Dakle, da li možemo reći da je mit razbijen?
PRE SVEGA, želim da ti se zahvalim na detaljnom odgovoru.
Malo van teme, ali ako držiš neki servis obavezno mi javi gde mogu da te nađem!
Da se vratimo na temu, kao što rekoh, iz tvog odgovora su mi neke stvari jasnije i apsolutno se slažem da je logično i prihvatljivo.
Ipak, čini mi se da nisi sve parametre uzeo u obzir.
Amortizeri služe da smanje oscilacije vozila. A oscilacije izazivaju federi prilikom nailaska na manje ili veće neravnine na putu. A federi su spona između točkova (koji direktno trpe neravnine) i karoserije.
Apsolutno se slažem sa zaključkom da veći točkovi i šire gume izazivaju manje oscilacije vozila (ko je vozio sa sličnim gumama zna o čemu se ovde priča - auto je mnogo tvrđi). A zašto se ovo dešava? Federi postaji manje elastični (usled većeg pritiska na njih). Posledica je da i amortizeri manje osciluju.
Po tvome, manja oscilacija podrazumeva ređi, da tako nazovem, rad amortizera, manje grejanje, itd.
E sad, ključno pitanje, da li na dugotrajnost amortizera može da utiče i opterećenje u smislu potrebne veće sile da se spreče oscilacije? Odnosno, potrebna veća sila amortizera da bi se umirio auto?
Na primer, neki amortizer je projektovan da trpi 'udarce' od, lupam 100Nm (računato s obzirom na masu vozila, veličinu točkova i slične parametre). Promenom nekog od parametara, kao što je veličina točkova, amortizer sada mora da trpi, opet lupam 120Nm, tako da mu je sada radni vek umesto, i opet lupam 100.000km - 80.000km.
I još očigledniji primer sa kojim se većina nas upoznala barem u priči. Kada neko konstantno preopterećuje vozilo (Zastavin Poly - klasičan primer), šta najčešće riknjava? Pored ostalog i amortizeri!
Ovo je samo moje neko razmišljanje kao laika.
Unapred se izvinjavam ako negde pravim greške u koracima!
Pozdrav...
PRE SVEGA, želim da ti se zahvalim na detaljnom odgovoru.
Malo van teme, ali ako držiš neki servis obavezno mi javi gde mogu da te nađem!
Da se vratimo na temu, kao što rekoh, iz tvog odgovora su mi neke stvari jasnije i apsolutno se slažem da je logično i prihvatljivo.
Ipak, čini mi se da nisi sve parametre uzeo u obzir.
Amortizeri služe da smanje oscilacije vozila. A oscilacije izazivaju federi prilikom nailaska na manje ili veće neravnine na putu. A federi su spona između točkova (koji direktno trpe neravnine) i karoserije.
Apsolutno se slažem sa zaključkom da veći točkovi i šire gume izazivaju manje oscilacije vozila (ko je vozio sa sličnim gumama zna o čemu se ovde priča - auto je mnogo tvrđi). A zašto se ovo dešava? Federi postaji manje elastični (usled većeg pritiska na njih). Posledica je da i amortizeri manje osciluju.
Po tvome, manja oscilacija podrazumeva ređi, da tako nazovem, rad amortizera, manje grejanje, itd.
E sad, ključno pitanje, da li na dugotrajnost amortizera može da utiče i opterećenje u smislu potrebne veće sile da se spreče oscilacije? Odnosno, potrebna veća sila amortizera da bi se umirio auto?
Na primer, neki amortizer je projektovan da trpi 'udarce' od, lupam 100Nm (računato s obzirom na masu vozila, veličinu točkova i slične parametre). Promenom nekog od parametara, kao što je veličina točkova, amortizer sada mora da trpi, opet lupam 120Nm, tako da mu je sada radni vek umesto, i opet lupam 100.000km - 80.000km.
I još očigledniji primer sa kojim se većina nas upoznala barem u priči. Kada neko konstantno preopterećuje vozilo (Zastavin Poly - klasičan primer), šta najčešće riknjava? Pored ostalog i amortizeri!
Ovo je samo moje neko razmišljanje kao laika.
Unapred se izvinjavam ako negde pravim greške u koracima!
Pozdrav...
Comment