Prica o gumi

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luka1
    CBC Senator XXL
    • 20.10.2004
    • 170
    • Skoplje-Makedonija

    #46
    x

    pozdrav za sve drage clanove foruma
    Luka1
    Pozdrav za staro drustvo

    Comment

    • KdF
      CBC Senator
      • 06.12.2004
      • 242
      • Beograd

      #47
      Moze li nesto vise o starenju prirodne i vestacke gume? Hvala unapred.

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #48
        Da malo smanjim brzinu u krivinama?



        Pritisak 2.4 bar. Dimenzija 185/65 14. U pitanju je prednji tocak, naravno.
        Sta raditi? Bok gume je toliko deformisan da stalno izgleda kao da je ispumpana.
        Sta da radim da do ovoga ne dolazi? Mozda je samo guma losa? (kumho power max)
        Mozda cu da predjem na 15" felne posle zime pa ce nizi profil gume smanjiti tendenciju uvijanja... Ali mi to ne izgleda kao resenje problema.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #49
          ne vidim drugu bocnu stranu, unutrasnju ivicu.
          pretpostavljam normalno stanje, nema ovakvog habanja.

          ako da, neispravan trap.
          koji tacno ugao moram da pogledam u knjigu.

          ovo je tipicno za neke automobile, koji imaju taj (koji tacno kada pogledam) ugao malko drugacije od uobicajenog. nekada je desna guma vise pojedena od leve, isto vezano za takvo podesavanje.
          i to samo napred, nazad se ne javlja ova pojava.

          sa 2.4 bara ne bi trebalo da se desava tako nesto, cak ni sa 1.8bara ni priblizno tako drasticno habanje.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #50
            Guma sa druge strane pohabana na isti nacin. Unutrasnji bok je u redu na obe gume.
            Trap je ispravan, bez luftova i podesen pravilno, po fabrickim merama.
            Auti ima jako izrazeno podupravljanje, a ja volim da slusam gume kako skripe kroz krivine . E sad, moguce je da je par puta bio malo nizi pritisak i verujem da je to razlog ovakvog habanja bocne strane...


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #51
              Guma sa druge strane pohabana na isti nacin. Unutrasnji bok je u redu na obe gume
              tipicno za nepodesen trap.
              ugao u pitanju je nagib tocka. ako moze da se podesava to se radi na lezaju opruzne noge (amortizera).
              kod nekih auta pozicija lezaja je fiksna a kod nekih se podesava.

              proveri jos jednom sve uglove trapa, ima ih 5 koji definisu polozaj gume tokom voznje. (zatur i nagib mozda mogu da se podesavaju, raspon moze sigurno, nagib glavcine ne moze i Akermanov ugao ne moze).

              i pojava da ima izrazeno podupravljanje ukazuje da putanja guma nije u skladu sa putanjom koju diktira upravljacki sistem, neki ugao je van geometrijske tolerancije.

              obicno se podesava samo jedan ugao, raspon dok su ostali ili fabricki fiksni (zavareni) ili se specificno podesavaju (podloske, lezaj opruge) ili se nikako ne podesavaju (Akermanov ugao) ili preko spona upravljaca (kod letvi volana varijabilnog hoda).

              kod voznje u krivinama i to zestoke kada prokliza guma to se desava sa gazecim slojem i vrlo malim delom bocnog dela ali nikako sa samim bokom (tu gde su slova modela gume).
              takav ugao nije moguc na ispravnom autu ma koliko zestoko ga vozio a da se ne prevrnes.

              moguce je od jako niskog pritiska, ispod 1 bara.

              ako si siguran da nisi vozio sa izduvanim gumama, ja bih proverio sve uglove trapa. opet kod nekih auta fabricko podesavanje trapa je lose reseno i takva pojava trosenja guma je ugradjeni feature.

              nisi rekao da li je ta pojava sveze primecena i pojavila se, ili je postojala i ranije na novom autu.

              znam da si sve to proveravao i da znas kako, ipak ako nije pritisak u gumama bio jako nizak vise km voznje ovakva ostecenja su po pravilu usled geometrije trapa.

              fabricka mera ne podrazumeva da je optimalna za tvoj nacin (stil) upotrebe vozila a dobar trapadzija ce znati kako da koriguje uglove za setup ostrije voznje.
              pod trapom podrazumevam i opruge, moguce i da su one oslabile pa auto previse ponire i time menja uglove koji izlaze van predvidjenih granica.
              vidjao sam da usled korozije lezista opruga izgube tvrdocu (uvijaju se) sto dovodi do slicnih efekata. (tzv solja kod McPherson sistema se klati).

              ako ti nisam pomogao, nadam se da ti nisam stetio u pronalazenju uzroka problema.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #52
                Za trap sam siguran da je ok. Nagib bi trebao da bude jedno 45 stepeni u plusu da bi se ovako habalo
                Moracu vise da pazim na pritisak od sada. Moguce je da je u jednom trenutku bio manji (ali ne ispod 1bar).
                A podupravljanje nije neuobicajeno izrazeno u normalnoj voznji, tek kad ja sadenm...


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #53
                  za pritisak se slazemo, a za nagib moja praksa je da se radi o (za oko) neprimetnim promenama, tipa 2-3stepena van optimuma je vec velikooog uticaj ana habanje gume s boka.

                  taj nagib se stalno menja kod McPherson sistema tokom voznje i jeste mana konstrukcije kao takve koja se ne moze izbeci. moze da se odrzi u nekim granicama koliko toliko, ali ako se jos radi o pogonskim tockovima habanje je jos izrazenije/uglovi trapa se vise "ljuljaju".

                  postoji misljenje da McPherson sistem napred i prednji pogon ne idu zajedno u tehnickom smislu, ali jeste omiljena kombinacija mnogih zbog (jeftine) proizvodnje. sa porastom snage na tockovima brzo se dostize limit PcPherson-a samo po sebi nevezano za model auta.

                  ne znam, ja bih na tvom mestu proverio jos jednom iznos svih uglova, upisao stanje kilometraze i opis pohabanosti na papir i dalje pratio ponasanje. kao i pritisak u gumama, cisto da se izbaci ta promenljiva iz sumnji.

                  da li se isto tako trose i zadnje gume ?
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #54
                    Ne. Ne mogu da primetim nikakvo trosenje zadnjih guma. Ipak je vecina mase na prednjim tockovima, plus moja voznja...
                    Uskoro cu zameniti sve amortizere i slicovati rupe na prednjim tako da ce imati negativan nagib. Posle toga cu pratiti situaciju pa cemo videti... Ali posto cu promeniti vise stvari (nagib, amortizeri, gume) sumnjam da cu uspeti da saznam sta je dovelo da ovakvog habanja, ali boze moj... Vazno je da ga vise ne bude.


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • don
                      CBC Senator XXL
                      • 13.04.2005
                      • 483
                      • Beograd

                      #55
                      Ajde da mi neko pojasni sta na gumi znaci crvena tacka???
                      Nasao sam nesto na netu, ali ne kapiram

                      Coloured dots and stripes - whats that all about?
                      When you're looking for new tyres, you'll often see some coloured dots on the tyre sidewall, and bands of colour in the tread. These are all here for a reason, but it's more for the tyre fitter than for your benefit.
                      The dots on the sidewall typically denote unformity and weight. It's impossible to manufacture a tyre which is perfectly balanced and perfectly manufactured in the belts. As a result, all tyres have a point on the tread which is lighter than the rest of the tyre - a thin spot if you like. It's fractional - you'd never notice it unless you used tyre manufacturing equipment to find it, but its there. When the tyre is manufactured, this point is found and a coloured dot is put on the sidewall of the tyre corresponding to the light spot. Typically this is a yellow dot (although some manufacturers use different colours just to confuse us) and is known as the weight mark. Typically the yellow dot should end up aligned to the valve stem on your wheel and tyre combo. This is because you can help minimize the amount of weight needed to balance the tyre and wheel combo by mounting the tire so that its light point is matched up with the wheel's heavy balance point. Every wheel has a valve stem which cannot be moved so that is considered to be the heavy balance point for the wheel. (Trivia side note : wheels also have light and heavy spots. Typically the lightest spot on the wheel is found during manufacture and the heavier valve stem is then located diametrically opposite that light spot to help balance the wheel out).
                      As well as not being able to manufacture perfectly weighted tyres, it's also nearly impossible to make a tyre which is perfectly circular. By perfectly circular, I mean down to some nauseating number of decimal places. Again, you'd be hard pushed to actually be able to tell that a tyre wasn't round without specialist equipment. Every tyre has a high and a low spot, the difference of which is called radial runout. Using sophisticated computer analysis, tyre manufacturers spin each tyre and look for the 'wobble' in the tyre at certain RPMs. It's all about harmonic frequency (you know - the frequency at which something vibrates, like the Tacoma Narrows bridge collapse). Where the first harmonic curve from the tyre wobble hits its high point, that's where the tyre's high spot is. Manufacturers typically mark this point with a red dot on the tyre sidewall, although again, some tyres have no marks, and others use different colours. This is called the uniformity mark. Correspondingly, most wheel rims are also not 100% circular, and will have a notch or a dimple stamped into the wheel rim somewhere indicating their low point. It makes sense then, that the high point of the tyre should be matched with the low point of the wheel rim to balance out the radial runout.

                      Pa ajde neka neko pojasni
                      Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                      Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                      Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #56
                        Rezime priče...

                        Proizvodjači žutom tačkom na zidu gume obeležavaju mesto na kom je guma "najlakša", odnosno ovime se označava mesto najslabije kompaktnosti smeše odnosno najmanje mase u tom konkretnom delu oboda. Naravno da nijedan proizvodni proces nije savršen i da nije moguće proizvesti gumu koja je perfektno izbalansirana u smislu rasporeda težine, odnosno nemoguće je da ako isečemo gumu kao "delove kolača" (gledano upravno na ravan u kojoj je guma položena) nije moguće da su svi delovi iste težine (u miligram). Poenta je da su te razlike što manje, kako bi harmonijske oscilacije izazvane rotacijom bile što manje. Pošto gumu kao gumu nije moguće naknadno izbalansirati, ovi nedostaci se anuliraju na balans-mašini, odnosno balans tegovima na felnama sa montiranim gumama. Naravno da u ovom slučaju lokaciju i količinu balans tegova diktira ne samo nesavršenost gume nego i felne, tako da zapravo njihova medjusobna "interakcija" u smislu konačnog debalansa odredjuje gde i koliko balans tegova treba postaviti na felnu kako bi točak (felna + guma) postao izbalansiran.

                        Isto kako nisu u mogućnosti da naprave savršeno izbalansiranu gumu po pitanju kompaknosti smeše odnosno mase u svim njenim delovima, proizvodjači isto tako ne mogu da naprave gumu koja je savršeno kružnog oblika. Opet, nesavršenost proizvodnog procesa i čoveka kao faktora u celom procesu ima za rezultat i nesavršen proizvod, tako da savršeno kružnu gumu, sa u mikrometar identičnim prečnikom za svaku tačku na obodu, nije ni moguće napraviti. U svakom slučaju, ovo se jedino može utvrditi specijalnim mernim aparatima ali efekti ovih nesavršenosti se itekako osećaju u praksi, stoga se i moraju eliminisati pre upotrebe same gume. Razlika izmedju najvećeg i najmanjeg prečnika (od beskonačno mnogo, za svaku tačku na obodu gume) se naziva radijalni ispad (prepust, kako god). Koristeći se sofisticiranim kompjuterskim analizama, proizvodjači gume prate radijalno "bacanje" koje se javlja na odredjenom broju rotacija gume. Ovo "bacanje" se odvija po principu harmonijskih oscilacija a u funkciji je broja rotacija gume. U momentu (na odredjenom broju rotacija) kad "bacanje" postane najjače, odnosno kad kriva harmonijksih oscilacija dostigne vrhunac, to mesto na gumi se označava kao "visoka tačka". Proizvodjači uglavnom označavaju ovo mesto crvenom tačkom na obodu gume. Neki proizvojači označavaju ove tačke na gumi na druge načine, dok neki uopšte ne označavaju svoje gume na ovaj način. Po sličnom principu, felne takodje ne mogu biti savršenog kružnog oblika, tako da neki proizvodjači označavaju na felnama oznakom ili pečatom "nisku tačku" felni. Na ovaj način, pri montaži guma na felnu bi trebalo montirati gumu tako da "visoka tačka" na gumi padne/legne na "nisku tačku" na felni, kako bi se njihova pojedinačna radijalna bacanja medjusobno poništila, ili bar u odredjenoj meri anulirala.

                        To bi bilo to
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • luka1
                          CBC Senator XXL
                          • 20.10.2004
                          • 170
                          • Skoplje-Makedonija

                          #57
                          Pozdarv
                          Crvena tocka je ispitana guma koja je pokazala mjesto na kojem ima najvecu anomaliju ili disbalans bilo zbog materjala ili nepravilnog oblila kruga . Potrebno je ocekivati da se taj problemcic resi sa utegom.Postavlja se prilikom montaze da se uklopi sa ventilm
                          Pozdarv
                          Pozdrav za staro drustvo

                          Comment

                          • don
                            CBC Senator XXL
                            • 13.04.2005
                            • 483
                            • Beograd

                            #58
                            Aha,
                            a to znaci, da obzirom da na felnama te oznake vecina nema, a i da vulkanizeri ne znaju cemu sluzi ta tacka, ( 95%njih), onda to ide po principu montiraj i teraj.
                            Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                            Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                            Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                            Comment

                            • luka1
                              CBC Senator XXL
                              • 20.10.2004
                              • 170
                              • Skoplje-Makedonija

                              #59
                              svi za jednog jedan za sebe

                              Ovako to ide
                              Beli trokut utisnut na nogi gume znaci klasu gume odnosno ako ih ima vise
                              druga i treca klasu.
                              Obicno slabiji proizvodaci presutno ne utisnu medunaroidne oznake za ispitivanje i klasifikaciju gume da bi izbegli realnost i istinu da im gume ne prolaze kod svih trzista.
                              U svakom biznisu ima mafija pa tako i u gumarstvu.
                              Naravo ucenije. Kupi lose cipele ne stedi na dobroj gumi
                              Tko prezivi vodu u cipelama pricat ce
                              Pozdrav za staro drustvo

                              Comment

                              • don
                                CBC Senator XXL
                                • 13.04.2005
                                • 483
                                • Beograd

                                #60
                                Re: svi za jednog jedan za sebe

                                Originally posted by luka1
                                Ovako to ide
                                Beli trokut utisnut na nogi gume znaci klasu gume odnosno ako ih ima vise
                                druga i treca klasu.
                                Sta ti je noga gume
                                I taj trougao ja nesto ne vidim na svojim goodyear-kama.
                                Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                                Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                                Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                                Comment

                                Working...
                                X