Prema zakonu o bezbednosti saobracaja u SCG, koja dubina sare treba da bude za letnje a koja za zimske gume? U kom slucaju se moraju imati lanci ???Dali uvek moram imati lance u gepeku kada pocne zimska sezona i bez obzira sto nepada sneg a recimo imam montirane zimske pneumatike na autu ???
Letnje i zimske gume...
Collapse
X
-
Za lance znam sigurno da moraju da se nose uz obaveznu opremu(1.pomoc,trokut,sijalice,sajla za vucu) dok je zimska sezona,a za dubinu cini mi se da je 1mm za ljetne a 4mm za zimske najmanja dubina sare,mislim da je tako,nisam siguranHSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM
-
-
-
Originally posted by makiZa lance znam sigurno da moraju da se nose uz obaveznu opremu(1.pomoc,trokut,sijalice,sajla za vucu) dok je zimska sezonaToyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
Comment
-
-
prema ZOBS minimalna sara pneumatika je 1,60mm i ne pominje se posebno namena, znaci isto letnje ili zimske. zimsku opremu cine 4 letnje RADIJALNE gume ili 2 zimske na pogonskim tockovima ili 2 letnje radijalne sa lancima za njih u gepeku.
sve je to bezveze jer je zakon samo prepisivan iz davnih vremena i potpuno je out sto se modernog doba, guma i vozila tice.
iz prakticnog iskustva zimi je adekvatna oprema jedino 4 zimske M+S gume a za nuzdu po ravnom terenu/gradu pretezno koji se odlicno cisti i 4x solidne letnje gume veci deo godine. lanci na letnjim gumama su neki kratkorocni kompromis vrlo ogranicene primene samo u dubokom mekom snegu.
lanci su obavezni samo na putu gde je to bavedeno saobracajnim znakom i samo dok pada sneg. malo glupavo predvidjeno zakonom, ali eto pravnici smislili...
i uvek tokom zimske sezone bilo koja guma sa uvek minimalno sarom od 4mm ili vise.
e sad, koliko se moze odvojiti za redovno sveze zimske M+S to bolje ali realno prosecan vlasnik auta jos nije u toj poziciji pa zimi treba vise znanja i vozackog iskustva, srece...da se pregura bezbedno.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by Heinz
Da ako ideš na planinu i vidiš znak za lanceHSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM
Comment
-
-
Za protekle dve decenije industrija pneumatika je toliko napredovala, da su zimske gume postale upotrebljive tokom cele godine. Postale su čak i tiše od letnjih guma. Konkurencija je učinila svoje. Kvalitet pneumatika se toliko poboljšao da su prošle godine neki proizvođači ponudili zimske gume sa kojima je potpuno bezbedno juriti i preko 240 km/h. Potrošnja goriva se ne povećava zbog montiranja zimske "obuće", a ako vam je potrošnja povećana, to je zbog temperature vazduha, tako da je motoru potrebno više vremena da postigne optimalnu radnu temperaturu.
Osnovna razlika između letnjih i zimskih guma je u "šarama", tj. lamelama, kojih ima pet puta više nego na letnjem pneumatiku. Bitna razlika je i u "smeši" gume, koja je osetno mekša kod zimske gume, a takođe postoji velika razlika i u "kosturu" gume, koji se pravi od različitih kompozitnih materijala. Najveća prednost zimske gume je, nije potrebno napomenuti, na snegu. Međutim, podatak da zimske gume imaju četiri puta bolji kontakt sa snežnom podlogom je više nego iznenađujući. Ovaj podatak se odnosi na vrhunske gume, ali čak i najjeftinije zimske gume bilo kog svetskog proizvođača omogućuju barem 3,5 puta bolji kontakt nego letnja guma. Svakako, takve gume nisu neophodne ako nema snega, ali čak i na suvom one imaju svoje prednosti. Ako je temperatura ispod -5°C, zimske gume na nekim testovima daju bolje rezultate od letnjih guma. Naime, mekša smeša na niskim temperaturama dolazi još više do izražaja. Što se tiče leda, letnji pneumatici tu nemaju šta da traže, pa ukoliko ste prošle zime doživeli okretanje na ledu zato što su naši vredni putari "besprekorno" očistili kolovoz, možda je mudrije da ove zime ipak montirate zimske gume. Činjenica je da više dobijate ako cele godine koristite zimske gume umesto letnjih. Naravno, cilj proizvođača pneumatika je da vas natera da kupujete i zimske i letnje gume, i to po pravilu što češće, ali vaše želje se ne podudaraju sa željama vlasnika fabrika.
Držanje na suvom kod zimskih guma je 3% gore u odnosu na prosečne letnje gume, a zaustavni put je otprilike 15-30% duži nego sa letnjim gumama. Znači, za zaustavljanje je potrebno 48 umesto 40 metara pri brzini od 100 km/h. Ovde je razlika već opipljivija, ali ni izbliza nije tako strašna kao podatak da je kontakt guma-sneg cetiri puta slabiji kod letnje gume. Šum kotrljanja je manji kod zimskih pneumatika, što znači da je buka manja u kabini. Čak je i otpor kotrljanja manji kod zimskih pneumatika, tako omogućujući manju, doduše neznatnu, potrošnju. Neophodno je da pneumatici budu propisno napumpani, i da je čak bolje da budu malo više napumpani nego mekši. Na žalost, naši majstori pogrešno savetuju vozače da voze sa nedovoljno napumpanim, mekim, gumama, kako bi se udobnije vozili po ovim domaćim rupama. Na ovaj način guma se troši znatno brže, a stabilnost automobila je narušena, pogotovo kada je automobil opterećen. Najbolje je kupiti sve četiri zimske gume, pošto problem nije rešen stavljanjem zimskih pneumatika samo na pogonske točkove. Samo kompletno "obuven" automobil pruža maksimalnu sigurnost.
Comment
-
-
tocno je, zimska guma ima saru i za kisu te je upotrebljiva tokomcijele godine. brze se trosi cim se istrosi i malo grip postane neupotrebljiva u kontekstu zimske gume (stoga je bricku pravu,na tvrdjem snijegu i uz zimsku gumu oke je staviti lance na pogonske). iz osobnog iskustva,na zimskoj kisi,bez zimske gume voznja je u stilu banzai. vidio sam debicu zimsku gumu i mogu vam reci da nije lose napravljena. za razliku od ljetnih debica guma nije plasticnjara i ima hebacke gripove za kisu i snijeg."Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
Comment
-
-
Ja sam prije imao neke zimske gume "matador" m+s, gdje se drugi zaglavljuju sa lancima sa ovim se glat izlazi,ali zato cim je malo toplije vrijeme postaje previse mekana pa pocinje da se podvrce u krivinamaHSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM
Comment
-
Comment