Cross-drilled rotors

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VR6
    CBC Senator XXL
    • 31.10.2004
    • 512
    • Sarajevo

    Cross-drilled rotors

    Interesuje me ako mi neko moze objasniti sta to predstavlja?? Jesu to diskovi mozda??
  • maki
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 878
    • Budva, CG

    #2
    jesu diskovi sa rupicama za brze hladjenje,na sebi mogu da imaju i kanale za brze otklanjanje opiljaka sa plocica

    HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

    Comment

    • BRABUS
      CBC Senator XXL
      • 15.10.2004
      • 2399
      • London

      #3
      Kod nas poznatiji kao perforirani diskovi

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        A sto se nebi lepo na srpskom izjasnili kad vec imamo svoj jezik?

        Da probam: Buseni i shlicovani diskovi?

        Busenje sve sto je radjenoi na njima u sustini nema nikakvu drugu osnovu do da se izbegne FADING efekat, sto znaci da kad se kocione obloge zagreju, posto sadrze organske materije dolazi do isparavanja i stvaranja gasova. Ti gasovi isparavajuci iz obloga i nalazeci se izmedju diskova i obloge , naprave jedan "vazdusni" (gasni) jastuk koji smanjuje frikciju te efekat kocenja izostaje.
        Da bi se to izbeglo radilo se na tome da se naprave ili rupe na diskovima koje bi evakuilare te gasove ili shlicevi (zljebovi, ili kanali, kako vec hocete.

        I jedan i drugi nacin imaju svoje nedostatke.
        Naime, kad je disk sa zljebovima, dolazi do nejednakog sirenja diska na segmentima izmedju zljebova te se dobije amplitudna sirina diska po obimu. Oseca se u pedali kao pumpajuci efekat i vrlo cesto zna da proizvodi neprijatne zvukove kao kocenje po tarabi. Razne geometrijske sare zljebova daju razlicite fenomene i nijedan nije imun na fenomen koji sam opisao skroz na skrz. U isto vreme se smanjuje aktivna frikciona povrsina po obimu diska sto zahteva daljnje pojacan pritisak pedale, ili pak kocione obloge sa boljim frikcionim koeficientom.

        Rupe, na diskovima imaju istu tandensu da smanje povrsinu ali taraba kocioni efekat ovde izostaje. Vise se koristi kao kozmeticki disk nego sto je koristan, jer nazalost zahteva odrzavanje koje niko jos nije nikad naveo, a to je da se moraju bar jedan put mesecno ocistiti rupe, inace u protivnom dolazi do naslaga prasine kocnica ikoja vremenom zatvara rupe. To sto je problem, nije da se sam gasni jastuk vratio nazad i da imate skroz obicne kocnice, problem je sledece prirode, i to imam u licnom iskustvu jer sam godinama trazio resenje protiv pucanja diskova uz rupe:

        Cestice koje su se natalozile i zatvorile rupe, se puno brze sire usled grejanja i sire se vise nego li sam materijal diska. Sirenjem jednostavno nateraju disk da eksplodira

        Thats it /
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • maki
          CBC Senator XXL
          • 03.10.2004
          • 878
          • Budva, CG

          #5
          Dodao bi jos da se plocice brze trose jer se kod nas tesko nalaze kvalitetnije plocice za te diskove
          HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

          Comment

          • VR6
            CBC Senator XXL
            • 31.10.2004
            • 512
            • Sarajevo

            #6
            Hvala velika svima na odgovorima, posebno Boostu na ovako detaljnom...

            Comment

            • Saabo
              Moderator
              • 29.09.2004
              • 1724
              • Vrbas
              • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

              #7
              Jos fali slika da sve to upotpuni, s toga evo neke

              SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Jos jedan mali dodatak Boostovom objasnjenju.

                Zljebovi (ili grooved rotors) takodje sluze za...hm u originalu "deglazing" - kada cesto i jako kocite, standardne pa i sportske plocice se, pa recimo "uklizaju" odnosno na povrsini se od visoke temperature stvara sloj odnosno "glaze" koji stvara isti efekat kao i led pod tockovima. Isti efekat se javlja i kod ceste gradske voznje, ili kod previse "mekanih" plocica. Grooves sluze prvenstveno za "struganje" ovog staklo-sloja kako bi plocica povratila punu snagu kocenja. Losa strana je, naravno, malo povecana buka i povecano trosenje plocica.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Jupps... pozdravljam kompletiranje.
                  Dobrodosao!!!
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Zahvaljujem, zahvaljujem Trebace mi par strucnih saveta, pa pliz obrati malo paznje na onih par pitanja koje postavim, vazi?
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      brb
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Nenad
                        CBC Senator XXL
                        • 06.01.2005
                        • 1364
                        • BBgd/Mow

                        #12
                        Renomirani proizvodjaci kocionih diskova ne buse rupe zato sto to veoma narusava molekularnu strukturu metala i on postaje podlozan pucanju oko tih izbusenih rupa, pogotovo pri velikom radnom naprezanju (citaj cestim i zestokim kocenjima). Umesto busenja gotovog glatkog diska proizvodjaci ih liju sa rupama. Najlakse ces prepoznati takav disk po tome sto on ima zaobljene ivice rupa an ne ostre ili secene pod uglom.
                        Boost or bust...

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Pa nijedna makar poluozbiljna fiorma odavno vise ne busi rupe na diskovima posto su vec gotovi, vec ih lije zajedno sa njima...to busenje rupa na diskovima je vise nas izum nego bilo ciji drugi...
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #14
                            206,
                            ne mozes da predstavis koliko ima "firmi" napolju koje tako rade. Jednostavno kupuju tudje diskove i buse ih i reckaju.
                            Boost or bust...

                            Comment

                            Working...
                            X