Veceras sam pogledao u Metrou, 185/60 R 14 3550din... cenu jesam pronasao, ali ne i gume... mozda imaju u magacinu?
WINTERA
Collapse
X
-
Moras da im trazis,meni su spustali sa vrha police,onim viljuskarem.
Inace 195/65/15 4000din. okruglo,samo guma. To je bilo na akciji, ne znam koliko su sad.
Comment
-
-
pre svega zbog izgleda sare. Brick bi mogao vise da ti kaze posto ih uporno vozi vec dugo. Ja za malo da idem u Paris po njih posto ih ovde kod nas nema. Ipak sam se na kraju drugacije snasao.
Pravo da ti kazem ja bi pre kupio 635 nego Primu pa ma sta ko mislio. Nekako ne volim buku a ne vozim ni po krivinama niti imam sportski auto. Nema univerzalnog resenja nikada samo su kompromisi a i automobili i putevi su razliciti. Sve je u igri.
Wintera je ipak tipicna zimska guma a one su kao sto znamo samo za sneg koga retko i malo ima. Sta posle kad ga nestane? Za suvo i kisu je sigurno losa a mozda je i mekana masa pa se brzo trosi. Zimske gume su po meni za ljude koji stvarno imaju zimu i njima se to isplati koliko toliko. Nama, sumnjam. Za poledicu ti ne vredi a toga je najvise zimi. Sta ce ti onda u Vojvodini Wintera?
Comment
-
-
Pa i netreba mi, rekoh ti nisam je uzeo.
Stajao sam u radnji jedno 10min i razmisljao... 4 x wintere ili 4 x 635 ili 2x635 + 2xWinterA. I eto... Mada, kao sto kazes, kompromis je u svakoj od kombinacija u pitanju..:Cuore Sportivo:.
Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`
Comment
-
-
za poledicu sam uveren da je zimska guma efikasnija nego letnja (tvrda zimi ko kamen).
takodje, iz iskustva Wintera nije strogo zimska guma (klasican tip zimske) s obzirom da je asimetricna sara koja zahteva odredjeni smer rotacije, da ima optimizaciju za aqvaplaning efekat i da leti na visokim temperaturama nije neprijatno mekana.
na relativno teskom autu koji bi trebao da bude zahtevan po pitanju trosenja gume, cak ni to nije izrazen faktor.
Wintera se ne trosi ubrzano, nista van ocekivanog proseka kao za druge letnje gume slicnog tipa.
kako ne znam, ali iz prakse guma je zaista sa sve 4 sezone, tacno onako kako je deklarisana i obelezena na boku.
naravno, nije guma za jurcanje ali i nema meke bokove koji bi se uvijali i pravili probleme sa stabilnosti vozila.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Gledano po dezenu Wintera je kramponka (velika polja) ima samo dva uzduzna kanala protiv aquaplaninga i nedovoljno kanala sa strane sa izbace tu vodu bez obzira sto ima usmereni dezen. Nema sanse da je bolja za kisu od 635. Jednostavno gume koje se zovu All Season ne izgledaju tako NI JEDNA ni priblizno po dezenu. Ako je Tigar na njoj napisao to onda nisu normalni ili su hteli da je svrstaju u kategoriju koju oni tipicno nemaju. Brick kaze da nije previse mekana leti sto znaci da NIJE tipicno zimska guma a to izricito stoji na Tigar site-u. Ja je nisam ni vozio ni pipao ni leti ni zimi. Po dezenu JESTE tipicno zimska guma i i dalje tvrdim da je sve u svemu 635 bolji izbor za celu godinu. Takodje verujem u zapadne testove a 635 je upravo jedina Tigrova guma koja je dobila visoke ocene. Drugo, jedna letnja guma ne bi smela da bude tvrda ko kamen ni zimi a ako je tako onda je ok sto Brick kaze da Wintera koci bolje po poledici. Postoji jedan drugi po meni ozbiljniji problem kad padne prva kisa a to su blatnjave ulice i putevi. Tu, bojim se, ne pomaze NIKAKVA guma jer vise nije problem u kontaktu podloga i sama guma nego i blato (pesak) izmedju a za to nema leka osim umerenije da ne kazem prilicno spore voznje. U nekom poredjenju meni je BGD letos izgledao kao Sofija davne 1993. Uzas, kaljavo i odvratno a nista se posebno ne gradi u blizini gde sam prolazio. Da neko ne kaze da traktori u BGD nanose blato. Da ne govorim o regionalnim putevima. I mi smo se zdali pa pisemo li pisemo o gumama a najveci problem lezi sasvim drugde. Ne treba se nadati da ce iko ikada napraviti gumu "idealnu" za nenormalne uslove ne zato sto ne bi hteo nego zato sto to i ne moze. Koliko bi samo trajala tako mekana guma?
Comment
-
-
probao TG 635 i Winteru.
po kisi jeste bolja 635 i tu je otprilike kraj kada se radi o iole losijim uslovima puta.
svaka letnja zima otvrdne zimi pri oko +7C- barem tako tvrde proizvodjaci a i na mnogo testova sam nasao tu opasku. nisam proveravao niti znam kako pa uzimam zdravo za gotovo jer nisma nikada cuo od bilo koga suprotni stav.
nisam analizirao saru ali jesam vozio auto po stravicnom nalik tropskom pljusku i to povelikom brzinom i Wintera se pokazala perfektno sto se tice akvaplaninga. zasto ne znam, rezultat me zadovoljava.
na boku moje Wintere se jasno izdvajaju simboli za sva godisnja doba- all season.
ako treba slikacu.
to je prva serija iz prve polovine 2003ce godine, mozda su sada nesto drugacije...nisam zagledao ove novije.
pogledacu tacno bas koliko sam presao, mislim da je negde oko 28k km sa njima i jos ima "mesa" za trosenje, recimo potrosilo se tek nesto vise od pola sare po dubini po slobodnoj proceni.
obicno toliko i druge gume potrosim, manje vise.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Znaci li to da je Wintera u proseku optimalna Tigrova guma za celu godinu voznje u SCG? Ako je tako, j... joj kuma ko je tako lepo krstio. A za saru i dalje tvrdim da je tipicna zimska a ne All Season u poredjenju sa svim drugim. Ako je Tigar najpametniji na svetu onda ja gresim. Ja tebi verujem na rec, nije to sporno ali ima nekoliko cudnih stvarcica. Ipak, test je glavna stvar. Izgleda da sam naivan sto mi se 635 najvise svidja od svih Tigrovih proizvoda. Nisam probao ne mogu da kazem ovako napamet i nemam na svu srecu potrebe da razmisljam o zimskim gumama a sto se kise tice ovde niko ne vozi zimske gume po kisi nego letnje sa agresivno izrazenim dezenom protiv aquaplaninga ili All Season eventualno koje su takodje u proseku lose za sneg (po testovima) a ne ni bog zna kako dobre za kisu ali imaju umereniju buku. Usmereni dezen je stravican sto se buke tice pa dzaba im ocene kad ih bar ja licno ne bi uzeo ni da mi ih pokloni neko. Ovde nema krivina, planina i slicno a kad pada kisa kako to ona zna ovde nema od brze voznje nista ma koji auto imao ili gume jer se automatski stvara guzva na putevima. Sto se Tigra kao proizvodjaca tice vazno je da su napravili Primu a nemaju ljudsku gumu koja svima treba. Mozda su racunali kao Indijanci da posto proslih ko zna koliko zima nije bilo snega da se klima promenila pa da je SCG postala Florida.
Postoji i jos jedan faktor koji niko ne krije a to je da izgled sare NAJVISE prodaje gumu. Da bukvalno tako u strogo estetskom smislu koji nije uvek bas najoptimalniji u upotrebi. Primer za to su poznat model Exalto od Michelin-a. Postoje dve vrste. Starija lepsa i novija ruznija ali duplo bolja na testovima jer ima 4 velika uzduzna kanala. Cena slicna , a razlika ogromna mada stare vise nema u prodaji.
Osecam se odgovornim sto sam napisao Nikoli da je dobro uradio sto je kupio 635 umesto Wintere. Sta bi mu ti Brick preporucio da te je pitao sta da kupi od ove dve vrste?
Comment
-
-
635 najvise svidja od svih Tigrovih proizvoda
zimi sam imao problem da je pri 60km/h u krivini po snegu guma otkazala poslusnost i doslo je do zanosenja vozila.
sa Winterom u identicnoj krivini (radi testa mi je tako najlakse da izaberem istu deonicu puta) pri snegu drzi negde do 80+km /h bez problema i nema zanosenja.
drugo iskustvo iz prakse mi je poredjenje polazak iz mesta po ravnom u drugoj brzini pod 1/2 gasa, znaci pod jedno 2500-3000 obrtaja i merenje ubrzanja odnosno povlacenja gume/proklizavanja pogonskih tockova.
sa Winterom nemam bas nikakvih problema po snegu i ide glatko, sa jedva primetnim klizanjem pogonskih.
za leto je Wintera malo "sporija" na bokovima i to je jedino sto podseca na to da nije specificno letnja guma.
mada je to tek u tragovima, mislim na volanu se jedva oseti ako se bas potrudi.
zasto i kako se tako zove ne ulazim u detalje, za ono za sta je namenjena Wintera kao all season odlicno ispunjava ono sto se od takve gume ocekuje.
po mom iskustvu u odnosu na Michelinove X M+S zimske gume su daleko bolje u svakom pogledu.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ovde nema krivina, planina i slicno
ono sto nije poznato u vecem delu zapadne Evrope, mislim na ozbiljan sneg i zaista temperature konstantno nedeljama ispod -10C (kao proslog februara 20 dana uzastopce).
a i vozi se od 100 do 2.000+ m nedmorske visine i to sve treba da ispuni jedan tip gume po mogustvu.
Wintera je odlican kompromis potreba prosecnog vozaca, nista vise.
ima svakako boljih guma u svakoj pojedinacnoj disciplini, verovatno i ukupno ali uz sasvim drugu cenu.
a tu je i prilagodjenost nasim putevima gde na 5 km ima kise, snega, leda, blata, lisca, kaldrme, asfalta, betona, lezecih policajaca, rizle, soli,...na putu koji ide gore dole, nagibi cesto i preko 10% gde je leti 40+ a zimi -20C znaci nekih 60C godisnjeg raspona temp u hladu.
pa jos i zadnjih godina pojacan UV index ovde u juznim krajevima a auti stoje na ulicama vecinom.
itd... ovde su mnogo tezi i mnogo zahtevniji radni rezimi guma i moraju da zadovolje mnogostruke potrebe.
mislim da je Tigar dobro rasporedio klase guma i ima skoro za svaki auto odgovarajucu ponudu a nova Hitris guma (video je uzivo) je pravljena za extra brzinske zahteve pa ce i ta ponuda u klasi guma za 240km/h biti adekvatna.
i TG 635 i Wintera su radjeni po istoj ART ideji sto se tice usmerenog dizajna i po tome su vrlo slicne u ponasanju po kisi. (635 je tvrdjih bokova i bolja je na kocenju).volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
635 umesto Wintere. Sta bi mu ti Brick preporucio da te je pitao sta da kupi od ove dve vrste?
razlika je poprilicna u korist Wintere kada je losa podloga bilo da je lisce, blato, sneg, led, nize tempereture (sto je kod nas redovno makar koja nedelja reda -15 do -20C bar u BG).
i naravno, ako se ide u planine, zivi u gradu gde su pretezno strme ulice (kao BG na primer) one lokalne koje se slabo ili uopste ne ciste - u praksi je razlika izmedju guranja auta ili bezbrizne voznje.
a najbolje od svega je imati 2 x4 gume specificno letnji set i specificno zimski set poput Nor Frost Gislaveda ili Nokian 1 ili slicne gume nordijskog tipa.
Michelin i ostale slicne gume alpskog tipa konstrukcije ne odgovaraju za nase krajeve i nasu (ostriju) klimu.
a u svemu uticaja ima i samo vozilo pa i to trba uzeti u obzir i proveriti na doticnom vozilu koja je guma optimalne trakcije.
mislim da nema unverzalnog resenja za sve i da koliko moze da se pogodi kompromisna guma koja ce najveci deo vremena upotrebe biti adekvatna uslovima puta da je to blize zeljenom idealu osobina.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment