VATROGASNI APARATI ZA KOLA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PASHKE
    CBC Član
    • 06.09.2005
    • 27
    • Belgrade

    VATROGASNI APARATI ZA KOLA

    Pozdrav svima,

    kao prvo vidim da ima dosta nedoumica sto se tice vatrogasnih aparata i njihove same primene pa cu pokusati da Vam sve objasnim, ko ima neka pitanja vezana za ovu temu neka mi se obrati posto sam proizvodjac vatrogasnih aparata i vatrogasne opreme i sredstava i pomocicu vam koliko god mogu



    ovako

    Postoji nekoliko vrsta vatrogasnih aparata na nasem trzistu.

    1.stari aparati sa bocicom

    2.sprej aparati (grcki,turski)

    3.pod stalnim pritiskom (sa prahom za gaenje pozara)manometrom (vizuelno ocitavanje ispravnosti)

    4.halonski aparati (koji su u EU zabranjeni zbog razgradnje alotropske modifikacije kiseonika O3 (ozona) i samim tim unistavanje ozonskog omotaca) ima ih jos uvek kod nas

    Idemo redom:

    1.Stari aparati koji se jos uvek mogu naci kod nas u zemlji sa Co2 bocicom koja se aktivira udaranjem po ventilu i za jednokratnu upotrebu(bez mogucnosti da se pusti rucica i ponovo upotrebi).Veoma teska i komplikovana primena u kriticnoj situaciji.Punjenje je moguce, ali mnogo skuplje od ostalih aparata zbog toga sto se mora i puniti ili menjati Co2 bocica + prah za gasenje pozara

    2.sprej aparati o.5kg (grcki,turski itd) punjeni sa penom za pranje sudova.Kratkotrajni aparati koji se prodaju po pumpama, bez ikakvog atesta, ili kontrole ispravnosti.Ovo je macka u dzaku, mozete sa tim aparatom ugasiti ne vise od povece zapalljene pepeljare i nista vise.Ne moze se puniti, nema garanciju....

    3.Aparati pod stalnim pritiskom - mozete ih prepoznati posto na ventilu imaju manometar na kome mozete uvek videti da li je pod pritiskom.Inace su punjeni pravim prahom za gasenje pozara i standard su u EU i u svetu.Moguce ih je ponovo puniti.Najrentabilniji su od svih aprata.Za kola je namenjen BAS ova vrsta aparata u S-1 izvedbi sa 1kilogramom praha.Inace kao pogonski gas se koristi azot koji je inertan i ne reaguje sa prahom, vatrom ili bilo cim.

    4.Halonski aparati - nezamenljiva supstanca za gasenje.Ni CO2 ni prah niti bilo koja tecnost ne moze se meriti sa brzinom gasenja kojom gasi halon.Oni su u EU zabranjeni zbog razgradnje alotropske modifikacije kiseonika O3 (ozona) i samim tim unistavanje ozonskog omotaca. ima ih jos uvek kod nas i kod nas jos uvek nisu zabranjeni zakonom.Mnogo su skuplji u odnosu na druge vrste aparata cca 50 EUR/kg.Savrseni su za gasenje kompjuterskih komponenti, instalacija,.....itd

    5.CO2 aparati - CO2 je uveden kao zamena za halon, nije toliko efikasasan kao halon ali veoma je efikasan za elektricne instalacije i nema ga u proizvodnji u manjoj boci od 5 ili veoma retko od 3 kg.Boca od 5 kg je inace ogromna boca velicineboce za NOS.


    Trenutno po nasem zakonu aparate su OBAVEZNI da imaju sva komercijalna, privredna vozila, vozila za prevoz putnika i bilo kakve robe.
    Inace od pocetka sledece godine pored privrednih i putnicka vozila ce morati da poseduju aparat za gasenje pozara uz standardni set prve pomoci

    Cene aparata pod stalnim pritiskom za kola se krecu od 1000 do 3000 dinara

    S1 - 1100 dinara
    S2 - 1300 dinara
    S3 - 1500 dinara
    S6 - 2700 dinara (za kamione,autobuse,prostorije)

    a evo i slike aparata pod stalnim pritiskom za kola



    Nadam se da sam odgovorio na neka pitanja koja su mnoge mucila.

    POZ
  • HotDog
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 965
    • BSG 75 (011)

    #2
    Koliko se secam kod tih halonskih treba paziti da se ne koriste u zatvorenom prostoru, tj ne treba ostajati u toj prostoriji (ili kolima) ?

    Comment

    • Milos
      CBC Senator XXL
      • 12.05.2005
      • 700
      • Beograd, carraburma

      #3
      cao!
      iz prakse, koja velicina boce se pokazala ok (jasno mi je da od velicine pozara zavisi) jel dovoljan S2 ili uzeti S3 za auto?
      pitam jer nemam predstavu o tome... nikad nisam gasio nikakav pozar, ne daj boze...

      Comment

      • KKK
        CBC Član
        • 16.09.2005
        • 68
        • Beograd

        #4
        Kako mogu znati da je moj PP-aparat još uvek operativan ?
        Imam S2 kupljen pre jedno 10 meseci, kazaljka je tamo gde je bila i prvog dana u zelenom ili žutom (ne mogu da se setim sada), da li je to dovoljno pouzdan pokazatelj ?
        http://www.srbija4x4.net

        Comment

        • PASHKE
          CBC Član
          • 06.09.2005
          • 27
          • Belgrade

          #5
          Sto se tice halona, nije BAS otrovan, samo ima da te boli glava 2 dana(znam iz iskustva) zato sto je halon tecnost koja veoma brzo isparava.Ali u svakom slucaju treba izvetriti prostoriju ukoliko dodje do upotrebe.
          Primera radi sipas halon u neku posudu i ako je posuda sira halon ce pre ispariti.1 litar halona ispari iz najobicnijeg lonca za manje od 5 minuta

          Za automobil je dovoljan S-1.Svi ovi aparati su namenjeni za gasenje pocetnih pozara, tapacirunga, i delova motora (prvog plamena)

          Da se razumemo, ukoliko pozar zahvati instrument tablu sa unutrasnje strane (motora) ne spasi ga ni Sveti Ilija, od trenutka kada se zapali tabla do totalne buktinje kola dovoljno je 2 ipo minuta, VEROVALI ILI NE

          Ukoliko je aparat pod stalnim pritiskom jos uvek u zelenom ili zutom polju aparat je ISPRAVAN, u takvom stanju moze da ostane CAK i vise od 5 godina

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Koliko je meni poznato jos nikada nisam video u prodaji bilo kakve aparate osim one sa prahom (1kg) i sa ampulom koji su OBAVEZNI deo opreme svakog auta vec dugi niz godina ovde (samo trokut, aparat i prva pomoc). Ovih drugih vrsta aparata nema ni u tragovima.
            Aparat ima svoj rok trajanja posle cega se jednostavno baca. Za privredna vozila se koriste aparati istog tipa ali se servisiraju ampule i znatno su veci. Nista posebno, sve u svemu.
            Kod gasenja pozara je najbitnija brza reakcija. Sve kasnije je uzalud ma koliki aparat bio. Nije slucajno sto se insistira svuda na izrazu "POCETNI POZAR". Nevolja je u tome sto nas pozar uvek iznenadi i sto ljudi imaju urodjeni (instinktivni) strah od vatre.

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #7
              Ja imam onaj sprej aparat i nadam se da ga nikada necu upotrebiti!!! Ovi su bas veci i ne bih imao mesta gde da ga drzim oko sedista!!!!
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • zec
                CBC Senator XXL
                • 05.01.2005
                • 450
                • bgd

                #8
                Da li i koliko utice temperatura na S1? U kolima moze biti od +5o do -10C pa me zanima da li temp utice na moc gasenja i samu bocu (ostecenje boce ili vozila).
                "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                Comment

                • PASHKE
                  CBC Član
                  • 06.09.2005
                  • 27
                  • Belgrade

                  #9
                  @Dranix - aprati pod stalnim pritiskom su sada standard.U celoj EU.Jos uvek ima kompanija koje proizvode aparate sa ampulama.

                  Aparat nema rok trajanja vec se posle 10 godina koriscenja i redovnih proveravanja vrsi se testiranje na hladno vodeni pritisak od ovlascene institucije za ispitivanje sudova pod pritiskom i daje se odobrenje da se aparat moze koristiti od 5 i vise godina nadalje.Znaci jedan aparat moze trajati i do 20 godina.To je po zakonu sto se tice aparata sa bocicom i aparata pod stalnim pritiskom.

                  Za automobile bilo privredne ili privatne se koriste aparati S1 (ako vlasnik zelli moze da ubaci S2 ili S3)

                  Za Pick Upove i Manje kombije se koristi S2

                  Za vece kombije i manje kamione se koristi S3

                  Kamioni koriste S6 (u zavisnosti od velicine, vrste tereta koju prevoze i klase zapaljivosti tereta)

                  moze se uvek staviti veci aparat od popisanog, ali manji ne.

                  To je po nasem zakonu, ne znam kakav je u Belgiji

                  @Eon - Bolje ista nego nista, jeste da je taj aparat igracka napspram aparata sa prahom ali opet moze nesto da ugasi !!!

                  @Zec - temperatura mora da bude PREKO 200 stepeni da bi bitnije uticalo na S1 aparat pod stalnim pritiskom.Tome doprinosi sto je pogonski gas N (azot) koji se na temperaturi ne siri kao kiseonik, niti podpomaze gorenje.
                  Inace svaki aparat pod stalnim pritiskom poseduje sigurnosni entil da ukoliko se nadje u pozaru da ispusti pritisak i da ne dodje ni do kakvog pucanja tela aparata i sta vec.

                  Radna temperatura aparata S1 je 15 BAR a normativi pri ispitivanju i dodeli atesta su da boca mora da ima prskajuci pritisak preko 120 BAR
                  Razni sudari i padanja aparata ne uticu na bebednost putnika.Licno sam na jednom seminaru sa vatrogasnom sekirom raspalio po aparatu.Samo je prosistalo, izbacio sav prah a meni i prisutnima nista nije bilo, samo sto sam izgledao kao kasper.
                  Mora da se shvati da 15 BAR nije isto kao 300BAR u bocama za kiseonik. koje kada se probuse naprave mini projektil.Guma od automobila ima 2,5 BAR pa mozes da je probusis nozem i nista da ti ne bude.

                  Comment

                  • KKK
                    CBC Član
                    • 16.09.2005
                    • 68
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by Eon
                    Ja imam onaj sprej aparat i nadam se da ga nikada necu upotrebiti!!! Ovi su bas veci i ne bih imao mesta gde da ga drzim oko sedista!!!!
                    Tako sam i ja mislio sve dok jednog dana, ima tome 10-15 godina, nisam skoro ostao bez voljene bube . Spasao me vozac kamiona sa velikim PP apartatom, a pozar se sirio neverovatnom brzinom, nisam ni shvatio sta se desava a pola auta je vec bilo u plamenu.
                    Od tada ispravan PP aparat a ne kozmetiku uvek imam u autu.
                    http://www.srbija4x4.net

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      posto se pominje instrument tabla kao glavni problem u brzini siernja pozara u kabini sta je sa tekstilnim oblogama, sedistima, tapacirungom ?

                      a sta se dogadja u autu za koji fabrika daklarise da je unutrasnjost napravljena od negorivog odnosno tacnije samogasivog materijala (pise u prodajnom prospektu sa slikom izazivanja pozara na ivici sedista) ?

                      pozdrav poznaniku..
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        #12
                        Pashke, kad ce da padne neki popust za Cannonovce?


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Imao sam prilike da vidim par automobila kako gore od zapaljenja do kraja. Dva sam i sam zapalio ali sam ih na vreme ugasio.
                          Kad vatra zahvati instrument tablu nema više nazad. Što reče paške 2 minuta i nema auta, ne pomaže nezapaljiv materijal kad gori plastika od žica.
                          Ili odma gasi ili se skloni...
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • PASHKE
                            CBC Član
                            • 06.09.2005
                            • 27
                            • Belgrade

                            #14
                            Originally posted by Uros Piperski
                            Pashke, kad ce da padne neki popust za Cannonovce?
                            ima, ovo gore sto sam dao cene to su cene za CANNON clanove

                            Comment

                            • vujke
                              Admin
                              • 29.09.2004
                              • 1673
                              • Mladenovac
                              • Daewoo Lanos 1.5SX

                              #15
                              E sad jos reci ljudima gde mogu da realizuju popust, odnosno kupe aparate po tim cenama
                              while(!asleep()) {sheep++;}

                              Comment

                              Working...
                              X