Letnje i zimske gume...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #16
    Gislaved Däck Nord Frost 3
    Nokia Hakapelita
    Michelin Maxi Ice
    ===================
    Ovim redosledom, to je zakon.

    Kad ste vec na temi zimskih guma, onda ima i jos jedna Bridgestone Blizzak, sa priljubnim elementima, mada funkcionise ali kratko.

    Brick>> ili/ili , manje vise, to je malo zastareo pogled.

    Ima jedan deo sto jos drzi a to je profil. Sto uza i visocija to bolje za zimu, naravno da takve letnje necemo.

    Zimske gume za Nemacku su kod nas u svedskoj "Around Year", i ne , nefunkcionisu kod nas na severu, ni zimi a ni leti

    Zimska guma da bi bila sto bolja ima udeo prirodne gume u sebi da bi bila mekana i na minus temperaturi.
    Tom logikom je kao takva automatski losija za letnju voznju. To stoji, ali se kombinacijom raznih komponenti sve to u zadnje vreme svelo na dobre zimske gume sa nizim profilom i dobrim ponasanjem auta, dok nikako neide za upotrebu u letnjem periodu.

    Ove vrste koje prolaze u Nemackoj su takozvane kontinent zimske gume, ali znam da je stanje na putevima u Nemackoj puno bolje nego u SCG , te bi za nase podneblje ipak jedna prava viking model, najbolje dosla.
    Pogledajte sta voze u Austriji, oni znaju da budu zatrpani te se teraju u principu iste gume kao u Scandinaviji i Canadi.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Wiz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3104
      • Nish

      #17
      ...Meni se i svidja i zimski Semperit izgleda kao jedina "prava" zimska guma koja se moze naci ovde,ali su prilicno tanki sa izborom dimenzija do 14 inca i nema vise,a i prave se u rumuniji

      Comment

      • bluealek
        CBC Član
        • 10.11.2004
        • 85
        • Beograd

        #18
        A propo te "obaveze" posedovanja lanaca na putevima gde je to propisano zimi - šta kaže zakon za terence (4x4) opremljene all terrain gumama (na primer, Goodyear Wrangler AT/R)? Sama pomisao na montažu nekakvih lanaca na džip opremljen za ekstremne uslove vožnje i teško blato deluje mi smehotresno, a opet dozvoljavam mogućnost da negde može da se pojavi nekakav pandur kome je baš dunulo da se iživljava...

        Comment

        • dexter
          CBC Član
          • 08.10.2004
          • 98
          • Banja Luka

          #19
          nas zakon je u mnogo slucajeva nelogican, ali cak i u dzipu ti se moze desiti da negdje "ostanes" u slucaju da imas lose gume... nece panduri gledati imas li dobre/lose gume, imas/nemas lance- kazna ili ne...

          Comment

          • bluealek
            CBC Član
            • 10.11.2004
            • 85
            • Beograd

            #20
            Gume za terensku vožnju i oficijelno spadaju u M&S specifikaciju, što će reći zakon ih valjda tretira kao posedovanje zimskih guma? Tačno je da ti u slučaju "ćelavih" guma ni 4x4 ni blokada diferencijala ne pomaže da se ne zaglaviš u nekom blatu, ali je isto tako tačno da su terenci vozila specifične namene i pogona potpuno drugačije konstrukcije od putničkih automobila. Sem evidentne prednosti pogona na svim točkovima poseduju i redukciju i blokadu, što ih, u smislu sposobnosti za savladavanje klizavog terena čini čak nemerljivo superiornim u odnosu na putnički auto sa montiranim lancima. Zato kažem da bi bilo potpuno apsurdno da neki nadobudni pandur pozivajući se na "slovo zakona" vlasniku džipa zatraži lance . Da li je neko uopšte čuo za sličan slučaj pandurskog iživljavanja, ili je stvar u domenu teorije? Čisto da znam da li su čak i takva "iznenađenja" moguća kad krenem, recimo, na neki ski vikend na Kop .

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #21
              Neznam sta se desava sa logikom tih koji postavljaju zakone.

              U Svedskoj su naprimer normalne zimske gume sa ekserima ker je temperatura niska i nema mekog snega, znaci tvrd i zaledjen, i kao takav je samo ekser dovoljan za frikciju.

              Ali imamo i ogranicenja. Nemamo gume sa ekserima za komercijalna vozila , tu su vec zabranjne. Cim je pritisak po osovini veci od 1400Kg moze i obicna klasicna letnja guma. Ali normalno , niko nekoristi tu soluciju jer se na niskim temperaturama trose nerentabilno brzo, te vlasnici sami imaju zimsku gumu za ta auta.
              LANCI? To nemamo niti nam treba. Izglavljivanje ako dodje do zaglavljivanja ulazi u osiguranje i rade ga slep sluzbe usluzno za osiguranja.
              Mobilni, nazoves, 5-10 minuta , tu je.

              To ako sletis sa puta, a na putevima, nema nista jer sluzbe za odrzavanje puteva su najveci trafikeri u toku zime.
              (O soli da nepricam koliko je bacaju ko da im je neko dzabe daje i ljut sam zbog toga jer auta rdjaju zbog toga).
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Heinz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 1027
                • Beograd, Voždovac
                • Avensis 2.0 D4D

                #22
                Originally posted by maki
                Ja sam prije imao neke zimske gume "matador" m+s, gdje se drugi zaglavljuju sa lancima sa ovim se glat izlazi,ali zato cim je malo toplije vrijeme postaje previse mekana pa pocinje da se podvrce u krivinama
                Video sam neku Yokahamu, zaboravio sam oznaku, sećam se cene od oko 5000 dinara za 185/60 R14, koja ima M+S oznaku i pored nje oznaku za sva četiri godišnja doba. Prodavac tvrdi da je guma od takve mešavine da se i leti može bez smetnji voziti.
                Da li neko zna šta predstavljaju ta četiri simbola?
                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  da je guma allround, za sva godisnja doba (?)
                  vanzno je da ima pahuljicu jer se onda tretira kao zimska guma po pitanju zakona. a obicno znaci i da je proizvodjac namenio i za te teske uslove mesavinu sastava, saru i ostale pretpostavke da guma odradi posao kako treba.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • snoop
                    CBC Član
                    • 26.11.2006
                    • 46
                    • Zajecar

                    #24
                    Jedno pitanje ja imam napred hitris nove gume, a pozadi semperit sara 5mm nijedne nisu M+S. Tokom zime kada nema snega da li bi me mogli kazniti zato sto nisu M+S? Da li moram da nosim lance u gepeku?

                    Comment

                    • Dren
                      CBC Senator XXL
                      • 24.08.2005
                      • 1068
                      • Sarajevo

                      #25
                      Ako ti nisu gume zimske sa min. 4 (bar je tako bilo prije) mm sare, onda moras imati lance u gepeku, i na ljetnim gumama bar 4 mm dubine sare...

                      Comment

                      • Flavio
                        CBC Senator XXL
                        • 13.06.2006
                        • 1926
                        • 012 Centar
                        • KaraWagon 1.4T.Spark

                        #26
                        Koliko znam,po jos vazecem ZOBSu (iz '81-2. ),tokom zime obavezne su najmanje sve 4 radijalne gume sa bar 2 mm dubine dezena-znaci naglaseno je radialne ne M+S i sl..Van zimske sezone,dijagonalna ili radijalna guma sa minimalno 1 mm dubine dezena.Za posebne situacije,dodatno je naglaseno za konkretnu deonicu puta.
                        Zakljucak:
                        Za zimu,dovoljne su sve 4 gume,bilo kog dezena,sa bar 2 mm "share" i to je to-da bi se ispostovao zakon .Lanci i sl.,k'o sto rekoh samo ako je izricito naglaseno za taj i taj put.
                        Sve ostalo ostavljeno je na savest(i pamet) vozacu.

                        Receno (jos uvek) vazi za Srbiju,neznam kako je od ostalih "SFRJ exMembers" .

                        Comment

                        Working...
                        X