Da li se menja ulje u servu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    stari ulje kako da ne stari. period starenja modernih ulja je 30tak godina.

    ne smetaju klimatske promene ni priblizno kao motornom ulju jer nema pritiska, nema opterecenja koje bi delovalo na razgradnju molekularne sturkture. same promene klime su blage za opseg temperatura za koje su namenjena ta ulja.

    za sitne cestice metala (povrsinske zastite) postoji filter-magnet koji ih odvaja iz uljne suspenzije. taj problem je odavno jednostavnim metodom resen i ne postoji prakticno u ispravnom inace uredjaju.

    ja sam vozio aute i sa mnogo vise od 100.000km i nije postojala ikakva potreba da se menja ulje.

    i sada vozim auto sa oko 140.000km i u servu, diferencijalu je originalno fabricko punjenje.

    ulje u automatik menjacu je jednom promenjeno,na oko 120.000km (serviser greskom nije znao za fabricku izmenu da se u tom modelu menjaca ne vrsi zamena fabrickog (skupog) sintetickog ATF ulja).

    kada su sistemi zatvoreni prakticno nema ni rizika od kondenzovane vlage iz vazduha posto ulja sama po sebi nisu higroskopna.

    ono sto jeste preostalo kao nuzno je periodicna kontrola nivoa, i po potrebi dolivanje a zamenu ako se proceni da je nuzno.

    na nekim autima nema ni nacina da se menja ulje u menjacu, nema cepa ili bilo kakvog namenskog otvora pa bi morao da se rasklapa menjac da bi se stiglo do faze zemene ulja sto je neprakticno i skupo.

    u fabrici obicno sipaju sinteticke tecnosti /ulja koja su kvalitetna i skupa i obicno ulje takvog kvaliteta se tesko nalazi kasnije u maloprodaji radi zamene istim kvalitetom.

    ako se koriste obicna mineralna ulja (starije generacije, 20tak godina stari tipovi ulja ) ne znam da li postoji potreba redovnog menjanja niti da li se to jos koristi u nekoj fabrici danas.

    jedna kontrola ulja otkriva stanje i potrebu da se menja ili ne menja i to svakako ne treba preskakati u redovnim intervalima.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Car
      CBC Senator XXL
      • 07.07.2005
      • 900
      • Beograd

      #17
      Originally posted by brick
      ono sto jeste preostalo kao nuzno je periodicna kontrola nivoa, i po potrebi dolivanje a zamenu ako se proceni da je nuzno.
      Da ne otvaram novu temu, ubacicu se ovde.

      A kako, ako je to hermeticki zatvoren sistem, kako si gore napisao, ima potrebe za dosipanjem? Gde nestane ulje iz npr. volana?
      Meni su na proslom redovnom servisu dosuli malo ulja u volan, po njihovim recima malo je trebalo da se dospe, iako ulje nigde ne curi, ne ostavlja nikakve tragove za sobom u garazi i slicno, sve je suvo kad se pogleda itd..
      Mislim, servo radi kako je radio i ranije, bar ja ne primecujem neke promene na volanu, i bas me je uplasilo to sto su dosipali ulje. Auto je presao negde oko 170 000.

      Da pitam preciznije, da li moze doci do opadanja nivoa ulja u volanu cak i da je sve u redu, nakon ovolike kilometraze? Po recima servisera sve je u redu, normalna procedura, e sad koliko verovati...

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Ne mora da znaci. Mozda su merili nivo hladnog ulja pa su dosipali i sad mozda ima malo vise od normalnog nivoa. Visak ima gde da izadje kroz rupicu na poklopcu ako bas ima previse. Druga mogucnost je da je sasvim malo ulja zavrsilo dole u manzetnama koje su jos cele pa ne curi iz njih. Naravno da ulje ne moze tek tako da nestane iz sistema.

        Comment

        • FiatGroup
          CBC Senator
          • 11.06.2005
          • 228
          • Rijeka

          #19
          sto je s kocionim uljem?

          Mislim da se varas,,, zaboli tvornicu uvo za mjenjac... testiran je na npr 300k km... u kojem vremenskom periodu? 1-2-5-7godina?

          tih 300k km mislim da je simulirano na stolu... to nemoze nikada zamjenjti realne uvjete voznje..

          uljima itekako smjetaju vremenski uvjeti kao i temperaturne promjene itd itd..

          svakako stojim iza toga da se trba izmjenjvati..

          slobodno uzmi uzorak ulja iz serva ili mjenajca nakon recimo 5 godina voznje ili 300k km... nemoj se cuditi ako je izmjenio svojstva...

          poz
          *************************************
          The best is the enemy of the good
          The proof of the pudding is in the eating
          *************************************

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #20
            Mora da menja svojstva sigurno za recimo 5 godina samo stajanja u menjacu a jos sigurno jos znatno brze ako se greje i hladi ko zna koliko puta. Ako ulje vec ima znatno drugaciji miris zasto bi sastav ostao isti.
            Skrecem paznju da se zaista vodi racuna kod upotrebe modernijih ekvivalenata za originalna ulja jer nije uvek bolje. Najcesce u servisima sipaju sta imaju a ponekad nije tacno to sto treba. Onda je bolje ne menjati uopste dok se ne nadje adekvatna zamena ako se vec teze nalazi. Malo nas zna kakav je sastav elemenata menjaca ili gumica na servu i kakve su reakcije na razlicita ulja da bi smo tek tako sipali bilo sta. Takodje nije dozvoljeno ni mesanje razlicitih ulja (recimo sinteticko sa mineralnim). Ne pitajte me zasto ali tako svuda pise.
            Kod eventualne zamene ulja u menjacima koji nemaju sraf za ispustanje bitno je ponekad da se auto postavi u neki zgodan nakrivljen polozaj da bi se izvuklo sto vise ulja posto ne moze bas sve da se u**** ako auto stoji normalno na ravnom.
            Ko serva, opet, vaznije je mozda zameniti filter ulja nego samo ulje.
            Kad smo kod ulja uopste i kociono ulje se menja PREVENTIVNO na recimo dve godine a moze da traje realno i 10 pa i da dalje koci bez problema ako se ispustala povremeno kolicina od 1 metar iz cevcice od tocka sto je jako mala kolicina. To da li je ulje bilo za zamenu vidi se i golim okom kad krenemo da ispustamo ulje. Ako izgleda normalno (bistro) moglo je jos da traje ako se emulzifiralo mogli smo da poginemo negde mada se gnjecava papucica kocnice oseti daleko pre, sva sreca. To nije nesto sto bi nas sprecavalo da menjamo skroz na 2 godine. Ne bi nikako da poredim rizik kocionog ulja sa rizikom ostalih tecnosti u autu nikako. Vecina stvari oko odrzavanja se radi preventivno jer ako cekamo kvarove zbog nemarnosti mogu skupo da nas kostaju a mogu ponekad i druge koji nisu krivi.

            Comment

            • FiatGroup
              CBC Senator
              • 11.06.2005
              • 228
              • Rijeka

              #21
              2 dranix.. respect

              Za kociono ulje postoje uredjaji koji mjere valznost... trjanje kocionog sistema najvise ovisi o ulju jer vecina sistema odlazi iznutra na periferiji.. cilindri korodiraju radi vlaznosti..
              Preko 1% vlaznosti je vec za zamjenu, jer se s njime i spust tocka vrelista... sprecava korodiranje sistema iznutra..

              zamjenska ekvivalentna ulje mozete naci u autodati...
              Stvarno u servisima za neka vozila koja zastupaju cesto sipaju ulja koja imaju dobar profit...
              *************************************
              The best is the enemy of the good
              The proof of the pudding is in the eating
              *************************************

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #22
                Ma nije sporno. Znam odlicno kako se ponasa kociono ulje (vozim sa 5.1 ) ali nisam znao da ima cime i da se izmeri kolicina vec apsorbovane vlage u njemu i da to neko radi (nije skupo ulje). Mislio sam da ono moze da koci i posle 10 godina i da ne korodiraju cilindri ali kad se ugreje i prokuva ona vlaga iz njega i stvori vazdusni dzep na nekog dugoj nizbrdici onda je blizu kraj. To je samo ono "KAO" sve je u redu i ne mora da se menja jer moze da tera dalje. Isto je tako i ulje za servo ili menjac ili bilo koja druga tecnost cesto "nevidljiva" kad su u pitanju promene u njima. Treba biti zaista oprezan sa tecnostima i drzati stvar pod kontrolom vodjenjem evidencije o zamenama i rokovima (kalendarskim i u km) za to. Ja licno nisam spreman da verujem proizvodjacima bas tako mnogo ni u pozitivnom niti u negativnom smislu. Ne kosta tako puno izvesna opreznost. Na kraju krajeva, radi se ponekad i o nasim malim zivotima.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  A kako, ako je to hermeticki zatvoren sistem, kako si gore napisao, ima potrebe za dosipanjem? Gde nestane ulje iz npr. volana

                  nema potrebe za dosipanjem.
                  ulje nestane kada sistem prestane da biva zaptiven, kada se pokvari pa negde iscuri.
                  za ispravan sistem nema nikakve potrebe dolivanja, kada je pokvaren pre dolivanja treba pronaci uzrok kvara izvrsiti popravku pa tek onda doliti.
                  naravno, ako je kvar negde tokom puta mora se hitno doliti bar dok se stigne do servisa ili do kraja puta sta se vec proceni da je moguce da sistem otrpi bez (jos) krupnije havarije.

                  ako treba da se redovno dosipa u servo, definitivno negde pusta i ulje curi.
                  npr, curi na semerinzima letve i sakuplja se u manzetnama.
                  kada se otvore manzetne ili stisnu prstima radi kontrole a one pune ulje...

                  broj kilometara nista ne znaci za zaptivenost servo sistema, moze da bude i 300.000km da se nista ne pokvari a moze da procuri i na samo 50.000km (recimo noviji Opeli imali su cesce od proseka problema sa servo letvama na skromnim kilometrazama).
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    sto je s kocionim uljem?
                    to nije ulje, nije podmazajuca tecnost.

                    higroskopna tecnost koja stari sama od sebe stajanjem na vazduhu cak i van automobila.
                    posebna prica i procedura kontrole i zamene.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      tih 300k km mislim da je simulirano na stolu... to nemoze nikada zamjenjti realne uvjete voznje
                      realna praksa. traje i mnogo duze.

                      slobodno uzmi uzorak ulja iz serva ili mjenajca nakon recimo 5 godina voznje ili 300k km... nemoj se cuditi ako je izmjenio svojstva
                      uzeo, posle 22 godine i 400.000km, kao novo stanje.
                      nastavljeno i dalje da se koristi.

                      kada je rec o menjacima i uljima u praksi se radi o intervalima koji se mere u milionima km stvarne voznje bez ikakvih kvarova.

                      kod serva obicno se pre problema sa uljem pojavi problem mehanickog habanja semeringa i pustanja spojeva na crevima visokog pritiska.

                      evo konrektno, sada koristim ulja iz 1995. na autu, stanje kao novo i dalje i nemam nameru da menjam tek tako pre nego sto se pokaze kontrolama potrebno.

                      sve i da hocu da zamenin ulje morao bih prvo da uradim generalni remont tih sklopova da bih uopste mogao da otvorim sistem i ispustim staro odnosno sipam novo ulje.

                      ali i auto mora biti takve konstrukcije i korisiti takva kvalitetna ulja (sinteticka) jos iz fabrike, nije svaki auto sposoban da predje stotine hiljada km bez kvarova sevra, menjaca, nekih drugih sklopova.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #26
                        Ima dosta mitova oko ulja u menjacima. Jedino sto bi bilo opasno je da pojedina ulja nagrizaju delove pojedinih menjaca (mesing, bronzu, gume , plasticne mase). To bi bio pravi nekompatibilitet i drasticna greska. Uglavnom su se pre koristila mineralna manje stabilna ulja (koja bolje podmazuju) a sada sinteticka dugotrajnija. I kod onih mineralnih je takodje vladalo pravilo da se ne menja u toku zivota menjaca. Ova novija su tek jos manje kriticna. Sto se onog magneta sto skuplja gvozdene cestice tice stvar je jasna. Pored celika u menjacima postoje i bronzani (mesingani) delovi koji se taloze na dnu. Ipak je to spor proces. Pre crkne menjac nego sto to bude problem. Jedino je kontrola nivoa pozeljna da vam se ne desi kao meni. Majstor je slusao sta je fabrika rekla i nije ni proveravao nivo ulja. Znaci na 300k 30% ulja je NESTALO iz menjaca. Ne znaci ako se ne menja da se i ne doliva ako je potrebno. Isto za servo. Kad procuri najmanje je krivo staro ulje. Svemu dodje kraj pre ili kasnije.

                        Comment

                        • Duke
                          CBC Senator XXL
                          • 16.01.2006
                          • 753
                          • Urbs Naissus

                          #27
                          Hm, ko u klin, ko u plochu... A ja jos hteo da vas pitam za savet...

                          "Pevka" mi servo pumpa (ujutru, i na leru... mozda peva i u voznji ali ko to jos moze da cuje ). Kad malo nategnem volan, pevanje nestane, ili se drasticno smanji. Nema nikakvih problema u funkcionisanju serva i ne pada nivo ulja, ne curi, ne kaplje.
                          E sad, izvesni su mi preporucili da promenim ulje, kao mozda ce se problem umanjiti/nestati , no iz vashe price cijenim da je bolje da sacekam da shkripa postane nepodnosljiva ili da mi pumpa zakove, pa onda lepo na remont ili da stavim drugu pumpu...
                          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                          Comment

                          • mirdza
                            CBC Senator XXL
                            • 14.03.2005
                            • 2437
                            • Katowice (PL) / Banja Luka
                            • AGP / W126

                            #28
                            prvo provjeri da li negdje ne curi i kakav je remen, eventualno im ali dovoljno ulja. tek onda mijenjaj
                            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                            Comment

                            Working...
                            X