Zamena kocionog ulja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #31
    Bilo je pisano o tome. Svi ste pomalo u pravu. Trazite sta je Boost napisao o ovome.
    Inace i DOT 3 ili 4 neki ne menjaju po 7-8 godina pa koce i dalje uspesno.
    U saobracaju je najmanje sportskih automobila pa je upotreba sada vec dosta jevtinog DOT 5.1 dosta veliki overkill cak i za lose klimatske uslove a normalna vozila i nacin voznje. Dolivanje ulja druge boje je lakse ali je praznjenje celog sistema bolje jer se polazi od nule posto ne dolazi do mesanja bas uopste. Ovo posebno ako se prelazi sa goreg ulja na ulje vise klase.
    Ako se vec i doliva preko onda treba pustiti da bar polovina kolicine u sistemu novog ulja iscuri u svrhu ispiranja (znaci bar 0.5l za sve tockove ukupno). Ovo JESTE malo preterano ali ne moze i lakse i jevtinije.
    Naravno da je isto dobro ovo raditi po suvom vremenu ako je moguce da se bira.

    Comment

    • Inovator
      CBC Član
      • 27.08.2006
      • 64
      • Bjelovar

      #32
      i ne reče nitko, jel treba radit 2 po 2 kotača ili 1 po jedan? riječ je oa autu bez ABSa?
      hvala

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #33
        Moze jedan po jedan.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #34
          ak si brz mosh sva 4 odjedared

          Dot 5.1 mozete muckati al pazite da vam boca neispadne, inache jedan dan chekanja
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Inovator
            CBC Član
            • 27.08.2006
            • 64
            • Bjelovar

            #35
            Originally posted by BOOST
            ak si brz mosh sva 4 odjedared

            Dot 5.1 mozete muckati al pazite da vam boca neispadne, inache jedan dan chekanja
            meni u manualu G III piše bold slovima ne koristiti DOT 5 ulja... samo DOT4. pa ti znaj

            Comment

            • vega
              CBC Senator XXL
              • 21.02.2006
              • 324
              • Beograd

              #36
              Pa ko ti je rekao da sipas DOT5? Mi pricamo o DOT 5.1. Nije svejedno
              ... and then the damn thing gone wild!

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #37
                Originally posted by Inovator
                Originally posted by BOOST
                ak si brz mosh sva 4 odjedared

                Dot 5.1 mozete muckati al pazite da vam boca neispadne, inache jedan dan chekanja
                meni u manualu G III piše bold slovima ne koristiti DOT 5 ulja... samo DOT4. pa ti znaj
                DOT 5 strogo zabranjen za standardne kocione sisteme...
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • civi
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1492
                  • Pozarevac

                  #38
                  Originally posted by BOOST
                  Originally posted by Inovator
                  Originally posted by BOOST
                  ak si brz mosh sva 4 odjedared

                  Dot 5.1 mozete muckati al pazite da vam boca neispadne, inache jedan dan chekanja
                  meni u manualu G III piše bold slovima ne koristiti DOT 5 ulja... samo DOT4. pa ti znaj
                  DOT 5 strogo zabranjen za standardne kocione sisteme...
                  Ne razumem ovo standardne? kakva je razlika u odnosu na one u koje se sipa?
                  Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                  - Kako to misliš, kočim?

                  Comment

                  • Deki
                    CBC Senator XXL
                    • 18.02.2005
                    • 307
                    • Beograd

                    #39
                    Originally posted by Miljan
                    Ne, ne, ono jeste kvalitetnije, ali je higroskopno, tj. skuplja vlagu iz vazduha i to prilicno vise nego DOT 3 i 4, i zato treba cesce da se menja.
                    Ovo je mislim tacno.

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #40
                      Ne razumem ovo standardne? kakva je razlika u odnosu na one u koje se sipa?
                      Svi automobili sa hidraulichnim kochionim sistemom imaju kochiono ulje na spisku potroshnog materijala, a proizvodjach ce propisati tip u zavisnosti od tipa/namene automobila i konkretnog kochionog sistema.

                      Postoje dva tipa kochionih ulja, a razliku medju njima odredjuje njihov hemijski sastav. Prvu grupu chine ulja koja sadrzhe estre poli-glikola a drugu grupu ulja koja su napravljena na bazi polimera. Druga grupa, sa polimerskom bazom, se dalje diferencira na dve podgrupe: ulja sa polimerskom bazom od silikona, i ulja sa polimerskom bazom od silicijuma. Hemijski sastav pravi jasnu razliku izmedju poli-glikol i silikon tipova ulja u pogledu fizichko-hemijskih karakteristika, a pre svega po pitanju higroskopnosti, te se shodno tome vrshi i odabir konkretnog tipa ulja shodno konkretnom automobilu, njegovoj nameni i ochekivanim uslovima eksploatacije.

                      Silikonska/silicijumska kochiona ulja su sofisticiranija, imaju ogranichen spektar primene i specifichna su zbog osobine da su visoko-kompresiona. Shto je visha temperatura u kochionom sistemu - to je visha sposobnost ovog ulja da trpi visoke kompresije, shto se manifestuje "mekom" pedalom kochnice. Silikonska ulja nisu higroskopna, shto znachi da ne apsorbuju i ne meshaju se sa vodom. Obzirom na chinjenicu da voda u sistemu isparava kad temperatura kochnionog ulja dostigne tachku kljuchanja vode, dolazi do nastanka pare odnosno vazduha u sistemu. Ovo drastichno snizhava sposobnost kochnica da efikasno funkcionishu te se stoga kochioni sistemi u kojima su silikonska ulja moraju redovno kontrolisati a ulja redovno menjati. Silikonska kochiona ulja se na trzhishtu oznachavaju kao standard (Department Of Transportation) DOT 5.

                      Ulja sa estrima poliglikola su higroskopna, shto znachi da ce chak i u sluchaju meshanja sa vodom zadrzhati svoje karakteristike, a kochioni sistem ochuvati svoju funkciju. Medjutim, nakon meshanja voda u sistemu dovodi do negativne pojave u smislu snizhavanja tachke kljuchanja celokupnog fluida u kochionom sistemu. Ovo u putnichkim automobilima, visokoserijskim modelima za opshtu upotrebu, u redovnim, standardnim uslovima eksploatacije nece predstavljati veliki problem. Medjutim, kod sportskih modela i sportske vozhnje ovo postaje izrazhajniji problem jer se efikasnost kochionog sistema snizhava. Poliglikolska ulja imaju duplo nizhu kompresibilnost od silikonskih, shto znachi da se u eksploataciji ovo manifestuje "tvrdjom" pedalom kochnice. Ulja sa poliglikolskom bazom se oznachavaju po DOT standardu sa DOT 3, DOT 4 i DOT 5,1.

                      Svako ulje, bez obzira na tip, ima svoju "suvu" i "vlazhnu" tachku kljuchanja. Prva (DRY point) tachka kljuchanja se odnosi na 100% "suvo" ulje odnosno na 0 % prisutne vode u sistemu. Druga (WET point) tachka kljuchanja se obichno rachuna (i oznachava u specifikacijama) u sluchaju kad je u sistemu prisutno 3 % vode.

                      ......................Dry point.............Wet point

                      DOT 3..............205 *C.................140 *C
                      DOT 4..............230 *C.................155 *C
                      DOT 5..............260 *C.................180 *C
                      DOT 5,1...........270 *C.................190 *C

                      Mozhe se zakljuchiti da je za "standardne" putnichke automobile mnogo bitnija vlazhna/wet tachka kljuchanja, jer se kochiono ulje redje menja u sistemu i mogucnost da je vlaga/voda prisutna u sistemu je visoka. Stoga je bitnije fokusirati se na tachku kljuchanja kochionog fluida kad je u njemu prisutna i voda (po standardu se uzima 3 % u odnosu na ukupnu kolichinu fluida u sistemu). Nasuprot ovome, kod sportskih automobila se kochiono ulje chesto menja u sistemu, pa je shodno tome za ochekivati da je mogucnost da je voda prisutna u njemu veoma mala, ili ne postoji. Zato je kod takvih automobila mnogo bitnija suva/dry tachka kljuchanja kochionog fluida. Kod sportskih automobila se ni u kom sluchaju sme koristiti ulje sa silikonskom bazom. Ne smeju se meshati razlichiti standardi/tipovi kochionih ulja u kochionom sistemu. Nije preporuchljivo koristiti kochiono ulje koje je duzhe vremena stajalo u vec otvorenoj kantici, tim pre shto vlaga u vazduhu u direktnom kontaktu sa fluidom narushava njegove fizichko-hemijske osobine, kochioni sistem sa takvim uljem u sebi gubi na efikasnosti a automobil i putnici na opshtoj bezbednosti. =]
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • mirdza
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2005
                        • 2437
                        • Katowice (PL) / Banja Luka
                        • AGP / W126

                        #41
                        ima jedna caka sto se tice DOT 5 kocionih tecnosti - poslije sipanja u sistem gdje je ranije bilo DOT 3, 4 ili 5.1 razjeda gumene elemente. nemam pojma zasto se tako desava ali znam nekoliko primjera.
                        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                        Comment

                        • Srdjan
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 2416
                          • Bajina Basta/Beograd

                          #42
                          Da to je u slucaju kada se koristi DOT 5... Ali DOT 5.1 nije nista agresivniji na gumice od dot 4 ili 3...
                          Lancia Kappa 2.0 20v

                          Comment

                          Working...
                          X