Problem sa kocnicama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dekideki
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1914
    • Beograd

    #16
    mozda nije lose proloziti citat iz intervjua na B92 s Pavlom Komnenovicem:

    "B92: Nažalost, naša realnost su polovnjaci ali, kada je već tako, da li nam možete reći koje su to najskuplje greške koje vozači prave prilikom održavanja automobila?

    Pavle Komnenović: Najviše gube oni koji kupuju divlje delove, bez deklaracije. Tu posebno mislim na letve volana i pločice, ali i za ostale vitalne delove."

    opsirnije na:
    http://www.b92.net/automobili/intervju. ... _id=196928

    pozdrav
    .

    Comment

    • shadow
      CBC Senator XXL
      • 23.09.2005
      • 555
      • Beograd

      #17
      Znaci, ovo postaje ozbiljno...danas mi se ponovilo da ne mogu da pritisnem pedalu i da auto ne reaguje na kocnicu...hvala bogu, to je bilo na momenat, i nije bila kriticna situacija...ALI...to se desilo samo sto sam krenuo...nisam preshao ni 1km...i ni u jednom momentu nisam presao vishe od 40 na sat...nisam ni kocio nesto...po svemu sudeci, zamena gumica i ulja nije pomogla...morace nesto drugo da se preduzme...

      Dakle, da razjasnimo neke stvari...prvo, ovo nije klasican kadet koji vidjate po ulicama, ovo je GSi...iliti kadet koji je konstruisan za zahtevnije ljude...znachi M, GSi ima odlican zaustavni put (sto su mi rekli ljudi koji su ga provozali M3, M5, A8 i sl.) kada mu kocnice RADE kako treba...takodje, GSi je izuzetno lagan...manje od 1 tone...i u oba puta kad mi se ovo sa kocnicama desavalo, bio sam sam u kolima (na svu srecu)...ovo je da tako kazem, pocelo od kako sam zamenio diskove i plocice...pre zamene je sasvim lepo kocio kad idem preko 180, kad idem na dugacka putovanja sa intenzivnim kocenjem, kad se izivljavam na stazama van grada...znaci nisam imao nikakve probleme i sve je odusevljavao kako koci...tako da te price kako stariji opeli imaju loshe kocnice, to mozda vazi za neke druge modele, za GSi to ne vazi.

      Drugo, lepo je to sto svi u glas kazete da treba da koristim plocice boljeg kvaliteta ili odobrene od strane proizvodjaca, ili cak originalne...ali ovo je auto star preko 20godina...originalni delovi za njega su davno prestali da se proizvode...takodje su davno prestali da odobravaju delove za njega...tako da bih vas zamolio da kad kazete bolje plocice, da kazete konkretno koje su to bolje, posto ja blage veze nemam sta je to bolje? Da li je to Lucas? Sparco? Ate? I naravno, gde to ima da se kupi

      Trece, Brick je pomenuo pazljiv i detaljan pregled kocionog sistema...to bih ja vrlo rado uradio, ali ja to ne znam da radim...pa bih da me uputite na pravu adresu...ne bih da spucam 200e na ate plocice i da dozivim tezak saobracajni udes zbog neke gumice od 50din...
      My crew is all fired up
      Y'all better just wise up

      Comment

      • dekideki
        CBC Senator XXL
        • 26.07.2005
        • 1914
        • Beograd

        #18
        ozbiljan problem, de fakto. pazi se covece, ovo prestalo da bude smesno.

        tripujem da ti je crkao vakuum na koji radi servo. znaci usisna grana, crevo, povratni ventil na servu, sam servo... NESTO OD TA CETIRI!
        efekat je ISTI kao kad ugasis motor pa posle nekoliko pritiskanja pedala postane previse tvrda a ne koci uopste, i, kad upalis motor, ona ozivi i ukoci ko blesava. ubedjen sam da je do serva!
        kazu - kad ti crkne servo, imas i dalje kocnice ali malo jace treba da pritisnes. ma nek to okace macku o rep. to nikad nisam doziveo. kad ne radi servo nadrukas vise puta, i ono se zablokira i to da ne mozes da kocis, a pedala tvrda, katastrofa.
        SERVO

        pozdrav
        .

        Comment

        • veljko
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2006
          • 476
          • Backi Jarak, NS
          • Volvo V50 DRIVe

          #19
          jbg, kako god kontam , papucica uglavnom propada , ako zaglavi klip na sapi od cilindra , ako ima vazduha, pretpostavljam da ako crkne servo da kocnica i dalje radi samo sto nema servo , ipak je to fluid , jedino sto mi pada na pamet je to da mozda dok su skidali tocak i sve redom da nisu mozda iskrivili metalni deo do same sape i tako sprecili protok tecnosti i samim tim kocnica neradi
          ili ako neko zna da kaze kolika je razlika u tecnosti za kocnice , dot3 , dot4 ili dot 5 , pa proveri i sta si sipao
          Bolje biti sretan nego pametan

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #20
            Ajde malo bolje objasni, znaci ovo poslednji put nije bilo pregrevanje, pokusao si da kocis, pedala tvrda, ali ako jace pritiskas tu istu pedalu sta se desava, da li koci (slabije) a pritom je tvrda, ili je tvrda u pocetku pa propadne a koci gotovo nikako?

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #21
              Vidi....ne tvrdim da je problem u onome sto sam naveo kao i ostali....to su najcesci slucajevi a generalno moze biti sve i svasta.

              Biloi bi pozeljno vise informacija bas radi razgranicavanja nekih stvari.
              Znaci....da li posle takvog kocenja kocnice smrde vise nego uobicajno?.....da li pedala propadne skroz do patosa ili samo postane tvrda?..... sta se dogodi kada ponovis kocnicu u trenutku kada uocis da vise ne koci uopste ili lose koci? itd? itd?
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                ali ovo je auto star preko 20godina...originalni delovi za njega su davno prestali da se proizvode
                ne verujem u tu teoriju. jesi li pitao u GMu za originalne delove pa tako rekli ?

                uobicajeno je za iole ozbiljne marke automobila da originalne delove nude u proseku 40-50 godina pocevsi od datuma pocetka proizvodnje.
                pogotovu za veliko serijske modele.

                za VW Bubu se i dan danas prave originalni rezervni delovi.
                isto za Lade sa pocetka 70tih.

                Fiat pravi i danas originalne delove za modele iz 70tih naveliko.

                samo za primer.

                to koliko je godina star auto nema nikakvog uticaja na zakone fizike i hemije koji deluju pa deluju sa svim svojim zakonitostima kako povoljnim tako i nepovoljnim po nas.

                pitas za marku plocica-
                recimo Jurid ( to ti je Opelova, tj GM marka i zasigurno pravi originalen rezervne delove), ATE, Lucas/Girling, itd firmirane tzv OEM marke.

                ali, bitna je ne samo marka nego i model plocica za tacno odredjen auto.
                znaci plocica za Kadet GSI nije ista plocica kao za Kadet 1.4 ili 1.6D.

                mehanicki izgleda isto, na oko je sve isto ali je primena razlicita a to podrazumeva i razlicitu mesavinu i sastav.

                plocice za GSI su sigurno skuplje nego za neki obican Kadet.

                iz iskustva, ne veruj trgovcima na rec i prazno ubedjivanje (jer obicno pojma nemaju i samo gledaju da uvale sta imaju u magacinu, cast izuzecima).

                pogledaj u katalog ti sam direktno i zapisi Part Number tacno za tvoj model Kadeta, zapisi i broj sasije i broj sa plocice za narudzbu rezervnih delova.
                uporedi da li se brojevi slazu, i da li je plocica bas za tvoj tip, model, godiste, vrstu motora.

                danas se ti katalozi nude javno na internetu, i mogu se pretrazivati po zeljenim kriterijumima.

                kupi samo takvu odgovarajucu plocicu.

                i samo takav odgovarajuci disk, tacno odredjen i prilagodjen bas za tvoj konkretan primerak auta.

                naravno, i sve ostalo u kocionom sistemu mora biti ispravno.

                recimo, pada mi na pamet pitanje stanja kocionih creva i cevi. da li su cevi korodirale iznutra (da se ne zavravamo Opel je ipak u pitanju) ?

                da li su gumena creva cvrsta ili se dogodi kolaps unutrasnjeg zida pa nastane zacepljenje (opet u krajnjem nema efikasnog kocenja) ?

                nesto i negde je problem, treba naci uzrok pre zamene tecnosti ili delova.

                kocnice su najvazniji uredjaj na vozilu, i nazalost svaka neispravnost moze skupo da kosta. pre svega samog vlasnika i vozaca.

                posto kazes da procenjujes da ne bi mogao sam da se izboris sa dijagnostikom, verovatno je resenje poseta ovlascenom Opelovom servisu ili nekom za koga znas (neka cvrsta preporuka) da tacno zna sta radi i da je upucen u Opelov sistem/ima servisnu dokumentaciju.

                sa godinama i sakupljenim kilometrima sve se trosi, pa tako i celjusti, cevi, creva, glavni kocioni imaju takodje ogranicen radni vek.
                moze da bude i sam servo, otvrdnula membrana ili negde malko pusta.

                kako god, dok se ne nadje uzrok svaka zamena dela ili delova moze da bude uspesan ili neuspesan pokusaj a uz zadrzavanje rizika da li je to bas to.

                ne poznajem Opele za konkretnije upute, neko ce ti vec pomoci.
                ima ovde dosta Opelovaca.
                i resices sigurno problem.

                samo ne nadaj se da se radi o 50 dinara nekakve gumice- nikada gumica nece stradati tek tako sama od sebe.
                ako curi na gumici to obavezno znaci da je osteceno mesto u kome se nalazi gumica- kuciste.
                obicno nagrizeno korozijom usled vode kao taloga koji se skupljao godinama a nije izbacivan.

                tada je jedini lek zamena za novo.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • vujke
                  Admin
                  • 29.09.2004
                  • 1673
                  • Mladenovac
                  • Daewoo Lanos 1.5SX

                  #23
                  Tipujem da je vec sprzio ferodu toliko da pomaze samo zamena. Posto problem nije imao pre zamene plocica i diskova, onda 99% da su plocice problem. Vozio sam takvog GSI-a sa ATE plocicama, trpele su sve i svasta i kocile uvek sa FERODO nemam iskustva direktno ali to je ekono klasa, nije za GSI-a.

                  Postoji i mogucnost da su prilikom zamene majstori napravili neku havariju, ali onda ne bi trebalo da oce koci-nece koci.


                  Pozzz
                  while(!asleep()) {sheep++;}

                  Comment

                  • shadow
                    CBC Senator XXL
                    • 23.09.2005
                    • 555
                    • Beograd

                    #24
                    Originally posted by M-power
                    Vidi....ne tvrdim da je problem u onome sto sam naveo kao i ostali....to su najcesci slucajevi a generalno moze biti sve i svasta.

                    @M-power:

                    Biloi bi pozeljno vise informacija bas radi razgranicavanja nekih stvari.
                    Znaci....da li posle takvog kocenja kocnice smrde vise nego uobicajno?.....da li pedala propadne skroz do patosa ili samo postane tvrda?..... sta se dogodi kada ponovis kocnicu u trenutku kada uocis da vise ne koci uopste ili lose koci? itd? itd?
                    Sto se tiche mirisa, ne znam da ti kazem, jer sam blago prehladjen Ali mislim da se kocnice nisu uopste usmrdele...cak kad sam izasao iz kola prvi put, prvo sto sam uradio sam prisao jednom prednjem tocku...opusteno sam mogao da stavim ruku na njega, nije bio vreo, samo mlak...nije se ni osecao miris kocnice iako mi je nos bio na par centimetara od njih...ali sam to pripisao tome da od momenta kad je kocnica prestala da reaguje, do mesta gde sam se zaustavio, prosao sam barem jedno 300m! pa sam predpostavio da su se ohladile u medjuvremenu...

                    Znaci vec sam napisao gore...pedala postane tvrda...tj ne tvrda, nego ne mogu da je pritisnem, kao da je zavarena za sasiju, drugi put kad mi se to desilo, pritisao sam papucicu sa obe noge....i nisam mogao da je pritisnem...a auto koci jedva primetno...i cuje se zvuk grebanja plocica od diskove, ali bukvalno mozes da cujes kako ih jedva pipaju...

                    Kad sam prvi put ponovio...nista se nije desilo...i dalje tvrda ko kamen, i pokusavao sam nekoliko puta uzastopno i nista...kad mi se desilo drugi put...posle 2 pokusaja, pedala je normalno mogla da se stisne, kocnica je normalno radila, kao da se nista nije desilo...znaci taj drugi put je bilo nakon zamene gumica vodjica na kljestima...

                    @Brick

                    Brick, kolko je meni poznato, i buba i te lade su se proizvodile do pre jedno 3 godine

                    Elem, barem si mi napisao koje marke plocica valjaju Model plocica je karakteristican za GSi-a, tako da ne mogu da se stave plocice od nekog drugog kadeta i da hocu...specifican oblik...skuplje jesu...josh su mi ponudili par marki, a ja sam uzeo najskuplju koju su imali...i dade mi ferodo a to da su pokusali da mi uvale nesto sto trenutno imaju u magacinu, to su i pokusali kad sam dosao drugi put, kad sam se zalio na plocice..."e upravo sam dobio odlicne GRAFITNE plocice! znas kako meko koce!" ja ga gledam belo...nisam kupio naravno...

                    Cevi...kako da proverim cevi iznutra? jedino da se skinu...a kad ih vec skidaju, nema poente da mi vracaju nazad, bolje da stavim druga...a opet kad razmislim, bakarna su! bakar ne rdja...tj, rdja po povrsini, stvori se zastitni sloj i to je to...ne nastavlja da rdja dalje...

                    Gumena creva? Pa nisam ih pipao...mozda su ona problem...reci cu u servisu da mi ispregledaju...posto ja ne znam koliko tvrda treba da budu i kako se proveravaju...

                    Sto se tice opelovih servisa, zamena je radjena bash u opelovim servisima Danas idem u 3. opelov servis da mi pogledaju, za njih sam dobio preporuku od par GSi vozaca...
                    My crew is all fired up
                    Y'all better just wise up

                    Comment

                    • dekideki
                      CBC Senator XXL
                      • 26.07.2005
                      • 1914
                      • Beograd

                      #25
                      servo i tacka.
                      da ti je servo O.K. mogao bi da pritisnes pedalu. moralo bi da moze. sve ostalo je pucanje u prazno. ajde obecaj mi da ces i servo proveriti.
                      .

                      Comment

                      • Dren
                        CBC Senator XXL
                        • 24.08.2005
                        • 1068
                        • Sarajevo

                        #26
                        Originally posted by dekideki
                        servo i tacka.
                        da ti je servo O.K. mogao bi da pritisnes pedalu. moralo bi da moze. sve ostalo je pucanje u prazno. ajde obecaj mi da ces i servo proveriti.


                        Bogami nije za zezanje, a poucen mojim iskustvima sa voznjom slepanog auta bez upaljenog motora, sa servo kocnicama, mislim da je dekideki blizu... Barem meni to stiskanje gdje je pedala kao zavarena za sasiju lici na servo... Nisam expert, ali mi ovo ima logike, nakon probavanja kocenja "naprazno"... Dobih upalu misica na nozi, a da ne bi rucne...

                        Al' bilo je za svastiku, pa hajd' nije lijepo biti zlopamtilo...

                        Comment

                        • shadow
                          CBC Senator XXL
                          • 23.09.2005
                          • 555
                          • Beograd

                          #27
                          Originally posted by dekideki
                          servo i tacka.
                          da ti je servo O.K. mogao bi da pritisnes pedalu. moralo bi da moze. sve ostalo je pucanje u prazno. ajde obecaj mi da ces i servo proveriti.
                          Sutra imam zakazano u Opel servisu pa chemo da vidimo servo...u medjuvremenu sam uspeo da navatam kolege na masincu sa odseka motorna vozila, izlozio im problem, i oni smatraju da su u pitanju propale gumice glavnog kocionog cilindra...da je servo, onda on stalno ne bi radio...takodje da je crevo za vakum, isto bi nonstop imao problem...doduse, skrenuli su mi paznju, da na crevu sigurno ima ventil koji bi trebalo pogledati...i zaista ima...tako da cu im reci da i to pogledaju...
                          My crew is all fired up
                          Y'all better just wise up

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            a ja sam uzeo najskuplju koju su imali...i dade mi ferodo
                            firma i kvalitet je ok nema sumnje, ali da li je odgovarajuca za tvoj auto.
                            da nije sportska/trkacka koja funkcionise vrlo razlicito od standardnih i koja nije za upotrebu u javnom saobracaju ?

                            Ferodo je tipicna firma za sportkse/trkacke namenske plocice.

                            tvoj opis se poklapa sa ponasanjem sportskih plocica kada nisu prethodno zagrejane- vrlo tvrd osecaj sa blagim efektom kocenja.

                            takve sportske plocice nisu za obicnu upotebu van trkackih pista jer su pravljene da pocnu da koce tek kada su vrele a dok su hladne prakticno nemaju efekta.

                            koji Ferodo model je u pitanju.


                            kako se proveravaju
                            obicni i dovoljnoi pouzdan metod je datum proizvodnje.
                            ako su starija od 3-5 godina i nisu extra kvaliteta vec prosecnog iz serijske proizvodnje vec je dovoljni znak za povecanu brigu.

                            kada se pogleda na jakom svetlu, moze i uz pomoc lupe, prosto se vidi golim okom poroznost i ispucanost povrsine.

                            radni pritisak u kocionom sistemu je reda 200 bara a to je vrlo zahtevno po pitanju zahteva da materijal creva ne menja mehanicki osobine (niti se siri kao balon niti kolabira unutrasnji zid).

                            ako nije skoro menjano sva 4 (ili 5-kocioni regler) tih gumenih creva visoko su na listi sumnjivih mesta.

                            ali, kazes da je problem nastao istovremeno sa zamenom diskova i plocica pa to ukazuje da creva verovatno nisu jer ona se "trose" i kvare postepeno. nece bas odjednom.

                            ali moguce je da je pri menjaju diskova majstor izvrsio nepravilan postupak tj dozvolio da celjusti vise punom tezinom na kocionom crevu a sto je vrlo strogo zabranjeno (vidjam redovno da majstori rade naopako sa tim crevima i ne uzbudjuju se ).

                            celjusti se okace sa nekom zicom na oprugu ili nesto tako da crevo ne bude optereceno.

                            ako je radjeno kako mnogi rade (ofrlje, gore opisano) moguce je da je pri zameni prethodno ispravno crevo trajno osteceno i sada su stigle posledice.

                            Opelov zvanicni servis (ovlascen od GMa, ne onaj na kome pise samo Opel) bi trebao da bude najbolji i najstrucniji izbor za Kadeta.

                            budi prisutan i drzi majstore na oku, stete nece biti a svasta moze da se vidi.

                            ako pretpostavimo da su plocice uzrok evo kako da proveris osnovanost sumnji na njih.

                            izadji negde na pravac, vozi lagano 40-50km/h i drzi pritisnutu pedalu kocnica u duzini jedno 3-5km (naravno i gas dodaj da odrzis brzinu).

                            stani i proveri da li su se kocnice zagrejale, trebalo bi da se oseti dlanom jaka toplota.

                            ako nisu ponovi, jos 1-2km.

                            kada su plocice zagrejane pronadji slobodan put, neki pravac i ubrzaj do 60-80km/h osmotri dobro put ispred sebe i saobracaj iza sebe i probaj da zakocis sto jace mozes.
                            potrazi ravan put, pravac dovoljno sirok i dugacak za bezbedno zaustavljanje sa pomocnom rucnom ako zatreba.

                            ako sada vruce plocice bolje koce nego hladne znace se poreklo i razlog.

                            ako je isto stanje i na hladno i na toplo plocice mogu da se otpisu sa liste sumnjivih.


                            i naravno, pneumatika/ servo je visoko na listi sumnjivog. dovoljan je mali ris na vakuum crevu i ode servo pomoc.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • dekideki
                              CBC Senator XXL
                              • 26.07.2005
                              • 1914
                              • Beograd

                              #29
                              taj jednosmerni ventil je srz problema, cini mi se. jer, ti kad ti se to desi, imas nabijen pritisak u servu (koji moze biti ispravan, kao osnovni sklop servo uredjaja za kocnice), zar ne?
                              kad sam napisao servo, ponovo sam ti skretao paznju na ceo sklop. prethodno sam vec napisao sve delove ponaosob. zao bi mi bilo da sve zivo i mrtvo izmenjas, izgubis i para i vremena bezveze, a da na kraju resis problem koji je u sklopu servo uredjaja za kocnice...

                              aj necu vise da detaljisem, ja sam ubedjen da je do toga. tebi servo nabija kontrapritisak i nema sanse da je nesto drugo.

                              pozdrav

                              P.S. cekam ishod. over and out
                              .

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                ne bih se slozio.

                                u servu nema pritiska. nikada. (niti kontra pritiska).

                                kada je neispravan ventil servo ne funkcionise pri iskljucenom motoru.
                                pri ukljucenom motoru koji se okrece, ispravnost nepovratnog ventila je nebitna jer uvek postoji vakuum (klipovi se krecu i u****vaju).


                                kada servo ne radi ispravno u obe komore je atmosferski pritisak 100kPa i servo niti pomaze niti odmaze, potpuno je pasivan.

                                kada servo funkcionise u komori sa strane pedale je atmosferski pritisak a u komori sa strane glavnog kocionog je potpritisak/ vakkum (nastao radom klipova). ta razlika pritisaka X povrsina membrane stvara silu koja vuce (ili gura svejedno) i sto se oseti kao pomoc odnosno laksa pedala.


                                nikada se ne moze stvoriti (niti ima odakle) pritisak veci od atmosferskog.

                                pomoc serva je znacajna i stoga kada ne radi se pedala oseti kao veoma tvrda. kocnice i dalje imaju istu funkcionalnost potencijalnog kocenja samo je potrebno nekoliko puta jace stisnuti pedalu da se nadoknadi nedostatak servo pomoci.

                                to nekoliko puta obicno znaci bas jako.

                                ne tako davno, servo na kocnicama je isao u paket dodatne opreme i doplacivao se pri kupovini auta. sirova direktna sila noge je zahtevalo od vozaca i dobru kondiciju

                                pridruzujem se prozivci servo pojacivaca sto se tice sumnji.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X