Dosadno lupkanje kod tocka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ljubo
    CBC Senator
    • 18.10.2005
    • 278
    • Kraljevo

    Dosadno lupkanje kod tocka

    U poslednje vreme se javlja neko lupkanje, otprilike kod zadnjeg levog tocka. Cuje se samo kod nailaska na neravnine, odnosno manje ili vece rupe na putu.

    Toliko je tih zvuk da mi se prvo cinilo da nesto cangara po gepeku, ali, na moju zalost, nema nista u gepeku sto bi tako poskakivalo i lupkalo. Ne verujem ni da je ona ploca koja pokriva prtljazni prostor. Mislim, kada naidjem na rupu, cuje i ona, ali bas cuje, dok ovaj zvuk pocinje da se javlja i pri minimalnim brzinama, kada ploca uopste ne bi trebalo da se zatrese.

    Danas sam otvorio zadnja vrata i zaljuljao kola na tom mestu.
    Tu se cuje i nesto je kod tocka.

    Sta li moze biti i koliko moze da bude ozbiljno?

    Putujem svaki dan po cca 100km, pa ne bih da ostanem negde na putu, a i nesto nemam slobodnog vremena za majstore.

    Amortizer? Za bas taj amortizer su mi ranije rekli da je procureo ali da ne mora da se menja.

    Ili nesto drugo?
  • Trivo
    CBC Senator
    • 02.06.2005
    • 202
    • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

    #2
    Vidis meni se jednom desilo da su mi se sami serafi na tocku malo odvrnuli i culu se lupkanje bas pri prelazku preko neravnina.Mada nevjerujem da je i kod tebe tako banalan razlog ali te nekosta prvo to da provjeris.
    Probaj da odignes tu stranu kola sa koje lupka i da cimas tocak lijevo-desno,mozda je sraf koji zateze lezaj slabo zategnut ili se vremenom i on malo odvrnuo pa je sam lezaj dobio lufta.
    Provjeri i amortizer jer ako kazes da je vec bio procureo,ponajprije je da je on.
    VW 1200 1972god.
    VW Golf 1.3 1988god.
    FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

    Comment

    • fantom
      CBC Senator
      • 24.06.2005
      • 218
      • Subotica
      • Fiat 500, StreetKa

      #3
      Kod Golfa mi je tako lupao amortizer,jer nije bio dobro zategnut...kod punta me proganjala ista stvar i bila u pitanju aksenka...kod twinga pocelo nesto da lupka,izgleda da je do silen bloka
      Old school...

      Comment

      • Ljubo
        CBC Senator
        • 18.10.2005
        • 278
        • Kraljevo

        #4
        Da, izgleda da moze svasta da bude.

        Hvala svima na komentarima!

        Javljam kada vidim i sredim problem.

        Pozdrav...

        Comment

        • dfast
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2005
          • 1302
          • Hoofddorp NL /Bgd

          #5
          Na rece koji je auto u pitanju ali moze da bude i guma/solja iznad amortizera, isto se manifestuje kao lupkanje, ali ako je amortizer procureo moguce je da je povukao nesto sa sobom.

          Comment

          • sri98
            Admin od Trpeze
            • 24.10.2004
            • 7262
            • Republic of Konjarnik
            • Toyota Corolla E 210

            #6
            Vidi avatar - Nissan Almera N15
            Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

            Comment

            • Ljubo
              CBC Senator
              • 18.10.2005
              • 278
              • Kraljevo

              #7
              Da Nissan Almera N15 je u pitanju.

              Malopre sam dizao auto, srafovi su bili zategnuti, tocak nema lufta.

              Sve vise sam ubedjen da je do amortizera. Prilikom spustanja auta sa dizalice, kod tocka - amortizera se cuje vise kao skripa (mislim da se amortizer cuje kako se polako uvlaci pod teretom).
              Inace, vizuelno - guma na amortizeru je iscepana - skoro da je nema.

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #8
                Da nisu stabilizatori balans stangle dobili lufta pa lupkaju, to se najvise oseti na neravnom putu???
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • Ljubo
                  CBC Senator
                  • 18.10.2005
                  • 278
                  • Kraljevo

                  #9
                  Ne znam, verovatno je sve moguce.

                  Ali da ne bi dalje nagadjali, uskoro ga teram kod majstora pa nek on proba da provali sta je.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Za bas taj amortizer su mi ranije rekli da je procureo ali da ne mora da se menja.
                    ne znam koji su to rekli, ali to prosto nije tacno.
                    ako je procureo i nema vise ulja, amortizer je van funkcije i za bacanje je.
                    menja se odmah, sto pre je moguce...inace povuce za sobom i ceo trap ako se duze vozi bez njegove funkcije.
                    prvo silent blokovi, onda sve ostalo sto trpi sile koje se direktno prenose bez prigusenja na sasiju/elemente.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Ljubo
                      CBC Senator
                      • 18.10.2005
                      • 278
                      • Kraljevo

                      #11
                      Originally posted by brick
                      Za bas taj amortizer su mi ranije rekli da je procureo ali da ne mora da se menja.
                      ne znam koji su to rekli, ali to prosto nije tacno.
                      ako je procureo i nema vise ulja, amortizer je van funkcije i za bacanje je.
                      menja se odmah, sto pre je moguce...inace povuce za sobom i ceo trap ako se duze vozi bez njegove funkcije.
                      prvo silent blokovi, onda sve ostalo sto trpi sile koje se direktno prenose bez prigusenja na sasiju/elemente.
                      Da, u avgustu prosle godine (cim sam ga kupio) sam ga terao na akcijski, besplatni, pregled kod LF-a. Sve je bilo OK, osim sto je zadnji desni amortizer malo procureo, ali ne i iscureo . I da, bas sam ih i pitao da li mora da se menja sada ili ne, i odgovor je bio da ne mora.
                      Tada su na autu bile vece felne i niskoprofilne gume - rekli su da je zbog toga i procureo amortizer.

                      U svakom slucaju, pre par meseci sam se vratio na standardne dimenzije felni i guma a sada cu menjati i zadnje amortizere (bese kad se menja, uvek mora u paru ako ne i za sve tockove ?), pa ako i to nije bio uzrok 'lupkanja', nema veze, ionako je trebalo to uraditi.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        zadnji desni amortizer malo procureo, ali ne i iscureo
                        malo trudan
                        amortizer je hermeticki zaptiven, ako je procureo zasigurno je ulje iscurilo napolje (a gde bi inace curelo ?) i amortizer je gotov- crkao i nije vise u funkciji.

                        sam nacin rada amortizera je takav pa nikakve price kako je sve to ok jednostavno ne piju vodu sa tehnicke strane.
                        marketinski ili kako vec, sve je moguce "objasniti"...

                        I da, bas sam ih i pitao da li mora da se menja sada ili ne, i odgovor je bio da ne mora
                        pa onda nemoj ni sada nista da menjas, sto bi trosio pare...moze auto i bez amortizera da se kotrlja

                        a lupkanje, palo sa neba samo od sebe i nema bas nikakve veze sa tim amortizerom koji naravno nije iscureo i bas je kao nov, ha ha.
                        nece biti, kada crkne deo onda mora da se menja.
                        oduvek poznato pravilo.

                        malo karikiram, ali zar ti nije ocigledno da ubuduce zaobidjes takve majstore ( i takve price bez pokrica) ako zelis dobro svom autu i svom dzepu.

                        budi srecan ako nije amortizer za tih godinu dana povukao za sobom i trap, dobro ga pregledaj da nije i on "malo trudan".

                        PS, iz najboljih pobuda najjfetinije je pravovremeno menjati pokvarene delove.

                        Tada su na autu bile vece felne i niskoprofilne gume - rekli su da je zbog toga i procureo amortizer
                        btw, i ovo spada u urbane legende. nema veze sa realnim uzrocima, ma zaboravi ih najbolje
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sri98
                          Admin od Trpeze
                          • 24.10.2004
                          • 7262
                          • Republic of Konjarnik
                          • Toyota Corolla E 210

                          #13
                          Brick,

                          sve si lepo rekao

                          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                          Comment

                          • Ljubo
                            CBC Senator
                            • 18.10.2005
                            • 278
                            • Kraljevo

                            #14
                            [quote:3d10ykru]Tada su na autu bile vece felne i niskoprofilne gume - rekli su da je zbog toga i procureo amortizer
                            btw, i ovo spada u urbane legende. nema veze sa realnim uzrocima, ma zaboravi ih najbolje [/quote:3d10ykru]

                            Slazem se u vezi svega prethodno navedenog, ali mi samo objasni zašto ovo citirano spada u 'urbanu legendu'.
                            Mislim, barem meni kao apsolutnom laiku, deluje savršeno logično da amortizer ima kraći radni vek ako trpi veća opterećenja. A trpi ih tako što recimo, sama guma ima manje 'balona', sama veća felna sa gumom je teža od originalne (pod uslovom da nije aluminijumska), i sl.

                            Možda i grešim, ali ako je u pitanju 'legenda', voleo bih ako bi mogao da razbiješ tu legendu (brick = myth buster )

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              deluje savršeno logično da amortizer ima kraći radni vek ako trpi veća opterećenja. A trpi ih tako što recimo, sama guma ima manje 'balona', sama veća felna sa gumom je teža od originalne (pod uslovom da nije aluminijumska), i sl
                              probacu da pojasnim sa tehnicke strane.

                              amortizre ima kraci radni vek ako trpi veca opterecenja- slazem se.
                              da li ih ima zbog ove ili one gume ili tocka, pitanje je sad.

                              guma, felna ili bilo sta sto se pokrece nije okaceno na amortizer i nimalo ne utice po masi (tezini kao sili) na opterecivanje ili neopterecivanje amortizera.
                              po osnovu same konstrukcije i svrhe zbog koje postoji amortizer, a to je prigusivac.
                              prigusivac (apsorber) energije oscilovanja.

                              pri tome amortizer se tako postavlja na vozilu da je uticaj sila po uzdusnoj i poprecnoj osi vozila nikakav ili zanemarljivo mali da bi mogao uspesno da radi svoj posao, a to je prigusenje osiclovanja u vertikalnoj ravni (osi).

                              opterecenje po osnovu sila (tezine i drugih) koja nastaju od kretanja felne, gume i ostalih pokretnih delova trpe delovi trapa za to zaduzeni- viljuske, uporne spone, ramena, sta vec zavisno od tipa konstrukcije.

                              i njihovi elasticni elementi- silent blokovi koji povezuju te krute elemente koji su pokretni sa krutim fisknim elementima (karoserijom, sasijom).

                              ono sto trpi opterecenje su bas ti gumeni (obicno, ili kombonovano) elementi koji putem torzije odnosno elasticnosti ublazavaju uticaje put-guma-tocak na krtu karoseriju/ element vesanja vozila.

                              ono sto opterecuje amortizer u radu je temperatura kao primarni faktor koja utice na njegove osobine i narocito osobine ulja koje je u njemu.

                              a ta temperatura potice od pretvaranja energije oscilovanja u toplotnu energiju (energija se transformise u drugi oblik).

                              uz sire gume i vece felne krak je veci, za isti predjeni put (izbocinu/udubljenje na putu) je time vertikalni hod amortizera automatski manji i, ....amortizer je MANJE opterecen u tom slucaju jer su i ocilacije u vertikalnom smeru manje (pravilo trougla).

                              dakle, upravo je suprotno od citirane tvrdnje doticnog servisera, koliko ja znam.

                              cilj je tu energiju toplote odvesti u spoljnu okolinu dovoljno brzo da se ulje ne pregreje, eventualno prokljuca i time amortizer izgubi radnu funkciju.

                              stoga se ulje kod boljih amortizera drzi na pritisku (tzv gasni) manjeg ili veceg nivoa a sto sprecava (tacnije usporava) penusanje ulja i time produzuje efektivnost funkcije amortizera.

                              onoga trenutka kada amortizer vise nije zaptiven, funkcija drasticno brzo ( reda desetina kilometra voznje) se narusava i prakticno dejstvo amortizera bitno slabi.

                              taj gubitka zaptivenosti moze bidi jednosmeran ili dvosmeran zavisno od proboja ventila/ dihtunga pri kretanju u jednom ili oba smera.

                              pojava ulja spolja na amortizeru je pouzdan i garantvona signal da je amortizer crkao, i prakticno van funkcije ili sa veoma slabom funkcijom ( u tragovima).

                              i to su neka univerzalna pravila koja definise nauka i ne zavisi od marketiinga, servisera, trgovaca, prica ili uverenja.... ako se prihvati da naucno objasnjenje pojava i zakonitosti koje donosi fizika jeste i dalje apriori vazece.

                              u celoj prici sa opterecenjima zbog sirih guma, vecih tockova vazan je uticaj dva faktora- mase kao takve i kraka (duzine) na kojoj deluju sile.

                              pri tome masa(masax ubrzanje je sila) je manje bitna a krak sile izrazen u Nm (njutn metrima) je mnogo bitniji u smislu procene otpornosti materijala koji trpi te momente sila.

                              kugle i ostali polupokretljivi elementi vesanja su takodje na udaru ali i daleko otpornije izradjeni od gumenih silent blokova.

                              nadam se da sam ponudio dovoljno argumenata za objasnjenje stava da citirano objasnjenje spada u urbane legende, bajke, price radi price ili novinarsko nagadjanje, ...any, koje ne dotice sustinu i prakticno dezinformise.

                              kada to tvrde novinari, umetnici, laici, neki levi to nije nesto bitno jer se to i ocekuje...smatram neozbiljnim da neko ko sebe smatra serviserom i treba nesto da popravi i dovede u funkcionalno ispravno stanje daje takva objasnjenja koja diskredituju ( u mojim ocima) i samu strucnost na nacin da bi smeo da mu poverim posao.

                              mislim, kako ce nesto popraviti kada ne znam kako to radi, niti kako izgleda (treba da izgleda) funckionalno ispravan deo (uredjaj, proizvod,...)

                              nazalost kod nas ima podosta samozvanih "strucnjaka" koji se putem marketinga i reklame pokusavaju dokazati, a nedostaje im ono osnovno skolsko bazno poznavanje teorije i uopste zakona fizike (hemije, drugih aksioma) na kojima se bazira sva nadgradnja.


                              naravno, nismo pricali o vazdusnim (pneumatskim) amortizerima i drugim oblicima, strogo klasicni uljno-gasni kakvi su u vecini vozila ugradjeni.

                              malo sam oduzio, bolje tako ( nadam se) nego da bude izostavljeno precizno objasnjenje zasto nesto funckionise bas tako kako funkcionise.


                              btw, nekada sam u dilemi da pogresno procenim izjave i tvrdnje slicnog tipa- neki majstori znaju tacno zasto i kako ali ne rade u interesu klijenta nego ga navlace da se sto vise auto pokvari da bi imali u bliskoj buducnosti vise posla. i vecu naplatu usluga.

                              tako da, prihvatam taj dvosekli mac da neko ne zna sta prica a neko jako dobro zna i planira kako da to ubuduce iskoristi.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X