Balansiranje tockova

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    Balansiranje tockova

    Ovo mi se prvi put desilo pa me interesuje sta je uzrok.
    Dakle: gume su zimske kupljene prosle sezone i vozene tokom zime. Ove godine (2006) sam ih ponovo montirao pocetkom sezone i vozio bez problema do nedavno. Pre mesec dana pojavila se mala vibracija na oko 100km/c koja je pocela da se spusta na manje brzine. Doslo je do toga da je tokom praznika pocelo da vibrira vec od 65-70km/c a od 80/85km/c su bili takvi udari po volanu da sam se zabrinuo.
    Otisao sam na balansiranje sve 4 i momak je imao problema da izbalansira prednju desnu, nikako nije htela da se izbalansira. Gume i diskovi u odlicnom stanju. Kao krajnju meru on je svukao gumu sa felne,zarotirao je rucno oko felne (prethodno kredom oznacio dva mesta na gumi) na otprilike 90 setepeni, naduvao je i ponovo stavio na balans mashinu. Ovaj put se tocak iz prve izbalansirao (sa malom tezinom tegova-5 i 15gr).

    Pitanje je sledece: sta je uticalo na nemogucnost balansiranja pre rotacije gume u odnosu na felnu i zasto je posle rotacije sve stalo na svoje mesto?
    Boost or bust...
  • Garwor
    CBC Član
    • 04.01.2006
    • 40
    • Beograd

    #2
    Da nisi zveknuo u neku rupu pa se felna malko pokrivila?
    Ako su felne nedajboze bez centralne rupe onda je to radio uzdajuci se u srecu i jer mu nista drugo nije palo napamet.

    Pitanje, kad sam vec tu: imam alufelne sa 4 rupe bez centralne rupe. Koji vulkanizeri znaju da balansiraju takve? Zasada znam samo jednoga, kod plavog mosta sa konjarnicke strane, jel ima jos neki?
    Be quick or be dead!
    1.8 Citroen Xsara VTS '98

    Comment

    • Delkan
      CBC Senator XXL
      • 14.06.2005
      • 829
      • 60 km From BG,West

      #3
      Re: Balansiranje tockova

      Originally posted by Nenad

      Pitanje je sledece: sta je uticalo na nemogucnost balansiranja pre rotacije gume u odnosu na felnu i zasto je posle rotacije sve stalo na svoje mesto?
      Jel ovo znaci da ti vise ne trese ni malo?
      Moguce da si ranije imao susret sa nekom zescom rupom,ili tako nesto...
      Sto se balansiranja tice,znam da su i neke starije Hofman-ove masine imale mogucnost optimizacije,tj. tog pomeranja gume na felni zarad dobijanja balansa.Dobra je fora da se smanji kolicina tegova.
      Da li si nekad ispravljao neku felnu?


      @Garwor
      Mogu ti izbalansirati svi oni koji imaju alat koji se postavi na balanserku(kao sto se koristi za R-4 i neke Citroene):kroz svaku od 4 rupe u felni ide po jedan sraf koji se uvrce u alat na masini za balansiranje i onda balansiras kao i sve druge,naravno...

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #4
        Sve felne su u dobrom stanju osim jedne koja je napukla prosle godine ali zavarena i odcentrirana i ona nije imala nikakav problem pri balansiranju. Ovaj slucaj je bio sa savrseno normalnom felnom.
        Sada nema nikakvih vibracija, vozio sam do 140 (necu brze,grad,zima).
        Boost or bust...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          pada mi na pamet 2 moguca razloga-
          formirao se led unutar gume (kondenzat) koji se kretao tokom balansiranja pa zbunjivao masinu,
          sama guma se raslojila, odlepili slojevi medjusobno pa se pri okretanju gume ne krecu svi istom brzinom (neki sloj " proklizava'' u odnosu na sloj sipod/iznad njega).

          prati stanje pa nam javi sta si zakljucio o uzroku, interesantan dogadjaj..
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • SAAB PoWeR
            CBC Senator XXL
            • 26.04.2005
            • 1394
            • tu iza coska(Milwaukee USA)

            #6
            jesi ti siguran da je tome masina ispravna , to sto je tebi pocelo polako da treska sa vremena na vreme nista cudno , ja sebi na volvu skoro svako menjanje ulja balansiram felne i svaki put poneka nevalja ...
            _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

            Comment

            • Delkan
              CBC Senator XXL
              • 14.06.2005
              • 829
              • 60 km From BG,West

              #7
              Secam se da sam imao jedan interesantan slucaj sa alu-felnama od A6 2000god.(one njegove fabricke 16").Doduse nema toliko veze sa balansiranjem,al`ajde...

              Dve felne su bile ispravljane i to samo rub(vrlo malo).Namontiram ih na auto(i one druge dve su bile nesto premestane,tek da bude jos veci zbunj) i ok.Posle prve voznje kao da se cuje lezaj tocka-ujanje na oko 70-75km/h.Inace,nije se culo pre gore pomenute intervencije.
              Ortak me ubedjuje da je to lezaj,tacno takav zvuk u voznji.
              Posto sam malcice tvrdoglav po nekad,krenem da menjam gume na felnama sa rezervnom gumom i nakon svake promene voznja...

              Epilog:na kraju posle xx promena shvatim da kad sam jednu od onih ispravljenih felni stavio u rezervu(bez obzira na to koja je guma u pitanju) zvuk je nestao!?
              Marfi?
              Ma Marfi je p... dim...

              Sorry na off-u

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Kako, tacno, si skladistio gume u medjuvremenu - polozaj, pritisak, demontirane...?
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #9
                  Gume su skladistene u kancelariji u ostavi za kancelarijski papir i druge potrepshtine, temperatura stalna oko 22-24C. Sve 4 su "nataknute" na drzac (horizontalno -bokom na dole) i pokrivene sa "ciradom" koja je u kompletu sa drzacem. Pritisak normalan vozni koji se proverava i koji sam minorno dopumpao pri stavljanju na kola.
                  Gume kupljene proslo leto, B-stone Blizzak WS-50.
                  Leda nije moglo biti posto je temperatura ove sezone bila ne nize od -5c a poslednji mesec dana oko +2 (ni Moskva nije sto je bila).

                  Ja kapiram da su neki tegici mogli da odpadnu ili slicno mada momak koji je balansirao nije nista rekao. Cudan mi je postupak rotiranja gume u odnosu na felnu i posle toga sve u redu.

                  On se prvo mucio, jedno 7-8 puta lepio i skidao tegice a posle rotiranja na istoj mashini odbalansirao iz prvog. I rucno je stavljao parametre felne (precnik,shirina,itd) i pustao aparat da sam "izmeri".
                  Boost or bust...

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #10
                    Cuo sam za slicne slucajeve i ne mogu da shvatim... Po meni, koliko kog da je ostecena felna, koliko god tegova da je otpalo, pa makar i da fali pola gume masina bi trebala da izbalansira pod uslovom da se na felni nista ne krece. Jer koliko god da je veliki debalans uravnotezice se odredjenim brojem tegova. A ako teza strana posle svakog balansiranja bezi na drugu stranu, to bi znacilo da se teziste tocka stalno pomera i u tom slucaju ima smisla samo brickova ideja da je u gumi led koji se pomera ili slicno.
                    E sad, to ej sve malo verovatno i ja verujem da se na tocku nista ne pomera i zato nikako ne mogu da shvatim zasto ne moze da se balansira


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #11
                      Meni uvek ovakvi "X Files" sluchajevi smrduckaju na greshku od strane ljudskog faktora. Mozhda je to zbog toga shto sam ja takav utisak stekao nakon slichnog negativnog iskustva (opisanog u temi o "Primi") a mozhda zbog toga shto mislim da mashina, takva kakva je napravljena, jednostavno ne mozhe da "omashi" pri balansiranju gume ukoliko su sama felna i guma u ispravnom stanju, i ukoliko je guma propisno namontirana na felnu. Problem je u tome shto mashini mora tachno i precizno da se "nacrta" koju i kakvu gumu treba da izbalansira i na kojoj i kakvoj se felni ta guma nalazi u datom trenutku, a taj deo pravilnog balansiranja zavisi od ljudskog faktora. Pricha o formiranom ledu jeste moguca, ali malo verovatna tim pre shto su felne balansirane u zatvorenoj prostoriji, pretpostavljam sa temperaturom od 15-20 ili vishe stepena C, pa je dovoljno i par minuta u takvim okolnostima da se led, ako ga je uopshte i bilo, istopi. Moguce jeste, verovatno - vrlo malo.

                      Sama chinjenica da je u drugom pokushaju sve ispalo OK ukazuje na to da je najverovatnije postojala greshka u programiranju mashine u prvom pokushaju, jer ako je vec sve ostalo isto "problem" se ne bi reshio sam od sebe u ponovnom pokushaju. Dakle, "tipujem" na ljudski faktor, mashine jednostavno neuporedivo manje greshe od choveka.
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • Garwor
                        CBC Član
                        • 04.01.2006
                        • 40
                        • Beograd

                        #12
                        Re: Balansiranje tockova

                        Originally posted by Delkan
                        ...
                        @Garwor
                        Mogu ti izbalansirati svi oni koji imaju alat koji se postavi na balanserku(kao sto se koristi za R-4 i neke Citroene):kroz svaku od 4 rupe u felni ide po jedan sraf koji se uvrce u alat na masini za balansiranje i onda balansiras kao i sve druge,naravno...
                        Mogu, ali malo sutra! Zato i pitam, zbog losih iskustava. Konkretno sa prvim servisom na iskljucenju pre plavog mosta kad ides prema Nisu ( ne znam da li je eticki, ali moram da ih prozovem), uzeo sam nove gume kod njih i balansirali su i balansirali i balansirali sa tim adapterom, ali je auto uzasno tresao (sa starim gumama nije). Masina za balansiranje pokazuje sve nule i to je za njih dokaz da je izbalansirano. E pa jeste ako je adapter postavljen tacno u osi felne, ali kako to izvesti ako imas samo 4 srafa koji se uz to postavljaju ne na fiksne rupe nego na klizace? Nema sanse, tako da su ljudi pokusavali iz vise puta nadajuci se da ce ubosti tu osu (da ne pricam da im je za montiranje adaptera trebalo 15-20 minuta po tocku) ali nisu uspeli. Na kraju su svalili na krive felne, sto naravno nije tacno. Da bi taj adapter radio posao neophodan je jos jedan valjak koji se umece izmedju adaptera i felne, tako da legne u udubljenje sa unutrasnje strane felne (ne sme da ima lufta ni malo) i drzi sve u osi. To sam nasao kod ovog lika koji mi je izbalansirao kako valja.
                        Be quick or be dead!
                        1.8 Citroen Xsara VTS '98

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #13
                          Originally posted by overspeed
                          Meni uvek ovakvi "X Files" sluchajevi smrduckaju na greshku od strane ljudskog faktora. Mozhda je to zbog toga shto sam ja takav utisak stekao nakon slichnog negativnog iskustva (opisanog u temi o "Primi")
                          I ja sam to pomislio.

                          A sad mi je na pamet pala jedna druga stvar. Masine za balansiranje guma su napravljene samo za tu operaciju. A proizvodjaci guma verovatno imaju neko maksimalno odstupanje od balansa za nove gume koje morau da ispostuju i najlosiji proizvodjaci. Pa ako se uzme u obzir da se masine za balansiranje tockova prave da citaju taj maksimalni debalans i nista preko toga, mozda se "zbune" kada se na njih stavi deformisana guma + losa felna koje zajedno imaju mnogo vece bacanje od dozvoljenog. Ako se u racunicu doda i ljudska greska (pogrecno setovanje masine) eto sr*nja


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • Delkan
                            CBC Senator XXL
                            • 14.06.2005
                            • 829
                            • 60 km From BG,West

                            #14
                            Re: Balansiranje tockova

                            Originally posted by Garwor
                            Da bi taj adapter radio posao neophodan je jos jedan valjak koji se umece izmedju adaptera i felne, tako da legne u udubljenje sa unutrasnje strane felne (ne sme da ima lufta ni malo) i drzi sve u osi. To sam nasao kod ovog lika koji mi je izbalansirao kako valja.
                            Pa ovo se podrazumeva,sanse da bez toga ubode osu su male(ili imaju ceo dan na raspolaganju da ti balansiraju tockove).
                            Drugo,masine takodje prilikom balansa moraju biti vec podesene na odgovarajuci tip alu-felne( 1 tip-tegovi unutra i spolja,2-tip tegovi sa unutrasnje strane...)ali valjda su ovo vec podesili,rezultati nece biti isti naravno.

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Obicno se izbegava da se stavlja teg veci od 40g pa se pokusava da se okrene guma za 90° da se debalans malo smanji (prepolovi). Uvek je cilj da se iskoristi sto manji broj tegova i da su oni sto manje tezine. To kad majstor drzi do sebe.
                              Problem je razlog zasto se desilo i pored normalnog skladistenja da se sam od sebe stvori toliki debalans za manje od godinu dana stajanja. Po meni treba "pratiti" ponasanje te gume.
                              Odbacujem mogucnost da neko kao Nenad nije primetio da tocak trese pre nego sto su skinuti zimski tockovi ili da se udaranje felne desilo BAS na putu pre skidanja tockova pa da nije primeceno nista.
                              Sto se masina za balansiranje tice postoje one malo bolje i skuplje gde su reseni ti "sitni" problemi oko fiksiranja felne za osovinu masine. Alat kao alat. Nekada treba znati sta kupiti i zasto a nekada se kupi ono sto "ispadne" povoljno i eto problema.
                              Za ne poverovati je ucesce ljudskog faktora u greskama. Treba stvarno biti slep pa ukucati pogresne parametre.

                              Comment

                              Working...
                              X