Korektor kocenja (lil kako vec se zove) na golfu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    Dr Boca imam pitanje za tebe-
    to oko zbira 5 je neko pravilo za sve aute ili za manje ?

    i meni pozadi na valjcima ona skazaljka prelazi 2.5 a za prednje prelazi 3 sto u zbiru daje preko 11.

    auto ima raspored masa napred 50.5% i nazad 49.5% fabricki, sada uz ugradjeni gas mozda je to 50-50 ili tu negde.

    rucna tek predje 2, jedva..kazu da je to dovoljno.

    pitam jer je pregledac na tehnickom trazio 2 puta da meri, komentarisao nesto kao previse su dobre kocnice...

    a gledao je u neku tabelu da odredi masu auta pre merenja i ubaci u kompjuter-masinu sa valjcima.

    sta uopste znace te brojke, koja je to merna jedinica ?
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Novo frikcije izmedju valjka i gume, dakle negovore nista

      Cifra je direktno relatirana sa firkcijom izmedju valjka i tochka i tezine na osovini.

      Najbitnije u svemu tome je da je razlika izmedju leve i desne strane manja od 30% inace ce se osetiti kao nestabilnost kocenja.

      Dakle, jedan cist staticki test koji za razliku od realnog kocenja nema faktore pomeranja tezisne tacke pri kocenju, nema mogucnost da otkrije termicki stabilitet sistema itd. itd.. zastareo nacin , nazalost svugde je isti, no , nova tehnika kuca na vrata i bice uskoro primenjivana u Svedskoj.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        znaci sve u svemu sarena laza od "merenja" koja moze ali ne mora da odgovara realnim dinamickim osobinama kocionog sistema.

        to za levo -desno mi je poznato, gledam uvek da bude do 5% i to tolerisem, preko toga vec razmisljam sta je neispravno.

        srecom, do sada obicno bude 2-3% razlike levo desno na istoj osovini.
        a i koci dobro u voznji, to ispadne nekako najvaznije.

        kod nas nemaju vagu na tehnickom, ne mere masu vozila tako da i to sto ukucaju je neka procena, sta li..
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • SrdjanV
          CBC Veteran
          • 28.03.2005
          • 137
          • Raska

          #19
          Nesto sam razmisljao:auto je dosta nizak pozadi-izmorene opruge,pa mi svi savetuju da postavim od passata 2 opruge.Sta vi mislite?

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #20
            Originally posted by BOOST
            Naime, tek kad se auto pobode na nos i zadnji trap se krene dizati tek tada pocinje da dolazi do normalne sile kocenja nazad.

            Zar nije obrnuto? Zar ne treba da se poveca sila kocenja pozadi kada se trap spusti pod opterecenjem, jer je tada vece trenje izmedju zadnjih tockova i podloge te se moze koristiti veca kociona sila? A kada se rastereti onda se i jako malom kocionom silom mogu blokirati tockovi i zaneti auto...

            Ocigledan primer - spustanje jugica od pre par godina. Svesno smo ostavili korektor kocenja nepodesen i probali auto. Prilikom malo ostrijeg kocenja u krivini zadnji kraj je odmah pobegao napolje i auto je jedva savladan sa nekoliko kontri volanom.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #21
              E bas sam se to i ja pitao...

              Nekako mi je bilo nejasno prethodno objasnjenje.
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • Boki Ar
                CBC Senator XXL
                • 11.11.2004
                • 2827
                • Aranđelovac
                • Vektra

                #22
                Zad.kočnice

                Svi su u pravu...I M-power što se tiče kočenja za aute tipa Yugo,Fiat Uno,Tipo...Golf..i tako.
                Boost je mislio na Saaba koji ima 1,6 T i specifičnu konstrukciju zad. vešanja...kad "nos" počne da propada,tako korektor dozvoljava veći dotok u zadnje kočnice i kao "klackalica"...povećava silu i "lepi" auto na dole...
                Brick,sile se mere u kN/m..pre je valjda bilo u kP(onda) ...Tvoj auto takodje ima "poveliku" masu...i to kočenje koje imaš je korektno.

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #23
                  Da, trebao sam da napomenem koja je konstrukcija u pitanju.
                  Za auta sa prednjom vuchom, velikim tezinama i visokim max brzinama.

                  Korektor kocenja kod SAABa je nez mehanike vezane spolja , nalazi se u glavnom kocionom cilindru.
                  Sto veci pritisak na pedalju, vishe propada ista, prvo kocenje ide sa SAMO prednjim tochkovima, kad pedala propadne nize lebdeci klip izmedju 2 opruge pocne da potiskuje donji klip koji usmeruje silu kocenja nazad.
                  Dakle, BEZ jakog kocenja nema kocenja pozadi, i zadnja osovina je resena da preko uporne polugde cim dodje do zatezanja u nazad da usuce zadnju osovinu po ekcentricnoj osi, poveca medjuosovinski razmak, spusti auto na dole, na zadnjem trapu, pomeri dinamicku tacku tezista u nazad.. jednostavno, auto pobegne ispod vas kao naprimer zadnja vucha kad doda gas pa auto sedne.

                  Inaceima ima konstrukcija sa klipom koji je vezan spolja za patos i za osovinu, koje su tipa mish/mash ventili, koji ima varijabilnu silu kocenja na specifican nacin, dakle samo kad je auto na odredjenoj visini sa zasnjim trapom tada je sila kocenja MAX, u uslovima, nize ili visocije je smanjena.
                  Opet , moja greska sto uzimam najavansiranije sisteme za primere

                  Na lakim autima tipa kao sto je Uros opisao radi bas kako rece
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  Working...
                  X