Zadnja vuca - zimski uslovi

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Zadnja vuca - zimski uslovi

    Izbegao bih Opela zbog zadnje vuce, jer ce se auto dosta koristiti zimi, a oko mene su Tara, Zlatibor, Kadinjaca, mozda cak i vise prelazim zimi nego leti tako da mi je prednja vuca takoreci imperativ
    zasto ?
    pa zadnja vuca je bolja zimi od prednje, pogotovu ako imas planine (i uzbrdo) oko sebe.
    prednji pogon i uzbrdica se ne podnose najbolje

    Opeli imaju vrlo dobar zadnji pogon a ako je i model sa sper diferencijalom retko koji FWD auto moze da se nosi sa prohodnoscu zimi.

    podrazumevam da se koriste zimi adekvatne gume.

    za zadnjih 12 godina koliko vozim iskljucivo zadnju vucu jos nijednom nisam imao potrebu da stavim lance, niti sam se ikada zaglavio u snegu.

    ako je to jedini razlog sto Omega otpada mislim da gresis sto otpisujes auto takvih osobina ponude prostora motora i opreme. (licni stav, nista vise).
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Originally posted by brick
    zasto ?
    pa zadnja vuca je bolja zimi od prednje, pogotovu ako imas planine (i uzbrdo) oko sebe.
    prednji pogon i uzbrdica se ne podnose najbolje
    Ovo si nekako generalizovao? Mozda treba reci ovima u Trollhättanu da su promasili vuchu
    I mora da je policija u Aspenu totalno neupucena

    http://www.aspentimes.com/article/20060 ... 5479933142

    http://images.google.se/images?hl=sv&q= ... a=N&tab=wi

    razlog je bas sto je uzbrdica puno i puno snega.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #3
      Originally posted by brick
      Izbegao bih Opela zbog zadnje vuce, jer ce se auto dosta koristiti zimi, a oko mene su Tara, Zlatibor, Kadinjaca, mozda cak i vise prelazim zimi nego leti tako da mi je prednja vuca takoreci imperativ
      zasto ?
      pa zadnja vuca je bolja zimi od prednje, pogotovu ako imas planine (i uzbrdo) oko sebe.
      prednji pogon i uzbrdica se ne podnose najbolje
      Mogao sam to ovako da kazem: Nemam nikakvog vozackog iskustva sa zadnjom vucom, bar ne kad je brza voznja u pitanju, a pored mene taj auto ce voziti i moj otac i burazer koji je skoro polozio, tako da je meni prednja vuca sigurnija... Nista vise..
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #4
        pa zadnja vuca je bolja zimi od prednje, pogotovu ako imas planine (i uzbrdo) oko sebe.
        prednji pogon i uzbrdica se ne podnose najbolje
        Helloooo, hellooooo. Wake up, wake up.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          sta je sporno ?
          prednja vuca ima problem sa rasterecenjem prednje osovine pri uzbrdici, opste poznata zakonitost.
          sto veci uspon to problem vise izrazen.

          primecuje se i na suvom kada podloga nije idealna poput sljunka na asfaltu ili slicno.

          ono sto jeste prednost tipicnog FWD auta je nesrazmerna raspodela masa i opterecenje prednje osovine, medjutim to vazi za ravno i male nagibe/uspone.

          za razliku RWD ima povecanje opterecenja zadnje osovine koja je pogonska sa povecanjem nagiba.

          uvek je do sada bilo tako a tako kaze i fizika (kako su mene ucili u skoli) ili se nesto promenilo u novije vreme ?

          ono sto je bila moja poenta vezano za Omegu (i slicne) je da su preterane price o zimskoj nepodobnosti zadnjeg pogona generalno.

          ima naravno losih resenja zadnjeg pogona, tipican je klasican Mercedes RWD koji je neupotrebljiv zimi npr. ali to nije opsta karakteristika svakog zadnjeg pogona.
          za Omegu znam da gazi uspone po snegu sa lakocom.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            @srdjan, ako je tako to menja stvari.
            zadnji pogon je zahtevniji od vozaca i, prednji je lakse savladati slazem se.
            kako god, rekoh ako su Kapa i Safran ponuda ja biram Kapu a to je vidim i favorit vecine
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Brick, naravno, opet po svom starom, dobrom, oprobanom receptu...gledas kako svi, pa onda totalno kontra...

              Zaista mi nije jasno sta mislis da dokazujes ovakvim nebulozama, osim da si bandoglav do krajnjih granica...
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                boost za upucenost Amera i njihove policije ne znam ali kazi sta vozi SWE policija. a tu ima snega valjda
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  206-imas neki (kontra)argument ili onako tek da nesto dobacis...
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    LULE? severna svedska...

                    Nadji mi jedan Volvo sa RWD u sluzbi policije, ALL weel drive da, i SAAB 9-5

                    Volvo sa FWD je uistinu neupotrebljiv.



                    http://images.google.se/images?svnum=10 ... G=S%C3%B6k
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Brick >> Nazalost da ti se suprotstavim.

                      FWD nisu vise Fiat/Zastava sa 700Kg , odavno..

                      SAAB 9000 ima raspored masa 60/40 i 900Kg na prednjem trapu, kad je uzbrdica 19% raspored masa je 50/50
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        Ma odakle mi argument, sta ti pada na pamet...nema veze sta praksa kaze, vazno je teoretisati malo, pa onda uvazi teoriju a praksu baci kroz prozor, je li tako... Kako ti uvek padne na pamet da teoretises oko necega sto nema VEZE s vezom, i to obavezno uzimajuci u obzir samo one cinjenice koje idu u prilog tvojoj tezi?

                        Evo, jedan od razloga, kad smo vec kod fizike: sneg prednja vuca, krivina, noga na gasu i prednji tockovi vuku auto u pravcu kuda je namotan volan, auto prati putanju. Zadnja vuca auto gura napred preko nosa, nema sta da povuce prednje tockove van krivine, auto bezi van puta. U mogunost kontrole i vestinu potrebnu za upravljanje RWD po snegu ni ne ulazim. Nek mi neko normalan sa iskustvom sa obe vuce kaze da nije tako?

                        Uostalom, kakve argumente ti smatras za potrebno da ti se daju? U poslednjih 12 godina vozio sam najmanje 10 razlicitih FWD, RWD i 4WD auta i savrseno dobro znam kako se koji ponasa u kojim uslovima prema tome ne vidim razlog da dajem "argumente" za bilo sta odnosno objasnjavao zasto je topla voda topla...tako je kako jeste pa ti do sutra teoretisi zasto tako ne bi trebalo da bude...

                        Van OFF-a: u ovom drustvu, glasam za Kappu
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #13
                          Dali je tocno da je Citroen izasao s prednjim pogonom na osnovu iskustva koje je imao gurajuci ili vukuci tacke? Mit ili istina?

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            FWD nisu vise Fiat/Zastava sa 700Kg , odavno
                            mislis ?
                            dodji ovde neke zime pa ces videti na ulicama zaglavljene FWD koji ne mogu da krenu uzbrdo sa semafora po BG ulicama.
                            da li se zove Fiat, VW Golf, Audi ili nesto deseto uglavnom ogroman vecina FWDa je tesko upotrebljiva zimi na usponima.
                            nije 700kg, nesto vise danas ali su problemi i dalje masovno prisutni.

                            to sto postoji Saab 9000 koji je nesto razliciti (a ti znas koliko mnogo) od durgih FWD nazalost nece pomoci onima koji se pate zimi sa prosecnim FWD kakvih je i najvise u voznji.

                            kao sto sam naveo da postoje losi RWD (Mercedes) tako i postoje dobri FWD.
                            pre izuzeci nego pravilo
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              ne vidim razlog da dajem "argumente" za bilo sta odnosno objasnjavao zasto je topla voda topla
                              ti iznosis stavove adekvatne tome da je topla voda zapravo hladna i pri tome ne vidis potrebe da argumentujes tu cudnu postavku. (?)
                              praksa kod nas vidljiva svake zime pokazuje eksplicitno problematicno pokretanje sa semafora na uzbrdici FWD auta- Ustanicka ulica je tipican primer. i manje vise svaka ulica sa strminom a Beograd je prepun ulica i primera mucenja FWD auta svake zime.

                              vise od 20godina vozim auto i nikada se nije dogodilo da je FWD auto negde uzbrdo mogao da krene iz stanja mirovanja po snegu a da to isto nisam mogao u RWD autu. a desavalo se XX puta da FWD ispred mene nije u stanju da se pokrene pa moram da ga obilazim da bi nastavio voznju.
                              za 15 godina nijednom nisam koristio lance i nijednom nije auto ostao zaglavljen.
                              a sa FWD se to itekako dogadjalo sto kao vozacu sto kao suvozacu.

                              posto vidim da te teorija nervira, ne moze ipak da se izbegne...
                              ona je objasnila (a vidljivo i prakticno) i zasto je FWD u gorem polozaju.
                              postojece trenje kotrljanja tocka (to jest gume) po snegu je vrlo malo samo po sebi. kod FWD deli se na 2 komponente vuce vozila po uzduznoj osi i okretanja tocka/ upravljanja volanom po bocnoj osi. (kada zbir sila te 2 komponente prevazidje silu trenja nastaje klizanje, a to se dogadja vrlo lako jer je trenje zimi vrlo malo).

                              kod RWD auta se nista ne deli, uvek se koristi maximalno moguce trenje i za upravljacke i za pogonske tockove koji su razdvojenih funkcija.
                              (ima 4 gume koje prenose sile pokretanja i zakretanja tockova umesto samo 2 gume kod FWD- vrlo prost razlog vece otpornosti RWD na klizanje).

                              dijagram vektorske rapodele sila guma u odnosu na podlogu se nalazi lako u knjigama (ako bas zelis da proveravas) i opste je poznato da gore navedeno ogranicenje ima za posledicu da FWD znatno pre prokliza od RWD pogona pri istim uslovima.

                              jedina prednost FWD je na ravnom bez uspona, na pravcu i pri kocenju.

                              na planinskim usponima FWD auti su prvi koji staju, i prvi kojima su potrebni lanci da bi se popeli uzbrdo.
                              svake zime ista slika na prilazima nasim planinama.

                              protiv zakona prirode se ne moze (teorija dinamike kretanja i praksa se uvek slazu btw).

                              i da topla voda je uvek topla voda (citati zakoni fizike jos uvek vaze)
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X