinu....? .samo ako ti auto ide do blokade. Pitanje da li ce auto moci da postigne isti broj obrtaja sa vecim tockovima. recimo 205/50. Visina gume ti je 50% od sirine, ili ti 205/55 - 55% od 205mm. Sada mozes izracunati obim pa vidi u % koliko ti je veci tocak i samim tim toliko % brze ides na istim obrtajima
....ako se dobro secam
Cekajte, razgranicite dve stvari: menjanje precnika odnosno obima tocka stavljanjem nizeg profila, i uticaj samog profila odnosno debljine zida na akceleraciju i krajnju brzinu.
Ako se, na primer porede 2 tocka razlicitih profila guma i velicine felne ali istog ukupnog obima, npr. 205/45/16 i 175/65/14 (maltene identicna visina i obim +/- par mm, to zanemariti...), u tom slucaju ova druga kombinacija ima gumu sa nesto vecim profilom, odnosno visim bocnim zidom, ali su obe kombinacije maltene identicne u ukupnoj visini i obimu tocka - ubrzanje i krajnja brzina su potpuno isti.
Ako bi sa 175/65/14 presli na 175/55/14, guma je manja "balonka" (odnosno bocni zid je nizi, tanji), time se smanjuje obim i precnik tocka, odnosno povecava broj rotacija po km, odnosno ubrzanje je bolje ali krajnja brzina je manja. Potpuno isti efekat kao i stavljanje kraceg diferencijala u menjacu, ista prica. Sto naravno znaci da bi (hipoteticka) dimenzija od 175/80/14 kao efekat imala losije ubrzanje ali vecu krajnju brzinu, naravno pod uslovom da auto ima snage da tu vecu brzinu i postigne, jer mu se, efektivno, menja prenosni odnos.
Nadam se da sam bio jasan ovaj put
The difference between men and boys is the price of their toys
sa višim točkom(felna+visina gume)biće veća maksimalna brzina a sporije ubrzanje.
sa nižom gumom kontra.
jednostavno sa višom gumom ćeš naprimer pri 3000o/min u 5 brzini ići 100kmh a sa nižom 95kmh naprimer,a može precizno da se izračuna za različite visine guma za istu felnu.
zakoni fizike.. =]
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
ha ha pretečeme 206 za malo pa ispade da sam prepisao to sto je on pisao
i još jedna stvar....ako voziš 155/80/13 i to je fabrički predvidjena guma+točak naprimer na 3000rpm u 5 brzini 100kmh(zamislimo da je pokazivač brzine idealno tačan),ako na taj auto stavite 155/70/13 i dalje će pri 3000rpm u 5 brzini pokazivati 100kmh,a vi u stvari idete 95kmh stvarno.
stavljanjem niže gume dobijate bolje ubrzanje,a manju brzinu pri istom broju obrtaja i stepenu prenosa
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Ako se, na primer porede 2 tocka razlicitih profila guma i velicine felne ali istog ukupnog obima, npr. 205/45/16 i 175/65/14 (maltene identicna visina i obim +/- par mm, to zanemariti...), u tom slucaju ova druga kombinacija ima gumu sa nesto vecim profilom, odnosno visim bocnim zidom, ali su obe kombinacije maltene identicne u ukupnoj visini i obimu tocka - ubrzanje i krajnja brzina su potpuno isti.
Nadam se da sam bio jasan ovaj put
Pa i nisi bio jasan. Vec je u jednoj temi detaljno pojasnjeno sve po pitanju dimenzija i performansi pa koga ne mrzi nek ceslja.
U brzini da ponudis imformaciju ovo si zaboravio.
Po primeru tvojih dimenzija uzmimo da je ova manja (uza) fabricka obuca za jedan 206 1.4 75KS. Ako na njega stavis te 205/X/Xmm sa istim obimom tocka, ubrzanje (ne racunam trenutak izgubljene trakcije (potpis)) je slabije a max. brzina je realnih 5-10km/h manja.
Veci otpor kotrljanja i narusena aerodinamika.
Eto toliko.....
Jos nesto...nije isto kao menjanje prenosa u diff....tu jeste bolje ubrzanje po vecem br. rotacija po km i obratno ali danas nije direktno vezano za max. brzinu......
Bilo nekad kada su automobili imali 4 brzine i u max. rezimu o/min isli maximalnom brzinom. Otkada je uvedena 5-ta kao ekonomik ona nije direktno zaduzena za promenu max. brzine kroz menjanje obima tocka.
Samo je ubrzanje povezano dok za max. brzinu to vazi samo teoretski a ima i jednih i drugih slucajeva.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Ako se, na primer porede 2 tocka razlicitih profila guma i velicine felne ali istog ukupnog obima, npr. 205/45/16 i 175/65/14 (maltene identicna visina i obim +/- par mm, to zanemariti...), u tom slucaju ova druga kombinacija ima gumu sa nesto vecim profilom, odnosno visim bocnim zidom, ali su obe kombinacije maltene identicne u ukupnoj visini i obimu tocka - ubrzanje i krajnja brzina su potpuno isti.
Nadam se da sam bio jasan ovaj put
Pa i nisi bio jasan. Vec je u jednoj temi detaljno pojasnjeno sve po pitanju dimenzija i performansi pa koga ne mrzi nek ceslja.
U brzini da ponudis imformaciju ovo si zaboravio.
Po primeru tvojih dimenzija uzmimo da je ova manja (uza) fabricka obuca za jedan 206 1.4 75KS. Ako na njega stavis te 205/X/Xmm sa istim obimom tocka, ubrzanje (ne racunam trenutak izgubljene trakcije (potpis)) je slabije a max. brzina je realnih 5-10km/h manja.
Veci otpor kotrljanja i narusena aerodinamika.
Eto toliko.....
Jos nesto...nije isto kao menjanje prenosa u diff....tu jeste bolje ubrzanje po vecem br. rotacija po km i obratno ali danas nije direktno vezano za max. brzinu......
Bilo nekad kada su automobili imali 4 brzine i u max. rezimu o/min isli maximalnom brzinom. Otkada je uvedena 5-ta kao ekonomik ona nije direktno zaduzena za promenu max. brzine kroz menjanje obima tocka.
Samo je ubrzanje povezano dok za max. brzinu to vazi samo teoretski a ima i jednih i drugih slucajeva.
E pa sad, ajmo mak na konac
Zanemari otpore kotrljanja i ostalo, poenta posta je da se objasni kako visina samo gume u principu utice na performanse u smislu uticanja obima na ubrzanje i brzinu, a ne otpora kotrljanja. Isto, da li je vezano za nekadasnje aute za max. u 4-toj ili ne, u teoriji i praksi je tako, znaci upravo kao diff. Znaci, nije uopste bitno da li moze ili ne moze max. speed u 4-toj ili 5-toj, poenta je da za to potenzijal postoji (za povecanje brzine). Ili ako bas hoces, sa vecim obimom auto ce ici istom brzinom na manjim obrtajima (okreni ovako ili onako, opet dodje isto kao da se stavio duzi diff). Moze tako?
Cepidlaka
The difference between men and boys is the price of their toys
E ovo je CB... znas da ovde detaljisemo i idemo u krajnosti.
Sta znam kako ko shvata...... treba sutra sve da ih vidim sa valjcima istog obima i kad ih pitam
"gde ce te", a oni kazu
"Ma idemo da nadjemo onog 206-ticu da ga bijemo"
" Sto?"
" Pa automobili nam se vuku ko babe i ne moze preko 120km/h"
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Ako bi sa 175/65/14 presli na 175/55/14, guma je manja "balonka" (odnosno bocni zid je nizi, tanji), time se smanjuje obim i precnik tocka, odnosno povecava broj rotacija po km, odnosno ubrzanje je bolje ali krajnja brzina je manja. Potpuno isti efekat kao i stavljanje kraceg diferencijala u menjacu, ista prica. Sto naravno znaci da bi (hipoteticka) dimenzija od 175/80/14 kao efekat imala losije ubrzanje ali vecu krajnju brzinu, naravno pod uslovom da auto ima snage da tu vecu brzinu i postigne, jer mu se, efektivno, menja prenosni odnos.
Comment