Pozdrav svima,
kao prvo vidim da ima dosta nedoumica sto se tice vatrogasnih aparata i njihove same primene pa cu pokusati da Vam sve objasnim, ko ima neka pitanja vezana za ovu temu neka mi se obrati posto sam proizvodjac vatrogasnih aparata i vatrogasne opreme i sredstava i pomocicu vam koliko god mogu
ovako
Postoji nekoliko vrsta vatrogasnih aparata na nasem trzistu.
1.stari aparati sa bocicom
2.sprej aparati (grcki,turski)
3.pod stalnim pritiskom (sa prahom za gaenje pozara)manometrom (vizuelno ocitavanje ispravnosti)
4.halonski aparati (koji su u EU zabranjeni zbog razgradnje alotropske modifikacije kiseonika O3 (ozona) i samim tim unistavanje ozonskog omotaca) ima ih jos uvek kod nas
Idemo redom:
1.Stari aparati koji se jos uvek mogu naci kod nas u zemlji sa Co2 bocicom koja se aktivira udaranjem po ventilu i za jednokratnu upotrebu(bez mogucnosti da se pusti rucica i ponovo upotrebi).Veoma teska i komplikovana primena u kriticnoj situaciji.Punjenje je moguce, ali mnogo skuplje od ostalih aparata zbog toga sto se mora i puniti ili menjati Co2 bocica + prah za gasenje pozara
2.sprej aparati o.5kg (grcki,turski itd) punjeni sa penom za pranje sudova.Kratkotrajni aparati koji se prodaju po pumpama, bez ikakvog atesta, ili kontrole ispravnosti.Ovo je macka u dzaku, mozete sa tim aparatom ugasiti ne vise od povece zapalljene pepeljare i nista vise.Ne moze se puniti, nema garanciju....
3.Aparati pod stalnim pritiskom - mozete ih prepoznati posto na ventilu imaju manometar na kome mozete uvek videti da li je pod pritiskom.Inace su punjeni pravim prahom za gasenje pozara i standard su u EU i u svetu.Moguce ih je ponovo puniti.Najrentabilniji su od svih aprata.Za kola je namenjen BAS ova vrsta aparata u S-1 izvedbi sa 1kilogramom praha.Inace kao pogonski gas se koristi azot koji je inertan i ne reaguje sa prahom, vatrom ili bilo cim.
4.Halonski aparati - nezamenljiva supstanca za gasenje.Ni CO2 ni prah niti bilo koja tecnost ne moze se meriti sa brzinom gasenja kojom gasi halon.Oni su u EU zabranjeni zbog razgradnje alotropske modifikacije kiseonika O3 (ozona) i samim tim unistavanje ozonskog omotaca. ima ih jos uvek kod nas i kod nas jos uvek nisu zabranjeni zakonom.Mnogo su skuplji u odnosu na druge vrste aparata cca 50 EUR/kg.Savrseni su za gasenje kompjuterskih komponenti, instalacija,.....itd
5.CO2 aparati - CO2 je uveden kao zamena za halon, nije toliko efikasasan kao halon ali veoma je efikasan za elektricne instalacije i nema ga u proizvodnji u manjoj boci od 5 ili veoma retko od 3 kg.Boca od 5 kg je inace ogromna boca velicineboce za NOS.
Trenutno po nasem zakonu aparate su OBAVEZNI da imaju sva komercijalna, privredna vozila, vozila za prevoz putnika i bilo kakve robe.
Inace od pocetka sledece godine pored privrednih i putnicka vozila ce morati da poseduju aparat za gasenje pozara uz standardni set prve pomoci
Cene aparata pod stalnim pritiskom za kola se krecu od 1000 do 3000 dinara
S1 - 1100 dinara
S2 - 1300 dinara
S3 - 1500 dinara
S6 - 2700 dinara (za kamione,autobuse,prostorije)
a evo i slike aparata pod stalnim pritiskom za kola
Nadam se da sam odgovorio na neka pitanja koja su mnoge mucila.
POZ
kao prvo vidim da ima dosta nedoumica sto se tice vatrogasnih aparata i njihove same primene pa cu pokusati da Vam sve objasnim, ko ima neka pitanja vezana za ovu temu neka mi se obrati posto sam proizvodjac vatrogasnih aparata i vatrogasne opreme i sredstava i pomocicu vam koliko god mogu
ovako
Postoji nekoliko vrsta vatrogasnih aparata na nasem trzistu.
1.stari aparati sa bocicom
2.sprej aparati (grcki,turski)
3.pod stalnim pritiskom (sa prahom za gaenje pozara)manometrom (vizuelno ocitavanje ispravnosti)
4.halonski aparati (koji su u EU zabranjeni zbog razgradnje alotropske modifikacije kiseonika O3 (ozona) i samim tim unistavanje ozonskog omotaca) ima ih jos uvek kod nas
Idemo redom:
1.Stari aparati koji se jos uvek mogu naci kod nas u zemlji sa Co2 bocicom koja se aktivira udaranjem po ventilu i za jednokratnu upotrebu(bez mogucnosti da se pusti rucica i ponovo upotrebi).Veoma teska i komplikovana primena u kriticnoj situaciji.Punjenje je moguce, ali mnogo skuplje od ostalih aparata zbog toga sto se mora i puniti ili menjati Co2 bocica + prah za gasenje pozara
2.sprej aparati o.5kg (grcki,turski itd) punjeni sa penom za pranje sudova.Kratkotrajni aparati koji se prodaju po pumpama, bez ikakvog atesta, ili kontrole ispravnosti.Ovo je macka u dzaku, mozete sa tim aparatom ugasiti ne vise od povece zapalljene pepeljare i nista vise.Ne moze se puniti, nema garanciju....
3.Aparati pod stalnim pritiskom - mozete ih prepoznati posto na ventilu imaju manometar na kome mozete uvek videti da li je pod pritiskom.Inace su punjeni pravim prahom za gasenje pozara i standard su u EU i u svetu.Moguce ih je ponovo puniti.Najrentabilniji su od svih aprata.Za kola je namenjen BAS ova vrsta aparata u S-1 izvedbi sa 1kilogramom praha.Inace kao pogonski gas se koristi azot koji je inertan i ne reaguje sa prahom, vatrom ili bilo cim.
4.Halonski aparati - nezamenljiva supstanca za gasenje.Ni CO2 ni prah niti bilo koja tecnost ne moze se meriti sa brzinom gasenja kojom gasi halon.Oni su u EU zabranjeni zbog razgradnje alotropske modifikacije kiseonika O3 (ozona) i samim tim unistavanje ozonskog omotaca. ima ih jos uvek kod nas i kod nas jos uvek nisu zabranjeni zakonom.Mnogo su skuplji u odnosu na druge vrste aparata cca 50 EUR/kg.Savrseni su za gasenje kompjuterskih komponenti, instalacija,.....itd
5.CO2 aparati - CO2 je uveden kao zamena za halon, nije toliko efikasasan kao halon ali veoma je efikasan za elektricne instalacije i nema ga u proizvodnji u manjoj boci od 5 ili veoma retko od 3 kg.Boca od 5 kg je inace ogromna boca velicineboce za NOS.
Trenutno po nasem zakonu aparate su OBAVEZNI da imaju sva komercijalna, privredna vozila, vozila za prevoz putnika i bilo kakve robe.
Inace od pocetka sledece godine pored privrednih i putnicka vozila ce morati da poseduju aparat za gasenje pozara uz standardni set prve pomoci
Cene aparata pod stalnim pritiskom za kola se krecu od 1000 do 3000 dinara
S1 - 1100 dinara
S2 - 1300 dinara
S3 - 1500 dinara
S6 - 2700 dinara (za kamione,autobuse,prostorije)
a evo i slike aparata pod stalnim pritiskom za kola
Nadam se da sam odgovorio na neka pitanja koja su mnoge mucila.
POZ
Comment