Auto vuce u stranu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Auto vuce u stranu?

    Evo mene opet, novi problem majstor kvarise

    Elem, zamenjena letva na X5 u garanciji, nekako paralelno s time se poklopilo da auto ima sledeci problem:

    Autoput, brzina recimo 170-180, nema vetra niti nagiba puta na stranu niti uzbrdo/nizbrdo. Dok se drzi konstantan gas, auto ide pravo. Pustanje gasa izaziva da auto lagano krene u levo. Ako je gas pusten, pa se onda malo jace doda gas, auto vuce u desno. Ako se i sa konstantnog gasa da naglo mnogo jaci gas efekat je takodje tu, mada slabiji. Efekat jako slican torque steer-u na jakim FWD autima, ili na jakim FWD autima sa nejednakom duzinom prednjih poluosovina. Mnogo je izrazenije vucenje u desno, i na dosta vecim brzinama to biva i pomalo opasno, jer to odstupanje kada bi se merilo bilo bi mozda 50cm/100m (nisam merio, ali recimo na 180 km/h sto je 50 m/sec, auto za 1 sekundu kad se naglo doda gas skrene udesno sigurno jedno 20-30cm). Mozda je i nevezano s time (mada meni ipak zvuci logicno i da jeste), auto mi se cini nesto nestabilniji po krivinama, pogotovo pod gasom, kao da "muljavi" okolo vise nego sto je cinio ranije.

    Ja imam osecaj kao da levi tockovi (ili samo prednji levi) dobijaju vise snage sa diferencijala od desnih, tako da se brze vrte i auto pod jacim gasom bezi desno. Imajte u vidu da auto ima permanentan 4x4 pogon. E sad, da li je ovo posledica lose letve, koja je potpuno nova od pre 7 dana, ili je problem izrazeniji odkako je stavljena nova letva a da je uzrok nesto drugo, ne znam.

    Dakle, letva nova, gume na svim tockovima po PS-u, sara odlicna, pritisak u gumama identican, trap nastelovan, raspored tezine levo/desno u autu kao sto je uvek i bio (samo ja unutra), nema vetra ili bilo kakvog nagiba puta.
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Da li su svi silen blokovi ispravni? Meni ovo lici na zazor u nekoj biksni. Kada je pod gasom, ramena su opterecena na jednu stranu (tockovi ih vuku unapred), kada se koci ili pusti kas, optereceni su an drugu stranu (tockovi ih koce pa ih tako guraju unazad). Ako postoji zazor ramena se pomeraju pa se menjaju i uglovi tockova.
    To mi se desavalo na dva automobila i uvek je bio u pitanju silen blok kojim je rame vezano za karoseriju (kod juga su bile gumice balans stanle, ali isto se desavalo).


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • maki
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 878
      • Budva, CG

      #3
      mada ti majstori koji su ti podesavali trap su morali da ispitaju jesu li silen blokovi, kugle, krajnice i sve ostalo sto drzi tocak u redu,tj da nije labavo,jer ako je neki od tih dijelova neispravan (ima lufta) nisu mogli pravilno da ti podese trap, mada meni to sve izgleda kao da taj sto ti je mjenjao letvu zaboravio nesto da zasarafi ili nije zasarafio kako treba
      HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

      Comment

      • Delkan
        CBC Senator XXL
        • 14.06.2005
        • 829
        • 60 km From BG,West

        #4
        maki je u pravu,stvarno.Ako se tako ponasa ili negde ima lufta ili nesto nije stegnuto kako treba.Mislim ne bih da panicim ali...
        Kad god sam probao auto(a probao sam ih dosta,doduse ni jednog X5) ako se tako ponasao negde je bilo nekog zazora...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          trap nastelovan
          ti si dikretno stajao pored majstora i kontrolisao pa znas ili samo verujes da je tako ?

          to sto si opisao kao ponasanje je bas veoma tipicno za razdesen trap, uglovi van tehnickih normativa.

          da li si dobio dijgram izmerenih uglova sa tog podesavanja trapa ?

          procitaj te uglove i uporedi sa uglovima iz upustva za upotrebu auta koje je fabrika definisala i odredila.

          sve mi lici da ima razlike, i to poprilicne u nagibu tocka.

          (ti uglovi se podesavaju veoma preciznoi pedantno, mere su u desetim delovima mm ili u par minuta (delica stepena ugla).

          posto je menjana letva, da li je balansirana mehanicki u centar i da li je hidraulicki balansirana (sam servo pojacavac ) ?

          da li su bile iste gume na autu kada je stelovan trap...isto vazan detalj.

          ja sam jednom vrsio hidraulicko balansiranje letve volana Cam Gear firme usled slicnih razloga (bilo lakse okretanje volana na jednu stranu nego u drugu).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Slichne simptome sam imao (mada na autu koji sa X5 nema ama bash nishta zajednichkog =] ) i problem je reshen zamenom silen (silent) blokova.
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Brick, igrom slucaja sam bio bas pored auta kad je centriran trap. Volim u neke stvari da se uverim iz prve ruke. Razlog je to sto su jednom centrirali trap bez rasporedjivanja tereta po kabini kako fabrika nalaze, pa sam ovaj put hteo da se uverim da je sada odradjeno kako treba.

              Trap je podesen u milimetar bas kako fabrika nalaze, u to mozes biti siguran. Proverio sam i u njihovom racunaru (jer se lepo vidi sta i kako iskace iz mera dok se steluje trap) i u Autodati. Znaci, to je OK.

              Gume su, kao sto sam rekao, i pre i posle, identicne, nisu menjane.

              E sad, oko balansiranja letve, to ne znam, znam samo da na BMW-u centar upravljaca, odnosno posle centriranja trapa volan mora posebno da se nasteluje da bude u centru, i to putem kompjutera, i to je uradjeno.

              Problem vuce na jednu stranu ne postoji dok se vozi konstantnim gasom, vec samo pri naglom pritiskanju gasa, i to je primetniji na nesto vecim brzinama. Mada kao sto kazete jako je moguce da neki silen blok ne valja pa da pod gasom menja geometriju trapa, staticki je OK, p[od gasom menja geometriju, vrlo moguce, provericu prvom prilikom.

              A ovo da se volan okrece lakse na desnu nego na levu, interesantno sto to pominjes, i to se takodje desava, ne znam da li sam pomenuo?
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • maki
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 878
                • Budva, CG

                #8
                ako se volan okrece teze u jednu stranu onda je solja amortizera teze se primjeti sa servom ali moguce je, mada opet ponavljam majstori su morali to sve da provjere prije reglaze trapa, AKO POSTOJI LUFT (POMJERANJE TOCKA NAPRIJED NAZAD LIJEVO DESNO) REGLAZA NEMOZE DA SE NAPRAVI KAKO TREBA
                HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  206, onda otpada vecina stvari koje se obicno desavaju.
                  nisi bio ranije pomenuo ali servo letva volana mora da ima identican otpor okretanju i na levo i na desno, to se podesava (kod nekih letvi) ili se menja letva kao komplet (opet kod nekih letvi).

                  posledica tog efekta je kao da neko sa strane stalno vuce /gura tocak odnosno pokusava da ga okrene oko ose.

                  dovoljno je da debalans bude mali, samo 100 grama (tacnije 1N) i da se to oseti u voznji kao gubljenje pravca.

                  ne znam sta je kod tebe ali po svemu sudeci nesto je neispravno (izgleda mi da je podosta veliko odstupanje od normalnog rada) sto dovodi do nestabilnosti ponasanja vozila i otezanog upravljanja.

                  nemam radionicko uputstvo za X5 i nisam ga zagledao kako je sve to reseno ali me cudi da u servisu koji je specijalizovan i uz tvoje prisustvo nisu uspeli da se izbore sa problemom.

                  nego, kako je doslo uopste do toga da se menja letva volana- neki sudar/udar u prepreku bocno ili se tek tako sama od sebe rasturila ?

                  hm, pade mi na pamet jedna stvar- da li je letva volana montirana na posebnoj plivajucoj podsasiji (vezana gumenim elementima za osnovnu) ili je direktno na sasiji /nosacu.

                  ako je ovo prvo mozda je subsasija ili gumeni elementi istrosena....

                  samo nagadjam sta bi moglo da bude od raznih mogucnosti.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Pojma nemam zasto je bas crkla, ali se rasturila sama od sebe, dobila lufta i to je to...
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Pogledaj zadnje silen blokove, greska napred sa luftom u letvi je mogla da neutralise gresku od pozadi.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      Working...
                      X