Anti-Roll ili ti balan stangle......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TOKYO
    CBC Senator XXL
    • 17.07.2006
    • 1696
    • Beograd- NBGD

    #16
    Alfa 75 ima specificno vesanje prilagodjeno transaxle sistemu !

    Nazad ima de dion sa standardnim oprugama amortizerima i balans stanglom a napred amortizer sa dvostrukim AA ramenima balans stanglom i torzijom koja je problem da se nadje deblja (kod nas)


    Znaci problem resavam sa tvrdim koni sport amortizerima,nazad tvrdjim oprugama koje mogu da se nadju i napred balans stanglom!
    Kad budem krenuo u posao prvo cu probati sa poliuretanskim nosacima balans stangle prednje pa ako da rezultat ostavicu tako!

    http://img217.imageshack.us/my.php?imag ... 884iq8.jpg
    MY ex RWD Alfa
    Drift & Donuts & Track

    Comment

    • JAPANX
      CBC Senator XXL
      • 10.08.2006
      • 2159
      • Beograd

      #17
      kratko i jasno

      napravi u jeep commerce-u

      Comment

      • ljube-kugla
        CBC Senator XXL
        • 04.05.2006
        • 1531
        • batajnica

        #18
        majstore jedino da vidim kod deda Blagoja (kovaca)da li moze da od neke deblje ili vece savije po meri seriske,nisam stigao da odem do ovih za amortizere
        ko na nas krene iz mesta je naje&o
        a sto nas je vise,jaci smo

        Comment

        • TOKYO
          CBC Senator XXL
          • 17.07.2006
          • 1696
          • Beograd- NBGD

          #19
          Ma opusteno odustao sam od balans stangle bar za sada!
          MY ex RWD Alfa
          Drift & Donuts & Track

          Comment

          • ljube-kugla
            CBC Senator XXL
            • 04.05.2006
            • 1531
            • batajnica

            #20
            ma kad sredis amortizere samo uradi i ono sa stos gumama i bice daleko bolje,bez zamene balans stangli,bitno je da ima bilo sta
            ko na nas krene iz mesta je naje&o
            a sto nas je vise,jaci smo

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #21
              Anti roll bar je u sustini ista stvar kao i torzija - odnosno nesavijena opruga. I opruga i ARB i torzije rade se od istih materijala, a to kod nas ne radi niko, makar ja nisam uspeo da nadjem, a trazio sam svojevremeno za Peugeota.

              Resenje ti je ili aftermarket ARB ili kombinacija tvrdjih amortizera/opruga i spustanje auta.

              Uostalom, samim debljim ARB-om, koliko ja znam, ne bi resio naginjanje auta, to se resava oprugama. Tvrdjim ARB-om bi dobio manje "setanja" zadnjeg kraja pri promeni pravca i opterecenja, ali i zeznutije ponasanje na limitu, odnosno **** auta sklonije proklizavanju.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • TOKYO
                CBC Senator XXL
                • 17.07.2006
                • 1696
                • Beograd- NBGD

                #22
                Alfa 75 nema opruge naped nego torzije koje se krecu uzduzno duz poda do prednjih viljuski,alternativa za deblje torzije je coil-over koji je skup i treba da se poruci od preko!

                Balans stangla ili ti Anti-roll-bar sto sama rec kaze protiv uvijanja ili ti zargonski protiv naginjanja isto treba da se naruci od preko i nije nesto skupa prednja oko 150 a zadnja oko 175 evra!

                Od kada sam ga spustio vec se manje uvija jos kada ocvrsnem amortizere bice zadovoljavajuce.......
                MY ex RWD Alfa
                Drift & Donuts & Track

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  Alfa 75 nema opruge naped nego torzije koje se krecu uzduzno duz poda do prednjih viljuski
                  Alfa 75 ima naravno opruge napred, i to baš torzione opruge.

                  da pojasnim koliko mogu

                  ne postoji auto bez opruga, ne bi bio uopšte u voznom stanju po putu.

                  da budem još precizniji, torziona opruga je uvek nategnuta da bi držala masu automobila i podešava se prema stati?koj masi vozila za dati to?ak.
                  to je uradjeno u fabrici i to nema nikakve potrebe da se menja ili dira na bilo koji na?in.

                  torzioni stabilizator, aka balans štangla aka torzija, je pasivna torziona opruga koja je van funkcije i nije nategnuta stai?ki.
                  dakle kada je auto na pravcu i nema dejstva bo?nih sila stabilizator je potpuno van funkcije ni ništa ne radi, pasivan je.
                  ali kada se pojavi bo?na sila nastaje dejstvo centrifuge koja dovodi do promene sile na to?ku time i do sabijanja- istezanja opruge (pri tome se i torziona opruga sabija ili isteže zavisno odvektora sile) ?ime nastaje i razlika visine levog i desnog kraja stabilizatora tj torzione šipke i time nastaje dejtvo torzione opruge koje je proporcionalno dejstvu sile na krajevima.

                  što je ve?a sila ve?e je uvijanje a sa ve?im uvijanjem raste i otpor torzije uvijanju.
                  posledica je da strana torzije koja se uvija na jednu stranu vu?e drugu strane torzije i time efektivno dodaje -oduzima silu na kontra strani odnosno na to?ku.

                  pa tako to?ak na kome je ja?a sila koja teži da sabije torziju se prenosi na drugi krak torzije gde se ta sila dodaje u kontra smeru delovanja.

                  te 2sile se poništavaju i treba da dovedu stanje u po?etno, tj da ponište efekat naginjanja auta.

                  deblji materijal zna?i ja?i modul elasti?nosti opruge odnosno ve?a tvrdo?a a time i ja?e prenošenje dejstva sile na drugi to?ak.
                  u krajnjem manje naginjanje auta.

                  pri tome nema nikakve razlike u principima funkcionisanja torzione opruge i torzionog stabilizatora.
                  razilka je što kod stabilizatora su dva to?ka direktno spregnuta a kod opruge torziona šipka povezuje to?ak sa fiksnim mestom na šasiji vozila.

                  u stabilizatoru torzija diže-spušta kontra to?ak u opruzi torzija diže- spušta karoseriju.

                  torzija je sama po sebijedan tip mehani?ke opruge (spiralna, lisnata još tipovi).
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • TOKYO
                    CBC Senator XXL
                    • 17.07.2006
                    • 1696
                    • Beograd- NBGD

                    #24
                    Joj kad napises ovako 90% ljudi te nece tazumeti!

                    Kad sam napisao da alfa 75 nema opruge napred mislio sam na standardne spiralne opruge za koje svi znaju jel kada im kazem da ima 2-torzije napred gledaju me ko tele u sarena vrata a i onaj koji nesto zna on pomisli na sistem kao kod pezoa 205 nazad!


                    Torziona opruga
                    Spiralna opruga
                    Lisnata opruga

                    Isto sra.. drugo pakovanje laicki

                    Balans stangla ima dejstvo kontra sile(o tome o cemu ti pises)

                    Ali i poprecno postavljena torzija (torziona opruga) dovodi do kontra sile suprotnog tocka sa kojim je ista povezana...

                    E sad alfa 75 ima dve zasebno postavljene torzione opruge koje su u fiksnom delu u stredini poda i krecu se pravoliniski paralelno sa kardanom do svake svoje zasebne viljuske koje su povezane i balans stanglom!

                    Zakljucak da bi smanjili naginjanje automobila bilo kog treba zameniti oruge (torzione,lisnate ili spiralne) jacim ili debljim i zameniti naj bitniju stvar ako auto poseduje BALANS STANGLU (ARB ANTI_ROLL_BAR) !

                    Jacom ili debljom balans stanglom se sprecava naginjanje tako sto se smer sile jedne strane prenosi u drugi smer druge strane i vraca automobil u sredisnji polozaj!

                    Evo i slika kao primer Alfa 75 iz donje perspektive,fale samo torzione opruge koje vezuju viljuske sa onim rupama na srednjoj gredi automobila!
                    Jasno se vidi sprega balans stangle sa obe donje viljuske!


                    MY ex RWD Alfa
                    Drift & Donuts & Track

                    Comment

                    • TOKYO
                      CBC Senator XXL
                      • 17.07.2006
                      • 1696
                      • Beograd- NBGD

                      #25
                      Ovde se vide i torzione opruge koje su povezane sa prednjim viljuskama!



                      Da iskoristim priliku da pokazem ljudima sta je transaxle (isto ALFA 75)

                      MY ex RWD Alfa
                      Drift & Donuts & Track

                      Comment

                      • Memphis_Raines
                        CBC Član
                        • 07.12.2006
                        • 99
                        • NBG Blok 30

                        #26
                        Bas extra fotka, al nisam znao da 75 ima transaxle, mislio sam da su samo dif i kocnice.
                        sorry za off
                        The time you enjoy wasting is not wasted time
                        Growing old is mandatory, growing wise is optional

                        Comment

                        • TOKYO
                          CBC Senator XXL
                          • 17.07.2006
                          • 1696
                          • Beograd- NBGD

                          #27
                          Malo ko nesto zna o tom autu,pravi auto samo se nasao na pogresnom mestu u pogresno vreme u istoriji alfa romea....
                          MY ex RWD Alfa
                          Drift & Donuts & Track

                          Comment

                          Working...
                          X