stari ulje kako da ne stari. period starenja modernih ulja je 30tak godina.
ne smetaju klimatske promene ni priblizno kao motornom ulju jer nema pritiska, nema opterecenja koje bi delovalo na razgradnju molekularne sturkture. same promene klime su blage za opseg temperatura za koje su namenjena ta ulja.
za sitne cestice metala (povrsinske zastite) postoji filter-magnet koji ih odvaja iz uljne suspenzije. taj problem je odavno jednostavnim metodom resen i ne postoji prakticno u ispravnom inace uredjaju.
ja sam vozio aute i sa mnogo vise od 100.000km i nije postojala ikakva potreba da se menja ulje.
i sada vozim auto sa oko 140.000km i u servu, diferencijalu je originalno fabricko punjenje.
ulje u automatik menjacu je jednom promenjeno,na oko 120.000km (serviser greskom nije znao za fabricku izmenu da se u tom modelu menjaca ne vrsi zamena fabrickog (skupog) sintetickog ATF ulja).
kada su sistemi zatvoreni prakticno nema ni rizika od kondenzovane vlage iz vazduha posto ulja sama po sebi nisu higroskopna.
ono sto jeste preostalo kao nuzno je periodicna kontrola nivoa, i po potrebi dolivanje a zamenu ako se proceni da je nuzno.
na nekim autima nema ni nacina da se menja ulje u menjacu, nema cepa ili bilo kakvog namenskog otvora pa bi morao da se rasklapa menjac da bi se stiglo do faze zemene ulja sto je neprakticno i skupo.
u fabrici obicno sipaju sinteticke tecnosti /ulja koja su kvalitetna i skupa i obicno ulje takvog kvaliteta se tesko nalazi kasnije u maloprodaji radi zamene istim kvalitetom.
ako se koriste obicna mineralna ulja (starije generacije, 20tak godina stari tipovi ulja ) ne znam da li postoji potreba redovnog menjanja niti da li se to jos koristi u nekoj fabrici danas.
jedna kontrola ulja otkriva stanje i potrebu da se menja ili ne menja i to svakako ne treba preskakati u redovnim intervalima.
ne smetaju klimatske promene ni priblizno kao motornom ulju jer nema pritiska, nema opterecenja koje bi delovalo na razgradnju molekularne sturkture. same promene klime su blage za opseg temperatura za koje su namenjena ta ulja.
za sitne cestice metala (povrsinske zastite) postoji filter-magnet koji ih odvaja iz uljne suspenzije. taj problem je odavno jednostavnim metodom resen i ne postoji prakticno u ispravnom inace uredjaju.
ja sam vozio aute i sa mnogo vise od 100.000km i nije postojala ikakva potreba da se menja ulje.
i sada vozim auto sa oko 140.000km i u servu, diferencijalu je originalno fabricko punjenje.
ulje u automatik menjacu je jednom promenjeno,na oko 120.000km (serviser greskom nije znao za fabricku izmenu da se u tom modelu menjaca ne vrsi zamena fabrickog (skupog) sintetickog ATF ulja).
kada su sistemi zatvoreni prakticno nema ni rizika od kondenzovane vlage iz vazduha posto ulja sama po sebi nisu higroskopna.
ono sto jeste preostalo kao nuzno je periodicna kontrola nivoa, i po potrebi dolivanje a zamenu ako se proceni da je nuzno.
na nekim autima nema ni nacina da se menja ulje u menjacu, nema cepa ili bilo kakvog namenskog otvora pa bi morao da se rasklapa menjac da bi se stiglo do faze zemene ulja sto je neprakticno i skupo.
u fabrici obicno sipaju sinteticke tecnosti /ulja koja su kvalitetna i skupa i obicno ulje takvog kvaliteta se tesko nalazi kasnije u maloprodaji radi zamene istim kvalitetom.
ako se koriste obicna mineralna ulja (starije generacije, 20tak godina stari tipovi ulja ) ne znam da li postoji potreba redovnog menjanja niti da li se to jos koristi u nekoj fabrici danas.
jedna kontrola ulja otkriva stanje i potrebu da se menja ili ne menja i to svakako ne treba preskakati u redovnim intervalima.
Comment