Preporuka za postavljanje guma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milanjovanovic
    CBC Član
    • 06.10.2015
    • 74
    • Beograd
    • Audi a2

    Preporuka za postavljanje guma.

    Zanima me vase misljenje. Imam gume r15 zimske, na dve je sara oko 4 mm , na preostale dve je oko 2,5 mm. Predpostavljam da cete mi reci da ove sa 4 mm stavim napred a ove druge sa manjom sarom nazad. Da li je mozda bolje , ekonomicnije da sa 2.5 mm stavim napred i kad se istrose kupim dve letnje i zamenim ih. Ovo pitam jer ne znam koliko brzu potrosnju imaju zimski pneumatici na zadnjim tockovima u letnjim uslovima u odnosu na prednje pneumatike. Posto je zimska guma pa jos napred leti nisam do sada imao iskustva ali sam cuo da se mnogo brzo trose , vruc asfalt... ove nazad dosta sporije. Planiram da predjem oko 10000 godisnje pa bi mi ove od 4mm mozda mogle da posluze i sledece godine isto na zadnjim tockovima.

    Ako bi neko mogo da podeli iskustva ko je vozio ms leti , koliko kilometara je preso i kolika je dubina sare bila na prednjim a kolika na zadnjim gumama na pocetku i kraju sezone. Naravno da postoje razliciti proizvodjaci i kvalitet ali na osnovu kilometraze i viskokih temperatura leti moze da se izvuce neki zakljucak
    Last edited by milanjovanovic; 18.04.2016, 21:48.
  • DS9
    CBC Senator
    • 27.10.2011
    • 280
    • Beograd

    #2
    Ko bude bilo kog iskusnijeg vulkanizera pitao da li na auto sa prednjom vučom trebaju da idu gume sa boljom trakcijom (dakle manje istrošene tj. nove gume) na zadnju ili prednju osovinu - dobiće odgovor da treba da idu na prednju osovinu.

    Takav isti odgovor će da dobije i od iskusnih vozača jer će mu reći da se sigurnije osećaju i da lakše upravljaju kada stave nove gume na prednju osovinu.

    Međutim,
    svako ko poseti sajt bilo kog renomiranog proizvođača guma (Michelin, Goodyear...) i pogleda šta oni pišu oko pitanja da li dve nove gume trebaju da idu na prednju ili zadnju osovinu (kod vozila sa predjnjom vučom) - videće da proizvođači naviode da dve nove gume trebaju da idu na zadnju osovinu (kod slučaja da su dve starije gume još uvek sa šarom većom od minimalno dozvoljene, uz podrazumevano odgovarajuću starost guma).

    Iz FAQ Goodyear-a

    Read expert advice from Goodyear so you can spot the tell-tale signs that your tyre needs replacing.

    • Put new tyres on the rear axle:

    For better traction and stability when you drive, if you are only buying two new tyres put them on the rear wheels.

    ***

    Michelin-ov video za američko tržište

    https://www.youtube.com/watch?v=oa9hzcjdi5Q


    ***

    Detaljnije smo ovo pominjali u temi o svesezonskim gumama - pa mislim da može vrlo da ti bude interesantno da pogledaš temu recimo od ovog posta pa dalje komentare (obratiti pažnju i na linkove) https://cbc.rs/threads/18253-all-seasons-gume-efikasan-odgovor-na-ZOBS?p=635397#post635397

    Last edited by DS9; 30.04.2016, 15:54.

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #3

      Kako god zvučalo to je (čista) istina.
      A istina boli (naročito po džepu) ali glavu čuva.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        #4
        Ovde je tipičan slučaj kada treba postupiti po preporuci proizvođača pneumatika! (izuzetak su jako male razlike pri malo istrošenim pneumaticima, i to kada se koriste u sezoni za koju su namenjeni).
        Koliko se prednji zimski pneumatici brže troše od zadnjih (kod prednje vuče) nije baš lako reći (zavisi od mnogo faktora) ali cca. 2x verovatno (možda čak i nešto jače). Ovi od 2,5mm jedva da su ti za upotrebu pa ćeš se samo zavaravati da su o.k. (pozadi naročito nisu, a sa 4mm napred, upravljivost će ti dati lažan osećaj sigurnosti).
        Preostali mm (ako ćeš "cediti suvu drenovinu") ćeš potrošiti u narednih ... npr. dva-tri meseca i pređi na letnje. Zadnje zimske će ti ostati na 2,5-3mm do kraja sezone pa ćeš ih koristiti kao ove lošije ove godine.
        Čisto u novcu ćeš možda bolje proći sa 4mm napred i 2,5mm nazad, jer ćeš pregurati (uz malo sreće) celu sezonu, ali ... nije sve u "moranju po zakonu".
        To je kombinacija za grad (ali potpuno) gde se vozi do 50 km/h ali čim "iziđeš na drum" prelaziš u zonu rizika.
        Iskreno, najbolje je da odmah nabaviš i staviš letnje (nazad), sa zimskim napred (4mm) nećeš brzati (i plaćati kazne za prebrzu vožnju) a ako ne izguraš sezonu (i samo tad) iskoristićeš onih 2,5mm. Ako sučajno ostaneš na 4x2,5mm onda lepo se ratosiljalj oba seta odjednom pa sledeću letnju sezonu staviš sve letnje.
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • ragazzoni
          CBC Senator XXL
          • 24.02.2009
          • 774
          • Obrenovac i okolina
          • Opel Omega 2.0i-16v

          #5
          Pored svega obratiti pažnju na to da kod montaža i demontaža svaka guma dodje na svoje mesto, tj, da se ne rotiraju mesta, sto je nekad bila preporuka kod dijagonalnih. Ne znam kako to izvesti kod starih, polovnih.......i na kraju očekivati da auto NE VUČE ni u jednu stranu? DS9 je apsolutno u pravu, a moj prijatelj vulkanizer je uvek za novu gumu-TAČKA. Ako iz nekog razloga nije moguće praviti kombinaciju, onda biraš od onoga šta ima..
          ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
          Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

          Comment

          Working...
          X