185/60/14 VS 195/50/15

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bane R
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2006
    • 1769
    • Beograd

    185/60/14 VS 195/50/15

    A što ljudi koji imaju 185 60 14 prelaze na 195 50 15? To je inače baš masovna pojava.

    Skoro je brat uzeo Ibizu i na njoj gume 185 55 15 i ne znam što takve gume/felne ne uzimaju ljudi koji prelaze sa 185 60 14 (ko ne zna, sve spomenute diemzije ovde daju isti prečnik točka)... Na gumam nižeg profila gubi se na udobnosti, a ako se pređe i niskoprofilne i na šire gume, gubi se i na udobnosti i na performansama i na upravljivosti - ok, jeste trag točkova veći za 40mm, ali točkove menjamo samo zbog izgleda, ne zbog ležanja.

    Hajde ne radite stvari stihijski, nego razmišljate, auto će vam i sa 185 55 15 i sa 195 50 15 izgledati isto, ali će se sa 185 55 15 bolje ponašati (čak i na suvom)...
  • Oggy
    CBC Početnik
    • 06.02.2007
    • 1
    • Zagreb

    #2
    1. Idu na 15" jer izgledaju atraktivnije nego 14"
    2. Idu na 195 50 15 jer je dosta jeftinija nego 185 55 15. A svaka para dobro dođe za nešto kasnije. I čisto sumnjam da itko ovdje bas toliko koristi potencijal auta da točno osjeti razliku izmedju ovih dimenzija koje si naveo.

    Comment

    • Bane R
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2006
      • 1769
      • Beograd

      #3
      E plašio sam se da će neko da kaže da su jeftinije... jer to već nisam proverio

      Comment

      • starac vujadin
        CBC Senator XXL
        • 27.08.2005
        • 2617
        • Stari grad

        #4
        Logicno je da se ode sa 185/60 x 14, na 195/50 x 14 i to je minimalna i po meni pozitivna promena. Poslednjih godina u modi su veci tockovi, pa ljudi to masovno stavljaju kako je primetio Bane. Medjutim, stavljanje veceg tocka je stvar koja ne bi trebala da se stavlja tak tako. Moze da bude dobro, ali da donese i lose. Treba poznavati konstrukciju konkretnog auta da bi se odlucio na tako nesto. Nisam protiv toga, naprotiv, ali tome treba prici sa malo vise razmisljanja. Konkretno na Hondi Civic, ako o njoj pricamo smatram da je bolje ostati na 14.

        Guma 185/55 je dosta retka dimenzija u nju je izmislio Michelin pre 20-ak godina i dugo je samo Michelin pravio. I dalje je relativno retka i zbog toga je skupa.

        Comment

        • mirdza
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2005
          • 2437
          • Katowice (PL) / Banja Luka
          • AGP / W126

          #5
          na rover 200 su fabricki 175/65R14 (celicne), 185/55R15 (alu) i 205/50R15 (silverstone edition).
          ja sam presao na 195/50R15 bas zbog cijene 185/55. na 205/50 nisam htio da idem cisto zbog premale snage za toliku gumu, a i udobnost bi otisla u 3pm... (cijena je slicna 195/50)
          EOT
          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

          Comment

          • level3
            CBC Senator XXL
            • 29.01.2006
            • 857
            • BGD, V.B. Karaburma

            #6
            @bane penzic
            www.hondaclub.co.rs = SeXution - Revolution - Hondaution =

            Comment

            • Bane R
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2006
              • 1769
              • Beograd

              #7
              Ja sam vama jedini glas razuma ovde

              Comment

              • -Vedran-
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 3255
                • Beograd

                #8
                Originally posted by Bane?
                Na gumama nižeg profila gubi se na udobnosti, a ako se pre?e i niskoprofilne i na šire gume, gubi se i na udobnosti i na performansama i na upravljivosti
                Na udobnosti se itekako gubi. Ja sam se chak iznenadio koliko je auto tvrdji. Ali uzmite u obzir da i napumpanost gume ima jako velik uticaj na trvrdocu.A ja sam napumpao gume 2.2-2.3 bara!

                Sto se tice performansi, razlike ima, ali to mozda moze da se primeti samo na 402m i razlika ce biti mozda nekoliko stotih..tako da nista bitno za svakodnevnu voznju.

                A sto se tice upravljivosti. Ne moze da se poredi sa 185/60/14...dakle ovo pricam iz iskustva...auto mnogo dobro lezi sa 195/50/15...ali razlika je bas ogromna.

                Bane, kad jednog dana mozda stavis 195/50/15 videces razliku. Naravno ova dimenzija u kombinaciji sa dobrom gumom ne moze da da loshe rezultate.

                195/50/15 povlaci za sobom i jos neke probleme. Tipa, pojava cvrcaka u autu, posto je dosta tvrdji, loshe utice na kompletan trap, pogotovo na zadnje silent blokove itd.
                Power of dreams !!!

                Comment

                • Bane R
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2006
                  • 1769
                  • Beograd

                  #9
                  Originally posted by starac vujadin
                  Logicno je da se ode sa 185/60 x 14, na 195/50 x 14
                  Mislim da je ovde lapsus, da treba da ide 195 50 15?

                  Originally posted by Honda
                  A sto se tice upravljivosti. Ne moze da se poredi sa 185/60/14...dakle ovo pricam iz iskustva...auto mnogo dobro lezi sa 195/50/15...ali razlika je bas ogromna.
                  Pa upravljivost i ležanje nije isto... na ležanju se dobija, ali se na upravljivosti gubi...

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Originally posted by Bane?
                    ok, jeste trag to?kova ve?i za 40mm,
                    Losa racunica...trag tockova sa 185 na 195 je veci samo za 10mm
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • BRABUS
                      CBC Senator XXL
                      • 15.10.2004
                      • 2399
                      • London

                      #11
                      Ja mislim da je prvenstveni razlog prelaska cena. 195/50 R15 je najjeftinija guma od 15''. A mislim da je ista cena sa 185/60 R14 ili je minorna razlika...pa ljudi idu logikom "bolje da kupim 15-tice nego ove"

                      Comment

                      • starac vujadin
                        CBC Senator XXL
                        • 27.08.2005
                        • 2617
                        • Stari grad

                        #12
                        Nije lapsus, nego sada ljudi po defaultu idu i na veci tocak. 195/50 14 je za Hondu bolje resenje nego 15. Dobilo bi se na stabilnosti, a bilo bi manje opterecenje na trapovima nego sa 15, itd, itd (naveo je @Honda dovoljno razloga...da je trebalo da bude fabricki 15, bilo bi od pocetka ili bi stavili u okviru nekog facelifta).
                        Mada stojim na stanovistu da je u slucaju Honde 185/60 14 najbolje resenje ako se vozi serijski auto.

                        Comment

                        • SALE
                          CBC Senator XXL
                          • 04.01.2005
                          • 841
                          • Banovo Brdo

                          #13
                          Mnogo bolji izbor alu felni, jeftinije gume i bolje lezanje, pa malo li je Bane

                          Comment

                          • DC2R
                            CBC Senator XXL
                            • 06.12.2005
                            • 334
                            • Perth Australia

                            #14
                            Ja sam presao sa 195/55/15 na 205/45/16, auto je malo neudobniji (a to je verovatno vise i zbog suspenzije) ali sto se tice lezanja auta, niski profil i sirina gume rade svoj posao

                            Comment

                            • Bane R
                              CBC Senator XXL
                              • 27.03.2006
                              • 1769
                              • Beograd

                              #15
                              Starče, negde si se zbunio...

                              Većina malih Hondi ima 185 60 14 kao default - 195 50 14 guma ima 4.7% manji prečnik točka a to je mnogo (obično sve ide u granicama do 1.5%)... Iznad svega 195 50 14 je toliko retka, da te uveravam da si se zbunio, ja je makar nikada nisam u životu video, a ako potražit "195/50 R14" na google dobiješ 60 rezultata, a za "195/50 R15" dobiješ 400.000 rezultata (primer radi, ta "moja" 185 55 15 koja je retka daje 230.000 rezultata)...

                              95% ljudi sa Civica i CRX koji imaju ili 175 70 13 ili 185 60 14 ide na 195 50 15 ili 195 45 16, ovih ostalih 5% ili ne znaju matematiku ili su postali invalidi

                              PS. Ja i dalje stojim iza toga da bi na moj CRX stavio 185 55 15 kad bi me neko terao, ali gotovo sigurno ostajem na 185 60 14 (već sutra vidim neku super povoljnu ponudu za 195 50 15 i prelazim na te točkove )

                              Comment

                              Working...
                              X